Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7051
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,187

    Domyślnie

    Z tą pogonią za ciśnieniem to oczywiście, ale nie mamy miernika przepływu, więc to taki pośredni. Ja dopiero w ten temat olejowo-wysokoobciązeniowy wchodzę i chętnie wysłucham doświadczeń , a zwłaszcza dowiem się jakie jest właściwe , a jakie już krytycznie niskie ciśnienie oleju na mocno, bardzo mocno rozgrzanym silniku. No bo na logikę, gdy jest zbyt niskie to też przepływ spada czy wręcz nie dotrze wszędzie gdzie należy ten olej? Miejsce zamonotwania czujnika ciśnienia-kolejna zmienna.
    No i jeszcze kwestia priorytetów - czy osiągi (niskie opory) ale być może kosztem trwałości silnika, czy trwałość kosztem osiągów? To w warunkach wysokich obciążeń. Częstotliwość wymiany oleju - racingowe ponoć nietrwałe , więc koszty i czas na wymianę. A jeszcze problem zimnych rozruchów gdzie ponoć największe zużycie silnika następuje. Wszędzie same przeciwności
    Aha i jeszcze stabilność... Ech

  2. #7052
    valdek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Nie słyszałeś w życiu o syntetycznych 10W40 ?

    Amsoil Premium 10W40, Millers CFS 10W40, Royal Purple 10W40 ... ?

    Popatrz na ich parametry i skład a potem na większość 5W50 czy 10W60 i wyciągnij wnioski ...
    No jeśli miałeś na myśli te oleje to coś jest na rzeczy, ale od jak dawna są one na rynku? Na allegro nie dłużej jak dwa lata, a rok temu polski przedstawiciel Penrite'a pokazał 0W50 (tę lepkość ma też japoński Eneos) 5W60 i 10W70 - te też są dla "kogoś".
    Cena zaś 2x wyższa niż w przypadku przeciętnego 10W60 uważanego za drogi. Pod strzechy szybko nie trafią ale kupować oczywiście można.

    Pozdr.
    Ostatnio edytowane przez valdek ; 16-06-2015 o 14:57

  3. #7053
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,925

    Domyślnie

    Cytat Napisał valdek Zobacz post
    No jeśli miałeś na myśli te oleje to coś jest na rzeczy, ale od jak dawna są one na rynku?
    5-6 lat.

    Cytat Napisał valdek Zobacz post
    ... rok temu polski przedstawiciel Penrite'a pokazał 0W50 i 10W70 - te też są dla "kogoś".
    Cena zaś 2x wyższa niż w przypadku przeciętnego 10W60 uważanego za drogi.
    Pudło, już nie ma tych olejów w produkcji ... tak "były dla kogoś", że już ich nie ma
    Są nowe lepkości 0W40 i 10W60.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004)
    SPRZEDAM!

  4. #7054
    valdek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    5-6 lat..
    W Polsce? Przypuszczam, że wątpię...


    P
    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Pudło, już nie ma tych olejów w produkcji ... tak "były dla kogoś", że już ich nie ma
    Są nowe lepkości 0W40 i 10W60.
    A jakież to "nowe" lepkości 0W40 i 10W60? - czyli jest zapotrzebowanie i nie wszyscy jeżdżą na atramencie 10W40 Royale Purple? ;-)

    OK. Nie ma co łapać się za słówka. Nie jestem technologiem ani badaczem naukowym w branży olejowej. Wyraziłem swoją opinię na podstawie swoich 14 lat w Busso. Każdy może mieć inne doświadczenia i swoje poglądy.

    Pozdr.

  5. #7055
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gucio
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Głogów Małopolski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16V TI
    Postów
    50

    Domyślnie

    Tyle różnych opinii, że już zgłupiałem i kupiłem do V-ki Valvoline Max Life 10w40 Zobaczymy jak się będzie zachowywała

  6. #7056
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gucio Zobacz post
    Tyle różnych opinii, że już zgłupiałem i kupiłem do V-ki Valvoline Max Life 10w40 Zobaczymy jak się będzie zachowywała
    Zupełnie normalnie
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  7. #7057
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gucio
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Głogów Małopolski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16V TI
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Zupełnie normalnie

    I o to chodzi Dobry wybór? :p

  8. #7058
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gucio Zobacz post
    I o to chodzi Dobry wybór? :p
    Przyzwoity .
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  9. #7059
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Cytat Napisał valdek Zobacz post
    Generalnie zgoda ale wniosek końcowy: "Natomiast olej klasy 10W-40 daje najniższe zużycie silnika (niższe od 10W-60 i 15W-50) i jest stabilny" jest bardzo śmiały. Co by to miało oznaczać, że półsyntetyk jest stabilniejszy od syntetyka? To jakby się zachował ten 10W40 w przytoczonym przez Ciebie Nissanie GTR?
    BMW zaleca oleje 5W30. Spróbuj wlać ten olej do GTA i wyjechać na tor...
    Ten wniosek dotyczył oleju syntetycznego a nie półsyntetyka za 10zł/L i konkretnego silnika GT-R, do którego zalecany jest olej SAE 40 (oem to M1 0W-40) - jednak ten 0W-40 na torze nie chroni odpowiednio.
    10W-40 nie musi być półsntetykiem - jest wiele niezłych syntetyków w tej klasie - także racingowych. Tak samo 5W-30 - możesz kupić eko a możesz kupić racinga który jest na mPAO i ma kilka razy więcej dodatków - efekt dla ochrony silnika na torze będzie diametralnie różny. Oczywiście nie do każdego silnika 5W-30 się nada - różne są pasowania i temp pracy.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  10. #7060
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No i jeszcze kwestia priorytetów - czy osiągi (niskie opory) ale być może kosztem trwałości silnika, czy trwałość kosztem osiągów? To w warunkach wysokich obciążeń. Częstotliwość wymiany oleju - racingowe ponoć nietrwałe , więc koszty i czas na wymianę. A jeszcze problem zimnych rozruchów gdzie ponoć największe zużycie silnika następuje. Wszędzie same przeciwności
    Niskie opory i niska lepkość nie muszą mieć negatywnego wpływu na trwałość silnika. Znam STI które w RSMP jeździło na 10W-30 racing + dodatek (zero awarii silnika) kiedy wszyscy inni łapali się za głowę i zalewali 15W-50 itp tyle, że ten silnik na 10W-30 wchodził na obroty zauważalnie łatwiej
    W sporym uproszczeniu patrząc na klasę lepkości oleju te 0W, 5W, 10W zmeinia ciśnienie na gorąco na jałowym a klasa 30-40-50 itp na wysokich rpm. Sztuką jest dobrać tak olej do silnika i jego użytkowania aby na jałowym nie było zbyt nisko a na wysokich rpm zbyt wysoko - aby było bezpiecznie przy zmianach rpm ale też przy pełnym bucie nie marnować przepływu oleju na cyrkulację przez zawór zwrotny, który otwiera się kiedy ciśnienie oleju jest za wysokie. Dlatego producent podaje jakie ma być na gorąco ciśnienie mininimalne na gorąco i np. przy 3000 czy 4000rpm. Przekraczanie z przesadnym zapasem tych wartości poprzez podwyższanie lepkości nie ma zbytniego sensu - podnosi tarcie, temp pracy i skraca życie oleju + generuje ryzyko suchych startów. Kiedyś oleje sportowe miały wysokie klasy lepkości typu 10W-60, 15W-50 i może stąd zostało przekonanie, że do dynamicznej jazdy musi być wysoka lepkość.
    Przykładowo - jeśli spałowałeś 0W-40 i masz na jałowym za niskie ciśnienie ale na wysokich rpm ciśnienie było OK to zalej 5W-40 albo 10W-40 - podniesie ciśnienie na jałowym (na wysokich rpm trochę też) i będzie bardziej odporne (stabilne) wobec ścinania na wysokich rpm. Do krótkich czasówek oczywiście im niższej klasy lepkości olej tym lepiej jeśli tylko daje min. ciśnienie na gorąco na wysokich rpm i ma min. wymaganą HTHS dla pasowania silnika. Przy obecnych nowych seryjnych silnikach już HTHS 2,6 wystarcza Dawniej do sportu stosowano luźniejsze pasowanie a teraz odwrotnie ale stosują lepsze oleje niskiej lepkości i lepsze materiały o niskim tarciu - to daje lepsze wyniki niż luźne pasowanie i wysokie tarcie na 15W-50 albo 10W-60.
    Polecam tutaj popratrzeć jakie przykładowo robią oleje klasy racing na świecie - nawet o lepkości rzędu 3cSt w 100*C
    http://www.drivenracingoil.com/dro/c.../synthetichtml
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory