Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #4771
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarna AR 156 1,8T.S. S.W.
    Postów
    172

    Domyślnie

    Ja,dobijam do 200tys. przelotu i w trasie,przy odcinkach 500-1000km,tragedia,olej żłopał, jak dzik.Obojętnie,jakiej marki 10w40.Zacząłem, w trasie dolewać Motul półsyntetyk 15w50,przy ostrej,jeżdzie autostradowej,ok. 500km,dolałem ok. 3l,że by był pełny stan. W drodze,powrotnej,też 500km,co prawda,nie przekraczałem 4000 obrotów,nie wziął,ani grama.Bronię,się przed remontem,jak mogę.Na zimę, planuję zalać Valvo 10w60.Może, u mnie problemem,jest przy,dużych prędkościach i obciążeniu silnika,że, po prostu 10w40,nie,daję rady?

  2. #4772
    Użytkownik Romeo Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,778

    Domyślnie

    Cytat Napisał szybka Zobacz post
    Może, u mnie problemem,jest przy,dużych prędkościach i obciążeniu silnika,że, po prostu 10w40,nie,daję rady?
    Kolego z całym szacunkiem , ale Twoim problemem jest silnik w stanie agonalnym. Tutaj nawet jak płynnego złota nalejesz to itak zegar tyka i pomału odkładaj na remont. Moja ma 270 000 i troszke tam sobie oleju spali, ale nigdy w jakichś wielkich ilosciach- co jakiś czas troche uzupełniam , no ale auto ma swoje lata. U ciebie bym poszukał przyczyny spalania oleju, bo to wina gdzieś po stronie mechaniki.
    166 JTD




  3. #4773
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Exclamation Petronas Synthium 10W40

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    To w jakich warunkach, i jaką ilość tego CFSa zjadł silnik.
    Również złożyłem dziesiątki silników TS i kilkanaście BUSSO, i jakoś nie wierze w tą teorię o której piszesz.
    Poprawnie naprawiony TS najlepiej pracuje na 5w40, marka mniej istotna. I nie ma to żadnego związku ze składem chemicznym oleju, a jedynie kondycją danego silnika.
    To, ze jednego 10w40 bierze mniej, a innego więcej, to już zależy od dodatków myjących w danym oleju.
    Napisz więcej spostrzeżeń, ponieważ sam jestem ciekaw co będzie dalej się działo.
    Jak obiecałem, spostrzeżenia po zmianie na Petronas Synthium 10W40 - przejechane 500 km - cud - nie ubyło ani grama. Słowa mojego mechanika i test na jego własnym TS'sie 16v okazały się jednak prawdą. Trochę w to wątpiłem, ale jednak. Sprawdzę stan po przejechaniu kolejnych 500 km tyle, że już ruch miejski. Zobaczymy także jak spisze się w zimie.

    Po zalaniu Synthiuma na trasie 500 km:

    - autostrady 270 km - tempomat na 140 - 150 km/h, zrywy 160 do 170 km/h przy wyprzedzaniu
    - reszta trasy - drogi krajowe 80 - 110 km/h

    Ta sama droga i Millers'a CFS 10W40 zjadła mi sporo przekraczając swoją normę 400 ml / 1000 km. Gdy jeżdżę tylko w ruchu miejskim to zadowala się 250 ml / 1000 km (wtedy był Motul). Gdy zacząłem dużo podróżować (częste trasy) norma ustaliła się na 400 ml / 1000 km. Przebieg 153 tyś. km. Gdy zacząłem jeździć w trasy zalewany był już Millersem XSS 10W40 (teraz Trident) i to niestety po zalaniu Millers'a XSS odezwał mi się wariat zimą po mroźnych nocach na kilka sek. (minęło od wymiany wariatora + kompletny rozrząd ze 28 tyś. km wtedy), na Motulu była cisza nawet jak było -25 w Kielcach gdzie mieszkałem.

    Mała konkluzja: do swoich Twin Sparków musicie drodzy Forumowicze sami dobrać odpowiedni olej. Podyktowane jest to wieloma czynnikami jak np. stan jednostki po poprzednich właścicielach i czym były zalewane, jak się obchodzono z silnikiem, czy dolewano oleju jak ubywał oraz jak złożono Wasz motor w fabryce. Bo tolerancje w przypadku TS'a są duże, co potwierdzają przypadki braku dolewek w TS'ach z przebiegami ponad 200 tyś. km, a innym przy 120 tyś. potrzeba dolewek kwalifikujących motor do remontu. Kolegi 2.0 TS 16v CF3 z przebiegiem ca. 120 tyś. km wypijał jak pamiętam z 500 ml na dystansie 150 km, gdy szlifierz obejrzał gładzie tulei oraz tłoki stwierdził, że silnik dostawał baty będąc nierozgrzanym - smarowanie było kiepskie, co w przypadku stosowania 10W40 czy 10W60 jest dosyć istotne (choć także mógł ktoś jeździć z niemal suchym bagnetem od czasu do czasu sobie dolewając oleju). Prawdą pewnie jest to co pisze Pablo, 5W40 czy 5W50 w naszych warunkach może zaprocentować lepszym stanem jednostki, szczególnie jeśli ktoś niezbyt zwraca uwagę na temp. silnika jeżdżąc ostrzej, choć nie wiem czy bym zaryzykował wypady w czerwone pole latem na 5W oleju. Czytałem też o klekoczącym wariatorze po zalaniu 5W40 w TS 16v.

    Jedno jest pewne, po moich doświadczeniach widać, że olej olejowi nie równy biorąc tę samą klasę. Różne produkty, różna konsumpcja oleju, różna praca jednostki napędowej. Zastanawia mnie jednak czemu mój TS tak wzmógł apetyt na CFS 10W40, wkurzyłem się trochę wydając 250 PLN na ten produkt, może zbyt rzadki? Może przy moim przebiegu syntetyk już tak nie służy. Bo chyba nie sprzedano mi podróby Pod kątem wycieków motor sprawdzany dwukrotnie w dwóch różnych warsztatach podczas przeglądów - suchy. Uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniona, sucho.


    P.S. Podczas badania technicznego sprawdzano mi spaliny, uczuliłem diagnostę aby sprawdził czy mój silnik spala olej, czy są jakieś ku temu podstawy w badaniu. Stwierdził, że spaliny mam wzorowe, wszystkie 3 katalizatory na pewno są sprawne, nie ma śladu po spalaniu oleju. Mój TS nigdy nie dymił i nie dymi, nie "puścił" ani razu niebieskawego bączka nawet gdy go mocno kręciłem. Generalnie z tym motorem nie mam żadnych problemów (odpukać) i wyruszam w dalekie trasy kilka razy do roku.
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 19-08-2013 o 22:37
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  4. #4774
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    254

    Domyślnie

    400 g na 1000km to zajechany silnik , od wymiany do wymiany 4litry? Piszesz o wartościach SAE 10W40, a czy sprawdzałeś wartości ACEA być może czesta zmiana oleju różnej marki i składzie substancji myjących nie wpływa na na uszczelniacze? Wyobraz sobie ile oleju zuzywa Twoja Alfa zanim się zagrzeje

  5. #4775
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Lightbulb

    Cytat Napisał MADMAN Zobacz post
    400 g na 1000km to zajechany silnik , od wymiany do wymiany 4litry? Piszesz o wartościach SAE 10W40, a czy sprawdzałeś wartości ACEA być może czesta zmiana oleju różnej marki i składzie substancji myjących nie wpływa na na uszczelniacze? Wyobraz sobie ile oleju zuzywa Twoja Alfa zanim się zagrzeje
    To jest TS kolego, nie JTD. Zużycie oleju w TS'ach to temat rzeka, są tacy którym nic nie bierze, a niestety większości bierze w różnych dawkach. Oliwę brały i 8v, biorą i 16v. A jak można poczytać także i nowe konstrukcje jak 1.4 TB. Powiedz, że 400g / 1000 km to dużo użytkownikom np. Civiców, gdzie ludzie pisali na forum że auto na gwarancji, oleju spala mu prawie litr na 1000 km, a serwis twierdzi że to norma. O zużyciu oleju naczytałem się już sporo. Przy JTD takie zużycie to tak, silnik do remontu.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  6. #4776
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    254

    Domyślnie

    Nie porównuje silników,JTD to nie jedyne auto z którym miałem doczynienia. Ostatnio wymienialiśmy silnik w 1.8ts też paliła 0,5l na 1000km pózniej obruciła panewkę. Nie mów ,że dolewanie ok 4litrów to normalka . Jtd też spali 4 litry na 1000, przez turbinę.

  7. #4777
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Lightbulb

    Cytat Napisał MADMAN Zobacz post
    Nie porównuje silników,JTD to nie jedyne auto z którym miałem doczynienia. Ostatnio wymienialiśmy silnik w 1.8ts też paliła 0,5l na 1000km pózniej obruciła panewkę. Nie mów ,że dolewanie ok 4litrów to normalka . Jtd też spali 4 litry na 1000, przez turbinę.
    Kolego, TS z fabryki potrafił zużyć olej, nie wspomnę o JTS. Jest więc to normalka jak się wyraziłeś, może nie dla użytkownika który wolałby zapomnieć o dolewkach. Jednak z punktu widzenia konstrukcji jak i producenta dolewki są dopuszczalne, przy niektórych konstrukcjach wręcz konieczne. TS'y po remontach też potrafią zużywać olej zaraz po opuszczeniu warsztatu. Taka konstrukcja. Podążając za tym co napisałeś niemal wszystkim właścicielom TS'ów powinny obrócić się panewki. Nie jest to domena Alfy Romeo, zapraszam na inne fora, a zobaczysz ile jest silników obarczonych tą cechą i to super niezawodnych marek. A przy obecnych konstrukcjach niedługo pewnie pojawią się obowiązkowe nalepki na szybie od wewnątrz by informować kierowcę o kontroli stanu oleju co 1000 km. Takie życie.

    Padnięcie panewek ma się nijak w linii prostej do konsumpcji oliwy, wspomnianemu wcześniej mojemu koledze 156 2.0 TS CF3 konsumowała ogromne ilości oleju, gdy remontował jednostkę dół był OK. Nic się nie działo. Konsumpcja oliwy ma jednak pośredni wpływ na problemy panewkowe - część ludzi nie była, nie jest tego świadoma, tj. że ubywa oleju. Jeździ tak dopóki nie zapali się ciśnienie oleju lub mechanik rutynowo nie sprawdzi jego poziomu, a potem problemy z TS'em gotowe. Wytarte panewki, zużyta pompa nie trzymająca tolerancji. A dlaczego TS zużywa olej - wątków jest wiele, od użycia innych pierścieni w wersjach CF3 (CF1/CF2 potrafiły nie zużywać w ogóle oleju) poprzez stosowane tolerancje, typu jednostki TS -> JTS do obchodzenia się z silnikiem przez pierwszego właściciela. Tematów tego typu naczytałem się wiele, na forach angielskich, włoskich, nigdzie nie ma jednak złotego remedium na tę przypadłość. Trzeba uznać to jako cechę tych silników.
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 20-08-2013 o 08:38
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  8. #4778
    Moderator Romeo Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,637

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    To jest cecha tych silników.
    Proszę trzymać się tematu.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  9. #4779
    Użytkownik Romeo Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :)
    Postów
    835

    Domyślnie

    A ja znowu złośliwie przypomnę - mój TS 2.0 16v z 1999 roku nie zużywa w ogóle oleju A leję 10W60 cały czas (bo jednak na autostradzie nawet na 5 biegu często przekracza się 4-5 tys. obr) i zmieniam co 10 tys. km max

  10. #4780
    Memek66
    Gość

    Domyślnie

    Przeczytałem ponad 20 ostatnich stron tego tematu i mam kompletny mętlik w głowie. Czy do Alfy GT 1.9 JTD lepiej wlać 5W40 czy 10W40? (w komputerze w alfie jako rekomendacje mam 10W40 Selenia)

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory