Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #8181
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Opel Astra 1.7 CDTI
    Postów
    14

    Domyślnie

    Witam Wszystkich - to mój pierwszy post tutaj.
    Wprawdzie nie posiadam żadnej Alfy, ale toczy się tu ciekawa dyskusja o olejach silnikowych i śledzę ten watek już jakiś czas. Widzę, że rozmowa zeszła na temat podróbek. Rzućcie okiem na to:

    Jako, że nie mogę jeszcze zamieszczać linków - wklejcie w wyszukiwarkę frazę z cudzysłowa. Pierwszy wynik bedzie dobry. Wrażenia przy oglądaniu zdjęć - murowane.

    "Kilka dni temu rosyjska milicja rozbiła gang zajmujący się podrabianiem na szeroką skalę olejów znanych marek m.in. Shell, Mobil, Castrol, Total, BP, Liqui Moly, Elf."

    Patrząc na skalę procederu (asortyment od 200 l beczek do 1 l butelek) i obroty (szacowane zapewne) śmiem twierdzić, że podróbki można kupić dosłownie wszędzie. Rozwijając działalność na taką skalę, musiano stworzyć siatkę skorumpowanych urzędników i hurtowników. Opakowania pewnie nie do odróżnienia, dokumentacja, karty wyrobu itp. Przerażające to trochę.

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Ok tylko tam HC kosztują po kilka USD za qt a na wyprzedażach po $2-3 nawet a u nas wołają jak za high tech ;-)
    Pachnie to trochę demagogią. Wcześniej pisze się tutaj, ze dobra baza musi swoje kosztować. Teraz takie coś...

    Do czego piję? Do opluwanego i tu oleju GM. Że producent nie znany, że to nędzne HC i takie tam. Tyle, że rocznie w Europie na tym oleju auta przejeżdżają setki milionów kilometrów i nie słychać, żeby działo im się coś złego. Ten olej jest po prostu wystarczająco dobry. Jego największą wadą wg mnie jest niska cena .
    Do tej pory w innych dyskusjach widziałem głównie polecanie drogich olejów. Tu przynajmniej promuje się naszego Specola, który wydaje się mieć same zalety. Jest nasz, jest dobry i jest tani. Wg mnie jego ogromną zaletą (na razie) jest względnie duża odporność na podróbki ze względu na funkcjonowanie tylko na polskim rynku, czego nie można powiedzieć po globalnych, znanych markach.

  2. #8182
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    9,791

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kelso Zobacz post
    Do opluwanego i tu oleju GM. Że producent nie znany, że to nędzne HC i takie tam. Tyle, że rocznie w Europie na tym oleju auta przejeżdżają setki milionów kilometrów i nie słychać, żeby działo im się coś złego.
    Bo ciężko udowodnić, że usterki wynikają z kiepskiej jakości oleju i tym bardziej trudniej udowodnić, że lepszy olej przedłużyłby niektórym jednostkom szczęśliwe życie?

    Artykuł, o którym piszesz, był już tutaj przerabiany.
    159 1.9 JTDm 16V -> 2.2 JTS -> 1750 TBi -> 3.2 JTS

  3. #8183
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    SOSNOWIEC
    Auto
    Giulietta, 300ZX twinturbo, Accord CL7, Passat b6
    Postów
    32

    Domyślnie

    Tak jak wcześniej pisałem...na takim tanim Lotosie czy innym jak Specol myślę, że każdy od nowości silnik zrobi bez problemu te 200 czy więcej tyś km. Nawet zrobi na dobrym mineralnym jeśli nie jest to jednostka jakaś skomplikowana.
    Czyli zrobi przebieg gdzie przeważnie pierwszy właściciel sprzedaje auto i już go nie obchodzi co dalej. Dopiero drugi czy trzeci zaczyna dbać i kombinować z jakimiś drogimi olejami i dodatkami-znam to po sobie. Wszystkie te tani oleje spełniają najnowsze normy, których nie spełniały syntetyki sprzed 15 lat.
    Zastanawia mnie czy ten kto będzie lał zawsze syntetyk ale będzie go wymieniał rzadko (w/g obecnych zaleceń/interwałów producentów co 20-30 tyś), bardziej przyspieszy zużycie silnika niż ten kto wymienia tańszy olej pólsyntetyczny ale często np co 7-10 tyś
    Szkoda, że nikt nie przeprowadził jeszcze takich testów na wielką skalę.

  4. #8184
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    9,791

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubek1978 Zobacz post
    Zastanawia mnie czy ten kto będzie lał zawsze syntetyk ale będzie go wymieniał rzadko (w/g obecnych zaleceń/interwałów producentów co 20-30 tyś), bardziej przyspieszy zużycie silnika niż ten kto wymienia tańszy olej pólsyntetyczny ale często np co 7-10 tyś
    To jest wręcz oczywiste.
    159 1.9 JTDm 16V -> 2.2 JTS -> 1750 TBi -> 3.2 JTS

  5. #8185
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,874

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kelso Zobacz post

    Pachnie to trochę demagogią. Wcześniej pisze się tutaj, ze dobra baza musi swoje kosztować. Teraz takie coś...
    Dobrymi bazami nazywamy tu pao, estry itp a HC w hurcie w US kosztuje < $1,5 / kg... W EU dobre pao czy estry kosztują 4-5 eur/kg a w UK tyle ale w funtach.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #8186
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Opel Astra 1.7 CDTI
    Postów
    14

    Domyślnie

    Moim zdaniem ważny jest zdrowy rozsądek i racjonalne podejście do tematu. Interwał wymiany oleju w decydującym stopniu zależy od sposobu użytkowania. Duże przebiegi, rzadkie uruchomienia zimnego silnika - można i co 30 tys zmieniać olej. Mój pieszczoch od nowości przelatał przez 4 lata 200 kkm na oleju GM 5W30 zmienianym w ASO co 30 kkm. Na tyle, na ile potrafię ocenić "wzrokowo" jego stan - jest bardzo dobry. Nie dymi, nie kopci, oleju między zmianami nie ubywa, ładnie się uruchamia, pali poniżej 5l/100 na trasie i daje radę rozpędzić auto do 170 km/h (tyle podaje instrukcja).
    Jeśli ktoś jeździ dużo po mieście na krótkich odcinkach - zmiana oleju co 10-15 kkm wydaje się być rozsądną propozycją. I może to być ciągle wzgardzany olej GM.
    Wiem, wiem - koledzy tutaj zgoła inaczej traktują swoje silniki niż ja swojego poczciwego klekota. W takich przypadkach i częstsza zmiana oleju i jego wyższa jakość jest wskazana. Tyle, że nie popadajmy też w przesadę. Płukanki co zmianę/dwie, polecany niemal do wszystkiego Archoil - mocno pachnie mi to efektem placebo i poprawą sobie nastroju.

  7. #8187
    Moderator Romeo Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Czyli jesteś jednym z tych, którzy leją ścieka, wymieniają go niezbyt często i poprawiają sobie nastrój, że im nic nie jebło a mało wydali ...

    Można i tak - ale my to nie o tym piszemy i nie do takich użytkowników aut piszemy.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r

    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 192KM 1998r

    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
    SPRZEDAM!

  8. #8188
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    589

    Domyślnie

    Tylko akurat na podróbkę GM-a bardzo łatwo trafić bo jak nawet ASO nie jest w stanie powiedzieć czy oryginał czy nie i po kodzie na opakowaniu nie dojdą to tylko podrabiać. Ja w sieci spotkałem się z bardzo wieloma negatywnymi opiniami na temat tego oleju osób (lub znajomych tych osób), które miały z nim rozmaite problemy problemy - od gorszej pracy po zatarcia silnika. Druga sprawa to cena. Przy cenie detalicznej nawet poniżej 10,00 zł netto za litr (za 5w30 dexos2) i kilku pośrednikach (+ koszty transportu i magazynowani, akcyza) a także jak podejrzewam jakimś zarobku producenta pojazdów nie ma co się spodziewać, że będzie to wysokiej klasy olej. Specol jest bardzo tani ale ja na przykład kupuje go bezpośrednio od producenta więc zarabiam tylko ja i Specol a nie dodatkowo kilku pośredników/dystrybutorów i GM. Mogę się mylić ale według mnie to przy tej cenie olej GM-a w produkcji musi być sporo tańszy od Specola C3 też spełniającego dexos2. Moim zdaniem ten olej jest zrobiony aby na styk spełniał konieczną normę tzn. podstawowa baza HC + gotowy pakiet dodatków. Mogę się mylić oczywiście może kolega wlyszkow się wypowie on ma dobre informacje
    Nie mniej jednak lepiej lać GM-a i zmieniać co 10 tys. niż drogi olej i zmieniać co 30 tys. jak chce producent auta.

  9. #8189
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Nie mniej jednak lepiej lać GM-a i zmieniać co 10 tys. niż drogi olej i zmieniać co 30 tys. jak chce producent auta.
    Niestety GM zalewa to co zalewa, i zaleca wymieniać co 30 kkm, a potem mamy to co mamy.
    Wystarczy popatrzeć ile kosztuje używany silnik 2.0 do Insigni/159
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  10. #8190
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kelso Zobacz post
    Moim zdaniem ważny jest zdrowy rozsądek i racjonalne podejście do tematu. Interwał wymiany oleju w decydującym stopniu zależy od sposobu użytkowania. Duże przebiegi, rzadkie uruchomienia zimnego silnika - można i co 30 tys zmieniać olej. Mój pieszczoch od nowości przelatał przez 4 lata 200 kkm na oleju GM 5W30 zmienianym w ASO co 30 kkm. Na tyle, na ile potrafię ocenić "wzrokowo" jego stan - jest bardzo dobry. Nie dymi, nie kopci, oleju między zmianami nie ubywa, ładnie się uruchamia, pali poniżej 5l/100 na trasie i daje radę rozpędzić auto do 170 km/h (tyle podaje instrukcja).
    Jeśli ktoś jeździ dużo po mieście na krótkich odcinkach - zmiana oleju co 10-15 kkm wydaje się być rozsądną propozycją. I może to być ciągle wzgardzany olej GM.
    Wiem, wiem - koledzy tutaj zgoła inaczej traktują swoje silniki niż ja swojego poczciwego klekota. W takich przypadkach i częstsza zmiana oleju i jego wyższa jakość jest wskazana. Tyle, że nie popadajmy też w przesadę. Płukanki co zmianę/dwie, polecany niemal do wszystkiego Archoil - mocno pachnie mi to efektem placebo i poprawą sobie nastroju.
    Masz pewność, że olej wymieniany był co 30 tys. czy wiesz to z książki serwisowej ? Płukanka i Archoil to z pewnością nie efekt placebo. Popatrz na analizy i popatrz co leci z silnika jak użyjesz płukankę. To wyraz dbałości o silnik. Ale każdy ma swoje zdanie.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory