Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #6021
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,910

    Domyślnie

    Alfy jednak Penrite zna.. ;-) bo do Julki TBi zaleca właśnie Enviro+ 5W-40 mid saps C3:
    http://www.datateck.com.au/Lube/PenriteAus/

    Co do TBi to rzeczywiście nie jest to takie proste bo depozyty grają sporą rolę w doborze smarowidła przy turbinie i bezpośrednim wtrysku. Wg mnie wymiana oleju nawet C3 o teoretycznie niższym poziomie depozytów raz do roku na przeglądzie co 35k nawet przy misce oleju 5L jest nierealna jeśli auto ma trzymać osiągi tj. kompresję dzięki czystym tłokom/pierścieniom i idealne rozproszenie wtrysku benzyny dzięki czystym wtryskiwaczom. W TBi oprócz normalnego syfu ze spalania paliwa w komorze spalania (odkładanego także na wtryskiwaczach) dochodzi jeszcze syf z oparów brudnego oleju regularnie zapiekanego podczas smarowania turbiny i możliwe, że także zalewanego niespalonym paliwem.
    Przykładowo, o ile standardowo olej wytrzymuje 250h testu (M111 sludge test) o tyle ten sam olej w silniku benzynowym z turbiną i bezp wtryskiem wytrzymuje 40% krócej (max 150h testu) do czasu kiedy jego lepkość wystrzeli z górę na skutek utlenienia. W testach drogowych przeprowadzonych na zlecenie Lubrizola słabej jakości olej wytrzymywał na niskiej jakości paliwie max 6000km a po 8000km już nie nadawał się zupełnie do użytku i zaklejał filtr oleju.
    Rekomendacja oleju C3 w TBi może być jednak też podyktowana limitami emisji bo silniki z bezpośrednim wtryskiem emitują jednak trochę więcej szkodliwych związków od np. mpi więc przy zastosowaniu oleju full saps mogłoby to jeszcze gorzej wyglądać.

    Za 5W-40 full saps przemawia natomiast argument w postaci wyższego poziomu dodatków ochronnych i TBN w sytuacji kiedy dojdzie do znacznego rozrzedzenia oleju niespalonym paliwem bo jednak wyższy TBN opóźnia degradację a więcej ZDDP itp dodatków pomaga chronić kiedy znacznie brakuje lepkości w wysokiej temp.

    Dla mnie w TBi i tak konieczne jest okresowe mycie wtryskiwaczy i komory spalania (do tego potrzeba PEA w benzynie a nie zwykłego czyścika wtrysków, który w komorze spalania już nie działa) więc zachowując rozsądny okres wymiany oleju pewnie 5W-40 A3/B4 z API SN krzywdy by nie zrobił ale Noack zdecydowanie max. 10%.

    Ale.. dopóki jest ww. promo tego Penrite'a 5W-40 C3 z Archoilem AR9100 to ja bym wolał ten zestaw nawet od Amsoila EFM bo taki Penrite z AR9100 da TBN ok. 12, niskie tarcie/zużycie i jeszcze niższe depozyty. Ja coś takiego planuję przetestować w swojej Julce latem bo na zimę zdecydowanie 0W-30.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #6022
    Użytkownik Romeo Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 75 2.0 TS, Alfa Giulietta 1.4 MA, Peugeot 307 SW 1.6 16V
    Postów
    6,711

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Alfy jednak Penrite zna.. ;-) bo do Julki TBi zaleca właśnie Enviro+ 5W-40 mid saps C3
    No w wyszukiwarce jest i nawet proponuje sensownie (u mnie do 75-ki HPR 10 np.), ale niektóre wyszukiwarki potrafią (np. Exxona) do tego samego silnika zaproponować 5W-40, więc z tym różnie bywa... Poza tym, wzmianki o normach Fiata nigdzie nie znalazłem, podczas gdy inni producenci są.
    Alfa Romeo Giulietta Sprint 150KM 2015
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 14?KM 1989
    Peugeot 307 SW 1.6 16V 110KM 2003

    "Dynamically, Milanos are Alfas in the finest sense, but stylistically, it's another story."


  3. #6023
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,937

    Domyślnie

    wlyszkow - podsumowując, popierasz tezę że w przypadku gdy ktoś ma w d.... ekologię stosowanie w tego typu silnikach olejów Full-SAPS, da tylko pozytywne skutki ochronne dla silnika.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

  4. #6024
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,910

    Domyślnie

    Nie widzę przeciwskazań jednak przy założeniu regularnego mycia:
    1. wtrysków + komory spalania przynajmniej przed każdą wymianą oleju (tj. ostatni cały bak z dodatkiem PEA)
    2. układu smarowania - wymiana oleju 5W-40 A3/B4 + SM-SN z płukanką
    aby zmitygować ryzyko depozytów na wtryskiwaczach i tłokach/pierścieniach.
    Taka pielęgnacja TBi może wg mnie tylko pomóc.

    Ewentualnie j.w. 5W-40 C3 wzmocnione AR9100 ewentualnie BG110 (MOA) ale ten BG nie redukuje tarcia tak dobrze jak Archoil i trudniej go kupić.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #6025
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar autoteile
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    159
    Postów
    40

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Alfy jednak Penrite zna.. ;-) bo do Julki TBi zaleca właśnie Enviro+ 5W-40 mid saps C3:
    http://www.datateck.com.au/Lube/PenriteAus/

    Co do TBi to rzeczywiście nie jest to takie proste bo depozyty grają sporą rolę w doborze smarowidła przy turbinie i bezpośrednim wtrysku. Wg mnie wymiana oleju nawet C3 o teoretycznie niższym poziomie depozytów raz do roku na przeglądzie co 35k nawet przy misce oleju 5L jest nierealna jeśli auto ma trzymać osiągi tj. kompresję dzięki czystym tłokom/pierścieniom i idealne rozproszenie wtrysku benzyny dzięki czystym wtryskiwaczom. W TBi oprócz normalnego syfu ze spalania paliwa w komorze spalania (odkładanego także na wtryskiwaczach) dochodzi jeszcze syf z oparów brudnego oleju regularnie zapiekanego podczas smarowania turbiny i możliwe, że także zalewanego niespalonym paliwem.
    Przykładowo, o ile standardowo olej wytrzymuje 250h testu (M111 sludge test) o tyle ten sam olej w silniku benzynowym z turbiną i bezp wtryskiem wytrzymuje 40% krócej (max 150h testu) do czasu kiedy jego lepkość wystrzeli z górę na skutek utlenienia. W testach drogowych przeprowadzonych na zlecenie Lubrizola słabej jakości olej wytrzymywał na niskiej jakości paliwie max 6000km a po 8000km już nie nadawał się zupełnie do użytku i zaklejał filtr oleju.
    Rekomendacja oleju C3 w TBi może być jednak też podyktowana limitami emisji bo silniki z bezpośrednim wtryskiem emitują jednak trochę więcej szkodliwych związków od np. mpi więc przy zastosowaniu oleju full saps mogłoby to jeszcze gorzej wyglądać.

    Za 5W-40 full saps przemawia natomiast argument w postaci wyższego poziomu dodatków ochronnych i TBN w sytuacji kiedy dojdzie do znacznego rozrzedzenia oleju niespalonym paliwem bo jednak wyższy TBN opóźnia degradację a więcej ZDDP itp dodatków pomaga chronić kiedy znacznie brakuje lepkości w wysokiej temp.

    Dla mnie w TBi i tak konieczne jest okresowe mycie wtryskiwaczy i komory spalania (do tego potrzeba PEA w benzynie a nie zwykłego czyścika wtrysków, który w komorze spalania już nie działa) więc zachowując rozsądny okres wymiany oleju pewnie 5W-40 A3/B4 z API SN krzywdy by nie zrobił ale Noack zdecydowanie max. 10%.

    Ale.. dopóki jest ww. promo tego Penrite'a 5W-40 C3 z Archoilem AR9100 to ja bym wolał ten zestaw nawet od Amsoila EFM bo taki Penrite z AR9100 da TBN ok. 12, niskie tarcie/zużycie i jeszcze niższe depozyty. Ja coś takiego planuję przetestować w swojej Julce latem bo na zimę zdecydowanie 0W-30.
    Nieśmiale się zgodzę. sam po przeanlizowaniu składu amsoila full sapsa zalałem go do swojego dieselka (ok. 8000km temu) , a tak się fajnie złożyło iz fabrycznie nie mam dpf-u więc o problemy z nim związane sie nie martwię, zatrucie środkowiska może tez nieznacznie wzrośnie. jest plan iż za ok 2000tys. km (czyli interwał ok 10000km) zaleję do siebie Penrite envirio + 5w40 .

    Ps. apropos amsoila polecam wszystkim do diesla dodatek do paliwa ADF do czyszczenia wtrysków (w sumie leje co któreś tankowanie) - nie zaskodzi, a nie jednemu nieco pomógł oraz polepsza spalanie naszej "wspaniałej" ropy

  6. #6026
    Użytkownik Romeo Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 75 2.0 TS, Alfa Giulietta 1.4 MA, Peugeot 307 SW 1.6 16V
    Postów
    6,711

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    zmitygować ryzyko
    Jak ja dawno nie słyszałem tego określenia...
    Alfa Romeo Giulietta Sprint 150KM 2015
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 14?KM 1989
    Peugeot 307 SW 1.6 16V 110KM 2003

    "Dynamically, Milanos are Alfas in the finest sense, but stylistically, it's another story."


  7. #6027
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    miała być czerwona 159 jts albo czarna Delta a jest Julka 2012 sport&premium 1,4TB 120 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    To dwa zupełnie różne silniki wiec ni jak ma się Twoje "doświadczenie" do tego silnika.
    1.2 16V wymaga oleju 5W30/5W40
    Nie bądź niemiły Akurat 1.2 8v od 16 różni się dodatkowymi dwoma zaworami na cylinder oraz kolizyjnym rozrządem na tą okoliczność. Reszta osprzętu jest plug and play. Nawet komputera nie trzeba zmieniać bo jest taki sam. Wiem coś na ten temat bo nawet planowałem taką operację (tak wiem było dawno temu i nieprawda ale sentyment pozostał)
    Ostatnio edytowane przez pieta ; 15-09-2014 o 14:53 Powód: Dodano

  8. #6028
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,910

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Jak ja dawno nie słyszałem tego określenia...
    Ciągle na wakacjach ???
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #6029
    Użytkownik Romeo Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 75 2.0 TS, Alfa Giulietta 1.4 MA, Peugeot 307 SW 1.6 16V
    Postów
    6,711

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Ciągle na wakacjach ???
    Już kilka lat poza audytem .
    Alfa Romeo Giulietta Sprint 150KM 2015
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 14?KM 1989
    Peugeot 307 SW 1.6 16V 110KM 2003

    "Dynamically, Milanos are Alfas in the finest sense, but stylistically, it's another story."


  10. #6030
    Użytkownik Fachowiec Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,944

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Nie bądź niemiły Akurat 1.2 8v od 16 różni się dodatkowymi dwoma zaworami na cylinder oraz kolizyjnym rozrządem na tą okoliczność. Reszta osprzętu jest plug and play. Nawet komputera nie trzeba zmieniać bo jest taki sam. Wiem coś na ten temat bo nawet planowałem taką operację (tak wiem było dawno temu i nieprawda ale sentyment pozostał)
    Ale Artih nie jest nie miły, głowica 8v ma zawory reg. płytkami/mechanicznie, a 16v to już hydraulika.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 227
    Ostatni post / autor: 29-09-2018, 21:28
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

specol 10w50

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

motul 6100 synergie 10w40 forum

lotos 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

olej rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

rowe 10w40 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory