Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7471
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,187

    Domyślnie

    Założeniem jest to, że nasjważnieszy jest _przepłwyw_ .
    Jak to nie ma zaworu upustowego w pompie oleju ? przecież jest ?
    A nawet poza nim, olej ma chyba różne drogi możliwe, nie jedną rurkę, w węższe ciaśniejsze trudniej mu wpływać niż w szersze (opór znacznie wzrasta ze spadkiem średnicy) więc większym przepływem płynie tam gdzie łatwiej, i są miejsca z obniżonym przepływem. Jaka korzyść z superhiper oleju jak nie wszędzie dociera? jak może chłodzić a to podstawowe zadanie (jedno z żeby się nikt nie czepiał) , w miejscach z wolniejszym przepływem łatwiej się przegrzewa (miejscowo ma wyższą temperaturę) więc i degraduje. Ja widzę same minusy _zbyt_ gęstego oleju.
    Nie wspominając o samych rozruchach w aucie cywilnie na co dzień użytkowanym gdy jeździ po kilka km i stop itp. lub nawet po autostradzie, gdzie silnik połowy swojego potencjału i tak nie rozwija.
    - Jak już to mylnej diagnozy, spostrzeżeń nie mogę mieć mylnych, bo obserwuje obiektywne warunki i wskazania przyrządu obiektywnego i zmiany tych wskazań i dzielę się tu nimi. Możesz oczywiście na tej podstawie zbudować inne wnioski, ale nie napisałeś jakie ?
    - O warunkach pracy _jednoznacznie_ napisałem : cywilne czyli codzienne zwykłe użytkowanie ulice, nie sport, czyli nie osiągający tak wysokich temperatur oleju i silnika versus sportowo torowe - osiągający najwyższe jakie może temperatury bez zmiłuj się. Do pierwszego w TSie 10W60 jest niedobry, do drugiego dobry. Tyle.

  2. #7472
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,099

    Domyślnie

    Zapoznaj sie do czego słuzy zwór upustowy bez złośliwości to piszę i nie ma on nic wspólnego ze specyfikacją oleju. Pompowalność oleju zależy od temperatury i nie pisz że przy normalnej temperturze oleje 10,15, 20W mają gorszą pompowalność tym bardziej w upalne dni lub w normalnej i wyższej temperaturze pracy silnika. Spasowanie silnika ma tu tez znaczenie. Podzieliłeś sie spostrzeżeniami których ja nie akceptuje bo mam zupełnie inne i autem nie śmigam w rajdach.

    Do TSa 16V zdecydowanie lałbym 5W50 według moim spostrzeżeń
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 25-10-2015 o 09:10

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #7473
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post

    Do TSa 16V zdecydowanie lałbym 5W50 według moim spostrzeżeń
    Dobre spostrzeżenia, do V6 24v również.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  4. #7474
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,839

    Domyślnie

    Mam taki nietypowy problem Pacjentem jest 147 1.6 TS 16v, 120 koni.

    Chcę sobie zamówić olej i wymienić po wszystkich świętych, ale mam wątpliwości co do SAE.

    Teoretycznie wg instrukcji powinno się wlać 5W-40. Do pałowania 10W-60. Ale ja na tor jeździć nie będę, a chociaż lubię silnik pokręcić wysoko, to jednak nie to samo. Na dodatek jakieś anomalie na Atlantyku podobno wróżą wybitnie mroźną zimę więc tym bardziej 10W nie podchodzi.

    Co sądzicie o wlaniu do TSa 16v 5W-50, albo 0W-50. Olej będzie wymieniany co 4-5 tysięcy albo pół roku (wychodzi mniej więcej na jedno).

    Olej będzie od Amsoila, Penrite, może coś z Japonii - w każdym razie pełen syntetyk, koszt to już mniejsza. Wyjdzie butelka whisky mniej co pół roku - przeżyję

    EDYTKA:

    Kurcze, 75andrew155 odpowiedział zanim napisałem. Tak to jest jak się pisze z 670 strony tematu
    Ostatnio edytowane przez jersey ; 25-10-2015 o 10:30
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  5. #7475
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,187

    Domyślnie

    Andrew - nie zwracasz uwagi na przepływ .
    Jak nie całość to choć ten fragment poczytaj i się zastanów:
    http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-201/
    Powtórzę kolejny raz - istotny jest PRZEPŁYW oleju, wzrost ciśnienia i obciążenia pompy nie pociąga za sobą proporcjonalnie wzrostu przepływu. Chyba że "cieńszy" olej będzie - wtedy tak. Może być taki już z racji swojego "stopnia cienkości/grubości" fabrycznego, lub z racji bardzo wysokiej (sportowej, nieosiągalnej w cywilnym użytku) temperatury.
    I o tym na początku pisałem, ze trzeba bardzo zmęczyć silnik żeby 10w60 stał się odpowiednio rzadki żeby dopiero na wysokich obrotach osiągał max ciśnienia a nie już na 2-3tysiącach - co oznacza , że na wyższych , gdy właśnie wtedy powinien, nie ma wówczas gdy jest zbyt zimny - gęsty większego odpowiednio _przepływu_ . Uff.
    To jest to samo co "pałowanie na zimnym" - każdy wie że nie można przecież. 10W60 nie osiągnie w drogowym użytku odpowiedniej dla siebie temperatury (lub tylko czasami) wiec większość czasu będzie niejako "pałowany na zimno" na nim silnik.
    Spasowania silnika, dodatki, wszystko to też ważne, ale to są sprawy drugorzędne. Musi przede wszystkim w odpowiedniej ilości i przepływie ten olej dotrzeć i docierać wciąż nowy wszędzie. 10W60 w drogowym użytku nie dotrze/dotzrze wolniej, mniejsza wymiana na chłodniejszy będzie.
    Nie wiem po co tak tego zastosowania tego stopnia bronisz jednocześnie samemu "zalecając" niższy - 5W50 ?
    (w cywilnych akurat sam stosuję 5w40 i 5w50 od lat, przy czym 40 sądzę w zupełności by wystarczył a może i mniej? )

  6. #7476
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,099

    Domyślnie

    To jeszcze raz powtórzę:
    Właściwości oleju ocenia się przy rozgrzanym silniku i skoro ma podwyższoną lepkość wcale nieoznacza że właściwości smarne jego spadają nawet jeśli ilośc przepływu oleju jest mniejsza bo jest on przystosowany do pracy w bardziej ekstremalnych warunkach. Zgoda wieksze opory, jakas tam znikoma oszdenośc paliwa przy dogrzewaniu silnika i lepszy rozruch przy niskich temperaturach ale nie oznacza że olej bardziej lepki nie spełnia swojej roli i nie smaruje silnika za to w wyższych temperaturach nie zrywa filmu olejowego i lepiej zności obciążenia, nie spływa całkowicie ze ścianek jak rzadszy olej po zgaszeniu silnika i mógł bym tak pisać i pisać ale to nie o to chodzi. Ważna jest też konstrukcja silnika w moich 12v w życiu nie nalałbym oleju 5W do TSa 16V zdecydowanie tak
    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    do V6 24v również.
    Masz rację ten silnik jest nieco inaczej spasowany i tu 5W jest idealny

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    w cywilnych akurat sam stosuję 5w40 i 5w50 od lat, przy czym 40 sądzę w zupełności by wystarczył a może i mniej? )
    tu nie ma znaczenia cywilny czy sportowy olej musi byc dopasowany do silnika a potem do stylu jazdy. W zasadzie prawie każdy olej będzie odpowiedni tylko czy zapewni odpowiednią ochronę w skrajnych warunkach pracy?
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 25-10-2015 o 11:18

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7477
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,187

    Domyślnie

    Jersey - nie przesadzasz czasem z tą wymianą co pół roku czy 4(!) - 5 tys ?
    Mój 1,6TS pierwsze coś 30tys na 10w40 jeździł bo posłuchałem instrukcji w sensie selenii for AR i zbagatelizowałem niskie temp zimą w PL, a później do teraz 5W40, był przy ok 130tys remontowany (rozrząd) - na ile było widać - czysto itd. Teraz ma >180tys i wszystko gra. Zmiany co 10tys/rok. Tyle że zimą od kilku lat z ogrzewaniem defa, więc startował z ciepłym płaszczem wodnym.

  8. #7478
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Relief valve przy pompie oleju bo o tym zaworze chyba dyskutujecie to całkiem mechaniczny zawór oparty o sprężynę i dobrane jej naprężenie do wymaganej kontroli ciśnienia w układzie. Nie ma on czujnika temp oleju a jest sterowany wyłącznie jego ciśnieniem i potrafi się uchylić także w temp oleju 100C kiedy olej jest wyższej lepkości niż zalecana przez producenta.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #7479
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,187

    Domyślnie

    Bardzo ma znacznie tryb jazdy - bo się bezpośrenio przekłada na jego temperaturę , a ta na przepływ.
    I na dobór oleju - główne cele - celem w jeździe codziennej ma być jak najlepsza ochrona przy rozruchu i zanim osiągnie temp. roboczą , bo co chwilę ma takie rozruch i wtedy tak użytkowany silnik ma największe zużycie.
    W sporcie ma mniej takich rozruchów zimnych i główna część pracy i zużycia silnika to długotrwałe wysokie obroty oraz wyższe temperatury i obciążenia panewek choćby. W wyczynowym jeszcze jak najniższe opory kosztem nawet trwałości silnika więc i 0W30 na przykład. To już inna sprawa.

    Bagatelizujesz przepływ niepotrzebnie - to że ma temperaturę ok w misce czy podstawce filtra nie znaczy że taką ma w miejscach obciążanych, tam ma większą i musi być szybko wymieniany -właśnie mieć duzy możliwie przepływ. Plus musi tam dotrzeć możliwie szybko. 5w40 dotrze szybciej niż 10W60 oraz będzie lepsza jego wymiana w jednostce czasu (przy tym samym ciśnieniu). Film olejowy itd. to sprawy drugorzędne.

  10. #7480
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,099

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Bagatelizujesz przepływ niepotrzebnie - to że ma temperaturę ok w misce czy podstawce filtra nie znaczy że taką ma w miejscach obciążanych, tam ma większą i musi być szybko wymieniany -właśnie mieć duzy możliwie przepływ. Plus musi tam dotrzeć możliwie szybko. 5w40 dotrze szybciej niż 10W60 oraz będzie lepsza jego wymiana w jednostce czasu (przy tym samym ciśnieniu). Film olejowy itd. to sprawy drugorzędne.
    Nie musi byc często wymieniany bo jest przez swoją lepkośc do tego przystosowany i zimny rozruch też nie jest mu straszny. Nie przepływ oleju decyduje o jakości oleju.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    kiedy olej jest wyższej lepkości niż zalecana przez producenta.
    Dziwne że ten czujnik rozpoznaje lepkość oleju a nie jego ciśnienie w układzie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory