Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #4421
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Po Seleni wymienianej co 10 tys km silnik jest czyściuteńki.
    I tu trafiamy w sedno. Wszystkie z syfem były serwisowane w ASO.
    Tylko dlaczego producent samochodu, nie oleju, zalecał w TSie wymianę co 20 kkm ???

    Teraz z życia wzięte:

    Subaru - Wymiana oleju wg. zaleceń producenta w silnikach DIESEL skutkuje poważnymi uszkodzeniami układu korbowo - tłokowego, czyli mamy poważny kłopot z panewkami. wymiana oleju co 10 kkm rozwiązuje problem. Są kierowcy świadomi, i zmieniają po swojemu.

    Audi/VW - najnowsze silniki DIESEL CR - Wymiana oleju silnikowego wg. zaleceń LL - problem z pompami oleju, panewkami, a nawet pęknięcia wału korbowego. Wymiana oleju co 10 kkm zdecydowanie poprawia tą sytuację.

    Alfa Romeo - silniki z DPF - przy wymianie oleju co 10 kkm problemy z filtrem w zasadzie nie występują. Przy wymianie wg. zaleceń producenta sami wiemy co się dzieje.

    Może silniki TS 16v, to zajebiste silniki, tylko zostały uszkodzone już od nowości poprzez bzdurne zalecenia producenta z wymianą oleju. Nie znam przypadków z panewkami przed przebiegiem 100 kkm, rozrządy strzelały, to fakt, nawet poniżej 40 kkm, ale to nie ma związku z olejem akurat.
    Do czego zmierzam. Z obserwacji wynika, że producent auta pisze w instrukcji/zaleca to, co jest ciekawe i dobre, ale dla kupującego. Kto nie chciał by mieć auta bez obsługowego, nie musiał odwiedzać serwisu na przeglądy, itp. Silnik ma wytrzymać gwarancje, czyli 100 kkm i na złom, kupuj następny samochód. Takie czasy. Na jakości samochodu już dawno nikomu nie zależy, może poza kupującym.


    Jeszcze jedno. W kieszeń można sobie włożyć zalecenia producenta co do marki oleju, ponieważ większość serwisów i tak już na 1 przeglądzie zalewa przeważnie olej marki, z którą ma podpisaną umowę partnerską.
    Tylko jednym zależy na jakości, a innym na zysku.
    Dobra, kawę wypiłem.

    Pozdrawiam.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Ja już pisałem to w swoim temacie i napisz jeszcze tutaj, wracajac do tego wszystkiego z "castrolem" i to jak go troche "przybronilem"

    Wiem, mlody zem byl, glupi i niedoswiadczony, teraz moge powiedziec jasno i czysto po swoim przykladzie z zycia... Omijajcie Castrola Magnatec w swoich alfach ts, tak jak radza tutaj wszyscy koledzy !
    Dlatego ja o olejach piszę to co piszę.
    Spostrzeżenia zbieram od ponad 15 lat.
    Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 26-06-2013 o 06:21
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  2. #4422
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Jeszcze jedno. W kieszeń można sobie włożyć zalecenia producenta co do marki oleju, ponieważ większość serwisów i tak już na 1 przeglądzie zalewa przeważnie olej marki, z którą ma podpisaną umowę partnerską.
    Tylko jednym zależy na jakości, a innym na zysku.
    Dobra, kawę wypiłem.

    Pozdrawiam.
    Z tym sie zgodze.W niemieckich serwisach Alfa Romeo wszedzie gdzie bym nie byl, leja Castrol-a,Selenia tylko na specjalne zyczenie.

  3. #4423
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,925

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Bzdura.Nie piszę tego bo tak słyszałem.Po Seleni wymienianej co 10 tys km silnik jest czyściuteńki.
    Czyli w końcu piszesz to co ja w co drugim poście - wymiana raz w roku lub nie rzadziej niż co 10 000 km rozwiązuje problem nawet jakości oleju - bo te 10 000 km przy normalnej jeździe parametry jako takie trzyma nawet dobrze dobrany jakośiowo/lepkościowo Castrol czy Lotos - a na pewno takie (średnie) marki jak Motul czy Selenia.

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Moje v6 na Valvo 5w50 od jesieni 2012 przejechało 8kkm zuzywajac 1/4 litra. Przebieg w tej chwili 164kkm. 5krpm to dzien jak codzień.
    Teraz tak 5w50 to syntetyk, 10w60 to polsyntetyk.
    No to jednak Cię oświecę - oleje Valvoline 5W50 to oleje na bazach mineralnych (czyli HC ... czy jak woli producent "w technologii syntetycznej").
    Spojrzał byś dwie strony wstecz to byś wiedział.
    A co do 10W60 to co najmniej kilku producentów ma pełnego syntetyka o tej lapkości (choćby Gulf) więc jak widzisz jednak obie Twoje tezy "leżą"
    Ostatnio edytowane przez Artih ; 26-06-2013 o 06:55


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)
    SPRZEDAM!

  4. #4424
    Użytkownik Embrion Avatar brutus
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark, Volvo XC90
    Postów
    17

    Domyślnie

    W 147 2.0 mojego kuzyna po wymianie z shella na milersa ( przed wymianą plukanka milersa byla robiona jak zaleca pablo) zaczął hałasowac bardzo wariator a po około 8 tyś poszła panewka. Sprawa o tyle ciekawa, że auto posiada od 2009 roku i cały ten czas zalewał silnik olejami shell, ale naczytał sie o tym milersie i teraz ma. Jak dobrze pójdzie to może w 3 tysiącach za remont sie zmiesci. Jest od niedawna forumowiczem. może sie ujawni.
    Ja osobiscie na zachodnich forach volvo naczytalem sie bardzo zlych opinii o olejach millers i po przygodach mojego kuzyna zadnych wynalazkow z malo znanych firm nie wleje nawet do kosiarki do trawy.
    Każdy robi to co uważa, jednak nie bez kozery żadna znana mi firma nie leje milersa na pierwszy montaz, ani zaden serwis ASO nie zalewa tych oliw do samochodó. Coś w tym musi byc.
    Nie mowie, ze ta panewka to wina milersa, byc moze to wina shella, jednak zbieg okolicznosci jest zadziwiający.


    ps. kolego artih jako głowny oftoper i w tym wątku- nie zadawaj mi żadnych głupich pytań proszę, gdyż nie zamierzam wdawać się tutaj w pyskówki z Tobą.
    Ostatnio edytowane przez brutus ; 26-06-2013 o 09:06

  5. #4425
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,419

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Czyli w końcu piszesz to co ja w co drugim poście - wymiana raz w roku lub nie rzadziej niż co 10 000 km rozwiązuje problem nawet jakości oleju - bo te 10 000 km przy normalnej jeździe parametry jako takie trzyma nawet dobrze dobrany jakośiowo/lepkościowo Castrol czy Lotos - a na pewno takie (średnie) marki jak Motul czy Selenia.
    Strzał w kolano To po co przepłacać skoro nie widać różnicy? Ty dalej myślisz, że nawet najdroższy, najlepszy olej (tylko który), po 20 tkm nie zostawi syfu?
    Kupię Lancia Y 1.2 - ze zdrową podłogą.

  6. #4426
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,925

    Domyślnie

    Prostota rozumowania mnie przeraża. Poczytaj kilka moich postów to się przekonasz - zawsze twierdziłem, że używanie dobrego jakościowo oleju (najlepiej pełnego syntetyka a nie takiego udającego go) + częste wymiany to najlepsze co może od strony olejowej otrzymać nasz silnik. Nie zgadzasz się z tym stwierdzeniem ?

    brutus - do tak żałosnych zaczepek osobowych i tak miernego rozumowania (Millers=panewka w TS 16V) nie mam ŻADNYCH pytań - zapewne nie tylko ja


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)
    SPRZEDAM!

  7. #4427
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rossoneri
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso
    Postów
    67

    Domyślnie

    No dobra to ja spróbuję i wezmę specyfikację 5w50. Teraz tylko marka: Valvo czy Milers? Motul nie posiada takiej specyfikacji, nie wiem czy Selenia też. Mam jeszcze pytanie, o co chodzi z tym płukaniem? W mojej V-ce jest Castrol 10w60 z listopada 2011.

  8. #4428
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    497

    Domyślnie

    Rossoneri 5w50 jest rzadką specyfikacją. Robi ją napewno Mobil, Elf, Valvoline, Millers i jakieś Nesle. Z ogólnodostępnych raczej tylko Mobil reszty raczej wszędzie nie dostaniesz. Ja na Valvo przejechałem narazie z 2000 km więc raczej moja opinia nie będzie miarodajna. Wesprę się jedynie forum AO i tam Ci którzy jeżdzą na Valvo nienarzekają. Co do Millersa się nie wypowiem bo nie używałem - cena napewno fajna Co do płukania to nie wiem czy wszystkie płukanki do silników działają w takim samym czasie ale jak ja teraz wymianiałem olej do starego oleju dolałem płukanke STP. Wg instrukcji silnik z tą płukanką powinien działać 15 minut a następnie należy spuścić olej i zalać nowy.

  9. #4429
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rossoneri
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso
    Postów
    67

    Domyślnie

    Tak cena miilersa robi wrażenie ale o tym wiedziałem podobnie jak Moly (np. nikt się nie wypowiadał o tej marce) czy Fuchs. Ja chyba jednak zdecyduję się na Valvo. Na racingforum.pl chłopaki bardzo pozytywnie wypowiadali się na temat tego oleju z jednym ważnym zastrzeżeniem "wymiana zgodnie z zaleceniem producenta" czyli co 7 tkm. Mnie to wystarcza bo ja więcej w ciągu roku nie przejeżdżę raczej. Duale lato+zima to raczej dla chłopaków którzy objeżdżają więcej swoje bryki i wymieniają olej min. 2x w roku. A jeżeli chodzi o płukanki to bez znaczenia co wezmę? Polecacie może coś godnego uwagi?

  10. #4430
    Użytkownik Romeo Avatar Klakierr
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.9JTD, 2000r.
    Postów
    749

    Domyślnie

    Może zamiast pytać przez 443 strony "jaki olej do 156, a jaki do 166", ktoś ogarnięty napisałby na co zwracać uwagę (jakieś bazy, jakieś PAO, co znaczy XwXX, itd). Po prostu temat staje się bardzoooo... długi i głupi.


Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory