Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #4761
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BAKU147
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Only WAWA
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0TS
    Postów
    133

    Domyślnie

    Witam,

    To ja pokrótce opiszę moja doświadczenia z przejściem z 10w60 na 5w50..

    Valvo vr1 10w60 zmieniłem na Valvo 5w50 jakoś tak we listopadzie 2012 przy przebiegu 129 tysięcy (przy 100 000 remont dolu po panewce). Wcześniejszą zimę jeździłem na 10w60 i przy niższych temp wariator mocno klepał. Z tego powodu zdecydowałem się na wymianę.
    Generalnie różnicy nie odczułem, przy temp poniżej -10 wariat był wyraźnie słyszalny (jakies 3 sekundy) więc sytuacja identyczna jak w przypadku 10w60.
    wiosną ponownie zalałem ten sam 5v50. Po jakimś czasie pojawił się dziwny dźwięk, który dwóch mechaników zdiagnozowało jako stukające popychacze. Szczegóły --- http://www.forum.alfaholicy.org/147/...iku_filmy.html

    Idąc za radę mechanika (de facto bardzo czesto zabierającego głos na tym forum i w tym temacie, pozdrawiam Cie serdecznie ) zrobiłem płukankę millers i zalałem millers cfs 10w40. wierzcie mi lub nie, po przejechani ok 200 km od wymiany dźwięk przypisywany popychaczom ucichł.
    Jestem mega zadowolony, mimo ceny ok 270 zł za 5l, już nigdy nie zaleje innego oleju.
    Być może inne marki, o tych samych parametrach, tez by pomogły. Nie wiem, nie jestem specem od olejów.

    pozdrawiam

  2. #4762
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 2,0 8v;156 2,5 24v;159 jtd 16v
    Postów
    4,096

    Domyślnie

    Cytat Napisał BAKU147 Zobacz post
    Witam,

    To ja pokrótce opiszę moja doświadczenia z przejściem z 10w60 na 5w50..

    Valvo vr1 10w60 zmieniłem na Valvo 5w50 jakoś tak we listopadzie 2012 przy przebiegu 129 tysięcy (przy 100 000 remont dolu po panewce). Wcześniejszą zimę jeździłem na 10w60 i przy niższych temp wariator mocno klepał. Z tego powodu zdecydowałem się na wymianę.
    Generalnie różnicy nie odczułem, przy temp poniżej -10 wariat był wyraźnie słyszalny (jakies 3 sekundy) więc sytuacja identyczna jak w przypadku 10w60.
    wiosną ponownie zalałem ten sam 5v50. Po jakimś czasie pojawił się dziwny dźwięk, który dwóch mechaników zdiagnozowało jako stukające popychacze. Szczegóły --- http://www.forum.alfaholicy.org/147/...iku_filmy.html

    Idąc za radę mechanika (de facto bardzo czesto zabierającego głos na tym forum i w tym temacie, pozdrawiam Cie serdecznie ) zrobiłem płukankę millers i zalałem millers cfs 10w40. wierzcie mi lub nie, po przejechani ok 200 km od wymiany dźwięk przypisywany popychaczom ucichł.
    Jestem mega zadowolony, mimo ceny ok 270 zł za 5l, już nigdy nie zaleje innego oleju.
    Być może inne marki, o tych samych parametrach, tez by pomogły. Nie wiem, nie jestem specem od olejów.

    pozdrawiam
    Nigdy w moich trzech Alfach z 16v nie klepał wariotor.Nigdy!Nie milers,ale Agip w dwu silnikach,w trzecim Motul.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #4763
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    156 2.5 v6,159 2.4
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Instrukcja w przypadku 156 po lifcie się troche zmieniła i dopuszcza stosowanie oleju 5w40 do TS przy ostrzejszych warunkach pogodowych np. takie jak u nas w ziemie. U włochów 10w40 może by starczał, ale u nas przy -30st.C to musi nie za ciekawie wyglądać przy pierwszym uruchomieniu....
    Dobrze sprecyzowany post,we Włoszech średnia temperatura zimą to 0-10 stopni,są rożne strefy klimatyczne i tu nie chodzi o to że lejąc u nas 10W po 2-3 latach zajeżdzisz motor,tylko że np. po 10 latach silnik użytkowany na 5W w zimie będzie w lepszej kondycji. Podczas pierwszych kilometrów na zimnym silniku jak i jego uruchamiania dochodzi do 70% zużycia.

  4. #4764
    Użytkownik Romeo Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,905

    Domyślnie

    Panowie mam 156 2.0 TS z 1999 roku który od nowości ( DE ) do dziś jezdzi na oliwie 10W40. Auto mam od 2007 i od tej pory kilka zim było i panewki cale i zdrowe. leje non stop mobil a , wiec nie siejcie zamętu z tym polskim klimatem i tym ze 10W40 sie nie nadaje. Moja 166 tez od 2010 na 10W40 smiga i pieknie chodzi mimo prawie 400 000 km ( realnie pewno ma ze 600 000). wymiana ZAWSZE co 10 tys km i 156 ma kopa az miło, do tego co kilka dni sprawdzenie poziomu . To moja tajemnica zdrowego TS.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 18-08-2013 o 18:41
    166 JTD




  5. #4765
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 2,0 8v;156 2,5 24v;159 jtd 16v
    Postów
    4,096

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcin713 Zobacz post
    Dobrze sprecyzowany post,we Włoszech średnia temperatura zimą to 0-10 stopni,są rożne strefy klimatyczne i tu nie chodzi o to że lejąc u nas 10W po 2-3 latach zajeżdzisz motor,tylko że np. po 10 latach silnik użytkowany na 5W w zimie będzie w lepszej kondycji. Podczas pierwszych kilometrów na zimnym silniku jak i jego uruchamiania dochodzi do 70% zużycia.
    To Twoja teoria.Praktyka:trzy TS,dwa z niemiec jeden z włoch.Wszystkie zawsze na 10w40.Rozstawałem się z nimi gdy zbliżały sie do drugiej setki.Zero problemów z wariatorem panewkami czy czym kolwiek.Więc jakie zużycie?Dodam że dwa nie brały WCALE(!)oleju,jeden jakiś litr do półtora na 10 tys km.Wariator NIGDY nie klepał w żadnym.Wytrzymył mi w jednym prawie 120tys km(w pzostałych wymieniany niepotrzebnie przy zmianie rozrządu).Nie wiem czy nowy właściciel go wymienił,ale pewnie trzecią zmianę rozrządu też by wytrzymał.A słuchałem TS na 5W to w/g mnie tragedia.
    Więc jeśli przy przebiegu bez mała dwu setek te niby tak awaryjne silniki nie wykazywały żadnego zużycia i spisywały się bardzo dobrze to nie może byś mowy by 10W40 nie służył tym silnikom.
    Dodam że oba z niemiec były z DDR,więc klimat taki jak u nas(bliżej mam do berlina niż Warszawy).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Panowie mam 156 2.0 TS z 1999 roku który od nowości ( DE ) do dziś jezdzi na oliwie 10W40. Auto mam od 2007 i od tej pory kilka zim było i panewki cale i zdrowe. leje non stop mobil a , wiec nie siejcie zamętu z tym polskim klimatem i tym ze 10W40 sie nie nadaje. Moja 166 tez od 2010 na 10W40 smiga i pieknie chodzi mimo prawie 400 000 km ( realnie pewno ma ze 600 000). wymiana ZAWSZE co 10 tys km i 156 ma kopa az miło, do tego co kilka dni sprawdzenie poziomu . To moja tajemnica zdrowego TS.
    Doładnie tak!T.Spark 10W40 to najlepszy olej do tego silnika.
    Więc może więcej wypowiedzi ludzi którzy zrobili dziesiętki czy setki tys km na danym oleju niż wypowiedzi czysto teoretycznych na temat baz i innych pierdół które ni jak mają się do prawdziwej eksploatacji.Więcej konkretów mniej marketingu i udawania znawstwa po przeczytaniu etykietki lub innej literatury.
    A wszelkie wymysły skwituje starym przysłowiem : LEPSZE JEST WROGIEM DOBREGO.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 18-08-2013 o 23:55
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #4766
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    156 2.5 v6,159 2.4
    Postów
    65

    Domyślnie

    Co do 70% zużycia silnika podczas uruchamiania,to SAE pisało to w swoim biuletynie.
    Niestety to nie moja teoria,nie jestem mechanikiem,nie miałem 10 alf,nie rozebrałem dziesiątek silników,nie trzeba być geniuszem żeby stwierdzić że mniejsza lepkość =mniejsze tarcie itd.
    Z punktu widzenia układu smarowania silnika tarcie możemy podzielić na tarcie suche, tarcie graniczne, tarcie mieszane i tarcie płynne.

    Tarcie suche występuje gdy metal o metal trze całkowicie na sucho. Nie ma pomiędzy nim żadnej warstwy oleju.
    Tarcie graniczne występuje, gdy pomiędzy metalem jest zbyt cienka warstwa oleju, rzędu 0,5 mikrona i w tym rodzaju tarcia lepkość oleju nie ma na nie wpływu. Znaczenie mają tutaj specyficzne właściwości zarówno oleju (jak np. adsorpcja) jak również metalu.
    Tarcie płynne występuje, gdy metal od metalu jest całkowicie oddzielony warstwą oleju. Przy tym rodzaju tarcia, im większa lepkość oleju tym większe tarcie.
    Tarcie mieszane, to mieszanka co najmniej dwóch rodzajów tarć opisanych powyżej.

    W silniku w zasadzie występują wszystkie rodzaje tarcia, ale na ogół mieszane i czysto płynne. Tarcie mieszane pojawia się głównie przy uruchamianiu i unieruchamianiu silnika. I to przy uruchamianiu jest zdecydowanie większe niż tarcie mieszane, które ewentualnie może wystąpić przy przeciążeniu silnika, przy zbyt wysokiej temp. itp. a więc przy maksymalnie wysilonym silniku. Jest tak dlatego, że w krótkim momencie rozruchu nie ma prawie w ogóle smarowania, czyli na tarcie mieszane składa się również tarcie suche, natomiast w przypadku pracy silnika w przeciążeniu tarcie suche należy do rzadkości, zdarza się natomiast tarcie graniczne. Silnik najbardziej zużywa się przy rozruchu i zatrzymaniu i jak ważne jest dostarczenie jak najszybciej przez układ smarowania odpowiedniej warstwy oleju na wszystkie elementy silnika podlegające tarciu. Dlatego o wiele bardziej należy się bać uruchomienia zimnego silnika na zbyt „gęstym” oleju niż utraty smarowania podczas wysilonej jazdy na zbyt „rzadkim” oleju.
    Skoro twierdzić że w -15 10w jest lepsze od 5w to gratuluję.
    Nigdzie nie napisałem że 10w40 nie nadaję się do TSa,tylko że olej o mniejszej lepkości lepiej poradzi sobie zimą podczas rozruchu i w rezultacie będzie w lepszej kondycji.

  7. #4767
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    ... czysto teoretycznych na temat baz i innych pierdół które ni jak mają się do prawdziwej eksploatacji.
    Możesz to jakoś uargumentować ?


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

  8. #4768
    Użytkownik Romeo Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,905

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Więc może więcej wypowiedzi ludzi którzy zrobili dziesiętki czy setki tys km na danym oleju niż wypowiedzi czysto teoretycznych na temat baz i innych pierdół które ni jak mają się do prawdziwej eksploatacji.Więcej konkretów mniej marketingu i udawania znawstwa po przeczytaniu etykietki lub innej literatury.
    Popieram Cie w 100%. Widzę, że jako jeden z niewielu ludzi piszesz tu sensownie w tym wątku, jednak niektórzy cały czas zagłuszają to co masz ( i kilka innych osób) do przekazania.

    Generalnei taki chyba był zamysł tego wątku- każdy pisze swoje opinie nt konkretnych oliw, na których jezdzi, co o nich sądzi itp.


    Mój przekaz jest krótki.
    Samochód od czternastu lat jezdzi na "podobno kiepskim" oleju 10W40- w tym od sześciu na "beznadziejnym" mobilu s2000 i jakoś śmiga az miło. Olej kupowany zawsze w sklepie na paragon , nigdy w necie, na allegro itp. Zjezdził praktycznie cała europe wzdłuż i wszeż wiec wiem co pisze. Powiedzmy , że to taki szescioletni test oleju mobil 10W40.
    Ludzie wiadomo , że każdy chce dbac o swoje auto. Ale nie ma co cudować. Ja jak kupiłem auto to pierwsze w co zainwestowałem to instrukcja obsługi papierowa po polsku w której - jak moja praktyka pokazuje ktoś mądry napisał, żeby lac do tego silnika olej 10W40. Posłuchałem i nie żałuję. Co mi po opiniach jakichs anonimowych znawców forumowych, którzy jak potem co do czego przyjdzie to nagle "znikną" i juz nie będa tacy chętni do pomocy.
    Dlatego apeluje- nie cudujcie. Lejcie to co macie w instrukcji obsługi napisane. Marka to inna kwestia, możecie lać milersy valvelsy, shele i inne. Wasz wybór.

    Wielcy znawcy, rajdowcy sie tu licytują na jakies HC i indeksy , karty charakterystyk.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 19-08-2013 o 08:42
    166 JTD




  9. #4769
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Alfa Romeo 156,2.0 TS.w 2 lata przelatane 165.ooo,czesto z naladowana przyczepa.Lany tylko Mobil 10w40.Nigdy nie slyszalem o panewkach,wariatorach.Auto poszlo sprawne i jezdzace przy przebiegu 275.ooo.Regularne wymiany co 10.ooo.

  10. #4770
    Użytkownik Romeo Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,905

    Domyślnie

    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    Alfa Romeo 156,2.0 TS.w 2 lata przelatane 165.ooo,czesto z naladowana przyczepa.Lany tylko Mobil 10w40.Nigdy nie slyszalem o panewkach,wariatorach.Auto poszlo sprawne i jezdzace przy przebiegu 275.ooo.Regularne wymiany co 10.ooo.
    No i kolejny kolega PRAKTYK.

    I tak powinien wyglądać ten Wątek. A nie jakies chore licytacje teoretyków.



    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 19-08-2013 o 08:10
    166 JTD




Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory