Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #5851
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar autoteile
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    159
    Postów
    40

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Jeżeli kogoś to interesuje, to w silnikach bez chlodnicy oleju, gdy na zewnątrz panuje skwar i mocniejszym depnięciu temp. oleju 110st.C to mam momentalnie Przy sprawnym termostacie i temp. cieczy ok. 95-100st.C.
    Jak mocniej się ganiałem to temp przekracza 115st.C, co powoli na 10w40 może się źle skończyć...
    Oleje Millers CFS 10w40 mają normalną stałą temperaturę pracy do 125st.C, (maksymalnie nawet 150st.C) dlatego na pewno olej wytrzyma, nie uszkodzi filmu olejowego, ochrona silnka pozostaje zachowana . Jak wiadomo takie oleje powinno sie zmieniac nawet 3 razy częściej (i tak większość klientów jest uświadamiana przy zakupie) od cywilnych np Premium z Millersa - wszystko w zależności od zastosowania

  2. #5852
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,825

    Domyślnie

    Cenna uwaga bo rzeczywiście ów tuner jakby zajmował się bardziej 3.0 24V chociaż wspominał też o 12V. Jeśli średnica wału jest taka sama to rzeczywiście jest luźniej i tutaj już może bardziej trzeba się kierować pomiarami ciśnienia oleju a nie HTHS bo HTHS i tak przy każdym rekomendowanym w manualu oleju 10W-40 (min. 3,7cP) spokojnie wystarczy do smarowania panewek.
    Manual do 164-ki 3.0 V6 12V podaje przy temp oleju 90*C ciśnienie min. przy wolnych rpm rzędu 800-900: 0,8bar a przy 5000rpm: 4,5bar. Natryski chłodzenia tłoków uruchamiają się przy ok. 2,5bar.

    Dobrą zasadą smarowania jest dobranie lepkości oleju tak aby wraz ze wzrostem rpm ciśnienie (mierzone przy tych 90*C) rosło w miarę równomiernie np. 1bar co 1000rpm co spokojnie pozwoliłoby uzyskać te min. 4,5bar przy 5000rpm. Uzyskanie skokowo zbyt wysokiego ciśnienia oleju wcześniej (przy niższych rpm np. 3000rpm) powoduje otwarcie zaworu zwrotnego przy pomnie oleju i gorsze smarowanie i chłodzenie silnika olejem na skutek skromniejszego jego przepływu przy 'upalaniu' na wyższych rpm kiedy ten jak największy przepływ jest akurat najbardziej potrzebny.

    W manualu remontowym silnika 164-ki 3.0V6 tłoki są pasowane na 5-6,9 setek mm a w manualu do 3.0 V6 24V jest 5,9-6 - w obu przypadkach xW-40 do codziennej jazdy też powinno wystarczyć.
    Może więc 24V jest odrobinę ciaśniej pasowany a może tylko dokładniej wykonany?
    Inna sprawa, że w 3.0 24V jest chłodnica oleju otwierana przy temp oleju ~82*C +/- 2*C więc tutaj absolutnie nie ma sensu lać oleju o wyższej klasie lepkości niż xW-40. Szkoda tylko, że nie jest podłączona dodatkowo do krótkiego obiegu chłodziwa aby pomóc nagrzać olej zimą szczególnie, że 24V mają przecież hydrauliczne popychacze zaworów.. ;(
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #5853
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,930

    Domyślnie

    Ja mam ciekawe doświadczenia z 2.5 V6 24V w żony aucie.

    U mnie w zimie nie sprawdził się zupełnie Millers 5W50 - właśnie popychacze dawały o sobie znać.

    Problem jak przewidywałem zniknął całkowicie po zmianie oleju na 5W40 (wybrałem akurat Fuchs'a HC bo i tak jest zmieniany co 5000-6000 km).
    Od zmiany w minusowych temperaturach spokój.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

  4. #5854
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,825

    Domyślnie

    Hydraulika jest wrażliwa na lepkość oleju...
    Jeśli zalałeś SuperSyn'a jak w ogłoszeniu to i tak lepiej od tych XTL Fuchsa bo ja musiałem wylać ich Pro Flexa XTL z poprzedniego żonowozu chyba po 800km od wymiany w ASO bo nie szło wytrzymać hałasu przy rozruchu (w garażu!) a spalanie było litr wyższe niż na innych olejach (tej samej klasy lepkości), które w tym aucie zalewałem. ;(
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #5855
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar autoteile
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    159
    Postów
    40

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Ja mam ciekawe doświadczenia z 2.5 V6 24V w żony aucie.

    U mnie w zimie nie sprawdził się zupełnie Millers 5W50 - właśnie popychacze dawały o sobie znać.

    Problem jak przewidywałem zniknął całkowicie po zmianie oleju na 5W40 (wybrałem akurat Fuchs'a HC bo i tak jest zmieniany co 5000-6000 km).
    Od zmiany w minusowych temperaturach spokój.
    Bo oprócz dobrego oleju trzeba odpowiednio dobrac pod konkretny silnik...

  6. #5856
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,841

    Domyślnie

    Dorzuciłem wszystkie produkty Shella oferowane w polskim katalogu za wyjątkiem Ultra SN 5W-20 (Shell nie ma tego oleju w swoich kartach ).

    Dodałem też do listy baz olejowych GTL bo ni diabła nie wiedziałem jak toto sklasyfikować
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  7. #5857
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,930

    Domyślnie

    Cytat Napisał autoteile Zobacz post
    Bo oprócz dobrego oleju trzeba odpowiednio dobrac pod konkretny silnik...
    To akurat żadna nowość - z tym, że Millers 5W50 jest polecany właśnie do mocnych benzyn V6, R6 itp.
    Skoro ludzie leją 10W60 i jeżdżą cały rok to tym bardziej taki pomysł na 5W50 nie wydawał się zły ...

    Jak widać można mieć pojęcie o olejach, znać ich parametry ale silnik weryfikuje wszystko bezbłędnie.

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Jeśli zalałeś SuperSyn'a jak w ogłoszeniu to i tak lepiej od tych XTL Fuchsa bo ja musiałem wylać ich Pro Flexa XTL z poprzedniego żonowozu chyba po 800km od wymiany ...
    Tak, jest zestawik z fotki obecnie zalany.

    A o XTL'u słyszałem już kilka niepochlebnych opinii z "życia wziętych"
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156olej.jpg
Wyświetleń:	104
Rozmiar:	83.5 KB
ID:	143589  


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

  8. #5858
    Użytkownik Romeo Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    705

    Domyślnie

    jersey może znajdziesz jeszcze czas na selenie ? WR, 20k, to powinno być na starcie

  9. #5859
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,856

    Domyślnie

    Cytat Napisał autoteile Zobacz post
    Bo oprócz dobrego oleju trzeba odpowiednio dobrac pod konkretny silnik...
    To ja poproszę o optymalny dobór oleju z Millersa do tego konkretnego silnika, o którym napisał kolega.
    I od siebie poproszę o podpowiedź, na czym będzie najlepiej spisywał się podkręcony silnik 2.4 JTD z 2001r.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  10. #5860
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,841

    Domyślnie

    Cytat Napisał siapek Zobacz post
    jersey może znajdziesz jeszcze czas na selenie ? WR, 20k, to powinno być na starcie
    A proszę Cię uprzejmie. Wszystkie Selenie (0W-30, 5W-30, 5W-40, 10W-40, 10W-50 i 10W60) z oferty dodane.
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory