Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7611
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,874

    Domyślnie

    9100 w zupełności wystarczy. Ciemny olej na koniec płukania to pozytywny objaw. Miewałem ciemny olej i sporo zanieczyszczeń w analizie oleju stosując pierwszy raz AR2300 albo AR9100 także w silnikach wcześniej płukanych preparatami, które kiedyś uznawałem za mocne.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #7612
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147
    Postów
    350

    Domyślnie

    Dobra pytanie a czym różnią się AR9100/9200 i 9300? I do jakiego typu eksploatacji pasują? Sam w swojej 147 105 km mam mix Meguina 5w40 i AR9100 poruszam się głównie po mieście więc krótkie trasy poza tym jeżdżę raczej bez palowania silnika. Czy takie połączenie jest ok?

    Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez andy1980 ; 04-12-2015 o 17:21

  3. #7613
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,874

    Domyślnie

    Opisy dokładne są tutaj:
    http://archoil.pl/ar9000-friction-modifiers/
    AR9100 to nanoboranowy estrowy szerokiego działania uniwersalny preparat - oprócz redukcji tarcia.
    AR9200 zbija tarcie jeszcze niżej o jakieś 20% od AR9100 i wytrzymuje wyższe obciążenia ale nie ma tak szerokiego działania mającego i antykwasowego (longlife) jak AR9100.
    AR9300 to zupełnie inna półka - 12 składnikowa nanoceramika o współczynniku tarcia jeszcze 10x niższym od AR9200 i znosząca naciski tak wielkie jak podczas drążenia tunelu metra albo nacisku kół pociągu na szyny na zakrętach ;-) AR9300 praktycznie eliminuje zużycie nawet w silnikach o mocach tysięcy KM bardzo ciężkiego sprzętu.
    Ja teraz testuję 2,5% AR9100 (normalna dawka to 3,5%) z dodatkiem 1/5 dawki AR9300 do regularnej jazdy - pracuje obiecująco ale analizy praktyczne dopiero będą. 2,5% AR9100 wg badań zupełnie zastępuje taką samą dawkę zddp a takie poziomy zddp obecnie to rzadkość - ewentualnie w typowych olejach klasy racing. Różnica jednak jest taka że tak wielka dawka zddp truje katy i zostawia syf w silniku a AR9100 wręcz przeciwnie - nie szkodzi nawet DPF om a silnik dodatkowo czyści i powleka beztarciową powłoką do której nie przylegają brudy, brudy i sadzę z diesela natomiast dzięki estrom odprowadza do filtra oleju.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #7614
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    9,778

    Domyślnie

    Stosował ktoś oleje ACEA A3/B3 w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim?
    Najlepsze oleje niestety nie łąpią się na A3/B4 i tak się zastanawiam czy A3/B3 wyszłoby mojemu silnikowi na zdrowie.
    159 1.9 JTDm 16V -> 2.2 JTS -> 1750 TBi -> 3.2 JTS

  5. #7615
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,874

    Domyślnie

    Dodatkowe testy dla B4 są lepsze tylko dla diesela a w przypadku benzyny nie mają znaczenia. Szukałbym API SM / SN i spokojnie wystarczy nawet jeśli ma A3/B3.
    W przypadku Penrite to jest minimalna różnica na TBN bo jest min. 10 dla A3/B4.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #7616
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    miała być czerwona 159 jts albo czarna Delta a jest Julka 2012 sport&premium 1,4TB 120 km
    Postów
    1,717

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Opisy dokładne są tutaj:
    http://archoil.pl/ar9000-friction-modifiers/
    AR9100 to nanoboranowy estrowy szerokiego działania uniwersalny preparat - oprócz redukcji tarcia.
    AR9200 zbija tarcie jeszcze niżej o jakieś 20% od AR9100 i wytrzymuje wyższe obciążenia ale nie ma tak szerokiego działania mającego i antykwasowego (longlife) jak AR9100.
    AR9300 to zupełnie inna półka - 12 składnikowa nanoceramika o współczynniku tarcia jeszcze 10x niższym od AR9200 i znosząca naciski tak wielkie jak podczas drążenia tunelu metra albo nacisku kół pociągu na szyny na zakrętach ;-) AR9300 praktycznie eliminuje zużycie nawet w silnikach o mocach tysięcy KM bardzo ciężkiego sprzętu.
    Ja teraz testuję 2,5% AR9100 (normalna dawka to 3,5%) z dodatkiem 1/5 dawki AR9300 do regularnej jazdy - pracuje obiecująco ale analizy praktyczne dopiero będą. 2,5% AR9100 wg badań zupełnie zastępuje taką samą dawkę zddp a takie poziomy zddp obecnie to rzadkość - ewentualnie w typowych olejach klasy racing. Różnica jednak jest taka że tak wielka dawka zddp truje katy i zostawia syf w silniku a AR9100 wręcz przeciwnie - nie szkodzi nawet DPF om a silnik dodatkowo czyści i powleka beztarciową powłoką do której nie przylegają brudy, brudy i sadzę z diesela natomiast dzięki estrom odprowadza do filtra oleju.
    a ciekawości, który z tych dodatków dorzuciłbyś do millersa cfs ? (tego zwykłego a nie NT) Rozumiem że cfs szybko się psuje wiec 9100 jak najbardziej wskazany żeby pojeździć trochę dłużej niż 6-7k

  7. #7617
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,874

    Domyślnie

    Jeśli ma służyć dłużej to 9100 zdecydowanie pomoże.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #7618
    Użytkownik Ogier Avatar ar.192
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    byly 156 2.0TS nero, 156 2.5 V6nero, 147fl rosso SZUKAM 159
    Postów
    152

    Domyślnie

    moze zaczne troche nowy-stary temat. mam bzika na punkcie olejów silnikowych lalem chyba juz kazdy. i ostatni przytrafilo mi sie niemile spostrzezenie na temat oleju który uwazalem za nr1 na równo z valvoline. chodzi konkretnie o liqui molly. mialem jakis czas temu a4 z poczciwym 1.6 8v 102km. wlalem mobila 10 w40 pod katem plukanki zrobilem 2000tys km i po plukance zmienilem na valvoline max life. silnik chodzil idealnie. przy kolejnej wymianie (po 8tys) pokusilem sie na liqui moly 10 w40 leichtauf (niebieska butelka bez Mos2). od razu po przejechaniu kilku kilometrów mialem wrazenie, ze glosniej pracuje. ale doszedlem do wniosku, ze moze to tylko odczucie. pozniej zauwazalem duzo ciezsze rozpalanie po nocy pod chmurka (mimo, ze to olej typu lekki bieg) i utwierdzilo mnie to przekonanie, ze cos nie tak kiedy moj tata byl gdzies tym autem i po powrocie powiedzial, ze jakos glosniej chodzi ten silnik. wtedy wiedzialem, ze to juz nie tylko moje wrazenie tym bardziej, ze moj tata nie zwraca uwagi na jakies akustyczne doznania w czasie jazdy a mimo to. zauwazyl nie wiedzac, ze olej byl wymieniony. po kolejnym poranku kiedy znowu ciezko zapalil postanowilem zmienic ten olej po( 1000) km na valvoline. i mozecie wierzyc albo nie ale jak reka odjal. silnik sobie scisle mruczal, znowu lekko palil i przedewszystkim duzo cichszy byl. druga historia o której sie nie bede rozpisywal dotyczy dziadowskiego castrola i stukajacych popychaczy w alfie 1.6ts( bez wariata). na valvoline zapomnialem jaki jest dzwiek popychaczy generalnie temat dotyczy tego, ze ja liqui moly nie tkne. albo trafilem na jakas podrobke w co watpie, zeby w inter carsie trafic. tym bardziej, ze nie jest rozlewany w polsce. shell tez byl w porzadku tak na mrginesie ODRADZAM LIQUI MOLLY w niebieskiej butli. moze ten z mos2 jest lepszy ale ja juz sie nie przekonam
    szukam 159

  9. #7619
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,310

    Domyślnie

    Miałem 1 czy 2 zmiany po 10tys km w 1,6TS 120KM wspomniany wyżej 10W40 LM (zwykły) i nie zauważyłem problemów. Inne LM (5W40 też w tym TSie i w 3,2V6 leje długo (czyt wiele zmian po 10tys) a od niedawna 10W60LM do 2.0TSa na tory i również żadnych z nimi problemów.
    Ten z MOS2 to kiedyś porównywałem ze zwykłym 10W40 i wyszło mi że ten ostatni lepszy, ale już nie pamiętam dlaczego
    Tak czy siak żaden z nich nie jest syntetykiem i na pewno gorszy jest od 5W40 też LM jak juz w jednej firmie się poruszamy. Może stąd takie objawy dla wyczulonego kierowcy uchwytne, ktoś inny by nie zauważył ich wcale ?

  10. #7620
    Użytkownik Ogier Avatar ar.192
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    byly 156 2.0TS nero, 156 2.5 V6nero, 147fl rosso SZUKAM 159
    Postów
    152

    Domyślnie

    moj tata jest w ogóle niewyczulonym czlowiekiem na stuki i póki a jednak zauwazyl i to mnie utwierdzilo moze na jakas partie trafilem... kupilem do drugiego auta w tym samym czasie LM z mos2 ale lezy nawet nie odkrecony bo boje sie to lac. dla mnie od tamtej pory tylko valvoline, eventualnie millers. tez mialem wrazenie, ze wyciszyl prace wariatora w mojej 156 2.0ts
    szukam 159

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory