Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #5841
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,886

    Domyślnie

    Do tabelki trafiły kolejne oleje - tym razem wszystko co oferuje brytyjska COMMA: 0W-20, 0W-30, 5W-30, 5W-40, 10W-40, 15W-40 i 5W-50.
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  2. #5842
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,421

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Na Amsoil'u 10W40 czy Millers'ie CFS 10W40 - nie.
    To nie jest związane przecież z lepkością oleju.
    Tego Cud Millersa miałem i tak samo grzał jak szalony. Auto bez chłodnicy oleju ze stalową miską o pojemności układu smarowania 3,8l. Nawet olej od Jankesów się ugotuje, szczególnie jak cisnę na maxa, gdyż jak widze 115 st.C to daje mu odpoczac mega emerycką jazdą, co chwile musi potrwać.
    Kupię Lancia Y 1.2 - ze zdrową podłogą.

  3. #5843
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,876

    Domyślnie

    CFSa 10W-40 miałeś czy tego NT i temp oleju tak samo rosła powyżej 115*C?
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #5844
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,421

    Domyślnie

    10w40 CFS i zawsze jak dochodziła do 115st.C to odpuszczałem bo szkoda mi było silnika, a wystarczyła jeszcze chwila i 120st.C by przekroczyło.
    Teraz chce to jakoś poprawić i następna wymiana to ten olej od "Jankesów". Najwyżej - zaryzykuje. Tylko nie wiem, czy mu jeszcze czasem nie dolać jakiegoś "cud" dodatku, gdyz auto cały rok stoi pod chmurką, co wiąże się z odpalanie w mrozy + butowanie w lecie
    Kupię Lancia Y 1.2 - ze zdrową podłogą.

  5. #5845
    Użytkownik Romeo Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 CF3 Sportronic | Mazda 3 2.0b
    Postów
    3,457

    Domyślnie

    Jersey: w Mobilu 3000 X2 masz chyba złą temp. zapłonu: na stronach podają 232. Wartość 222 podaje Mobil dla X1.

    Mam pytanie do kumatych w temacie. Porównując parametry z tabelki Jerseya (dzięki !!!) widzę delikatne różnice w wartościach. Konkretnie: 5W-40 Mobil Super 3000 X1/X2 vs LM Synthoil HT vs Valvoline Synpower.
    Duże różnice widzę natomiast w cenach
    Mobil około 100zł, LM ok. 200zł, Valvo za 120-180zł (ceny za 5litrów). Motor to 3.0V6 w budzie 166.

    Zmieniam co 10tys. Czy warto dopłacić do LM lub Valvo? Andrzejsr polecał LM, ale pytanie, dlaczego? Doświadczenia własne, czy dodatki, które wymykają się tabelkom?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    https://www.flickr.com/photos/131042348@N03/albums


  6. #5846
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,310

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    ... Andrzejsr polecał LM, ale pytanie, dlaczego? Doświadczenia własne, czy dodatki, które wymykają się tabelkom?
    Odp : święty spokój, że ten czynnik - olej , nie wpłynie negatywnie na nic i mam to odfajkowane, nie muszę szukać niczego innego (być może i pewnie są lepsze) bo ten jest wystarczająco i aż zanadto dobry. I mogę ten czas poszukiwań i porównań na co innego poświęcić. I mają go zawsze jak potrzebuję w pobliskiej hurtowni.
    Co do cen to LM 5W40 High tech porównywałem jedynie z Mobil 1 5W50 - i jakoś zbliżone były cenowo, czasem promocja LM, czasem Mobil był tańszy, ale z grubsza jak na wydatek raz na rok to nie jakieś wielkie różnice.

  7. #5847
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,876

    Domyślnie

    Tabelki / karty wszystkiego nie pokazują niestety..
    Mobila poza M1 nic bym nie zalał dobrowolnie bo to najtańsza masówka i pewnie już na GII nawet ten 3000... Zdecydowanie wolałbym Shella 5W-40 Helix Ultra full saps. Może wypasione GIII to nie jest ale syfu nie zostawia i formuła niezła z borem i moly chociaż bez 'nadmiaru'
    LM lepszy od M3000 i Synpowera bo ma te 10-20% PAO ale Noack 9% też szału nie robi (Valvo i M3000 ponad 10% co dla mnie eliminuje olej) i jak to u LM w standardzie tylko standardowe dodatki a modyfikator tarcia trzeba dokupić... a w tym tanim Shellu trochę jednak jest w cenie...
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #5848
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,886

    Domyślnie

    Poprawiłem, masz rację.

    Co do cen to chyba warto. Moja tabelka to ścisłe dane techniczne nowego oleju, brak w niej informacji o dodatkach i ich wpływie na olej, silnik itd. Pamiętam, że w USA facet na japońskim Eneosie 0W-20 w Toyocie przejechał bez wymian ponad 30000 km regularnie badając olej i po tym dystansie olej nadal trzymał parametry i miał dodatki czyszczące.

    Tylko taki olej kosztuje coś koło 100 PLN za litr
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  9. #5849
    Użytkownik Romeo Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 CF3 Sportronic | Mazda 3 2.0b
    Postów
    3,457

    Domyślnie

    OK, na LM może dostanę lepszą cenę w hurtowni niż pokazuje ceneo, so the winner is..
    Dzięki za porady!
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    https://www.flickr.com/photos/131042348@N03/albums


  10. #5850
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,117

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Sporo tego w sieci ale do policzenia znając skok tłoka i max rpm przecież

    p.s. luźno pasowany to 3.0 V6 wcale nie jest - znalazłem na alfaowner pomiary Forumowicza Bamboszka -> 2,5-3,5 setki mm na używanych panewkach głównych. Luźny to jest od 7 setek mm wzwyż a <5 setek mm nadal w miarę 'ciasny' i nie wymaga tak podwyższonego HTHS do smarowania panewek w normalnej temp pracy oleju ok. 100*C rzędu ~5,5 jak w 10W-60.

    Wg jednego z tunerów AR z UK - silniki V6 2.5 i 3.0 pasuje się na 5 setek mm na panewkach dopiero do sportu a na 100% uliczną jazdę nawet na 2-3 setki mm tylko (tyle pewnie ma nowy seryjny silnik a dla przykładu na 1-3 setki mm pasowane są silniki z JP zalewane olejami klasy 5W-30 A5/B5). Pasowanie tłoków seryjnych AR V6 nie więcej jak 5 setek mm a dopiero kute tłoki w tych silnikach pasuje się na 5-8 setek mm. Nie jest dziwne że zaleca się olej 10W60

    Ja mając takie V6 umyłbym dobrze silnik, zalał syntetyka 5W-40 (wtedy bez obaw na cały rok) i obserwował ciśnienie, temp i poziom oleju a gdybym chciał poszaleć albo potrzebował czegoś dla spokojnego snu to dolałbym do oleju np. nano WS2.
    Silniki V6 12zaworowe mają w nominale pasowanie na 5 setek a więc są raczej lużno pasowane może nie tak jak do sportu ale jak na seryjny silnik są lużno pasowane

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory