Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?
- Głosujących
- 36. Nie możesz głosować w tej sondzie
-
Motul
13 36.11% -
Vavoline
15 41.67% -
Castrol
3 8.33% -
Shell
5 13.89%
Pokaż wyniki od 8,031 do 8,040 z 11366
-
28-03-2016, 12:46 #8031
Pewnie tak.
- - - Updated - - -
Artih rozróżniam oceny fachowców od bełkotu mechaników z czasów PRL. Poza tym dobrze wiesz, że nie używam Castrola ani Mobila.
Olej utrzymujący parametry w zakresie degradacji jak i jego zużycia przez co najmniej 10k, stabilny temperaturowo, wytwarzający właściwy film olejowy, a nadto dedykowany do DPF ( w moim przypadku) jest idealnym rozwiązaniem. Tak jak pisałem wielokrotnie wcześniej znalazłem taką markę jeżdżę na takim oleju i jestem zadowolony. Nie jestem typem eksperymentatora więc jeśli coś kupuję to nie na zasadzie ( "Panie, który olej jest dobry ?" ) tylko po przeanalizowaniu poważnych opinii.
-
-
28-03-2016, 16:05 #8032
Pominąłeś zasadniczy problem charakteryzujący oleje na bazach HC względem IV/V grupy - ich degradację i znaczną utratę parametrów już nawet po 3000km przebiegu i ilość zostawianych syfów w silniku.
Drugi problem oczywiście w dużej mierze występuje z tego względu, że jak producent projektuje olej na IV/V grupie bazowej to nie wali do niego gównianych dodatków, co przy olejach HC nie jest już takie oczywiste.
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V (1995)
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V (2004)
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V (2004) SPRZEDAM!
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V (1992)
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V (1992)
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V (2002)
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V (1998)
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V (2007)
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V (2004) SPRZEDAM!
-
28-03-2016, 16:15 #8033
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 1,820
Nie ma się co dziwić bo nawet uważani za poważnych publicystów z zakresu trybologii popełniają takie kwity, w których próbują wykazywać już nawet wyższość GIII nad PAO/ester pokazując, że przy zastosowaniu takiego samego pakietu dodatków dla spełnienia np. klasy jakości API SL w oleju klasy lepkości SAE 5W-40 (gotowiec od jednego ze znanych producentów dodatków) olej na bazie GIII chroni silnik lepiej od oleju na PAO/ester. Test taki jednak obarczony jest powiedzmy 'błędem' gdyż taki gotowy pakiet dodatków jest opracowany/testowany/certyfikowany dla baz GII/GIII, niektóre składniki inaczej działają na estrach a niektóre mogą być nawet niezgodne z niektórymi estrami lub PAO w wysokiej koncentracji czego już sam doświadczyłem przygotowując różne mieszanki. Nie podawane są także parametry tych 5W40 dla porównania np. CCS, który jest ważny dla ochrony podczas rozruchu. Dodatkowo taki test praktyczny wykonany jest na używanym silniku, oceniany po pierwszym zalaniu oleju na PAO/ester po poprzednikach i bez płukania silnika. Oleje zawierające wyższy poziom estrów znane są z silnych właściwości myjących i podczas pierwszego zalania na ogół w badanej próbce oleju przepracowanego wykazują wyższe poziomy metali zużyciowych (efekt umycia silnika a nie zużycia jego elementów!) niż w kolejnych zalaniach kiedy silnik jest już czysty i utworzony został bardziej polarny film smarny. Przykro czytać takie publikacje sponsorowane bo na ogół ci sami autorzy w swoich badaniach naukowych pokazują, że odparowanie PAO i estrów tych samych lepkości co bazowe oleje grupy III jest o niebo lepsze, odporność na utlenianie i ochrona w ekstremalnych temp (niskich i wysokich) także, poziom depozytów/zanieczyszczeń także itp. itd.
Owszem, sam doświadczyłem nie raz krótszej trwałości olejów PAO/ester ale to były zawsze tylko oleje sportowe i miałem tego świadomość je kupując, że wyczyszczą portfel a zysk z ich 'dodatkowej ochrony' nawet podczas dynamicznej ale jednak ulicznej jazdy będzie wątpliwy i praktycznie tak było w porównaniu do olejów spełniających normy z wyższej półki. Jeden wytrzymał niecałe 2000km (0W-20), inny 3000km (0W-30) a inny 6000km (5W-20) i to była tylko dobrze ganiana po autostradach wolnossąca benzynowa jednostka 1.8 a oleje trzech różnych marek.
-
28-03-2016, 19:19 #8034
Zależy, który producent
tego zapomniałeś dodać. Nie porównuj np. bańki oleju 5W40 za 60 zł z bańką za 180 zł. innego znanego i uznanego producenta. Każdy ma swoje laboratoria i doświadczenia. Twierdzenie, że po 3000 km olej HC od uznanego producenta ( bo tego nie rozróżniłeś w swojej wypowiedzi) jest do wylania jest tylko Twoją oceną wziętą z kapelusza
a producenci oleów Long Life to samobójcy finansowi.
Natomiast w kwestii olejów na bazie estrów i PAO można mówić o pewnych wadach, proponuję poczytać poniższy link.
http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/...lyw_budowy.pdf
PAO
od strony nr 21
Estry
od strony nr 68
-
28-03-2016, 20:05 #8035
- Dołączył
- 03 2016
- Mieszka w
- SOSNOWIEC
- Auto
- Giulietta, 300ZX twinturbo, Accord CL7, Passat b6
- Postów
- 31
dziś trochę się przeraziłem, bo odkręcając korek wlewu oleju patrzę na krzywkę, a ona sucha, więc wsadziłem palca i rzeczywiście na palcu praktycznie sucho . Autem jeździłem wczoraj . Nie wiem teraz czy tak ma być bo słyszałem, że taki Penrite powinien pozostawiać jakiś film olejowy. Poziom oleju, wszystko sprawdzone.
Po zapaleniu zimnego silnika nic nie klekocze.
-
28-03-2016, 22:46 #8036
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 1,820
Cena nie musi być wyznacznikiem jakości szczególnie jeśli to olej GIII z gotowego pakietu. W naszej części EU koszt produkcji litra jest spokojnie <10zl netto.
Z pao i estrami chodzi Tobie o biodegradację i mieszalność z dodatkami?
Z estrami jest bardzo różnie bo jest ich mnóstwo, ja stosuje takie, które są biodergadowalne do 90% a to daleko lepiej od PAO czy GI-GIII. Co do mieszalności to akurat pomiędzy pao a GIII nie ma wielkiej różnicy, obie bazy są niepolarne i mają wysoki punkt anilinowy dlatego pakiety dodatków są mieszane na bazie mineralnej a na życzenie na estrach.
-
28-03-2016, 22:50 #8037
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 1,820
-
28-03-2016, 23:59 #8038
-
29-03-2016, 09:10 #8039
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 1,820
To są teoretyczne wywody, z którymi producenci takich olejów sobie radzą z łatwością ;-)
Tak samo niektórzy sprzedawcy minerałów przywołują wpływ pao na uszczelnienia co było problemem ale 40 lat temu kiedy takie oleje wchodziły do produkcji...
-
29-03-2016, 09:25 #8040
Podobne wątki
-
temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 147Odpowiedzi: 222Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26 -
Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 23Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 166Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale GTOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07