Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #5181
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 2,0 8v;156 2,5 24v;159 jtd 16v
    Postów
    4,073

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Jeśli ktoś lubi się przejechać na autostrade i polatać tam z prędkościami ok 180km/h to ja tu nie widzę nieporozumienia. Wolę zalać 10W-60 i mieć pewność, niż zalać 10W-40 i przy 190km/h ma mi zerwać film olejowy i po silniku
    Jak kto woli, ja na oleju nie oszczędzam.
    Hmm jakoś mi nie zerwało nawet przy 200km/h.Nie zerwało także przy ostrej jeździe na torze.
    Było kilka wcześniej, jest 155 ,156 & 159

  2. #5182
    Użytkownik Romeo Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,042

    Domyślnie

    Akurat ci się nie zdarzyło Ale wole być pewny niż myśleć, że jak ostatnio mi nie zerwało to teraz też nie zerwie. Myślę że rozumiesz.

  3. #5183
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 2,0 8v;156 2,5 24v;159 jtd 16v
    Postów
    4,073

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Akurat ci się nie zdarzyło Ale wole być pewny niż myśleć, że jak ostatnio mi nie zerwało to teraz też nie zerwie. Myślę że rozumiesz.
    No tak ale..w zwykłej eksploatacji gdzie jedzie się z 10 km i gasi silnik to ten 60W nie jest w stanie osiągnąć temperatury pracy.
    Było kilka wcześniej, jest 155 ,156 & 159

  4. #5184
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,510

    Domyślnie

    Już tu kiedyś o tym pisałem. Ktoś od czasu do czasu pogoni auto na autostradzie przez chwile i uwaza to za ostra jazdę Szkoda, ze tak jak piszesz przez pozostałe 90% czasu podczas krótkich odcinków i częstego odpalania olej jest niedogrzany, wolniej dociera przy zimnym starcie do wszystkich wezłów smarowania, a jak wiadomo silnik najbardziej zuzywa sie nie podczas jazdy autostradą, a podczas pierwszych sekund po odpaleniu.

  5. #5185
    Użytkownik Romeo Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :)
    Postów
    835

    Domyślnie

    Tylko że prawda jest taka (która wynika z kart charakterystyk) że pomiędzy 10W60 a 10W40 jest tylko różnica w tych "górnych" parametrach czyli odnośnie wytrzymałości przy wysokiej temp. a wszelakie inne gęstości itp. są identyczne? Więc jeżeli wszystkie parametry można mieć takie same, a zwiększoną "wytrzymałość" przy ostrych obciążeniach to czemu by nie? Chyba że ja o czymś nie wiem, ale już kiedyś wrzucałem tutaj karty charakterystyk i nikt temu nie zaprzeczał, nawet potwierdzono moją opinię że różnica jest dopiero gdy przejdziemy na jakieś 5W...

    Dlatego właśnie teraz na zimę chce zrobić przeskok na 5W40 a na lato mam 10W60 - oba to CFS NT .

    Nie piszę tego złośliwie, tylko chce się dowiedzieć jeżeli czegoś nie wiem Bo już się całkiem gubię powoli w temacie olejowym..

  6. #5186
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,510

    Domyślnie

    Pokaż mi te karty charakterystyki chętnie zobacze ;] W wiekszośc przypadków (oczywiście nie wszystkich) mimo takich samych oznaczeń przed literą W lepkość będzie inna co zostało już tu opisane niejednokrotnie.

    Można sobie porównać lepkości w 40 i 100 stopniach i zobaczyć, ze zmieniają sie obie, a nie tylko ta górna, proszę bardzo:

    Gulf
    http://www.gulf.pl/include/datasheet...s%2010W-40.pdf
    http://www.gulf.pl/include/datasheet...g%2010W-60.pdf

    Valvoline
    http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/4154.pdf
    http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/4197.pdf

    Millers
    http://www.millersoils.pl/produkty/m...owe/cfs-10w60/
    http://www.millersoils.pl/produkty/m...owe/cfs-10w40/

    Gdzie tam widzisz identyczna lepkość? Oznaczenie xxWyy są oznaczeniami umownymi kartycharakterystyki mówia jednoznacznie, że róznica może byc spora.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 24-11-2013 o 19:40

  7. #5187
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,520

    Domyślnie

    Ale właśnie obaiłeś mit o odpalaniu na zimno, bo zarówno cfs 10w60 jak 10w40 mają taką samą lepkość w -25*c

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  8. #5188
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,510

    Domyślnie

    Tylko ile razy odpalasz na zimo w -25, a ile w temp 0-30? Po za tym zanim silnik osiągnie 90 stopni miedzy olejem 10W40, a 10W60 jest spora różnica w lepkościach co właśnie widać przy podanej lepkości 40 stopni. Po za tym zarówno 10W40 jak i 10W60 CFS maja temp. pracy do 125 stopni więc dobry 10W40 poradzi sobie dobrze na krótkich odcinkach i jak będzie trzeba to od czasu do czasu to da rade przy butowaniu. Trzeba sobie samemu określić jak korzystamy z auta. Jeśli 5% to zapieprzanie po autostradzie z vmax, a 95% miasto i krótkie odcinki to dla tych 5% lanie 10W60 jest bez sensu. Jak ktoś natomiast 95% czasu upala auto, a krótkie odcinki robi rzadko wtedy śmiało niech zalewa 10W60. Popatrzcie co subaru zaleca do swoich aut o czym Pablo wspominał. Tylko u nas moda, że do jeżdżenia wokół komina wiara zalewa 10W60 bo "jestę rajdowcę" ;] Z reszta ja sie znów rozpisuje bez sensu niech sobie każdy zalewa co chce byle jak leje olej nieodpowiedni niech to zachowa dla siebie bo później ludzie wchodzi do tego tematu i ma mętlik w głowie. Jak przeczytaja, że 10W60 jest lepsze i taki leją do auta którym jeźdza do marketu, kościoła i raz w roku autostrada
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 24-11-2013 o 21:18

  9. #5189
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,520

    Domyślnie

    A co jeśli 10% to jazda której 10W40 by nie wytrzymał?

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  10. #5190
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,510

    Domyślnie

    To raczej TS by nie wytrzymał, a nie olej bo np. millers przy CFS deklaruje trzymanie filmu do 125 i 150 chwilowej temperatury ;] W modowanym JTD na zwykłym pełnosyntetycznym 5W40 upalałem cały dzień auto na torze w poznaniu i nie było żadnych negatywnych skutków. Tez się zastanawiałem nad chociaż 5W50 ale po lekturze i posłuchaniu mądrzejszych ludzi doszedłem do wniosku, ze to totalnie bez sensu bo na tor pojade z 2 razy w roku, a reszta to wożenie dupy po miescie i na trasach wiec zostaje przy 5W40 co najwyżej pomyśleć mogę o czymś lepszym ale w tej samej klasie lepkości.

    Z reszta jak pisałem kazdy niech leje co chce ale ten temat tylko robi normalnym użytkownikom wode z mozgu bo sami "rajdowcy" tutaj ;]
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 24-11-2013 o 21:30

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory