Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #5831
    Użytkownik Romeo Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,158

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Nie przesadzacie Panowie z tym 60? Ja jeżdżę TS 8V na 10W-50, łącznie z Track Dayami i nie ma żadnych problemów, a właśnie 10W-50 jest zalecany w instrukcji...
    Bo nikt nie patrzy na warunki i styl użytkowania auta a jedynie każe lać od razu olej który wielokrotnie przewyższa wymagania. Ja mam 10W40, grzany kilkukrotnie do 100-110*C i silnik trzyma się kupy, nie bierze oleju więcej niż powinien, nie wydaje dziwnych dźwięków, ciśnienie jest bardzo dobre więc uważam że jest wystarczający jeśli nie jeździ się non stop po torze. Na 5W chcę się przesiąść jedynie ze względu na warunki zimowe gdzie ten olej jednak zauważalnie ustępuje, co prawda nie używam kredensa w zimie ale przepalić co jakiś czas trzeba.

  2. #5832
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,876

    Domyślnie

    Git!
    100-110*C spokojnie i syntetyk 5W-40 daje dzisiaj radę a łatwiej zdobyć niż syntetyka 10W-40.
    Przykładowo - Redline, który 'trochę' wie o olejach używanych sportowo/wyczynowo rekomenduje klasę lepkości SAE 50 dopiero od stałej temp oleju >107*C i tylko dla silników o luźnym pasowaniu.
    Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 03-09-2014 o 10:17
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #5833
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,876

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    To są zupełnie inne silniki . V6 montowany w Brerze to V8 Holdena obcięte o 2 cylindry. Koledzy rozprawiają o V6 Busso, konstrukcji Alfy.
    OK tylko popatrz na parametry tych silników i policz np. prędność pracy tłoków... bo np. dla BMW w starych silnikach klasy M to było jednym z głównych argumentów stosowania 10W-60.

    BMW M3 S54 8000rpm - max prędkość tłoka 4773 ft/min

    Alfa 2.5 V6 6300rpm -> max 2823 ft/min
    Alfa 3.0 V6 6200rpm -> max 2954 ft/min
    Brera 3.2 V6 6300rpm -> max 3482 ft/min (zalecany 5W-40)

    Ferrari F 360 Modena przy 8500rpm, do którego jest rekomendowany 10W-60 Shella na Ferrari Challenge a 5W-40 zalecają na ulicę -> max 4406 ft/min

    p.s. ciekawostka taka, że w F1 w poprzedniej specyfikacji silników NA nawet przy 18000rpm prędkość tłoka nie przekraczała 4690 ft/min z racji niskiego skoku tłoka - niecałe 40mm.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #5834
    Użytkownik Romeo Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 75 2.0 TS, Alfa Giulietta 1.4 MA, Peugeot 307 SW 1.6 16V
    Postów
    6,674

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    OK tylko popatrz na parametry tych silników i policz np. prędność pracy tłoków
    Wiesz, ja nie analizowałem dokładnie różnic, tylko zaznaczyłem, że to zupełnie inne silniki .
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 03-09-2014 o 10:31
    Alfa Romeo Giulietta Sprint 150KM 2015
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 14?KM 1989
    Peugeot 307 SW 1.6 16V 110KM 2003

    "Dynamically, Milanos are Alfas in the finest sense, but stylistically, it's another story."


  5. #5835
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,876

    Domyślnie

    Sporo tego w sieci ale do policzenia znając skok tłoka i max rpm przecież

    p.s. luźno pasowany to 3.0 V6 wcale nie jest - znalazłem na alfaowner pomiary Forumowicza Bamboszka -> 2,5-3,5 setki mm na używanych panewkach głównych. Luźny to jest od 7 setek mm wzwyż a <5 setek mm nadal w miarę 'ciasny' i nie wymaga tak podwyższonego HTHS do smarowania panewek w normalnej temp pracy oleju ok. 100*C rzędu ~5,5 jak w 10W-60.

    Wg jednego z tunerów AR z UK - silniki V6 2.5 i 3.0 pasuje się na 5 setek mm na panewkach dopiero do sportu a na 100% uliczną jazdę nawet na 2-3 setki mm tylko (tyle pewnie ma nowy seryjny silnik a dla przykładu na 1-3 setki mm pasowane są silniki z JP zalewane olejami klasy 5W-30 A5/B5). Pasowanie tłoków seryjnych AR V6 nie więcej jak 5 setek mm a dopiero kute tłoki w tych silnikach pasuje się na 5-8 setek mm.

    Ja mając takie V6 umyłbym dobrze silnik, zalał syntetyka 5W-40 (wtedy bez obaw na cały rok) i obserwował ciśnienie, temp i poziom oleju a gdybym chciał poszaleć albo potrzebował czegoś dla spokojnego snu to dolałbym do oleju np. nano WS2.
    Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 03-09-2014 o 13:45
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #5836
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,886

    Domyślnie

    Dorzuciłem oleje XADO - wszystkie dostępne w ofercie (5W-30, 0W-40, 5W-40, 10W-40, 15W-40, 5W-50).
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  7. #5837
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,421

    Domyślnie

    Jeżeli kogoś to interesuje, to w silnikach bez chlodnicy oleju, gdy na zewnątrz panuje skwar i mocniejszym depnięciu temp. oleju 110st.C to mam momentalnie Przy sprawnym termostacie i temp. cieczy ok. 95-100st.C.
    Jak mocniej się ganiałem to temp przekracza 115st.C, co powoli na 10w40 może się źle skończyć.
    Standardowo w ruchu miejskim przy temp. zewn. ok 20st.C. po przejechaniu np. 20km mam temp. oleju w granicach 95-100st.C - mowa o oleju 10w40.
    Lecz jak pisze. Wystarczy kilka razy zredukowac po czym temperatura oleju zbliża się niebezpiecznie blisko czerwonego pola.
    Silnik benzynowy, bez turbodoładowania.
    Kupię Lancia Y 1.2 - ze zdrową podłogą.

  8. #5838
    Użytkownik Romeo Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 75 2.0 TS, Alfa Giulietta 1.4 MA, Peugeot 307 SW 1.6 16V
    Postów
    6,674

    Domyślnie

    W Twin Sparku jest prawie 6 litrów oleju, a cała micha jest ożebrowana - tam się trzeba naprawdę postarać - chociaż pomiarów temperatury oleju nie robiłem, płyn chłodzący ma problem, żeby dobić do 90C .
    Alfa Romeo Giulietta Sprint 150KM 2015
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 14?KM 1989
    Peugeot 307 SW 1.6 16V 110KM 2003

    "Dynamically, Milanos are Alfas in the finest sense, but stylistically, it's another story."


  9. #5839
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,876

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Jak mocniej się ganiałem to temp przekracza 115st.C, co powoli na 10w40 może się źle skończyć
    Może czas na syntetyk... ?
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  10. #5840
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Jak mocniej się ganiałem to temp przekracza 115st.C, co powoli na 10w40 może się źle skończyć.
    Na Amsoil'u 10W40 czy Millers'ie CFS 10W40 - nie.
    To nie jest związane przecież z lepkością oleju.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory