Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #6811
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pitman
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Benzyna
    Postów
    149

    Domyślnie

    wlyszkow. ...pewności nie mam ale dam Ci jeden z przykładów z którym spotkałem się że tak powiem organoleptycznie. ...hehe. ....w jednej z maszyn introligatorskich padło w japońskie łożysko kulkowe pracujące w temp . około 20 stopni. ...oryginalne jest w serwisie bardzo drogie i trzeba było sporo czekać. ...założyłem polskie kryte metalowym pierścieniem, na oryginalnym smarowaniu padło po kilkudziesięciu minutach. .. zrobiłem doprowadzenie smarowania. ..testował em kilka najlepszych dostępnych na rynku smarów specjalnych wysoko temperaturowy ch wytrzymały góra dwa tygodnie. ...w końcu trochę dla eksperymentu nasmarowalem łożysko standardowym smar em QT. ...działa do dziś juz kilka lat. ....Midland ma w ofercie podobno ten sam smar na takiej samej bazie. ...czy napewno. ..?...nie wiem ale dotychczasowe doświadczenia mnie przekonują. ..dopuki shell nie popsuł QS lalem go teraz do kolejnego auta leje Midlanda i jestem zadowolony jest tak duży wybór dobrych oleji w tych czasach klasy poszły w ciągu ostatnich lat w górę myślę że każdy sobie może coś wybrać. ..ja bym stawiał na amerykańskie dla mocno wymagających. ..robionych ich ropy z pensylwanskiej ale to moje zdanie mi wystarczy Midland
    Alfę skonstruowali ....OBCY.... i wszystko jasne

  2. #6812
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,890

    Domyślnie

    Żeby te oleje z US rzeczywiście były z tej ropy to może jakaś przewaga by była wśród minerałów bo przy GIII nawet to już pochodzenie praktycznie nie gra roli ale skoro największy gracz tamtego rynku ciągnie towar z Kataru... ;-)?
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #6813
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,520

    Domyślnie

    Uwielbiam takie historyjki ekspertów z innych dziedzin, co to przenoszą swoją wiedzę na motoryzacje a potem powstają bajki różnego rodzaju. Sam napisałeś, że to Twoje cudowne łożysko pracuje w 20*c, jak to się ma do temperatur silnika?
    Jak związek ma jedno z drugim.... - żaden.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  4. #6814
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pitman
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Benzyna
    Postów
    149

    Domyślnie

    historyjki ekspertów. ....ech pozostawię bez komentarza. ....

    Dodano po 21 minutes:

    krusz....wdała się literówka. ...klikam z telefonu i poszło. ..miało być 200 stopni. ..więc jeżeli średnia temperatura silnika oscyluje w granicach 100 stopni to logiczne że z takim smarem będzie jeszcze lepiej. ...pozdrawiam i miłego dnia
    Ostatnio edytowane przez pitman ; 29-03-2015 o 15:34 Powód: Dodano
    Alfę skonstruowali ....OBCY.... i wszystko jasne

  5. #6815
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,890

    Domyślnie

    Smary wysokotemperaturowe to zupełnie co innego niż olej silnikowy który testowany na odparowanie też jest w 250*C ale musi mieć też wyższy indeks lepkości i płynąć od -30*C przy tym wielokrotnie grzany i studzony, zawilgacany itd... to zmusza do stosowania baz niskiej lepkości i o wyższym odparowaniu niż np. PAO o lepkości 100cSt w 100*C.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #6816
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pitman
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Benzyna
    Postów
    149

    Domyślnie

    wlyszkow. ....przyjacielu. .......wiem ...znam...poprostu nie chcę tu pisać poezji. ...zdaje sobie sprawę bo o sprawach które tu piszesz uczyłem się jeszcze w szkole ponieważ jestem z wykształcenia mechanikiem maszyn i urządzeń przemysłowych a zdziwił byś się pewnie jak wiele parametrów w dziedzinie mechaniki jest tożsmych....nierozpisuje się o tym bo chyba nie o to chodzi w tym temacie. ...ja leje Midlanda i tyle Ty możesz sobie nawet nasikać do miski olejowej. ..odpowiedziałem tylko na Twoją zaczepke bo nie jestem dylematem w temacie jak to zasugerowales swoim komentem. ...ale może nie potrzebnie. .bo kogo to obchodzi. ..jeszcze raz życzę miłego dnia i dla mnie koniec tematu. ..nie zasmiecajmy go pozdro

    znowu literówka z telefonu. ..nie jestem dyletantem
    Alfę skonstruowali ....OBCY.... i wszystko jasne

  7. #6817
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,890

    Domyślnie

    Spoko - nie zaczepiam i nie wątpię, że znasz się na Swojej robocie. Stosowałem Quakery różne i mnie nie powaliły a z Midlanda mam swoje typy ale nie silnikowe.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #6818
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pitman
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Benzyna
    Postów
    149

    Domyślnie

    Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Alfę skonstruowali ....OBCY.... i wszystko jasne

  9. #6819
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,520

    Domyślnie

    Cytat Napisał pitman Zobacz post
    historyjki ekspertów. ....ech pozostawię bez komentarza. ....

    Dodano po 21 minutes:

    krusz....wdała się literówka. ...klikam z telefonu i poszło. ..miało być 200 stopni. ..więc jeżeli średnia temperatura silnika oscyluje w granicach 100 stopni to logiczne że z takim smarem będzie jeszcze lepiej. ...pozdrawiam i miłego dnia
    Średnia temperatura to marny punkt odniesienia. Pomyśl o temperaturze w okolicy tłoków i o warunkach pracy pod krzywkami wałków (jedne z najtrudniejszych, ale niedomagania oleju w tym miejscu nikt nie zauważy, bo nie jest to oczywiste).
    + jak wlyszkow wspomniał start od -30* i dużo cykli termicznych.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  10. #6820
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pitman
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Benzyna
    Postów
    149

    Domyślnie

    zgadza się. ...miałem na myśli tylko to że specjalne smary ogólnie uznanych firm polegly w temacie a skutecznie poradził sobie ,, zwykły, , producenta o którym wspomniałem. ...mnie to przekonuje. ...oczywiście zgadzam się ze wszystkimi aspektami o których wspominacie w temacie warunków pracy oleju jaki musi spełniać i w jakich zachowywać odpowiednie parametry. .....nie mniej jednak ten przykład według mnie potwierdza ze mają naprawdę dobrą technologię
    Alfę skonstruowali ....OBCY.... i wszystko jasne

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 226
    Ostatni post / autor: 04-09-2018, 10:20
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

motul 10w40 6100 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

olej rowe opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opiniemotul 6100 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory