Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7531
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,841

    Domyślnie

    Zależy jaki full saps. API SM/SN OK ale z SL ostrożniej bo można trafić serio wysoki poziom depozytów i saps.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #7532
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,279

    Domyślnie

    Hmmmm tak czytam ten temat i na podstawie własnych doświadczeń i przeczytania wyrywkowo tego tematu dochodzę do jednego wniosku: temat zaczyna przypominać rozprawę naukową o której zwykły użytkownik nie ma bladego pojęcia, a pomija to co najważniejsze: zmieniać oleum w przypadku diesli max 10 tyś km / najpóźniej przed zimą i zgodnie ze specyfikacją producenta ( oby nie przysłowiowy ,,rzepakowy z biedry") - co do Pb się nie wypowiadam, wychowałem się na ,,traktorze" ;P

    Pozdrawiam Panowie i proszę, poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie

  3. #7533
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    567

    Domyślnie

    Zgadza się częsta wymian to podstawa. Ale dobry olej to też podstawa. Najlepiej lać coś co wytwarza rzeczywiście producent oleju w swoim zakładzie produkcyjnym a nie co ktoś komuś zleca gdzieś bo taniej a klient i tak markę kupi. Spotkałem wiele przypadków zalewania silnika olejem Mobil 1 (Mobil Łan) 10W40. Nieważne, ze taki olej nie istnieje. Ważne, że tani i do tego full syntetyk a nie jakieś wynalazki Millersa czy Meguina, o których przecież nikt nie słyszał.

  4. #7534
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,233

    Domyślnie

    Ogromne pieniądze w reklamę ładowane nie idą widać na marne, ktoś tam dobrze myśli co robi.

    Ale też nie strasz tak Mobilem - Mobil 1 5W50 i wg parametrów i w praktyce jest chyba dobrym olejem jeśli nie bardzo dobrym, mimo że HC.

    I myślę że faktycznie wątek w spore detale wszedł , ale po to jest .
    Dla zwykłego codziennego użytkownika wystarcza instrukcja obsługi, tam wszystko jest - i temperatury w jakich auto ma jeździć i warunki w jakich ma jeździć . Przy stosowaniu się do niej + wymiana co 10tys / raz na rok i powinno być ok z silnikami.
    To odstępstwo od współczenych instrukcji może to 10tys km, choć sądzę że poza grubymi literami w nich pisane co 20-30tys jak to teraz jest, pewnie są dopiski typu - w ciężkich warunkach, częste krótkie odcinki , duże obciążenia itd. - częściej - tylko może drobnym drukiem.
    Reszta to detale dla "detailerów olejowych"

  5. #7535
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    567

    Domyślnie

    Zgadzam się z tym, że Mobil 1 5W50 Rally Formula (o ile dobrze pamiętam nazwę) to był bardzo dobry olej. Sam go nawet stosowałem. Olej ten używali swego czasu zawodnicy w RSMP i to w całkiem mocnych maszynach i ich opinia o tym oleju była generalnie bardzo dobra. Teraz ten olej nazywa się Pick Life i wg. karty technicznej prezentuje się całkiem nieźle choć to tylko HC. Problem nr 1 polega właśnie na tym, ze według mojej wiedzy tamten Mobil Rally Formula to był olej w 100% syntetyczny a od jakiegoś czasu Mobil zmienił "recepturę" i jako full syntetyczny sprzedaje olej HC (hydrokrakowany). Jakoś nie wierzę, że jest on tak samo dobry. Problem nr 2 to, że tego Mobila może produkować jakaś wytwórnia z Rumuni lub nasz Lotos/Orlen i choć teoretycznie wszystko powinno być na tip top to jakoś nie ma zaufania do takich produktów. Wolę jak olej produkowany jest przez producenta w należącym do niego konkretnym zakładzie. Do znacznie ogranicza pole ewentualnych manipulacji i daje dużo większą gwarancję, że dany olej ma rzeczywiście te parametry co w karcie technicznej.
    Odbiegając od tematu (choć nie całkiem) to przypomina mi się opowieść ojca mojego przyjaciela, którego znajomy był dyrektorem Polmosu. Na własne oczy widział jak ta sama gorzała była rozlewana do butelek markowych producentów, tych ze średniej półki i tych najtańszych. Marek celowo nie wymienię bo było to dawno i mogę coś przekręcić. Ale za tą najdroższą płaciło się prawie 2x tyle co za najtańszą a zawartość ta sama.
    Wracając do Mobila to oczywiście ich oleje "syntetyczne" z pewnością nie są złe ale taki olej 10W40 półsyntetyk to jak na współczesne standardy silnikowe olej moim zdaniem niewystarczający i sama marka oleju tego nie zmieni. Rozumiem, ze ktoś leje półsyntetyk do starszych silników z dużym przebiegiem (choć w 90% przypadków przejście na olej "syntetyczny" byłoby lepszym rozwiązaniem) ale spotykam przypadki, kiedy olej półsyntetyczny 10W40 leje się do nowych aut (w tym japońskich) jeżdżących we flotach bo tak jest taniej.

  6. #7536
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,233

    Domyślnie

    No właśnie kilkla lat temu zamiast Rally Formula (od tego w Vce zaczynałem) pojawił się Peak Life. I sądziłem że tylko ten drugi jest w sprzedaży. I chyba pojawił się dopisek "technologia syntetyczna" czy jakoś tak - czyli HC.
    A ostatnio na półce w serwisie gdzie czekałem na coś patrzę - stoi Rally Formula. I teraz nie wiem, czy mieli jeszcze zapas sprzed lat ? czy też równolegle może obydwa istnieją? Ale na stronie oficjalnej Mobila , nie widzę Rally Formula tylko Peak Life.


    Natomiast słusznie zauważyłeś i trzeba to chyba podkreślać - że Mobil (i tyle ) a Mobil _1_ - to co innego . 1 - raczej przyzwoite (przynajmniej) . Bez jedynki - ot Mobil, po prostu Mobil - niekoniecznie. Że tylko '1' są syntetyczne (lub były, a teraz są HC , co też jest lepsze niż te bez '1' )

  7. #7537
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    567

    Domyślnie

    Zgadzam się w 100%. Tego Rally Formula to nie widziałem już kilka ładnych lat. W DE też tego nie mają. Tam mają inne opakowania(opisy na naklejkach) niż u nas ale generalnie gama olejów raczej ta sama. Opakowanie było raczej stare.
    Zawsze ceniłem produkty Mobila ale od pewnego czasu to już niestety nie jest to co było. Szkoda również, że w ostatnim czasie pojawiają się opinie o pogarszającej się jakości Valvoline. Mieliśmy w planie wprowadzić je do oferty ale stopniowo w miarę zgłębiania tematu musiałem zweryfikować zamiary, choć osobiście zawsze byłem z nich zadowolony. Pożyjemy zobaczymy

  8. #7538
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lębork
    Auto
    Alfa 145 QV, Fiat Coupe 2,0 16V, AR 156TS Lift
    Postów
    89

    Domyślnie

    Ja powiem tak, przebrnąłem przez cały temat, choć ostatnio nie często tu pisze to powiem tyle, że przejeździłem Twinsparkami (164, 145QV, obecnie 156 Lift) ponad 300tys. Dodatkowo ok. 100tys Fiat Coupe 2,016v oraz Lancia Thema 2,0ie 8V w większości na Mobilu 10W40, wcześniej na Castrolu Magnatec 10W40. W żadnym z tych aut nie dotknąłem się do silnika w sensie napraw. Nie wiem co to panewki, nigdy nie dotknąłem wariatora. A kilometry nadal lecą, głównie trasy, europejskie też

  9. #7539
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Beta_Julia
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    pow. bielski
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD (1999r.) 150HP
    Postów
    11

    Domyślnie

    Dołączę się do tematu. Tak na prawdę każdy olej do pewnego momentu jest taki sam. Mineral, półsyntetyk i syntetyk. Chodzi mi o jego bazę (czyli sam czysty olej-bywa tak, że stanowi 90% składu oleju). Dopiero po dodaniu uszlachetniaczy otrzymujemy to na czym tak naprawdę silnik powinien pracować, bo umówmy się: jeśli ktoś leje mineral do auta, to z silnikiem jest już kiepsko (mówimy oczywiście o osobówkach). Taki olej nie zapewnia należytej ochrony. Półsyntetyk lejemy przeważnie przy kupnie auta, bo... ma ileś tam lat i km na liczniku, bo nie wiemy co lał poprzedni właściciel (a trzeba było zapytać-duży błąd), bo boimi się, że wlejąc lepszy rozsczelnimy silnik. I tak powolutku zaczynamy jeść żywność z przysłowiowej biedronki zamiast kupować u rolników, albo uprawiać w ogródku. Oczywiście nie karcę takich olejów, bo przecież większość ludzi je stosuje i są dobre, ale zawsze znajdzie się coś, co jest kawiorem dla naszego podniebienia. Jeśli ktoś leje syntetyk - wie, że dobrze robi, bo - to najlepszy możliwy olej - ma nawięcej dodatków, które chronią, myją, smarują silnik i nie tylko. To najlepsza rzecz dla turbiny, bo owy olej ma najlepsze właściwości smarne (wiem, wiem powtarzam się). Ponownie wrócę do tematu kupna, ale również obsługi silnika. Mówimy: wymień filtr, wymień olej itd...ale - pamiętaj o innych miejscach, gdzie Twój nawet nowiutki olej nie podziała. O co mi chodzi? O newralgiczne punkty. Kupiłeś furę? Sprawdź co masz w misce, zapytaj czy ktoś tam grzebał, podnieś to auto i sprawdź gołym okiem czy było coś ruszane (patrz na uczelnienie). Przykład z autopsji. Ściągam michę, a tam nawet do 80% prześwitu zatkane. Wyciągam smoka - czyszczę. Ręcznie usuwam opiłki, stary silikon, który gdzieś się oderwał, albo został nałożony i zamiast odczekać 24h, ktoś stwierdził, że jedzie do shopa... Puszczam miskę w dół i demontuję jej wnętrze. To na prawdę nie jest trudne i nie trzeba mieć doświadczenia, żeby się z tym bawić, wystarczą chęci, czas, szmatki i ropa naftowa. Zawsze można przejrzeć kanały olejowe, wykręcić, przepłukać. Macie chłodniczkę oleju? Powtórka - robimy to samo. Wiem - wszystko zajmuje czas i kobieta czasem się denerwuje, że cały wieczór w garażu spędzasz, zamiast być przy Niej, ale opłaci się. Najlepiej byłoby oczywiście przy wymianie oleju zdemontować cały silnik i wyczyścić wszystko na glanc, ale nie pozwalają na to fundusze i zegarmistrz, ale i tak im więcej wyczyścisz tego co masz w silniku tym lepiej. Nawet mechanicy i "profesjonalne zakłady" gdzie się tym zajmują robią masówkę i możesz pomarzyć, że Twoim motorem się tak zaopiekują. Jeśli chcesz, żeby coś miało ręcę i nogi, to zrób to sam.

  10. #7540
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    9,583

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jakub33 Zobacz post
    Ja powiem tak, przebrnąłem przez cały temat, choć ostatnio nie często tu pisze to powiem tyle, że przejeździłem Twinsparkami (164, 145QV, obecnie 156 Lift) ponad 300tys. Dodatkowo ok. 100tys Fiat Coupe 2,016v oraz Lancia Thema 2,0ie 8V w większości na Mobilu 10W40
    I myślisz, że przez te wszystkie lata receptura Mobila 10W40 nie ulegała zmianie?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Beta_Julia Zobacz post
    Mineral, półsyntetyk i syntetyk. Chodzi mi o jego bazę (czyli sam czysty olej-bywa tak, że stanowi 90% składu oleju)
    Pomyślałby kto...

    https://www.youtube.com/watch?v=mZBINP3RzmI

    Przypadkiem wpadłem na taki wytwór: https://www.youtube.com/watch?v=iFtLs8qoq7Y
    cyt. "Lepiej jest wymieniać olej silnikowy częściej niż rzadziej". W takich wypadkach jestem za cenzurą "wiedzy" która trafia do szerokiego grona odbiorców
    Ostatnio edytowane przez magil ; 10-11-2015 o 21:42

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 223
    Ostatni post / autor: 04-05-2018, 17:29
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory