Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
169. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    34 20.12%
  • Vavoline

    20 11.83%
  • Castrol

    4 2.37%
  • PENRITE

    7 4.14%
  • MILLERS OILS

    32 18.93%
  • Selenia

    12 7.10%
  • Yacco Lube

    1 0.59%
  • Texaco

    1 0.59%
  • Total

    3 1.78%
  • Mobil

    3 1.78%
  • RAVENOL

    13 7.69%
  • Shell

    14 8.28%
  • Fuchs

    4 2.37%
  • Midland

    0 0%
  • Eurol

    9 5.33%
  • Liqui Moly

    12 7.10%

Temat: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??

  1. #6831
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Napraw wariator.

  2. #6832
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Tanie 10W-40 to po prostu tani półsyntetyczny syf z dużym udziałem minerała i omijaj to z daleka. 10W-60 mimo wyższej lepkości jest wykonany z lepszych baz.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #6833
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    147 2000r. 120KM LPG Hanna
    Postów
    18

    Domyślnie

    hmmm no shell był w pełni syntetyczny motul jest blablaMARKETINGblabla "w technologi tworzenia z mineralnych łańcuchów" bla bla "łańcuchów o budowie syntetycznej" bla bla bla... Jednak jego cena nie była dużo niższa 10W40 kosztował około 8zł na l tanije niż Shell 10W60... zmieniłem bo... jak dobiło na 10w60 do 8-9tyś nagle zaczoł wciągać olej

    Chyba ten Motul jest ok skoro "MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40 jest pierwszym olejem na święcie posiadającym aprobatę MB 229.3 w klasie lepkości 10w-40. "
    Ostatnio edytowane przez don_majster ; 31-03-2015 o 08:37 Powód: Uzupełnienie informacji

  4. #6834
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Inna sprawa, że oleje o wysokiej lepkości (po pierwsze nie są longlife) stosujemy kiedy jest do tego wyraźne wskazanie np. wysoka temp (oleju) pracy np. >120*C - długotrwała jazda pod bardzo wysokim obciążeniem lub kiedy producent zaleca taki olej wprost jak w starszych M3 / luźno pasowanych silnikach.
    10W-60 albo 15W-50 racing/sport itp zastosowane bez potrzeby tj. do jazdy w normalnej temp oleju rzędu 90*C stawia wyższe opory a przez to jest poddawane nadmiernym siłom ścinającym, podwyższonemu tarciu wewnętrznemu, przegrzewaniu (gorsza cyrkulacja) itp = krócej przeżyje w takim środowisku (szybciej ulega degradacji) niż np. 5W-40, które będzie pracować w odpowiednich warunkach. W wielu silnikach o ciasnym pasowaniu tak wysokiej lepkości olej ma prawo przyczynić się do znacznego wzrostu zużycia silnika np. podczas codziennego użytkowania, częstych zimnych rozruchach itp.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #6835
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    147 2000r. 120KM LPG Hanna
    Postów
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    10W-60 albo 15W-50 racing/sport itp zastosowane bez potrzeby tj. do jazdy w normalnej temp oleju rzędu 90*C stawia wyższe opory a przez to jest poddawane nadmiernym siłom ścinającym, podwyższonemu tarciu wewnętrznemu, przegrzewaniu (gorsza cyrkulacja) itp = krócej przeżyje w takim środowisku (szybciej ulega degradacji) niż np. 5W-40, które będzie pracować w odpowiednich warunkach.
    To jest dobra argumentacja dlaczego 10w60 nie koniecznie jeśli jeździmy spokojnie... W ten sposób do tego nie podchodziłem że on wewnętrznie grzeje się bardziej. Super rzeczowa odpowiedź

  6. #6836
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Było tu już o tym z 10x, sam wlyszkow pisał o tym kilka razy.

    Zamiast lać dziadowskie 10W40 (niezależnie od firmy) czy sportowe 10W60 wymień wariator i pomyśl nad płukaniem i solidnym 5W40.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  7. #6837
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Praca wariatora nie poprawia się zastosowaniu płukanki?

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    dziadowskie 10W40 (niezależnie od firmy)
    bez przesady - są i dobre syntetyczne oleje w tej klasie lepkości
    Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 31-03-2015 o 10:53 Powód: Dodano
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #6838
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Ze względów cenowych nie proponuję standardowo syntetycznych 10W40 pokroju Amsoila Premium, Millersa CFS czy Royal Purple ... mało kto w cenie wyższej od niezłych 5W40 decyduje się na te oleje.

    Sam w 155 V6 mam właśnie Amsoila Premium 10W40


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  9. #6839
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    147 2000r. 120KM LPG Hanna
    Postów
    18

    Domyślnie

    to w końcu jak z tym 5w-40 do 1.6TS?? można nie można panewki nie panewki, luźno pasowane pierścienie i spalanie oleju itp... - ile ludzi tyle opini czy doszło na forum kiedyś już do jakiegoś kompromisy który wyważył skrajności ???

    a motul 10w40 6100 - Coś sobą reprezentuje? czy raczej do golfa ;P

    Praca wiariatora sie nie poprawia po płykaniu... Już zapewne przyszedł kres ;]

  10. #6840
    Użytkownik Świeżak Avatar eddi87
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105hp 1998
    Postów
    143

    Domyślnie

    10 postów wyżej przeczytaj poradnik naszego kolegi a jeżeli nie masz przekonania poczytaj trochę MSDS olejów jakie Cię interesują i na tej podstawie sam wybierz najlepszy.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 233
    Ostatni post / autor: 13-12-2021, 15:53
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory