Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7441
    Użytkownik Romeo Avatar krzysostry
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 140KM
    Postów
    624

    Domyślnie

    W karcie technicznej WR 5W40 pisali.

  2. #7442
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    To destykaty ropy naftowej a nie PAO, przykro mi.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #7443
    Użytkownik Romeo Avatar krzysostry
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 140KM
    Postów
    624

    Domyślnie

    Czyli z niego taki syntetyk jak reszta. Właśnie znalazłem publikację naukową Pani E. Beran - Wpływ budowy chemicznej bazowych olejów smarowych na ich biodegradowalność i wybrane właściwości eksploatacyjne.

  4. #7444
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,099

    Domyślnie

    niektórych krajach (Niemcy i Japonia) oleje syntetyczne mogą zawierać tylko bazy z grup IV i V z ograniczoną ilością bazy grupy III (do 20%), a oleje zawierające bazy grupy III w większej ilości muszą być nazywane olejami w technologii syntetycznej (lub podobnie). W innych krajach natomiast wszystko zależy od polityki konkretnego producenta, jak będzie nazywał swoje produkty (tzn. czy będzie rozróżniał oleje z bazami grupy III od tych z bazami grupy IV i V). Oleje zawierające same bazy grupy IV albo V są dostępne tylko do celów specjalnych. Zazwyczaj stosuje się mieszaniny z przewagą jednej lub drugiej grupy (grupa IV jest trwalsza, a grupa V lepiej rozpuszcza dodatki).
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Czyli kazdy olej syntetyczny na bazie PAO zawiera bazy grupy III tyle tylko że do 20% .

    Tylko który producent napisze ile tak naprawdę jest tego HC w oleju PAO co więcej, w karcie charakterystyki specola Notka H.L jest co oznacza uzycie do produktu oleju mineralnego
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 20-10-2015 o 23:32

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #7445
    Użytkownik Romeo Avatar krzysostry
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 140KM
    Postów
    624

    Domyślnie

    Znalazłem ciekawego maila zwrotnego od LM:

    I researched and found that my first mail to you was not 100% correct - I´m sorry for that.*

    Our LIQUI MOLY SYNTHOIL PREMIUM 5W-40, part no. 2040, is a HC oil group III with a noack volatility 12%.*
    In former times we had an oil with the same part-no. that was a full synthetic oil group IV, but now we changed the recipy into this HC oil.*

    If you would like to use an PAO full synthetic group IV oil for your VW Golf GTI we recommend you our LUBRO MOLY SYNTHOIL ENERGY 0W-40, part-no. 2050.*
    This oil has an noack volatility of 9% and we recommend it for the requested VW specifications VW 502 000/505 000.*

  6. #7446
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,099

    Domyślnie

    [QUOTE=krzysostry;1710106]I researched and found that my first mail to you was not 100% correct - I´m sorry for that.*

    Our LIQUI MOLY SYNTHOIL PREMIUM 5W-40, part no. 2040, is a HC oil group III with a noack volatility 12%.*
    żle zrozumiałem tu chodziło o NOACK 12% i o olej półsyntetyczny III grupy
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 20-10-2015 o 23:47

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7447
    Użytkownik Romeo Avatar krzysostry
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 140KM
    Postów
    624

    Domyślnie

    Nie - grupa 3 to jest HC(olej mineralny) a nie PAO. Mobil i Shell opracowali jeszcze coś lepszego co nazywa się HC+. Full syntetyk to dopiero grupa 4 tzw PAO.

    Tylko 0W40 to syntetyk.

  8. #7448
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    562

    Domyślnie

    Czytałem ten artykuł niedługo po tym jak się ukazał. Ja nie twierdze, że tam jest napisana nieprawda czy jakieś brednie albo rzeczy mało interesujące tylko niestety autor lansuje tezy, które są po myśli firmy, którą reprezentuje więc trudno tutaj mówić o obiektywizmie. Myślę (mogę oczywiście się mylić), że gdyby koszt produkcji oleju na bazie PAO byłby nie wyższy niż HC to w większości przypadków stosowano by bazy PAO a nie HC. Trzeba pamiętać, że przejście na HC nastąpiło ze względów na ograniczenie kosztów-maksymalizacje zysków a to, że można wyprodukować bardzo dobry olej na HC też wiadomo.
    Czemu akurat Selenia WR? Nie żebym się czepiał chciałbym po prostu znać powód czemu akurat ten olej a nie inny.

    - - - Updated - - -

    Jeszcze odnośnie LM 5W40. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 to syntetyk na bazie 4 (PAO). Przynajmniej ten na rynek DE. Noack 9,5%.
    https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000339/1306-SynthoilHighTech5W-40-10.0-de.pdf?Opendocument&voilalang=d&voiladb=web.nsf
    Odpowiednik Meguin Super Leichtauf 5W40
    https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P002068/4808-megolMotorenoelSuperLeichtlauf5W-40vollsynth-12.0-de.pdf
    Chyba 2-3 strony temu pisałem jakie LM/Meguin są uznawane za syntetyki. LM/Meguin wyraźnie rozgranicza syntetyki(IV gr.) i oleje w technologi syntetycznej (III gr.) Ale na rożne rynki oleje może być różna oferta. W PL nie oferują wszystkiego tego co oferują w DE.
    Jak będę następnym razem w DE to spróbuję wypytać dystrybutora jak to jest z tymi syntetykami.

  9. #7449
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Czytałem ten artykuł niedługo po tym jak się ukazał. Ja nie twierdze, że tam jest napisana nieprawda czy jakieś brednie albo rzeczy mało interesujące tylko niestety autor lansuje tezy, które są po myśli firmy, którą reprezentuje więc trudno tutaj mówić o obiektywizmie. Myślę (mogę oczywiście się mylić), że gdyby koszt produkcji oleju na bazie PAO byłby nie wyższy niż HC to w większości przypadków stosowano by bazy PAO a nie HC. Trzeba pamiętać, że przejście na HC nastąpiło ze względów na ograniczenie kosztów-maksymalizacje zysków a to, że można wyprodukować bardzo dobry olej na HC też wiadomo.
    Czemu akurat Selenia WR? Nie żebym się czepiał chciałbym po prostu znać powód czemu akurat ten olej a nie inny.

    - - - Updated - - -

    Jeszcze odnośnie LM 5W40. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 to syntetyk na bazie 4 (PAO). Przynajmniej ten na rynek DE. Noack 9,5%.
    https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000...oiladb=web.nsf
    Odpowiednik Meguin Super Leichtauf 5W40
    https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P002...th-12.0-de.pdf
    Chyba 2-3 strony temu pisałem jakie LM/Meguin są uznawane za syntetyki. LM/Meguin wyraźnie rozgranicza syntetyki(IV gr.) i oleje w technologi syntetycznej (III gr.) Ale na rożne rynki oleje może być różna oferta. W PL nie oferują wszystkiego tego co oferują w DE.
    Jak będę następnym razem w DE to spróbuję wypytać dystrybutora jak to jest z tymi syntetykami.
    Wszystkie Synthoile, które ja mam u siebie dostępne, są to opakowania typowe z rynku DE, ponieważ nie mają nawet nadruków PL, tylko doklejane karteczki z opisem polskim.
    Z serią TOP TEC bywa już różnie. Dodam, iż jestem certyfikowanym partnerem LM Polska, i mam towar tylko i wyłącznie od nich.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  10. #7450
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    562

    Domyślnie

    Akurat opakowań Synthola nie porównywałem jeszcze. Opakowania Top Teca tak jak piszesz potrafią być takie same jak w DE oraz różne. Nie jest to chyba najważniejsze pod warunkiem, że olej w środku jest ten sam.Oferta produktowa na PL i DE się rożni jednak nieznacznie - wystarczy porównać na stronie polskiej i niemieckiej LM. Inna jest również numeracja produktów. To co ja napisałem nie stoi w sprzeczności z tym co ty tak ze spoko
    Zastanawia mnie natomiast jedna rzecz. Na polskiej stroni LM olej Special Tec AA 5W20 jest zakwalifikowany jako syntetyczny natomiast na stronie niemieckiej jest to olej jedynie w technologii syntetycznej tak jak pozostałe oleje z serii Special Tec.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory