Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7501
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,377

    Domyślnie

    5W30 instrukcja chyba nie zaleca, nie można w żadną stronę przesadzać, o rozsądek chodzi głównie .
    Trzeba by badać ciśnienie w różnych zakresach obrotów i różnych temp oleju i z tego wyciągać wnioski co do przepływu, lub jakoś badać przepływ. Komu się zechce ? możemy wyrywkowo tylko to robić jako amatorzy lub na podstawie właśnie zachowania się wskaźników coś próbować wnioskować. Ja prędko nie zmienię tego oleju w aucie ze wskaźnikiem, bo ledwo co się zużywa i w tym zastosowaniu wygląda że się sprawdza. No i mam zapas 5litrów. W sumie to głównie z tego ostatniego powodu, bo bardzo jestem ciekaw 5W50 czy by nie wystarczył, może tak, a mniej bym męczył silnik na dojazdach.

    Ja w Vce też miałem przytarte lekko (cokolwiek to znaczy) wałki rozrządu mimo 5W50 i wymienione jakieś 40-50tys km temu (było sprawdzane wszystko bo przegrzałem ją chwilowo przez uszkodzenie wężyka do zbiorniczka wyr. Niby można było je zostawić, ale nie był to duży koszt a wszystko już rozebrane i tak) . Ale Vki nie miałem od nowości i mimo zapewnień poprzednika że też 5W50 stosował , to tak do końca nie wiem i nie mogę pewnych wniosków wyciągać.

  2. #7502
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,893

    Domyślnie

    Pablo, oleje 10W60 przeznaczone na ogół do sportu mają zupełnie inne pakiety dodatków niż większość olejów 5W30 przeznaczonych do codziennej jazdy w nowszych konstrukcjach i dlatego trudno je porównywać. Czy na np 5W30 CFS też walki przytarłeś?
    5W30 do tego silnika to chyba zbyt niska lepkość vs zalecenia producenta?
    Niedawno widziałem wyniki starego Audi 2.5 V6 Tdi z 1999 z 300 tys na zegarze, który fabrycznie ma kiepskie walki i one się seryjnie sypią. Silnik został dobrze wypłukany i zalany 5W30 Specol Gold z AR9100 - szklanki ucichły. Auto kilka tys km holowało łodzie po autostradach a bez przyczepy śmigało głównie z gazem w podłodze. Analiza oleju z tego silnika jest o niebo lepsza od wyników nowych super t-dieseli jeżdżących jak z jajem a pod korkiem oleju, w miejscach wysokiego tarcia wałków odłożyła się charakterystyczna warstwa nanoboranów. Da się?
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #7503
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,158

    Domyślnie

    Groch z kapustą, raz powołujecie się na zalecenia producenta potem wskazujecie oleje o których producent nawet nie wspomina i odwrotnie. Konkretny silnik i wtedy dobierać olej a nie odwrotnie.Nie do każdego silnika można nalać olej np.5W30 40 i nie do każdego silnika można wlać 15W50 bo to zależy przede wszystkim od konstrukcji silnika. Mam wrażenie że kolega Wyszkow zna się na parametrach olejowych smarowideł tylko czasem nie potrafi je dopasować do konkretnego silnika np taki jak mój czy starej rzędówki Alfy

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Andrew - tak, przepływ jest najważniejszy. Naprawdę stosujesz gdzieś 15W ?
    Zdecydowanie od 25 lat ten sam olej i tej samej marki i nie zmienie go na żaden inny a przepływ oleju jest inny dla silnika lużno pasowanego od silnika wysokoobrotowego ciasno pasowanego
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 25-10-2015 o 23:28

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #7504
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,377

    Domyślnie

    Przecież na samym początku pisałem że chodzi o TS'a (konkretnie 2.0 16V, ale pozostałych też na pewno to samo dotyczy).
    Dane - silnik j.w., olej 10W60, styl jazdy cywilny vs sportowy, obserwacje ciśnienia oleju tu i tu, wnioski : 10W60 do pierwszego stylu zdecydowanie nie, do drugiego tak z racji osiągania wyższej temp (mniejszej lepkości i lepszego pompownia - większego przepływu).

  5. #7505
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,925

    Domyślnie

    Dyskusja nabrała rumieńców, ponieważ 75andrew155 pisze o starych jednostkach o luźnym pasowaniu, a TS ma już trochę inną konstrukcję.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  6. #7506
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    miała być czerwona 159 jts albo czarna Delta a jest Julka 2012 sport&premium 1,4TB 120 km
    Postów
    1,720

    Domyślnie

    czołem,
    właśnie zauważyłem ze ams wypuścił dwa nowe produkty z serii 0w40:

    http://www.zmienolej.pl/oferta/produ...-0-946l-detail

    http://www.zmienolej.pl/oferta/produ...-0-946l-detail

    parametry przynajmniej na papierze dobrze, na pierwszy rzut oka nawet lepsze niż w serii 5w40 (mid saps i full saps), ale może ktoś się mądrzejszy wypowie. Wlyszkow, gdzie jest wlyszkow ?

  7. #7507
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,158

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Dyskusja nabrała rumieńców, ponieważ 75andrew155 pisze o starych jednostkach o luźnym pasowaniu, a TS ma już trochę inną konstrukcję.
    Dyskusja zaczeła się od spostrzeżeń Andrzejsr z którymi sie nie zgadzam 5W3o zamiast 5W50 potem zeszło na ogólniki o pompowaniu arktycznych mrozach i innych pierdołach .
    To jak się podpierają czasem instrukcją do TSa to tam nie ma nic o oleju5W30 a o 10W60 to i owszem jest i to nie mało, to chciałem zaznaczyć że raz piszą tak a jak coś nie pasuje piszą inaczej
    .
    Ja juz kończę wywody w tym temacie bo przydatnych porad tu jak na lekarstwo
    Owszem duzo można się tu dowiedzieć o samych olejach i na co patrzec przed ich zakupem ale dopasowanie do silnika raczej zostawiłbym osobom zainteresowanym
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 26-10-2015 o 10:05

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #7508
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,377

    Domyślnie

    Rozmywasz rozmowę emocjami, a kompletnie nie przeczytałeś co ja napisałem na początku.
    Gdzie to jest ? : " spostrzeżeń Andrzejsr z którymi sie nie zgadzam 5W3o zamiast 5W50 " ? gdzie niby takie spostrzeżenie moje padło przepraszam?
    Dyskutujesz nie ze mną, tylko z imaginacją jakąś. No tak się nie da.

    http://www.forum.alfaholicy.org/foru...ml#post1711969
    To napisałem i tylko to.

    Po prostu nie przeczytałeś, coś wymyśliłeś czego nie napisałem (5W30???) , a piszę o cząstkowej obserwacji zachowania się 10W60 i zgodności tego literalnie z instrukcją. Napisałem to tylko i wyłącznie po to, aby niepotrzebnie nikt nie wlewał 10W60 jeżdżąc cywilnie. Bo to szkodliwe.
    Chyba strasznie chciałeś się o byle co pokłócić i wymyśliłeś coś , czego nie powiedziałem.

  9. #7509
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,893

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Nie do każdego silnika można nalać olej np.5W30 40 i nie do każdego silnika można wlać 15W50 bo to zależy przede wszystkim od konstrukcji silnika.
    Zgoda i ja nie pisałem, że 5W-30 można zalać wszędzie gdzie producent zaleca np. 15W-40 tylko podałem, że 'smarność' nowoczesnego 5W-30 jest o niebo wyższa od 15W-40 i nie zależy ona od grubości filmu olejowego a od jakości oleju.
    Inna sprawa to pasowanie leciwej konstrukcji i ciśnienia oleju w niej panujące ale jeśli masz na ciepło na zalecanym 10W-40 min. 1bar na wolnych rpm i 4-4,5bar przy 4000rpm to wyższej lepkości oleju nie potrzebujesz szczególnie kiedy masz chłodnicę oleju a zdecydowanie nie ma sensu zmiana z 10W na 15W jeśli ta chłodnica nie ma funkcji wymiennika czyli nie podgrzewa oleju od chłodziwa kiedy no jest już ciepłe a spora micha nadal pełna zimnego oleju.
    Stosowanie 15W-50 de facto oleju typu monograde zamiast zalecanego 10W-40 miewałoby sens kiedy auto jeździłoby wyłącznie godzinami po torze, zalewałoby olej paliwem itd itp. W jeździe codziennej i cały rok szukałbym syntetyka 10W-40 aby zminimalizować negatywny efekt tego 10W zimą w PL albo zmiana na np. 5W-50 lub nawet mocne 5W-40 jeśli pomiary ciśnień by na to pozwoliły a auto nie na tor. Czy u Ciebie dałoby się zastosować np. 5W-40 po latach na 15W-50? Tego nie wiem i nie będę wróżył bo znam przypadki nastraszenia człowieka, że po remapie auta japońskiej marki uznawanej w niektórych kręgach za 'sportową' zaczął lać 20W-60 całorocznie !!! i kiedy chciał sprawdzić jak jego koledzy takie same podkręcane silniki mogą zalewać 5W-30 bez dolewek (od początku) ani awarii to po kilkuset km od wymiany oleju zobaczył kontrolkę ciśnienia oleju - tyle z tego silnika zostało.
    Owszem, starsze AR V6 są luźniej pasowane od np. dzisiejszych Japońców NA zalewanych 0W-20 ale znowu 3-4 max 5 setek na panewkach głównych i 6 setek tłok/tuleja to nie jest bardzo luźno pasowany silnik... i stąd zalecane w książce 10W-40 a nie 15W-50 czy 10W-60 do codziennej jazdy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    czołem,
    właśnie zauważyłem ze ams wypuścił dwa nowe produkty z serii 0w40:

    http://www.zmienolej.pl/oferta/produ...-0-946l-detail

    http://www.zmienolej.pl/oferta/produ...-0-946l-detail

    parametry przynajmniej na papierze dobrze, na pierwszy rzut oka nawet lepsze niż w serii 5w40 (mid saps i full saps), ale może ktoś się mądrzejszy wypowie. Wlyszkow, gdzie jest wlyszkow ?
    0W-40 Signature Series AZF w tej samej cenie co 0W-40 EU EFO to okazja! Chyba nie idzie (kosztował ponad 50zł) bo chłopcy pepełnili wg mnie marketingowy błąd rekomendując 0W-40 AZF do GT-R itp ale bez choćby A3/B4 żeby nie psuć sprzedaży tego 0W-40 EU gdzie płacą za aprobaty producentów EU a którego parametry i tak wyglądają gorzej od choćby Neste 0W-40.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  10. #7510
    Użytkownik Romeo Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    718

    Domyślnie

    Zakupiłem na zimę AMSOIL DEO 5W40 do swojego JTD.
    dokładnie taki: http://najlepszysyntetyk.pl/sklep/pr...0Diesel%20Oil/

    Mam też Archoil 9100. Dolewać do tego AMSOILa ?
    dzięki za odp.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 227
    Ostatni post / autor: 29-09-2018, 21:28
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

specol 10w50

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

olej rowe opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opiniemotul 6100 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory