Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #8021
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubek1978 Zobacz post
    Nie wiem czy Estry+PAO to dobry wybór dla starszego silnika z lat 90...Zużycia nie zaobserwowałem. Nie płukałem silnika przed zalanie Penrita bo już był wcześniej wiele razy syntetyk aczkolwiek HC. Nie wiem czy Penrite nie stracił właściwości przez pozostałość poprzedniego oleju.
    Jeśli chodzi o oleje znaków zapytania jest więcej. Pierwszy to taki, który olej a konkretnie jakiej marki wybrać. To się tyczy firm. Niektóre firmy maja tak skonfigurowany olej, że jest zużywany przez silnik w czasie interwału pomiędzy wymianami w znacznym stopniu. Wielu kierowców zauważyło , że lejąc olej marki A - muszą stosować dolewki pomiędzy wymianami, często dość spore, a po zalaniu oleju innej firmy nazwijmy ją B stan ilościowy oleju w silniku nie zmienia się bądź zmienia się w zakresie 100-200 ml.
    co nie wymaga stosowania dolewek. Nie wiem jak spisuje się ten olej , który masz ale z tego co czytałem oleje na bazie Estrów i PAO po pewnym czasie tracą bądź obniżają swoje właściwości. Generalnie najlepszym rozwiązaniem są oleje HC ale też nie wszystkich producentów z uwagi na to co pisałem wyżej oraz różnice w w odczuciu pracy silnika. Ślepe podążanie za stadem piszącym, że leje olej A bo jest dobrej marki i stosunkowo tani jest wg. mnie błędem. No i oczywiście pozostaje jeszcze źródło zakupu oleju jeśli Allegro bądź szemrana budka z olejami i filtrami to nie mam o czym rozmawiać. Rynek podróbek jest ogromny.

  2. #8022
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,910

    Domyślnie

    Trudno mi się zgodzić z generalną uwagą, że oleje wykonane w technologii prawdziwie syntetycznej pao/ester tracą właściwości szybciej od niby syntetyków HC. To bazy HC wymagają sporo więcej ulepszaczy aby doścignąć choćby na początku właściwości olejów wykonanych na pao/ester. Oczywiście kiedy porównujemy oleje tej samej specyfikacji a nie np. oleje racing do longlife.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #8023
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Trudno mi się zgodzić z generalną uwagą, że oleje wykonane w technologii prawdziwie syntetycznej pao/ester tracą właściwości szybciej od niby syntetyków HC. To bazy HC wymagają sporo więcej ulepszaczy aby doścignąć choćby na początku właściwości olejów wykonanych na pao/ester. Oczywiście kiedy porównujemy oleje tej samej specyfikacji a nie np. oleje racing do longlife.
    Powiem tak. W co najmniej dwóch miejscach spotkałem się z takim zdaniem na temat estrów i PAO, jeden temat był związany z olejami sportowymi i drugi cytowany tu przeze mnie w którymś wątku olejowym. Oczywiście nie jestem znawcą olejów ale skoro pojawiają się takie opinie wolę przyjąć to do wiadomości. Nie twierdzę, że oleje takie są złe ale jak dla mnie nie do akceptacji w mojej prywatnej ocenie. Jeśli chodzi o oleje HC owszem sporo ulepszaczy ale są oleje te w większości dobrych firm i pod względem parametrów odpowiednio stabilne. Oczywiście nie wierzę w ich długowieczność na zasadzie longlife jednakże sądzę, że w interwale co 10k są OK.

  4. #8024
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,910

    Domyślnie

    Co do olejów sportowych to zgoda ale to jest nie dlatego, że jest w nich pao czy estry tylko dlatego że inny jest pakiet dodatków. Nie ma sensu kupować armaty aby zabić muchę - więcej szkody niż pożytku.
    Nie znam parametru w którym baza HC byłaby lepsza od PAO - wręcz przeciwnie, porównania HC czy nawet baz GTL do PAO jest w większości przypadków naciągane przez dostawców. Estry to jeszcze wyższa półka ale mają drobne wady, dlatego rzadko stosuje się je w 100% a często mieszanki właśnie pao albo HC i estrów albo różne rodzaje estrów bo jest ich wiele. Są już teraz i bazy grupy V lepsze od estrów albo eliminujace drobne słabości estrów.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #8025
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Co do olejów sportowych to zgoda ale to jest nie dlatego, że jest w nich pao czy estry tylko dlatego że inny jest pakiet dodatków. Nie ma sensu kupować armaty aby zabić muchę - więcej szkody niż pożytku.
    Nie znam parametru w którym baza HC byłaby lepsza od PAO - wręcz przeciwnie, porównania HC czy nawet baz GTL do PAO jest w większości przypadków naciągane przez dostawców. Estry to jeszcze wyższa półka ale mają drobne wady, dlatego rzadko stosuje się je w 100% a często mieszanki właśnie pao albo HC i estrów albo różne rodzaje estrów bo jest ich wiele. Są już teraz i bazy grupy V lepsze od estrów albo eliminujace drobne słabości estrów.
    Być może tak ale ja osobiście jestem ostrożny, wiec tak jak napisałem nie twierdzę, że olej jest zły (LM ma wiele dobrych produktów) jednak wolę pozostać przy HC.

  6. #8026
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    SOSNOWIEC
    Auto
    Giulietta, 300ZX twinturbo, Accord CL7, Passat b6
    Postów
    32

    Domyślnie

    Następnym razem wybróbuje Amsoil Signature 5w50 PAO, pisze w ulotce, że nadaje się też do silników z lat 90.

  7. #8027
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,910

    Domyślnie

    Amsoil produkuje oleje na pao od początku lat 70-tych.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #8028
    Użytkownik Fachowiec Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,944

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Jeśli chodzi o oleje znaków zapytania jest więcej. Pierwszy to taki, który olej a konkretnie jakiej marki wybrać. To się tyczy firm. Niektóre firmy maja tak skonfigurowany olej, że jest zużywany przez silnik w czasie interwału pomiędzy wymianami w znacznym stopniu. Wielu kierowców zauważyło , że lejąc olej marki A - muszą stosować dolewki pomiędzy wymianami, często dość spore, a po zalaniu oleju innej firmy nazwijmy ją B stan ilościowy oleju w silniku nie zmienia się bądź zmienia się w zakresie 100-200 ml.
    co nie wymaga stosowania dolewek. Nie wiem jak spisuje się ten olej , który masz ale z tego co czytałem oleje na bazie Estrów i PAO po pewnym czasie tracą bądź obniżają swoje właściwości. Generalnie najlepszym rozwiązaniem są oleje HC ale też nie wszystkich producentów z uwagi na to co pisałem wyżej oraz różnice w w odczuciu pracy silnika. Ślepe podążanie za stadem piszącym, że leje olej A bo jest dobrej marki i stosunkowo tani jest wg. mnie błędem. No i oczywiście pozostaje jeszcze źródło zakupu oleju jeśli Allegro bądź szemrana budka z olejami i filtrami to nie mam o czym rozmawiać. Rynek podróbek jest ogromny.
    Byłem na szkoleniu dotyczącym produktu pewnej marki, i tłumaczyli dokładnie to samo, więc chyba wiem skąd te informacje. Trochę w tym prawdy, trochę marketingu, pewnie 50/50, ale jest i trochę racji.
    Co do olejów typy RACING, to są to oleje szybciej tracące parametry, ale z prostej przyczyny - nikt ich nie "projektuje" na duże przebiegi, a jedynie na klika okrążeń/odcinków/jeden etap wyścigu/rajdu. Ochrona jest na najwyższym możliwym poziomie, ale coś za coś. Nie są to oleje przewidywane do użytku cywilnego (co nie znaczy, że nie można ich stosować), co za tym idzie, ich żywotność jest zależna od sposobu eksploatacji i przeznaczenia, i świadomości użytkownika pojazdu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Powiem tak. W co najmniej dwóch miejscach spotkałem się z takim zdaniem na temat estrów i PAO, jeden temat był związany z olejami sportowymi i drugi cytowany tu przeze mnie w którymś wątku olejowym. Oczywiście nie jestem znawcą olejów ale skoro pojawiają się takie opinie wolę przyjąć to do wiadomości. Nie twierdzę, że oleje takie są złe ale jak dla mnie nie do akceptacji w mojej prywatnej ocenie. Jeśli chodzi o oleje HC owszem sporo ulepszaczy ale są oleje te w większości dobrych firm i pod względem parametrów odpowiednio stabilne. Oczywiście nie wierzę w ich długowieczność na zasadzie longlife jednakże sądzę, że w interwale co 10k są OK.
    Już kiedyś to pisałem i powtórzę.
    Przy takim interwale w aucie seryjnym da sobie radę większość olejów spełniających podstawowe wymagania/normy producenta pojazdu.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  9. #8029
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,937

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    W co najmniej dwóch miejscach spotkałem się z takim zdaniem na temat estrów i PAO, jeden temat był związany z olejami sportowymi i drugi cytowany tu przeze mnie w którymś wątku olejowym. Oczywiście nie jestem znawcą olejów ale skoro pojawiają się takie opinie wolę przyjąć to do wiadomości.
    A w ilu miejscach spotkałeś się z opinią, że "powyżej 100 000 km przebiegu to już Panie 10W40 lej ...".
    Albo, że "jak już był 10W40 to nie można na 5W40" ???
    I też wolisz je przyjąć do wiadomości ?

    Stek głupot, których prawdopodobne źródło opisał Pablo powyżej - jak długo ludzie będą łykać te brednie Catrola i Mobila, wychwalające coraz słabsze oleje na tanich bazach HC, które stanowią 90% dochodów obu tych "potentatów" ?


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

  10. #8030
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    156 FL 1.9 8v JTD i eSka 156 2.5 V6 SP 3- kiedyś
    Postów
    1,953

    Domyślnie

    Moja Ałfa ma 253 tysiące i lata na Penrite 5W40, ubytek na 10 tysiącach do 200 ml, Ałdi ma 193 i lata na tym samym Penritcie i wsuwa 300 ml na 10 tysięcy kilometrów

    Ale to są oleje takie dość dobre, Castrol przy nich to dno. W styczniu ciekł mi korek oleju w skrzyni kazałem go uszczelnić i wymienić olej, w skutek nieporozumienia wymienili ten olej w silniku na 5W40 Castrol Edge, po przebiegu 3 tysięcy kilometrów olej zszedł, ciśnienie doładowania spadło o 0,2 Bara i temperatura oleju w misce wzrosła, co prawda auto nie jest użytkowanie delikatnie, ale ma takie mniejsze lub większe momenty gdzie je szmoc ponosi, ale akurat od stycznia w miarę spokojnie jeździłem

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 227
    Ostatni post / autor: 29-09-2018, 21:28
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

specol 10w50

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

motul 6100 synergie 10w40 forum

lotos 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

olej rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

rowe 10w40 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory