Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?
- Głosujących
- 36. Nie możesz głosować w tej sondzie
-
Motul
13 36.11% -
Vavoline
15 41.67% -
Castrol
3 8.33% -
Shell
5 13.89%
Pokaż wyniki od 5,221 do 5,230 z 11366
-
12-12-2013, 00:57 #5221
-
-
12-12-2013, 01:12 #5222
Poczytaj trochę - wałkowane już z 1000 razy.
Wymieniaj co 10 000 km z filtrem oleju i lej każdy 5W40 jaki Ci pasuje.
Jeśli chcesz dbać bardziej o auto - szukaj prawdziwego syntetyka 5W40 (a jest ich mniej niż 10 na rynku) - więcej informacji znajdziesz w tym temacie.
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004) SPRZEDAM!
-
12-12-2013, 01:43 #5223
-
12-12-2013, 02:27 #5224
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004) SPRZEDAM!
-
12-12-2013, 10:31 #5225
-
12-12-2013, 17:05 #5226
Dobra, po wielu konsultacjach zdecydowałem się na MILLERS TRIDENT 5W40 taki: http://allegro.pl/millers-trident-5w...785060873.html
-
12-12-2013, 19:28 #5227
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004) SPRZEDAM!
-
15-12-2013, 01:58 #5228
A jednak podtrzymam swoje zdanie z doświadczenia... płukanki doskonale rozrzedzają olej i nie tylko, jeżeli coś fabryka zrobiła i jest dobrze to po co to ruszać? po zastosowaniu płukanki owszem najważniejsze to że pierścienie się uwalniają ale dla reszty uważam że to jest nie wskazane. Ile chcesz więcej przejechać takim silnikiem dzięki płukance? Dlaczego tego nie zalecają serwisy autoryzowane, producenci, dlaczego nie stosuje się w sporcie?
-
15-12-2013, 06:07 #5229
I Jesli chodzi o płukanie silnika:
Moja rodzina to genrelanie kierowcy zawodowi, dziadek, kierowca mechanik od 1960r, ojciec jezdzi ciezarowkami od 1980. Ja sam mialem, poloneza caro, lanosa, mondeo 1.8TD, mondeo ST200, dw8e cosy 1.2 2008 i 2011, dwie Alfy 166 2.0TS. Wiele razy wymieniałem uszczelki pod pokrywami i miskami. Corsa nalatalem przez 4 lata 250tys w extremalnych warunkach. Mondeo St200 zawsze do odcięcia ( sam do zabawy, na kazdym bieguSpotkalem przez wiele lat wielu mechanikow, rowniez tych od ciezarowek.
NIGDY za to nie spotkałem sie z zadnym, ani sam nie plukalem silnika. Zaden silnik nie byl zasyfiony, zaklejony mazia, mimo ze np V6 Duratec ma zle zaprojektowane kanaly olejowe ( za waskie). Co jedynie powodowalo padanie uszczelek ( w niektorych modelach) Ale nigdy zaden kanal sie nie zatkal cisnienie zawsze dobre. Nikt nigdy nie polecal mi plukania, nigdy nie plukalem ani nir slyszalem zeby ktos takie rzeczy robił. Dopiero na forach internetowych sie o tym dowiedzialem.
Zaden silnik nigdy mi ani nikomu kogo zanam, nie padl z powodu niewyplukania. Generalnie uwazam ze jesli plukac to silniki ktore; sa juz padniete tak czy siak, zaklejone mazia, brakuje im cisnienia. Wtedy juz im nic nie zaszkodzi
Reguralne zmiany oleju i filtra wystarcza. Ciezarowki robia po 1mln i nikt w nich silnikow nie plucze.
No i jak mieszkalem w Polsce to olej zmienialem 2 razy w roku, przed zima i po zimie, zawsze. Teraz na wyspach, co 15 tys albo raz w roku. Razem z olejem filtr powietrza i filtr paliwa jesli byl. Czasami musialem zmienic rurke odpowietrzajaca uklad korbowodowy bo sie zasyfiala mazia.
Sent from my C6603 using TapatalkOstatnio edytowane przez FifthGear ; 15-12-2013 o 06:33
-
15-12-2013, 07:02 #5230
Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
"Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."
Podobne wątki
-
temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 147Odpowiedzi: 222Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26 -
Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 23Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 166Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale GTOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07