Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #6131
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,190

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    wlyszkow już tu tłumaczył jak takim olejom spada choćby TBN po kilku tys. km i miał na to jakieś testy.
    Faktem jest, że w tych olejach producenci nie dodają wielu składników odpowiedzialnych za "Long live" ponieważ to oleje wyczynowe. Siłą rzeczy więc degradują się dużo szybciej i nie trzymają swoich pierwotnych parametrów już po kilku tys. km.
    Przy upalaniu każdy jeden olej musisz wymienić ale nie każdy da radę upalanie wytrzymać. Auta na tym oleju które jężdżą po ulicach spokojnie wytrzymują do 20 tyś przebiegu
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 28-09-2014 o 18:45

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #6132
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa 159 Ti
    Postów
    25

    Domyślnie

    Mi w poprzednim aucie Millers CFS tracił parametry po około 6000 km, ale i tak wymieniałem w takich interwałach, ponieważ auto nie miało lekko.
    Ogólnie przeszedłem na niego z Motula 300V, i spisywał się o niebo lepiej, niż ww.
    Żeby nie było, lepkość 5w40, silnik turbo.

  3. #6133
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,937

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Auta na tym oleju które jężdżą po ulicach spokojnie wytrzymują do 20 tyś przebiegu
    Po czym tak wnosisz Andrzej ?
    Skoro testy przepracowanego oleju mówią co innego to czym podpierasz swoją opinię ?


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

  4. #6134
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,190

    Domyślnie

    Na swoim przykładzie, jeżdzę na Motulu 300V od 1990 roku i zmieniam olej co 15-20tys i nie widziałem aby silnik był z nagarem czy utytłany w sadzy. Wysoki wskażnik TBN raczej pasuje do Disla 8,25 to jak na benzynę w zupełności dobry wskażnik i jest duży margines na spadek

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #6135
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,915

    Domyślnie

    O samym TBN (rezerwie antywkasowej) ciężko mówić bez TAN (poziomie kwasowości oleju) a kwasowość rośnie w zależności od ilości dodatków zużytych podczas jazdy (zawierających i uwalniających siarkę) jak i od ilości spalonego paliwa zawierającego siarkę (obecnie formalnie mniej niż kiedyś) - wtedy też zużywa się TBN.
    Te wskaźniki o wiele wolniej się degradują w silnikach z wielkimi miskami oleju - dlatego autobusy dają radę np. 60t km po mieście a ciężarówki nawet 150t km w trasie i przy miskach 30L wykazują zużycie rzędu 20ppm żelaza po 60t km a osobówka t-diesel z DPF z miską ~6L przekracza bez problemu poziom zużycia rzędu 100ppm żelaza po 15t km.
    Czystość + utrzymanie pewnej ilości sadzy w zawiesinie (jeśli diesel bez DPF) to jedno a zużycie, korozja, mikro wżery to drugie bo olej zakwaszony / utleniony traci także swoje właściwości smarne - rośnie jego współczynnik tarcia, pogarsza się jego pompowalność na zimno - postępuje zużycie na skutek zimnych/suchych startów.
    p.s. fakt, że stare diesele, które akceptowały oleje wyższej lepkości i full saps z wysokim TBN zużywały się nawet kilkukrotnie wolniej (nawet w czasach zasiarczonego ON) od obecnych ciasnych dieseli na olejach low saps niskiej lepkości.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #6136
    Użytkownik Romeo Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa 75 2.0 TS, Alfa Giulietta 1.4 MA, Peugeot 307 SW 1.6 16V
    Postów
    6,711

    Domyślnie

    Jeśli ktoś zna rosyjski, to może się czegoś dowie:
    http://www.autoreview.ru/_archive/se...ECTION_ID=4970
    Alfa Romeo Giulietta Sprint 150KM 2015
    Alfa Romeo 75 2.0 TS 14?KM 1989
    Peugeot 307 SW 1.6 16V 110KM 2003

    "Dynamically, Milanos are Alfas in the finest sense, but stylistically, it's another story."


  7. #6137
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,915

    Domyślnie

    To ukraiński czytam, czytam i trudno mi wyciągnąć jakieś konkretne wnioski bo mam wrażenie, że test różnych olejów na różnych jednak autach bardzo miarodajny nie jest - każdy mógł być inaczej dotarty, trudno ocenić czy czyste były wszystkie układy wtryskowe bo zawartość paliwa w próbkach oleju sporo się różni a wtedy spada lapkość, smarność i rośnie zużycie. Poza tym dwa oleje były nieodpowiednie do silnika Forda: Shell i ZIC (oba C3 o lepkości w 100*C ~12cSt a nie spec F o lepkości ok. 10cSt i obniżonej lepkości HTHS) a też sprawdziły się różnie - Shell praktycznie najgorzej ochronił tłoki a ZIC praktycznie najgorzej ochronił wałki ale też miał sporo więcej benzyny w oleju niż Shell. Sporo w parametrach zmieniają też dolewki a były różne - od litra do dwóch na 10t km.
    Nieźle pod względem zużycia wypadł ten tani ruski TNK i najmniej silnik go spalił a rozrzedzony benzyną był nawet bardziej od Shella ale test był na mrozie - może w upale wyniki byłyby zupełnie inne...
    Trzeba pamiętać też że testowano oleje na nowoczesnym dość ciasnym silniku benzynowym NA gdzie moment jest niewysoki na niskich rpm - nieskiej lepkości, łatwo pompowalny full saps bez rozrzedzenia paliwem ma prawo dobrze tu działać ale inaczej takie oleje mogą chronić np. luźniejszego t-diesela o sporym momencie już <2t rpm.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #6138
    Użytkownik Romeo Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :)
    Postów
    835

    Domyślnie

    Pytanie - co sądzicie o oleju Millers EE Semi Synthetic 10W40 , do silnika 2.0 TS w Alfie 156, jako oleju całorocznym (mam na myśli używać go i w lato i w zimę, ale zawsze przed zimą i po zimie zmieniać go na nowy, bo robię ok. 20-30 tys. km rocznie) . Wcześniej jeździłem ( i nadal mam zalany ) na serii CFS NT - od 10W60 (gdy jeszcze kiedyś upalałem bardziej intensywnie ) przed 5W40 w zimie, do 10W50 obecnie. Powód zmiany prosty - i tak jeżdżę już jak emeryt raczej Znaczy się jeżdżę dynamicznie, ale już nie cisnę biednego staruszka pod czerwone pole
    Pozdrawiam!

  9. #6139
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,937

    Domyślnie

    Olej jak już to zmieniamy przed zimą a nie po zimie.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

  10. #6140
    Użytkownik Romeo Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :)
    Postów
    835

    Domyślnie

    Artih - zmieniam i przed zimą (zawsze) i po zimie, albo późną wiosną bo wtedy i tak wypada 10 tys. km od poprzedniej wymiany
    A przed zimą zawsze zmieniam, chyba że ewentualnie w trakcie zimy (na samym początku )
    A jak z tym olejem?

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 227
    Ostatni post / autor: 29-09-2018, 21:28
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

specol 10w50

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

motul 6100 synergie 10w40 forum

lotos 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

olej rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

rowe 10w40 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory