Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7171
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,767

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Ogólnie do nowoczesnych diesli lanie olejów poniżej 5w40 mija się z celem
    Nie ma reguły. Znam wyniki analiz np. z diesela Subaru gdzie 5W-40 C3 zostaje 'zmielone' do lekkiego 5W-30 szybko a 5W-30 (tej samej marki olej) trzyma parametry do końca bo jest zgodne z rekomendacją producenta. 5W-40 na ogół mają więcej modyfikatorów lepkości / indeksu lepkości (bo ten sam olej bazowy praktycznie co 5W-30 tylko mocniej podkręcony) i tam gdzie jest na nie "za ciasno" obrazowo to ujmując - ścinają się szybko + przegrzewają i tracą parametry. Obecne turbo diesele pracują w dużo wyższych ciśnieniach oleju (zawór zwrotny pompy oleju w 3.0 TDI jest na 11bar dopiero !!!) niż cała reszta silników - nawet sportowych turbo benzyniaków.
    W nowoczesnych t-benzyniakach np. nowe BMW M5 Alpina mocy kosmicznej jest zalewane 0W-30... i jeździ bo dobrze chłodzone.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #7172
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maro2107
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa 145 1,9 JTD '99, Jest: Alfa 156 3.0 V6
    Postów
    69

    Domyślnie

    Dobra Panowie, poczytałem, zrozumiałem. Ostatnie szybkie pytanie. Zostać przy Valvo tylko przejść na 5W40 jak polecał Pablo czy wybrać jakąś inną markę? Wszystkim dziękuję za podpowiedzi i lekturę :-)

  3. #7173
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,808

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Nie ma reguły. Znam wyniki analiz np. z diesela Subaru gdzie 5W-40 C3 zostaje 'zmielone' do lekkiego 5W-30 szybko a 5W-30 (tej samej marki olej) trzyma parametry do końca bo jest zgodne z rekomendacją producenta. 5W-40 na ogół mają więcej modyfikatorów lepkości / indeksu lepkości (bo ten sam olej bazowy praktycznie co 5W-30 tylko mocniej podkręcony) i tam gdzie jest na nie "za ciasno" obrazowo to ujmując - ścinają się szybko + przegrzewają i tracą parametry. Obecne turbo diesele pracują w dużo wyższych ciśnieniach oleju (zawór zwrotny pompy oleju w 3.0 TDI jest na 11bar dopiero !!!) niż cała reszta silników - nawet sportowych turbo benzyniaków.
    W nowoczesnych t-benzyniakach np. nowe BMW M5 Alpina mocy kosmicznej jest zalewane 0W-30... i jeździ bo dobrze chłodzone.
    No tak, źle to ująłem, chodziło mi w drugą stronę, tak jak opisałeś.
    Nie warto lać olejów wyższej lepkości niż 5w...
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  4. #7174
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,767

    Domyślnie

    To się nie zrozumieliśmy
    Przeważnie takie zimy miewaliśmy, że 5W i nawet 0W się przydawały jako całoroczne oleje (do codziennej jazdy szczególnie na krótkie odcinki także) a teraz i ciężarówki 5W-30 zalewają. Generalnie syntetyczne 5W-30 mają znacznie wyższą odporność na zerwanie filmu olejowego od minerała 15W-40 bo nie 'grubość' filmu ma znaczenie a co ciekawe grubszy film olejowy na ogół łatwiej oderwać od metalu pod wysokim ciśnieniem.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #7175
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,068

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    filmu olejowego od minerała 15W-40 bo nie 'grubość' filmu ma znaczenie a co ciekawe grubszy film olejowy na ogół łatwiej oderwać od metalu pod wysokim ciśnieniem.
    Tak trochę zmieniasz preferencję olejowe nie patrząc na konkretny silnik proponując oleje O lub 5W do silników luzno pasowanych, taki olej jest zdecydowanie lipny. Najlepiej by było żeby pisać o konkretnym silniku i najlepszym oleju do niego. Proponowanie oleju 0W o najlepszej specyfikacji do silnika luznego jest nieporozumieniem bo olej 15W40 mineral najniżej jakości będzie lepszym wyborem niz super hiper oliwa z PAO i estrami

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #7176
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,808

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Tak trochę zmieniasz preferencję olejowe nie patrząc na konkretny silnik proponując oleje O lub 5W do silników luzno pasowanych, taki olej jest zdecydowanie lipny. Najlepiej by było żeby pisać o konkretnym silniku i najlepszym oleju do niego. Proponowanie oleju 0W o najlepszej specyfikacji do silnika luznego jest nieporozumieniem bo olej 15W40 mineral najniżej jakości będzie lepszym wyborem niz super hiper oliwa z PAO i estrami
    No tak nie do końca wbrew pozorom.
    Do swojej V6 zalałem aktualnie Penrite 5w60, i co ciekawe ciśnienie zdecydowanie wzrosło w pełnym zakresie temperatur. Przy 100 'C miałem praktycznie "0" na wolnych obrotach, a teraz około 0,8 bara jest spokojnie. Przy oleju mineralnym 15w40 trzeba by było raczej modlić się o panewki. Po odpaleniu na zimnym było niecałe 4 bary, teraz jest 5. Dodam, że jak na razie oleju nie ubywa z silnika, a zrobiłem ponad 600 km. następnym krokiem będzie zalanie Archoil AR9200.
    Testy nadal w trakcie
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  7. #7177
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,767

    Domyślnie

    Co nie oznacza, że do Żuka, Nysy itp 0W-30 albo nawet 5W30 będzie OK. Znacznie wyższa odporność olejów syntetycznych na zerwanie filmu olejowego nie zastąpi uzyskania wymaganych minimalnych ciśnień na gorąco i owszem nie należy przesadzać z obniżaniem lepkości ale kierować się prostą zasadą:

    "You want an oil that is as thin as possible but as thick as necessary"

    W prostym przekładzie: potrzebujesz oleju, który jest tak 'cienki' (czyt. Niskiej lepkości) jak to możliwe i na tyle 'gruby' (czyt. Wysokiej lepkości) jak to konieczne/wymagane.
    Schodząc niżej z klasą lepkości warto wybrać syntetyka dla lepszej ochrony o lepkości pozwalającej na uzyskanie rozsądnych ciśnień oleju na gorąco na wolnych i wysokich rpm.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #7178
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,419

    Domyślnie

    Pytanie zasadnicze.
    Dp silnika lepiej dodać archoil Ar9100, czy 9200? Silnik diesla, bez dpfa, prostej konstrukcji.
    To samo pytanie dotyczy się skrzyni biegów.
    Skrzynia manualna.
    Co jest lepsze i kiedy?
    Kupię Lancia Y 1.2 - ze zdrową podłogą.

  9. #7179
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,767

    Domyślnie

    Do takiego diesela możesz dać AR9200 chyba, że chcesz wydłużyć okres wymiany oleju albo domyć silnik to wtedy AR9100. Do większości skrzyń lepiej AR9100.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  10. #7180
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,068

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    No tak nie do końca wbrew pozorom.
    Do swojej V6 zalałem aktualnie Penrite 5w60, i co ciekawe ciśnienie zdecydowanie wzrosło w pełnym zakresie temperatur. Przy 100 'C miałem praktycznie "0" na wolnych obrotach, a teraz około 0,8 bara jest spokojnie. Przy oleju mineralnym 15w40 trzeba by było raczej modlić się o panewki. Po odpaleniu na zimnym było niecałe 4 bary, teraz jest 5. Dodam, że jak na razie oleju nie ubywa z silnika, a zrobiłem ponad 600 km. następnym krokiem będzie zalanie Archoil AR9200.
    Testy nadal w trakcie
    Hohoho to żeś pojechał z tym olejem do V6 12 cena za bańkę dobrze ponad 300zł parametry super hiper ale czy się to sprawdzi w tym silniku na dłużą metę?
    10 Tenths Premium 5 może być stosowany wtedy, gdy wymagane są oleje 5W50 i 10W50.

    z tym minerlem 15W40 moze za bardzo ekstremalny przykład ale zamiast tego 10W40 i juz bym tak nie dygotał

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

jaki olej

olej elf 10w40 opinie

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

elf 10w40 opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej k2 10w40 opinieolej lotos 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opiniemotul 10w40 6100 opinieolej venolspecol 10w50visco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forumoleje specol opiniespecol 0w40 motul synergie 6100 10w40 forumolej silnikowy rowe opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory