Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #5251
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boss_do
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Brera 3.2 V6 Q4; 147 1.6 TS; GTV 2.0 TS
    Postów
    131

    Domyślnie Pytanie do właścicieli V6 OLEJ???

    Witam,

    w związku ze zbliżającą się wymianą oleju w moim 3.2 zacząłem zastanawiać się i drążyć temat, jakim olejem zalać V.

    Obecnie leję Castrol 5W30 ale po przemyśleniach z wielką przyjemnością zmieniam na inny.

    Mam dwa typy: Motul i Millers, który wybiorę, nie wiem, jak macie jakieś sugestie - piszcie.

    Ale doszły do tego wątpliwości, jaką specyfikację oleju wybrać. Jak już wspomniałem leję 5W30, ale ktoś z forum napisał, że 5W30 to krótka droga do kłopotów DLACZEGO??? Instrukcja zaleca ten olej.

    Osoba zajmująca się motor sportem poleciła mi 5W40, ponieważ zachowuje się zdecydowanie lepiej przy wysokich temperaturach czyli albo przede wszystkim nie rzednie, a 5W30 podobno robi się bardzo wodnisty. I coś w tym jest, ponieważ zapytał mnie jak pracuje mój silnik na "zimno" czyli przez kilka naście pierwszych minut jazdy, a jak po ostrej, długiej jeździe, odpowiedziałem że na zimno jest cichszy...
    Ale pojawiły się wątpliwości, czy zalać auto olejem nie ujętym w instrukcji??? Niby różnicy między nimi wielkiej nie ma...

    Napiszcie co myślicie i jaką spec zalać V.

    Dzięki Pozdro

  2. #5252
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,772

    Domyślnie

    10w60 - moze byc Millers/motul/Gulf

  3. #5253
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    421

    Domyślnie

    Ja jeżdżę na valvoline racing 5w50
    Na pewno lepsze smarowanie na zimnym w stosunku do 10w60

    10w60 lepsze smarowanie w bardzo ciężkich warunkach (wysokie temp) np na torze
    5w50 lepszy do jazdy na krótkich trasach
    Ostatnio edytowane przez ar4me ; 08-05-2014 o 16:17
    Moje Alfy, 4xBUSSO
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 Manual 3,0 24v
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Żonka też ma Alfe 166 3.0 Sportronic

    Sprzedam części do silnika 3.0 12v ze 164FL, GTV PW

  4. #5254
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szykaz
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    159
    Postów
    292

    Domyślnie

    Skoro lejesz olej klasy 5w to raczej bez sensu zmieniać na 10w.
    Moja v6 jeździ na 5w40 texaco havoline.

    Wysyłane z mojego ST25i za pomocą Tapatalk 2
    Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.

    Moje Belle:
    obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
    była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
    była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
    była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html

  5. #5255
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Tak na logikę jeśli mocno katujesz motor to 10W60 będzie lepszy. Lepsze parametry w wysokich temperaturach.

    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

  6. #5256
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    497

    Domyślnie

    Ja jeździłem na 10W40 a teraz jeźdzę na 5W50 i do poprzedniego raczej nie wrócę.

    Wybór oleju zależy w głównej mierze jak użytkujesz fałkę. 10W60 jest moim zdaniem dobrym rozwiązaniem na tor gdzie silnik jest wystawiany na ostrą próbę, porządne ganianie i niskie temperatury odpalania mu nie grożą no chyba że zmieniasz olej dwa razy w ciągu roku wtedy przed zimą możesz zalać jakiś olej z niższym "W". Do cywilnej jazdy w szarym świecie gdzie większość czasu stoi się w korku a fotoradary stawiają na każdym skrzyżowaniu nie ma raczej możliwości wykorzystania możliwości jakie daje taka oliwa.
    5W50 jest bardziej "cywilnym" olejem. Ma niższą wytrzymałość na wysokie temperatury ale i tak o wiele wyższą niż zwylke oleje. 5w50 lepiej też sprawdzi się w zimie.

    W jakim kierunku byś nie poszedł przy wyborze oliwy dowiedz się czy twój typ jest w pełni syntetykiem na bazie PAO czy tylko syntetkiem wyłącznie z nazwy robionym na bazie HC.

  7. #5257
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,310

    Domyślnie

    w 166 3,2 stosuję 5W40 ( od ok 50tys km, poprzednik 10W60 przez ok 100tys), auto pod chmurką, do spokojnej jazdy, jest ok.
    w 156 2,5 5W50 ( ok 150tys km) bo ta woli wyższe obroty. I również jest ok .
    W naszym klimacie na pewno 5W , a czy 40-50-60 to od stylu jazdy i użytkowania choć 166 raczej torowo użytkowane nie bywają raczej. No i syntetyki.

  8. #5258
    Użytkownik Romeo Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    966

    Domyślnie

    [QUOTE=ar4me;
    10w60 lepsze smarowanie w bardzo ciężkich warunkach (wysokie temp) np na torze
    5w50 lepszy do jazdy na krótkich trasach[/QUOTE]

    W tej części zgadzam się z przedmówcą.
    Ja osobiscie jeżdżę na castrol edge 10w60 - bo wg mnie lepszego oleju nie ma - zwłaszcza jak się ma zamiar pojechać na południe europy na wczasy, dwa - jest tańszy od motula 5w50 (przynajmniej był wtedy jak kupowałem)
    Wszyscy mają alfę - mam i ja! r-sokol@wp.pl

  9. #5259
    Użytkownik Romeo Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    779

    Domyślnie

    Kolego - ja od kiedy kupilem moja 166, zalewam ja Motulem X-cess 5w40.
    Na ten sezon, przymiezam sie do wymiany oleju na 5w50 Valvoline Racing (duzo jezdze w trasach i lubie pogonic auto).

    Jezeli lejesz caly czas 5w, to nie ma sensu wchodzić na 10w chyba, że pali ci litr oleju na 1000km

  10. #5260
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boss_do
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Brera 3.2 V6 Q4; 147 1.6 TS; GTV 2.0 TS
    Postów
    131

    Domyślnie

    Dzięki za informacje.

    No to mamy głównie dwa kryteria wyboru:

    1. Styl jazdy - jeżdżę szybko, wys obroty 4800 w górę, lubię pogonić AR ale na tor nie wjeżdżam
    2. Gdzie jeżdżę - głównie Polska, raz dwa razy do roku Włochy, Chorwacja

    Wnioski:

    Pozostaję przy spec 5 W ??? No właśnie ile? 30 (to co teraz) 40 (rekomendowane przez większość) 50 czy 60?

    A SWOJĄ DROGĄ, ILE BIORĄ OLEJU WASZE "V" 3.2??? co ile km dolewacie? i przy jakim stylu jazdy...

    Dzięki raz jeszcze za info

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory