Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7461
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,922

    Domyślnie

    Tylko ile tego pao?
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #7462
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    640

    Domyślnie

    Przyjmuje, że wystarczająco dużo aby legalnie na rynku Niemieckim zaliczać te oleje (i ich odpowiedniki z Meguina) do syntetycznych. Dla porównania z tego co wiem, żaden olej Castrola ani Mobila nie ma prawa być nazywany w Niemczech syntetykiem (przynajmniej ja o takim nic nie wiem ale mogę się oczywiście mylić). Z informacji podawanych w necie wynika, że w Niemczech oleje noszące nazwę syntetyczne mogą zawierać tylko bazy z grup IV i V z ograniczoną ilością bazy grupy III (do 20%), a oleje zawierające bazy grupy III w większej ilości muszą być nazywane olejami w technologii syntetycznej (lub podobnie).

  3. #7463
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Robalgis
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW 1.9 16v JTD 2006, Fiat 126p 1988, Ducati Monster 695 2007, AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)
    Postów
    201

    Domyślnie

    poprawcie mnie jeśli się mylę. Piszecie, że w Niemczech i Japonii można nazywać oleje syntetycznymi, jeśli zawierają ograniczoną ilością bazy grupy III (do 20%). Czemu strona Motula.de podaje przy ich produktach "Vollsynthetisch" ? Serio, zaczynam się gubić.

  4. #7464
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robalgis Zobacz post
    poprawcie mnie jeśli się mylę. Piszecie, że w Niemczech i Japonii można nazywać oleje syntetycznymi, jeśli zawierają ograniczoną ilością bazy grupy III (do 20%). Czemu strona Motula.de podaje przy ich produktach "Vollsynthetisch" ? Serio, zaczynam się gubić.
    To sobie przeczytaj :

    http://www.opoltrans.com.pl/admin/up...liki/oleje.pdf

  5. #7465
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,190

    Domyślnie

    Oleje zawierające same bazy grupy IV albo V są dostępne tylko do celów specjalnych. Zazwyczaj stosuje się mieszaniny z przewagą jednej lub drugiej grupy (grupa IV jest trwalsza, a grupa V lepiej rozpuszcza dodatki).


    I tak naprawdę chyba ciężko by odszukac takiego oleju (tylko IV I V) w sklepie motoryzacyjnym i na pewno nie kosztowałby 20zł litr
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 22-10-2015 o 18:44

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #7466
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,922

    Domyślnie

    Mi Pan Roman z LM.de nie podał ile jest PAO w serii Synthoil zasłaniając się tajemnicą producenta - tylko napisał że zawiera a przecież gdyby był taki full PAO to by się pochwalił, że 100% ?
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  7. #7467
    Użytkownik Pasjonat Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,468

    Domyślnie

    Na gorąco - obserwacja moja na temat zasadności stosowania oleju 10W60 do drogowego, nie sportowego użytku
    (nalany do popucharowej AR156 2.0TS, ze wskaźnikem ciśnienia oleju STRi (juź dobry, pierwszy szwankował, wymieniony, teraz pokazuje zgodnie z manometrem warsztatowym (z tolerancją +/- 0,2 bara - chyba zawyża ciut)
    W skrócie - nie ma sensu nie do długotrwałego "pałowania" , poniżej uzasadnienie:

    W ogóle się nie rozgrzewa na tyle żeby być płynnym dość i mieć przepływ - długo nawet na niskich obrotach ciśnienie stoi w pobliżu 5,2-,5 bara czyli tyle co przy uruchomieniu zimnego, czyli nie leci cały olej na silnik wszędzie tylko przez zawór upustowy. Na jalowych po rozgrzaniu "drogowym" - 2 i trochę bara (po 20-30km!) też chyba za dużo - gęsty jest po prostu.
    Dopiero na torze jak ma wycisk 15min (takie sesje były) cay czas >4tys obr to po zjeździe na jałowych coś około 1,8 -1,5 bara czyli chyba tak jak powinno być. Ale to naprawdę po wycisku mocnym. Pewnie jakiś 5W50 by był lepszy.
    Pierwotnie był 5W50 ale spadało bardzo ciśnienie, tyle ze się okazało że to nie przez olej tylko w silniku uciekało, ale i tak zmieniłem na 10W60.
    Wiec jest dokładnie jak instrukcja do TSów mówi - do użytku sportowego 10W60. Do normalnego - 10W40/5W40.
    Taka obserwacja.

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...#ixzz3pWNEkBnG

  8. #7468
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,190

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    W ogóle się nie rozgrzewa na tyle żeby być płynnym dość i mieć przepływ - długo nawet na niskich obrotach ciśnienie stoi w pobliżu 5,2-,5 bara czyli tyle co przy uruchomieniu zimnego, czyli nie leci cały olej na silnik wszędzie tylko przez zawór upustowy.
    przez jaki zawór upustowy i jak może nie leciec na cały silnik? Zawór nie puszcza na chłodnicę olejową do momentu rozgrzania oleju

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #7469
    Użytkownik Pasjonat Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,468

    Domyślnie

    No jak jest za duże ciśnienie (za gęsty - nie dość rozgrzany olej) - idzie krótszą drogą i nie cała objętość na silnik . Plus opory gęstej cieczy są większe i zmniejszają przepływ - gorzej chłodzi i wszystko gorzej.
    Wlszkow tu pisał a w linku na końcu jest szerzej o tym - generalnie - najlepiej stosować jak "najcieńszy" olej jaki daje ciśnienie max dopiero na max obrotach po rozgrzaniu, w skrócie innym - nie jest ważne ciśnienie a _przepływ_ - ilość objętości w jednostce czasu.
    Za "gruby" olej ma większe opory i nie da takiego przepływu jaki mógłby dać "cieńszy" . Rozgrzany i syntetyk ma mniejsze różnice ale są. Oczywiście nie należy w drugą stronę przesadzać i jakiegoś 0W5 stosować. A
    10W60 jest z tych moich obserwacji za lepki/gruby dla TSa cywilnie użytkowanego, co się zgadza i instrukcją (to się akurat zgadza wiem, wiem, terminu rozrządów itp., ale to się zgadza )
    O., w tym cyklu "wykładów" jest kilka wskazówek na ile obrotów/min ile wzrostu ciśnienia itd. itp. :
    http://www.bobistheoilguy.com/puttin...nto-viscosity/

  10. #7470
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,190

    Domyślnie

    To nie jest tak jak napisałes, dużo mylnej diagnozy i mylne spostrzeżenia. Owszem lepszy rozruch przy bardzo niskich temperaturach i pompowalnośc oleju i tylko to sie z grubsza zgadza. Zawór upustowy, to ze olej nie idzie na cały silnik to juz chyba twój wymysł bo nic takiego w rzeczywistosci nie ma.Reszta to zależy od warunków w jakich pracuje silnik. Tak jak każdy olej ma swoje plusy i minusy. Ja się skłaniam lać do swojego silnika raczej lepki olej bo ma więcej plusów niz minusów

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 227
    Ostatni post / autor: 29-09-2018, 21:28
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

specol 10w50

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

motul 6100 synergie 10w40 forum

lotos 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

olej rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

rowe 10w40 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory