Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #6971
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    381

    Domyślnie

    , tyle że full saps
    TZN ? bo jakos nie znam się na oleju a chciałbym cos sesownego wlac

  2. #6972
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,925

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Motul Xces 8100 5W40.
    Średni olej w swojej klasie.

    Ja do V6 12V mam syntetycznego Amsoila Premium 10W40.

    Do 24V lałem Fuchs SuperSyn 5W40.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)
    SPRZEDAM!

  3. #6973
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Średni olej w swojej klasie.

    Ja do V6 12V mam syntetycznego Amsoila Premium 10W40.

    Do 24V lałem Fuchs SuperSyn 5W40.
    Dla Ciebie może to być średni olej,a w mojej 2.5 v6 spisuje sie idealnie.

  4. #6974
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,925

    Domyślnie

    Nie dla mnie ris, a dla każdego kto choć trochę interesuje się tematyką.

    Ale skoro dla Ciebie mineralny olej (HC) to szczyt ideału to ...


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)
    SPRZEDAM!

  5. #6975
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Szukam AR159
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    , tyle że full saps
    TZN ? bo jakos nie znam się na oleju a chciałbym cos sesownego wlac
    Masz diesla wyprutego z eko-dodatków, możesz zatem stosować olej, który nie jest eko, a dobrze smaruje, chroni i czyści. W dość dużym uproszczeniu w przypadku diesla taki właśnie powinien być olej full-SAPS (gdzie tzw. popiół siarczanowy to co najmniej 1%), który nie nadaje się do silników DPFem, bo szybko by go zapchał, ale za to w składzie ma (powinien mieć) takie dodatki, które lepiej chronią silnik.
    Informacja o SAPS jest w kartach produktu, zazwyczaj udostępnianych przez internet przez takich producentów, jak Motul, Elf/Total, Shell - trzeba poszukać.

    Artih, w razie czego kontruj, że głupoty wypisuję

  6. #6976
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,925

    Domyślnie

    Pawelek_S i dlatego od razu warto polecić:

    - Amsoil DEO 5W40
    - Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40

    W obu przypadkach warto też rozeznać sprawę dodatku Archoil 9100


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)
    SPRZEDAM!

  7. #6977
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Nie dla mnie ris, a dla każdego kto choć trochę interesuje się tematyką.

    Ale skoro dla Ciebie mineralny olej (HC) to szczyt ideału to ...
    Ty masz swoja teorię ja mam swoją. Mimo, że HC to lepszy niż Valvoline, Shell. Mobil i inne podobne.

    ps.


    A w jakim celu proponujesz koledze 10W40 ? Gruz będzie woził w bagażniku ?

  8. #6978
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,925

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Ty masz swoja teorię ja mam swoją.
    Nazywasz "teorią" fakty dostępne dla każdego w MSDS ? Serio ?



    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Mimo, że HC to lepszy niż Valvoline, Shell. Mobil i inne podobne.
    No z tym Shell'em to radził bym sprawdzić zanim piszesz ... takiego Helixa Ultra dla przykładu, bo może wyjść "głupio"


    Cytat Napisał ris Zobacz post
    A w jakim celu proponujesz koledze 10W40 ? Gruz będzie woził w bagażniku ?
    A tu nie rozumiem przekazu, hę ?


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)
    SPRZEDAM!

  9. #6979
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Nazywasz "teorią" fakty dostępne dla każdego w MSDS ? Serio ?
    Zacytuję kolegę z któym się wpełni zgadzam :

    cytat pochodzi ze strony :

    http://www.spalacz.pl/olejowe-perype...tfsi-w-audi-a4

    Co do problemów olejowych w nowoczesnych autach:

    To są one związane również z temperaturami roboczymi tych silników. Co z tego, że czujnik oleju pokazuje jakąś wartość, jak ciecz - w tym wypadku olej silnikowy, objętościowo ma pewną bezwładność i nie jest uwzględniane tzw chwilowe przegrzanie w turbinie czy na gładziach, gdzie olej mocno odparowuje i traci swoje właściwości. Nadmierna temperatura w misce olejowej, jeszcze bardziej przyspiesza starzenie się oleju, bo nie ma on gdzie oddać swojego ciepła i w związku z tym coraz mocniej traci swoje właściwości. Problem powiększa się gdy silniki muszą zostać skonstruowane w sposób *ekologiczny*. Oznacza to że wymagane jest luźniejsze pasowanie i większa tolerancja na działania wysokich temperatur. Stąd zapewne problem z pierścieniami i tym, że audi nie przewidziało takiego feleru. Nie znam dokładnie charakterystyki tego konkretnego silnika, ale wg mnie spala on więcej oleju przy jeździe miejskiej, dlatego że z potrzeby oszczędności spalania paliwa, ECU zubaża mieszankę i robi różne dziwne rzeczy - typu dotryski itd. Podnosi to temperaturę pracy i niekorzystnie wpływa na układ przy zmniejszonym wydatku pompy olejowej. Inny, znany już od dawna problem silników z bezpośrednim wtryskiem, to spłukiwanie filmu olejowego i jego rozcieńczanie. Także, te wszystkie problemy oraz kwestie z jakimi musieli sobie poradzić inżynierowie, biorąc pod uwagę też i koszt zastosowanych rozwiązań, ktoś nie dopatrzył sprawy z pierścieniami. To się zdarza.

    Co do mitów związanych z doborem oleju silnikowego:

    Polska to dziwny kraj, w którym ludzie rzucają się na nowości (pewnie dlatego że kiedyś nic nie było) bezmyślnie wierząc w marketingową papkę podawaną przez producentów. W przypadku olejów Millers, to papka podawana przez przedstawicieli handlowych sprzedawcą ich produktu, że o to jest rozwiązanie bolączek i problemów, na wszystkie zła tego świata w postaci - świetnego do tańca i do różańca oleju Millers. Najlepiej z najnowocześniejszą nanotechnologią w służbie, biednego Kowalskiego, który przez firmy motoryzacyjne z całego świata, poddawany jest coraz częstszej próbie nerwów. Śmieszy mnie to za każdym razem, jak czytam w Internecie wynurzenia na ten temat i jak wchodzę do kuchni i patrzę na nanościereczkę wiszącą niedaleko zlewozmywaka. Mniej więcej ta sama tajna, wspaniała technologia i same zalety, stosowane i znane w olejach silnikowych od lad 70-tych. Ale 250 PLN za butelkę robi swoje. Z racji tego, że głównie skupiasz się na *znikaniu* oleju silnikowego i wielokrotnie poczyniłeś słuszne obserwacje co do tej kwestii, powiem Ci że ilość przepalanej oliwy zależy też od jakości stosowanego środka smarnego i konkretnie bazy olejowej, która w tym wypadku ma ogromne znaczenie. Niektóre firmy, pracujące w głównej mierze w sposób marketingowy, nad sprzedażą swoich produktów, wręcz specjalnie konstruują oleje, które trochę bardziej będą znikać. W jakim celu Castrol ma tworzyć np olej, który nie będzie znikał, przecież jak trzeba będzie go dolać, to wiadomo, że 95% nieświadomych użytkowników kupi ten sam, bo jak sam to zauważyłeś - fabryka mylić się nie może. Podobnie jest w przypadku Totala, czy olejów typowo mieszanych ze słabych baz, jak np Shell. Millers zresztą nie jest dużo lepszy w tym towarzystwie i może nie tyle co pod względem jakości oferowanych produktów, ale pod względem ich ceny.. Co do samego spalania oleju, to był prowadzony test na silnikach Subaru i na forum Subaru były podane wyniki. Millers vs. Motul, z tym że pierwsi użyli oleju C3, a drudzy w specyfikacji C2 i jakie było zdziwienie, że pomimo niższej lepkości to olej Motula ograniczył spalanie oleju silnikowego w stosunku do Millersa, który był pewny swojej wygranej. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że Millers nie jest tak mega stabilny termicznie, jak to deklarują producenci, i że nawet przy wyższych lepkościach znikają go z silnika praktycznie te same ilości co innych wiodących producentów. Tajemnica, sabotaż nie - prawidłowa konstrukcja oleju silnikowego i dobór odpowiedniej bazy w tym wypadku przeważającej PAO.

    Reasumując:

    czy można powiedzieć, że jeden olej względem drugiego jest be? - nie nie można i bez należytych i rzetelnych testów nawet nie należy.

    czy można powiedzieć, że Castrol jest be - nie nie można i nawet nie należy, bo jako jeden z niewielu producentów robi świetny olej do serii M BMW i jako jeden z niewielu dodaje do niego baz estrowych, celem zwiększenia wytrzymałości filmu olejowego na ścinanie/zrywanie

    czy można powiedzieć, że Motul jest najlepszy - nie, bo każdy producent na coś w swoich olejach stawia. Motul więc w każdym przypadku, zawsze najlepszy nie będzie. Chociażby jeżeli chodzi o średnią temperaturę płynięcia swoich produktów, ale jest to jeden z kilkudziesięciu ważnych parametrów oleju silnikowego i wcale nie kluczowy.

    czy można powiedzieć, że Millers to objawienie - tak, jeżeli będzie zarejestrowany związek wyznaniowy Millersa i stanie się on wiodącą religią w tym kraju, to nawet warto, bo sprzeciw może się równać np więzieniu.
    Przedstawiałem juz kilkadziesiąt stron temu opracowanie, że zbyt dużo Pao



    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    No z tym Shell'em to radził bym sprawdzić zanim piszesz ... takiego Helixa Ultra dla przykładu, bo może wyjść "głupio"
    W Shellu cenię dodatki do benzyny i oleju napędowego. Ale nie wiem nie miałem nie jeździłem więc nie mogę się wypowiadać o tym konkretnym oleju.


    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    A tu nie rozumiem przekazu, hę ?
    W jakim celu proponujesz pół syntetyk ?

  10. #6980
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gucio
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Głogów Małopolski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16V TI
    Postów
    50

    Domyślnie

    Widzę, że wszyscy na pełny syntetyk stawiają, a jeżeli miałem lany już pół syntetyk, to mógłbym się tak bez problemów przerzucić na pełny? Z przebiegiem 240k km nie powinno się już na pół syntetyku śmigać?

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory