Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #4441
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 2,0 8v;156 2,5 24v;159 jtd 16v
    Postów
    4,136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Poczytaj proszę o tych różnicach w sieci - łatwo znaleźć w Googlach choćby. Wtedy porozmawiamy bo nie są to różnice "laboratoryjne" jak byś tego oczekiwał.
    Nie chodzi mi o wiadomości z sieci.Nie interesuje mnie chemia.Interesuje mnie silnik.Chodzi więc nie o różnice w nazwach,cząsteczkach czy molekułach oleju.Jak chyba każdego kto eksploatuje samochód a nie tylko prawi o nim ważne jest zachowanie tego oleju i o to pytam.Kolega Pływak odpowiedział konkretnie.A i Kolego Artih już nie długo będę robił zmianę w JTD pracuje w nim MOTUL 8100 wymiana co 15 tys,chętnie wyślę Tobie filtr byś przekonał się jak wygląda.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #4442
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,520

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Ja przerabiałem HC i pełen syntetyk i właśnie jedyne różnice to te wyczytane w necie. Osobiście żadnych różnic w użytku codziennym nie stwierdzam więc wracam do HC, może gdybym wymiane robił co 20-30k Km coś bym zauwazył przy zmianie ale przy wymianie co 10K i normalnym użytkowaniu auta ani ja ani żaden TEORETYK z tego tematu różnicy między dobrym HC, a syntetykiem nie jest w stanie stwierdzić. Niektózy się naczytają teorii i poźniej czują różnice ale ta różnica nie jest widzialna gołym okiem. Fak faktem, ze właściwości syntetyk będzie miał lepsze od HC i będzie dłużej trzymał parametry ale i tak dobre HC bez problemu będą trzymały przez 10K takie parametry jakie są odpowiednie dla silnika.
    Ta roznica moze byc widziana golym okiem np. Cisnienie oleju. Temat juz wczesniej poruszany, im lepszy olej tym lepiej trzyma cisnienie w hardcoroqych warunkach. Ja np. nie rozumiem gdybania ludzi pod tytulem 'zwykly kowalski nie zauwazy roznicy' bo nie kazdy musi byc zwyklym kowalskim.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  3. #4443
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 2,0 8v;156 2,5 24v;159 jtd 16v
    Postów
    4,136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Ta roznica moze byc widziana golym okiem np. Cisnienie oleju. Temat juz wczesniej poruszany, im lepszy olej tym lepiej trzyma cisnienie w hardcoroqych warunkach. Ja np. nie rozumiem gdybania ludzi pod tytulem 'zwykly kowalski nie zauwazy roznicy' bo nie kazdy musi byc zwyklym kowalskim.
    Różnica w ciśnieniu owszem ale po jakim przebiegu?20..30 tys km?B o na pewno nie po 10 czy 15 tys km.Bo że syntetyk dłużej trzyma parametry to wiemy ale chyba nie powiesz że porządne oleje nawet tylko w technologii syntetycznej to po 5 tys już woda.Busso czy Satta skonstruowali swoje silniki i zalecano do nich semi-syntetyk,a wytrzymują po 500 tys km bez problemu na tym pół-syntetyku.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 27-06-2013 o 13:35
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4444
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 RS 300+
    Postów
    3,639

    Domyślnie

    Nie pisze, ze każdy jest zwykłym kowalskim tylko, ze zwykły kowalski różnicy nie odczuje. Jak jesteś tribologiem (pewnie większość mega znawców z tego tematu nawet nie wie kto to jest ), a dodatkowo każdy wyjazd do supermarketu to dla Ciebie super OS to może rożnicze odczujesz. 99% użytkowników aut różnicy między DOBRYM HC, a pełnym syntetykiem nie zauważy. Skoro ciśnienie na dobrym HC miało by być złe to w ponad 90% aut jeżdzących na świecie by padła. Nie popadajmy w paranoje dobry HC to jak najbardziej dobry olej. Ja auta używam normalnie nie w hardkorowych warunkach bo hardkorowym koksem nie jestem, a używanie Fusha GT1 5W40 i tak uważam za o wiele bardziej zdrowe dla silnika niż Seleni 10W40 zalecanej wg instrukcji. Już o tym pisałem każdy niech sobie leje co chce ale niech teoretycy nie popadają w skrajność. Kiedyś wszyscy nieświadomie lali Elfy, Castrole itp. i było dobrze nic nikomu się nie wysrało. Później naczytali sie internetu i pokupili Motule, Valvoliny itp. i były mega super. Po czasie się okazało, ze Motul i Valvo to też HC ale pojawili się nowi gracze na rynku tacy jak np. Millers i od razu poprzednie stały się beee. Ciekawe na co przyjdzie moda w następnych sezonach coś mi się wydaje, że jeszcze trochę i przyjdzie moda na Royal Purple niech tylko pojawi się w PL więcej dystrybutorów i się wszyscy rzucą na mega ulej z jueseju ;]

  5. #4445
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,520

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Różnica w ciśnieniu owszem ale po jakim przebiegu?20..30 tys km?B o na pewno nie po 10 czy 15 tys km.Bo że syntetyk dłużej trzyma parametry to wiemy ale chyba nie powiesz że porządne oleje nawet tylko w technologii syntetycznej to po 5 tys już woda.Busso czy Satta skonstruowali swoje silniki i zalecano do nich semi-syntetyk,a wytrzymują po 500 tys km bez problemu na tym pół-syntetyku.
    Różnica w ciśnieniu widoczna po 20min jazdy, po torze.
    Jak ktoś się pyta: "co lepsze, castrol czy valvo/motul" to nie jest to pytanie o stosunek cena/jakość.
    Różnica też jest w utrzymaniu parametrów po 2-3 takich wypadach.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  6. #4446
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,103

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Różnica w ciśnieniu widoczna po 20min jazdy, po torze.
    Jak ktoś się pyta: "co lepsze, castrol czy valvo/motul" to nie jest to pytanie o stosunek cena/jakość.
    Różnica też jest w utrzymaniu parametrów po 2-3 takich wypadach.
    Krusz, tylko mały odsetek pytających tutaj o to jaki olej wlać, kieruje się aspektem jazdy "wyczynowej" po torze
    Zdecydowana większość używa samochodów do normalnej jazdy z lekkim "przepałowaniem" na trasie od czasu do czasu
    Jeśli ktoś chce informacje na temat olejów do jazdy "ekstremalnej", to znajdzie info na forach racingowych

    Chyba że wypad na tor ma służyć jako badanie właściwości oliwy

  7. #4447
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,520

    Domyślnie

    Tak, ale jak pytasz o olej LEPSZY a nie z lepszą ceną, to znaczy, że chcesz mieć lepszy olej. Nikt nie będzie pisał elaboratów na temat swojej jazdy/wypadów itd.
    Tak samo jak dla niektórych autostrada to jazda 120-140, a dla innych 180+.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  8. #4448
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 RS 300+
    Postów
    3,639

    Domyślnie

    Dlatego jak ktoś nie precyzuje stylu jazdy to ja przyjmuje, ze auto do normalnego codziennego użytku. Bez sensu zakładać z góry, ze każdy upala auto na torze bo takich osób w tym temacie jest mały odsetek. 90% osób pyta o olej lepszy co nie jest równoznaczne z najlepszym. Tak samo bez sensu by było jak bym zapytał na co lepszego zmienić Alfe 147, a Ty byś mi odpisał, że na Ferrari FF. Dlatego jak ktoś leje Elfa czy Costrola i pyta o coś lepszego to bez problemu można polecić HC od Motula, Valvoline, Fusha czy Liqui Moly itp. Jak ktoś konkretnie zapyta o najlepszy olej do wyczynowej jazdy wtedy macie pole do popisu i możecie polecać różne wynalazki po nawet 100zł za litr

  9. #4449
    Użytkownik Fachowiec Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,943

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Tak, ale jak pytasz o olej LEPSZY a nie z lepszą ceną, to znaczy, że chcesz mieć lepszy olej. Nikt nie będzie pisał elaboratów na temat swojej jazdy/wypadów itd.
    Tak samo jak dla niektórych autostrada to jazda 120-140, a dla innych 180+.
    I to jest esencja całego tego tematu.

    To jak dyskusja pewnego razu na stacji paliw z pracownikiem, że on to za...rdala swoja Zafirą, nawet 120 czasem na trasie . . .
    Chyba logiczne jest, ze każdy olej smaruje, kwestia tylko czego od niego oczekuje kierownik. Ale o tym pisałem już wieeele razy. I Fiat Panda i I Ferrari Enzo spełniają pewne kryteria kierowcy, mają 4 koła i jadą do przodu.

    Pozdrawiam.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  10. #4450
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,954

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    I Fiat Panda i I Ferrari Enzo spełniają pewne kryteria kierowcy, mają 4 koła i jadą do przodu.
    Czyli wychodzi , że olej zalewany w fabryce Ferrari jest najlepszy? No w końcu to ferrari tam raczej lotosa nie leją?
    Orientujesz sie jakiej marki oliwy leją w Ferrari? Wątpie , żeby w ich silnikach ołyneło jakies byle g..o z allego
    Bo takim autem 180 po autosradzie to w zasadzie nic i ich silniki napewno maja lana oliwe NAJWYŻSZEJ KLASY*.


    * najwyższej w sensie , że przetestowanej w ekstremalnych warunkach i sprawdzonych laboratioryjnie ,a nie najlepszych bo jakiś handlarz tak uważa.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 28-06-2013 o 17:08
    166 JTD




Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 227
    Ostatni post / autor: 29-09-2018, 21:28
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

specol 10w50

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

motul 6100 synergie 10w40 forum

lotos 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

olej rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

rowe 10w40 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory