Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7391
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,310

  2. #7392
    Użytkownik Romeo Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    794

    Domyślnie

    A wystarczyło dodać do nazwy "płukanka" I jak się sprawił ten Archoil?

  3. #7393
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    589

    Domyślnie

    Nie chce się bezczelnie reklamować po dłuższej nieaktywności na forum (choć jestem użytkownikiem z 10 lat albo dłużej) ale po Specola zapraszam również do siebie. Sklep pod tym adresem http://www.sklep.lejolej.pl/ powinien wystartować w ciągu kilku dni ale generalnie wszystko już można zamówić mailowo lub przez allegro. W ofercie mamy m. in szeroki asortyment trudno dostępnego w PL Meguina (odpowiednik Liqui Moly). Jak ktoś jest z okolic Śląska/Zagłębia to np. Specola można odebrać w Sosnowcu/Czeladzi i okolicach (do uzgodnienia) więc odchodzi koszt przesyłki. Oczywiście planujemy specjalne rabaty dla Alfacholików (i inne formy wsparcia forum) ale ceny i tak są bardzo atrakcyjne. Koniec autorekalmy.
    Odnoście Specola Golda 5W40 to zalałem nim Ducato 2.3 Multijet (bez dpf) i będę obserwował co i jak ale pierwsze wrażenia pozytywne - pracuje (chyba) ciszej niż przed wymianą (ale to po wymianie normalne) -wcześniej X-cess motula. Moim zdaniem firma Specol ma słaby marketing bo biorąc pod uwagę parametry ich olejów i cenę to ich oferta jest naprawdę super atrakcyjna. Sam jestem ciekaw większej ilości komentarzy użytkowników olejów Specol z tego i innych forów bo trochę ludzi w ostatnim czasie zdecydowało się go wypróbować.
    Do swojej 159 z dpf zalałem jednak Meguina Compatible (to samo co LM top tec 4200) + Ceratec. Ale myślę, ze ten Specol Premium C3 nie jest dużo gorszy bo patrząc na parametry i dopuszczenia/specyfikacje oraz pakiet dodatków to jest to naprawdę dobry olej za śmieszne w sumie pieniądze. Co do parametrów to na (zareklamowanej) stronce lejolej.pl podane są udostępnione przez producentów parametry techniczne, więc można sobie porównać oleje rożnych producentów. Mam nadzieję, że moderator nie ukarze mnie za autoreklame ale myśle, że mój post może być przydatny dla wielu użytkowników tego forum.

  4. #7394
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,310

    Domyślnie

    No wypłukał .
    Poważnie bo silnik składał mechanik z dwóch - jeden cywilny ze szrotu drugi resztka z pucharówki 156 (2.0TS). Później auto jeździłooooo, ale ciśnienie oleju wydawało się za małe. Dałem tą płukankę, i śiwezy olej, po czystości oleju można było powiedzieć rzeczywiście że zadziałała , ale bardziej wiarygodna była opinia mechanika bo tak się złożyło że znów ten silnik rozkładał i to bardziej i stwierdził że czyściutki, ze wyraźnie czystszy niż był gdy go składał. Do tego minimalnie ale jednak podniosło się ciśnienie oleju, choć i tak było za małe po tym i dlatego była ta kolejna rozbiórka silnika. (przyczyną nie był olej tylko mechanika - pisałem tu we wpisach odnośnie Agip/Eni 5W50)
    Stosowałem płukankę normalnie zgodnie z instrukcją oczywiście.
    Spokojnie możesz lać.
    Kiedyś stosowałem też płukankę Liquy Moly ale tak dogłębnego wglądu później nie miałem w silnik, tyle co po prostu czaaaaarne spłynęło po niej. Stosowałem po selenii 20K for AR, a przed później stosowanym LM5W40 HighTech.

  5. #7395
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,874

    Domyślnie

    Akurat temu Meguinowi i LM 4200 z Noackiem 10,5% daleko do Specola Premium.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #7396
    Użytkownik Romeo Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    794

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No wypłukał .
    Poważnie bo silnik składał mechanik z dwóch - jeden cywilny ze szrotu drugi resztka z pucharówki 156 (2.0TS). Później auto jeździłooooo, ale ciśnienie oleju wydawało się za małe. Dałem tą płukankę, i śiwezy olej, po czystości oleju można było powiedzieć rzeczywiście że zadziałała , ale bardziej wiarygodna była opinia mechanika bo tak się złożyło że znów ten silnik rozkładał i to bardziej i stwierdził że czyściutki, ze wyraźnie czystszy niż był gdy go składał. Do tego minimalnie ale jednak podniosło się ciśnienie oleju, choć i tak było za małe po tym i dlatego była ta kolejna rozbiórka silnika. (przyczyną nie był olej tylko mechanika - pisałem tu we wpisach odnośnie Agip/Eni 5W50)
    Stosowałem płukankę normalnie zgodnie z instrukcją oczywiście.
    Spokojnie możesz lać.
    Kiedyś stosowałem też płukankę Liquy Moly ale tak dogłębnego wglądu później nie miałem w silnik, tyle co po prostu czaaaaarne spłynęło po niej. Stosowałem po selenii 20K for AR, a przed później stosowanym LM5W40 HighTech.
    Ale trzymałeś się ściśle opisu z instrukcji, czyli ok 1200 obrotów przez 10 min? Toż to noga człowiekowi uschnie

  7. #7397
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Akurat temu Meguinowi i LM 4200 z Noackiem 10,5% daleko do Specola Premium.
    Na jednym parametrze trudno opierać porównanie olejów, choć trzeba przyznać, że Noack to wiele mówiący parametr.
    Trzeba też pamiętać, że mimo wszystko LM/Meguina przetestowały miliony użytkowników (nr 1 rynku niemickiego) a o Specolu przeciętny Kowalski nawet nie słyszał więc jak na razie nie ma co wydawać przedwczesnych sądów. W każdym razie parametry Specola wyglądają imponująco a biorąc pod uwagę cenę nie powinien mieć konkurencji

  8. #7398
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,874

    Domyślnie

    To co robią prawie wszystkie firmy olejowe to kupowanie certyfikowanych pakietów dodatków od jednego z 4 producentów ale są pewne warunki jakie oleje bazowe mają mieć parametry a czasami wręcz które ro mają być oleje bazowe aby można było się tymi aprobatami, specyfikacjami chwalić... LM/Meguin reklamują tego 4200 i jego odpowiednik, że spełnia MB229.51 a z Noackiem 10,5% jest to wykluczone więc jakiś błąd w sztuce doboru bazy się wdarł jeśli pakiet dodatków kupili pod tę normę także albo marketingowca poniosło.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #7399
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,310

    Domyślnie

    Cytat Napisał wkamil Zobacz post
    Ale trzymałeś się ściśle opisu z instrukcji, czyli ok 1200 obrotów przez 10 min? Toż to noga człowiekowi uschnie
    No to mamy różne instrukcje ! - ja robiłem tak jak w etykiecie z tyłu butelki stoi : doprowadzić silnik do temperatury pracy, wyłączyć, dolać 2820 (pominę rozcieńczenie), uruchomić silnik i trzymać na wolnych obrotach 15-30min _od czasu do czasu_ podwyższając obroty. Wyłączyć, zlać póki ciepły (to niby ważne).

  10. #7400
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    589

    Domyślnie

    Faktycznie ten Noack jest za wysoki jak na normę MB229.51 ale cóż Niemcy parzcież kłamać potrafią (VW) i kupować Mundial więc... a poważnie cóż faktycznie LM/Meguin mają stosunkowo wysoki Noack w przypadku niektórych olejów z serii top tec ( i nie tylko bo 100% syntetyki na PAO/Ester też mają stosunkowo wysoki Noack) ale chyba nie musi to od razu świadczyć o niskiej jakości bazy olejowej bo pozostałe parametry zdają się świadczyć zdecydowanie na plus. W każdym razie LM/Meguin podają, że olej spełnia MB229.51.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory