Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #5531
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    O takie jeszcze fajne cos znalazłem: https://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf
    Brawo - Amsoil Signature Series to moja ulubiona seria olejów ale obawiam się, że do AR nie podejdzie zbyt szeroko bo klasy lepkości tylko 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 i 10W-30 - może poza nową rekomendacją do Julki TB MA jak moja, którą zalałem 0W-30 tej właśnie serii ;-)
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #5532
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    WGM
    Auto
    Alfa Romeo 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Medium Grigio Titanio
    Postów
    345

    Domyślnie

    Koledzy, wybaczcie pytanie laika, który ma w swoim aucie chyba kiepski olej (gdyby przyjrzeć się wszelkim parametrom jak odparowywanie, depozyty, praca w czasie, lepkość w poszczególnych temperaturach itd), ale muszę je zadać, bo nie daje mi spokoju.

    Generalnie moją ambicją było to, żeby mieć olej zbliżony do zaleceń producenta (jak się doedukuję do czasu następnej wymiany, to moje ambicje pewnie wzrosną - dużą zasługę będzie miało przebrnięcie przez ponad 550 stron tego wątku ).

    W oparciu o moją (stosunkowo niską póki co) ambicję (i wiedzę) chciałem zalać do AR159 1.9JTDm 8v '09 DPF olej Motul X-Clean+ 5w30 C3. Niestety przez pomyłkę został zalany Motul Eco-Clean + 5w30 C1. No i zaczął się ból głowy jak przy bólu zęba, który ciągle nie dawał spokoju.

    Od samego początku dręczyły myśli, że silnik nie dotrwa kolejnej wymiany w zbyt dobrej formie i że może lepiej zmienić ten olej choćby w ciągu najbliższego tygodnia. Potem nastąpiło stopniowe oswajanie się z tematem oraz dotarcie do opinii, że C1 jest w sumie bardzo zbliżony do C2 akceptowanego w instrukcji. Oswajaniu się towarzyszyło buszowanie po internetach, by się w zdaniu na temat podobieństw C1 i C2 utwierdzić lub je podważyć (w buszowaniu znaczny udział miało zwiedzanie for wszelakich, również włoskich - znajomość języka włoskiego bardzo pomogła). Generalnie z wielu wątków, zwłaszcza z włoskich for dochodziły mnie słuchy, że C1 to w sumie to samo co C2 tylko mniej popiołów ma, że oba mają podobny parametr HTHS (w okolicach 2.9mPa.S), który jest kluczowy dla silnika itd. Z drugiej strony pojawiały się głosy (zwłaszcza na polskich forach AR, Fiata i Opla), że 2.9 mPa.S to za mało, bo minimum dla silników 1.9jtd/jtdm/cdti to 3.5 mPa.S, więc musem jest C3 a nie żadne tam C2 i tym bardziej C1. No i to burzyło spokój ducha. Rodzący się w ten sposób niepokój koiłem z kolei przypominaniem sobie zaleceń z instrukcji, że C2 w sumie wystarczy. Oraz przekonaniem, że C1 jest w sumie lepszy od C2.

    Mimo wszystko zabrakło mi jednak precyzji i rzetelności w opiniach, które przyswoiłem, więc postanowiłem podrążyć temat dalej i pokusiłem się o sprawdzenie specyfikacji olejów wstrętnego (gorszego od innych marek...) Motula w klasie C2, C1 oraz C3.

    W związku ze sprawdzeniem tych specyfikacji narodziły się następujące kwestie:

    1. Czy dobrze czytam ze specyfikacji, że omawiany Motul C1 jest lepszy od także tu omawianego Motula C2? Chociażby dlatego, że ma wyższy HTHS (3.2 mPa.S !!) przy mniejszej ilości popiołów i zbliżonych wartościach pozostałych parametrów? Dla porównania pod koniec posta wklejam linki do specyfikacji.

    2. Jak to jest w końcu z C2 (i C1, jeżeli okazuje się lepszy niż C2) oraz C3? C3 ma w sumie lepsze parametry ochronne, więc dlaczego nie znalazł się w zalecaniach w instrukcji? Widzę dwie opcje - albo C2 w zupełności wystarcza i C3 jest tylko wyłącznie pewną formą pedantyzmu użytkownika, albo producent zaznaczył absolutne minimum poniżej którego nie powinno się schodzić, co nie oznacza, że stosowanie olejów o wyższych normach jest bezcelowe. Czy w przypadku drugiej opcji minimum podane przez producenta wystarczy do zwykłej codziennej niewyczynowej jazdy - czy obędzie się w tym przypadku bez większej szkody dla silnika?

    Jeżeli ktoś mógłby podzielić się swoją opinią, będę wdzięczny .

    Poniżej wspomniane linki do specyfikacji.

    Motul Eco-Clean + 5w30 C2 (czyli zgodny z normą C2 akceptowaną w instrukcji, dodatkowo spełniający normę FIAT FIAT 9.55535-S1):

    https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/46/8100%20Eco-clean%205W-30%20%28GB%29.pdf?1329497525


    Motul Eco-Clean + 5w30 C1 (omyłkowo zalany - czy dobrze czytam, że jest lepszy od powyższego spełniającego normę Fiata?):

    https://www.motul.com/system/product...pdf?1405081263

    Pozdrawiam,
    Arek
    Ostatnio edytowane przez ArcoMancino ; 04-08-2014 o 23:15

  3. #5533
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    miała być czerwona 159 jts albo czarna Delta a jest Julka 2012 sport&premium 1,4TB 120 km
    Postów
    1,701

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Brawo - Amsoil Signature Series to moja ulubiona seria olejów ale obawiam się, że do AR nie podejdzie zbyt szeroko bo klasy lepkości tylko 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 i 10W-30 - może poza nową rekomendacją do Julki TB MA jak moja, którą zalałem 0W-30 tej właśnie serii ;-)
    hmm,
    Co prawda nie ma signature w serii 5w40 ale te co sa daja rade:

    benzyniaki i ropniaki bez dpf, full saps

    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-0-946l-detail

    benzyniaki i ropniaki z dpf (albo i bez

    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-0-946l-detail

    no i bardzo dobry olej do ropniaków only z dpf

    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-0-946l-detail

    poza tym teraz penrite 5w40 jest na fali co go wlyszkow wynalazł

  4. #5534
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArcoMancino Zobacz post
    Motul C1 jest lepszy od także tu omawianego Motula C2
    Jedni wolą jabłka inni gruszki...
    Te oleje są inne - w C1 dla ochrony DPF skrajnie ograniczono poziom fosforu i cynku (głównych trucicieli DPFów), które nadal dla większości producentów są jednak podstawowymi składnikami dodatków ochronnych/przeciwzużyciowych/przeciwzatarciowych. Piszę 'skrajnie' nie po to aby Ciebie straszyć ale dlatego, że limit 500ppm fosforu to poziom graniczny dla niektórych silników, które nie zostały wykonane w technologii pozwalającej na zastosowanie tak niskiego poziomu fosforu (konstrukcyjnie ale także i materiałowo). Wyższy poziom HTHS prawdopodobnie jest tutaj konieczny aby choć trochę zrekompensować braki ww. dodatków i spełnić wymogi ACEA. Olej C2 ma ok. 40% więcej ZDDP od C1.
    Inną kwestią wartą pokazania jest ograniczony TBN do 4,8 w oleju C1 a C2 mają TBN w granicach 7-8 (znowu 40% więcej..). Też spora różnica aczkolwiek TBN jest liczony w oparciu także o poziom ZDDP - jeśli poziom ZDDP jest zredukowany to i TBN może być zredukowany ale to zadziała tylko pod warunkiem stosowania absolutnie bezsiarkowego paliwa aby kwasy powstałe po spalaniu paliwa nie zachwiały tej proporcji ZDDP/TBN przewidzianej jako odpowiednia/bezpieczna przez producenta oleju.

    p.s. ciężarówka Iveco z silnikiem Cursor 13 w 2008r. przejechał 150 tys km bez problemu na syntetyku 0W-20 PAO/ester o HTHS 2,9 ale to był olej o SAPS 1,9% i TBN 16 - miał więc potężny poziom ZDDP i TBN. Tendencja ta wydaje się być odwrotna patrząc na potrzeby nowoczesnego diesela i chyba nie ma sensu kastrować oleju z dodatków jeśli producent nie zmusza do tego groźbą utraty gwarancji.

    Wg mnie jest kilka opcji:
    1. Jeździć dalej jeśli spokojnie, bez wielkich obciążeń i upalania = aby mało palił - wtedy TBN nie padnie szybciej a podwyższone zużycie silnika może nie mieć miejsca.
    2. Jeździć ale wymienić olej wcześniej ze względu na niski TBN i możliwe wyższe zużycie a pewnego poziomu metali zużytego silnika w oleju przekraczać nie należy bo wtedy on niszczy a nie smaruje. Stosowanie dodatku do ON może obniżyć negatywny wpływ spalania ewentualnie mniej bezsiarkowego ON na TBN - niestety nie uzupełni jednak dodatków ochronnych.
    3. Uzupełnić dodatki przeciwzużyciowe/przeciwzatarciowe (na bazie boru i bezpieczne dla DPF) oraz TBN (+3,5) dodatkiem do oleju Archoil AR9100 i jeździć do kolejnej planowanej wymiany jak byś miał olej racing spec diesel z DPF ;-)

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    co go wlyszkow wynalazł
    hehe - gdybym wynalazł to bym już miał 4C w garażu ;-)
    Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 05-08-2014 o 09:20 Powód: Dodano
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #5535
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    WGM
    Auto
    Alfa Romeo 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Medium Grigio Titanio
    Postów
    345

    Domyślnie

    Dzięki za wyczerpujaca odpowiedź! To w takim razie sklaniam sie do opcji numer 3 i użycia dodatku Archoil AR9100. Jeszcze raz dzięki!
    Sent from my Lumia 925 using Tapatalk

  6. #5536
    Użytkownik Romeo Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 75 2.0 TS, Alfa Giulietta 1.4 MA, Peugeot 307 SW 1.6 16V
    Postów
    6,564

    Domyślnie

    Ktoś się orientuje, czy można Penrite gdzieś w Poznaniu kupić?
    Alfa Romeo Giulietta Sprint 150KM 2015
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 14?KM 1989
    Peugeot 307 SW 1.6 16V 110KM 2003

    "Dynamically, Milanos are Alfas in the finest sense, but stylistically, it's another story."


  7. #5537
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Takiej promo jak tu na ten 5W-40 z AR9100 żaden diler Penrite'a Tobie nie zrobi bo to sklep dystrybutora Archoil na PL:
    http://najlepszysyntetyk.pl/shop/pen...viro-5w-40-c3/
    Jeśli chcesz tańszą wersję z beki to też bez obaw - znam sklep, kupuję tam od lat i jest uczciwie.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #5538
    Użytkownik Romeo Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 75 2.0 TS, Alfa Giulietta 1.4 MA, Peugeot 307 SW 1.6 16V
    Postów
    6,564

    Domyślnie

    ...ale ja chcę HPR 10
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 05-08-2014 o 13:22
    Alfa Romeo Giulietta Sprint 150KM 2015
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 14?KM 1989
    Peugeot 307 SW 1.6 16V 110KM 2003

    "Dynamically, Milanos are Alfas in the finest sense, but stylistically, it's another story."


  9. #5539
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    alfa33,156,166
    Postów
    34

    Domyślnie jaki olej do silnika

    Nalezy rozumiec o co chodzi w oznaczeniu oleju i sprawa jest banalna.
    10W40 - 10w to temperatura dolna zastosowania i o ile dobrze pamietam to jest -25 stopni celcjusza i ten parameter w polskich warunkach jest wystarczajacy, czesto producenci zalecaja 5W. Nie bedzie to mialo zbyt wiekszego znaczenia , chyba ze przy pewnych technologiach , gdzie silnik jest ciasno spasowany do ktorych silniki alfy nie naleza i dlatego nie wskazane jest wprowadzanie ich w wysokie obroty dopoki nie osiagna odpowiedniej temperatury!

    40 - Drugi parameter, w tym przypadku 40 oznacza temperature maksymalna otoczenia czyli 40 stopni celcjusza w ktorej olej powinien zapewnic wlasciwa ochrone silnika. I tu jest prosta zasada, im wyzsza ta cyfra (np.50, 60) tym lepsza ochrona silnika w wyzszych temperaturach!!! i przy sportowej jezdzie. i NAPEWNO LEPIEJ OCHRONI SILNIK GDYBY NAM SIE ZAGOTOWALA WODA W CHLODNICY. Dobrze jest stosowac 10w60 w silnikach z duzym przebiegiem , powyzej 150tys.km i bardziej wyeksploatowanych, - zmniejszy sie zuzycie oleju i nastapi wyciszenie silnika. Jedyny minusem takich olej jest fakt, ze powoduja troszke wyzsze zuzycie paliwa, ale znacznie wydluzaja zywotnosc silnika! Taki olej dba o nasz silnik w takich warunkach jak np. stanie w korkach w letnie upaly , gdzie jeszcze temperature oleju jest podnoszona przez katalizatory umieszczone w poblizu miski olejowej jak to ma miejsce w TS-ach. Nie daj boze stojac jakis czas w korku w upale nagle podiac ostra sportowa jazde, to dlatego lubia one ukrecic panewke.

    Jeszcze jedno, wszyscy uciekaja do markowych olei typu Castrol, shell, mobil ostatnio popularny Valvoline, a wystarczy przeczytac specyfikacje olei i porownac - czesto sie okazuje, ze polskie oleje lotosa , czy orlenu przewyzszaja te markowe i raczej nie sa podrabiane!!!!


    Na koniec podpowiem , ze ta sama zasada dotyczy olejow do skrzyni biegow. Zamiast 75w80, czy 75w90 proponuje 75w140. Kupilem alfe 166 2.0 z wyeksploatowana skrzynia i przy troche ostrej jezdzie po przejechaniu kilkunastu kilometrow ciezko wchodzily mi biegi i juz mialem ja rozbierac, ale po zmianie oleju na 75w140 sytuacja sie diametralnie zmienila. Przejechalem 50tys i jest ok.

    Mam nadzieje, ze troszke rozjasnilem poczatkujacym mechanikom kwestie olejow.
    pozdrawiam wszystkich alfistow.

  10. #5540
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,834

    Domyślnie

    Wszyscy tutaj o lepkości, zawartości środków myjących etc. a Ty tutaj o tym co to jest 5W czy -40? O tym, żeby zalewać 10W60 to silników z dużym przebiegiem I zmienić olej w skrzyni na inny niż zalecany przez projektantów?

    No, ekstra.

    Ja mam inne pytanie. Próbował ktoś kiedyś olejów North Sea?
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory