Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #7771
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Auto
    Alfa Rome 166 2.5 V6
    Postów
    15

    Domyślnie Zmieniać czy zostać przy castrol magnatec 10w40

    Witam
    Przeczytałem z 20 pierwszych stron potem z 40 w środku i z 20 ostatnich.. i jeszcze bardziej zgłupiałem.
    A wiec do rzeczy AR 166 2,5 V6 99r auto kupiłem w czerwcu zeszłego roku zamontowałem od razu gaz Stag Q max plus. Od zakupu musiałem dolewać oleju, zrobiłem w tym czasie około 12500km i dolałem 6 litrów oleju (Castrol maagnatec 10w40) czyli 0,5L na 1000km.. Trochę mnie to wystraszyło poczytałem fora jednym pali olej innym z V6 nie pali.. Nie wiem co mam o tym myśleć. Poprzedni właściciel mówił że wcześniej jeździł cały rok bez dolewek (zaufany człowiek wierze mu) Pytanie silnik się skoczył czy może na te dolewki ma wpływ gaz..? Przy rozbieraniu dolotu znalazłem sporo oleju w tłumiku (duża pucha na dolocie powietrza za filtrem powietrza, myślę że wylałem z niej ze 150ml oleju) i po cichu się modle ze to odma wywala.. I w końcu finał chce zalać silnik nowym olejem wg tego co piszecie dobrym pomysłem byłby Spec Gold Synthetic SN/SM/CF 5W/40 + Archoil-AR-9100 tylko boję się jeżeli mi tyle pali to ze zacznie się z niego lać po przejściu z 10w40.. Przed wymianą tez chciałem go przepłukać np: Archoil-AR2820 i tez mam stracha że go jeszcze bardziej rozszczelnię ..
    Silnik raczej suchy nie zostawia plam trochę mokry mam ten wąż za kolektorem dolotowym mała metalowa cylindryczna pucha podejrzewam ze to jakiś separator wody odma z 2giej głowicy do niej chyba wchodzi. Odma z 1-szej głowicy wchodzi w dolot powietrza przed przepustnice.
    Autem dojeżdżam codziennie 25km w jedna stronę do pracy i czasem fajnie jest zredukować i wyprzedzić jakieś auto pociągnąć silnik do 6k obrotów wiec jak emeryt nie jeżdżę..
    Wiec nie wiem czy zostać na castrolu czy zaryzykować..
    z góry dzięki za podpowiedzi.
    Michał

  2. #7772
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    551

    Domyślnie

    Castrola odradzam. Jeżeli chcesz zostać przy 10W40 to proponuje Penrite Enviro+ 10W40 (jak coś zrobię ci dobrą cenę) lub Motula 6100 Synergie 10W40. Ewentualnie Valvo Max Life 10W40 (choć ostatnie partie to są podobno inne oleje niż wcześniej). Moim zdaniem opcją wartą rozważenia do tego silnika jest olej o lepkości 10W50 (tym bardziej, że idzie wiosna a po niej lato) - tutaj ze znanych mi mogę polecić Penrite HPR lub tańsza opcja Specola Extraspec Sport. Do każdego z tych olejów polecam dodanie AR9100. Jeśli chodzi o płukanie silnika i masz obawy to może pomyśl o przeczyszczeniu silnika Archoilem AR2300, który czyści zdecydowanie mniej "inwazyjnie". Specol Gold 5W40 + AR9100 jest jak najbardziej dobrą opcją ale jeśli spalanie oleju jest wysokie można spróbować najpierw lepkości 10W40 lub 10w50 a 5w40 zaleć na zimę. Obejrzyj dokładnie silnik z kimś kto się na tym zna i spróbuj zlokalizować wyciek oleju (uszczelka, odma itd.). 6 litrów to już dużo (choć jeszcze nie tragedia) jeśli rzeczywiście silnik tyle spala. Nie napisałeś ile masz przebiegu i ile z tego na gazie. Jeśli poprzedniemu właścicielowi auto nie brało oleju i nie ma wycieków to przyczyna może niestety leżeć po stronie "mechanicznej". Ale najpierw zalej dobrą oliwę i poobserwuj.

  3. #7773
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzej78500
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zbąszynek
    Auto
    166 2.5 cf2, 159 1.9 16v
    Postów
    522

    Domyślnie

    A jeśli jesteśmy przy 10w50,to czy nie wlać go do 2.0 TS ? Obecnie jestem na 5w40, ale ts na wysokich obrotach żre go jak szalony, więc trzeba przejść na coś gęstszego... A skoro 10w60 jest "nieodpowiedni" do normalnej jazdy, to może właśnie pójść na kompromis z tym 10w50 ?

  4. #7774
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,810

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej78500 Zobacz post
    A jeśli jesteśmy przy 10w50,to czy nie wlać go do 2.0 TS ? Obecnie jestem na 5w40, ale ts na wysokich obrotach żre go jak szalony, więc trzeba przejść na coś gęstszego... A skoro 10w60 jest "nieodpowiedni" do normalnej jazdy, to może właśnie pójść na kompromis z tym 10w50 ?
    ja mogę śmiało zaproponować Penrite HPR 10w50, bardzo dobrze się sprawdza w boju
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  5. #7775
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,106

    Domyślnie

    Ten Specol szaleje z ofertą - wszedł 0W20, teraz widzę sportowe oleje - nie wiedziałem że ma 10W50 i widzę że też 10W60 - za 80zł za 5 litrów (versus >180zł za 5 litrów np. Liquy Moly 10W60) . Cały czas dumam gdzie jest haczyk??? wiem że bez reklam, kampanii medialnych itd. Ale AŻ takie różnice w cenie? Tak z parametrów porównując z tym LM to parametry w tabelce bardzo podobne.

  6. #7776
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,777

    Domyślnie

    No ten Specol 10W60 to nie jest jednak półka LM ;-)
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  7. #7777
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    TypeR
    Postów
    2

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Ten Specol szaleje z ofertą - wszedł 0W20, teraz widzę sportowe oleje - nie wiedziałem że ma 10W50 i widzę że też 10W60 - za 80zł za 5 litrów (versus >180zł za 5 litrów np. Liquy Moly 10W60) . Cały czas dumam gdzie jest haczyk??? wiem że bez reklam, kampanii medialnych itd. Ale AŻ takie różnice w cenie? Tak z parametrów porównując z tym LM to parametry w tabelce bardzo podobne.
    Nie ma żadnego haczyka po prostu firmy takie jak Motul czy LM pobierają kasę za to, że są znanymi markami. Oleje firmy Specol mogę polecić nie są wcale gorsze od innych są robione z baz, dodatków takich jak inne znane marki, tanie nie znaczy gorsze

  8. #7778
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,106

    Domyślnie

    No wiem, ale jaka skala - ile % ceny to kampanie reklamowe , a ile produkt z marżami. Nie wiem. Nieraz tu była mowa że dobre bazy olejowe ileśtam kosztują i jest ich tylko kilku producentów na świecie i nie da się ich cen obejść nijak.
    Może haczyk jest w powtarzalności ? - czy specol z jednej partii będzie super a z innej już może niekoniecznie? No bo 80zł zamiast 180to kusi. Do zwykłych silników, podstawowe typy 10W40 5W40 itp. no to pewnie ok, sam do 1,6TSa stosowałem i wszystko grało.
    Ale do sportu i dużych obciążeń ? jak z trwałością tych parametrów ?

  9. #7779
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,777

    Domyślnie

    Nie chodzi o markę ale jednak o parametry tego Specola 10W60 na bazie GIII, szkoda, że zupełnie bez PAO bo HTHS jak i Noack gorsze od LM. Jednak do amatorskiego upalania pewnie wystarczy zwłaszcza kiedy się go uszlachetni odpowiednio ;-)
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  10. #7780
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,106

    Domyślnie

    Grupa III czyli hydrokrakowane ? gdzieś tam kiedyś wyczytałem że one nie są takie złe wbrew pozorom - lepiej przylegają do metalu niż czyste PAO, choć grubszą warstwą - filmem, więc gorszy przepływ gdy nierozgrzany.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

jaki olej

olej elf 10w40 opinie

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

elf 10w40 opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej k2 10w40 opinieolej lotos 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opiniemotul 10w40 6100 opinieolej venolspecol 10w50visco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forumoleje specol opiniespecol 0w40 motul synergie 6100 10w40 forumolej silnikowy rowe opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory