Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #8561
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,417

    Domyślnie

    Shell to również HC ale jak na swoją kasę całkiem niezły bo kosztuje coś koło stówki za 5l ZTCP

  2. #8562
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 TBi // wcześniej 1.9 JTDm 16V+ oraz 2.2 JTS
    Postów
    9,195

    Domyślnie

    Oleje HC często przez producentów nazywane są olejami produkowanymi w technologii syntetycznej, co w pewnym sensie tłumaczy syntetyczność (przynajmniej z nazwy) ich produktów.

  3. #8563
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,417

    Domyślnie

    Właśnie w tym sęk że nie nazywają ich olejami produkowanymi w technologii syntetycznej tylko olejami w pełni syntetycznymi dlatego jest taki burdel. Liqui Moly np. Wyraźnie rozgranicza oleje w technologii syntetycznej i oleje syntetyczne a pozostali wrzucają wszystko do jednego wora

  4. #8564
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,777

    Domyślnie

    Chociaż niewiele ma to wspólnego z syntezą ;-) GII i GII+ też już nazywają syntetykami, byle nie GI bo to nadal 'klasyczny' minerał.
    Byle taniej.
    Bardzo wiele właściwości oleju można uzyskać dobierając odpowiednio różne bazy Grupy V, których jest mnóstwo, ewentualnie dodając PAO ale to kupa pracy/badań i drogo. Łatwiej, taniej do minerała dodać polimery aby uzyskać odpowiednią klasę lepkości a potem gotowy pakiet jakościowy 12-16% aby spełnić minima ACEA, API, producentów itp.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #8565
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    551

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    A polecicie jakiś dobry olej 5W50 ? Aktualnie śmigam na 5W40, wcześniej było 5W30, jednak nastały upały, miasto przez które muszę dojechać do pracy całe zakorkowane (nieraz z godzine stoje w korku) a i lubię sobie depnąć to wypróbowałbym 5W50.
    Mogę polecić Penrite 10 tenths premium 5w50 ale to najwyższa półka i cena niemała. Kiedyś dobry był Mobil 1 Rally Formula 5w50 ale zmienili formulację i teraz to nie to samo. Na lato do TS-a możesz zalać Penrite HPR 10w50 - bardzo dobra i stosunkowo niedroga oliwa. Dobry 5w40 + Archoil AR9100 powinno też spokojnie dawać radę nawet w upalne lato.

  6. #8566
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,777

    Domyślnie

    Jeśli tylko na lato to może być też 10W50 zamiast 5W50 i tu Specol 10W50 z AR9100 i/lub AR9200 wyjdzie OK i niedrogo.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  7. #8567
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,106

    Domyślnie

    Przepraszam za podstawowe pytanie, ale w sumie nie wiem czy to ważne - jak w zasadzie wlewać AR9100 do silnika ?
    O ile pamiętam, to wlewałem do silnika po rozgrzaniu wcześniejszym i na 15 min miał chodzić na jałowych obrotach. A może mi się pomieszało i to dotyczyło AR9200 ??? tak to jest jak za dużo się kombinuje
    9100 mam w opakowaniu bez etykietki - odlewanym z większego zbiorczego, a w sieci za diabła znaleźć poza proporcjami nie mogę tego czy na zimny czy na gorący olej wlewać oraz czy ma później na jałowych chodzić czy po prostu wlać na obojętne jaki (zimny czy ciepły) i jechać od razu normalnie?

  8. #8568
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,777

    Domyślnie

    AR9100 miesza się świetnie z każdym olejem i sposób wlewania nie ma praktycznego znaczenia.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #8569
    Administrator weteran Romeo Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 146 1.6 i.e. 16V TS 1998r.
    Postów
    915

    Domyślnie

    Andrzej pomyliło Ci się ze środkiem do płukania silnika, AR9100/9200 wlewasz razem z nowym olejem.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    146 1.6 i.e. 16V TS 1998r. ECU Motronic M1.5.5 Rosso Proteo Metalic

  10. #8570
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,106

    Domyślnie

    Płukankę (2820 chyba) też stosowałem ale tam było jeszcze poza tym, że ma chodzić po wlaniu na jałowych, jeszcze coś z podwyższaniem obrotów do 1,5-2 tys o ile pamiętam . I dopiero zlanie tego.

    Czyli 9100 wlewamy i jedziemy, ok dzięki!

    To może, to było w przypadku AR 9200 ? - że ma być przez te 15 min po wlaniu jeszcze silnik na jałowych obrotach ?


    Tak w temacie olejowym to pare zdań o Liquy Moly 10W60 : właśnie wlany do 2.0TS nowy taki olej wobec tego samego używanego przez ok 3tys km , z czego b dużo w warunkach torowych (ale łącznie z chłodzącymi, czy rozgrzewającymi itd.) . To teraz na świżym ciśnienie na jałowych wyższe o około 0,3 bara przynajmniej. W trakcie używania widać było baaaardzo powolutku z imprezy na imprezę ciut niższe na jałowych (ale wciąż okolice 2 bar) - degradacja czy rozcieńczenie paliwem pewnie. Ale chyba to zakresie "buforowym" oleju jeszcze hoho. Jakby nie awaria to planowałem do końca jesieni na nim pojeździć jeszcze.
    Ubytki oleju - znikome. Naprawdę znikome. Max 0,5cm na bagnecie po ok 80-100km czysto torowej jazdy.

    Olej się wg mnie sprawdził też "w boju" - bo przy awarii pompy i spadku ciśnienia do ZERA, pozostający wciąż na coś 5tys obrotów silnik przytarł i to niedużo - tylko jedną panewkę. To może działanie dobrego HTHS ? A tuż przed awarią pompy sprawdzane były panewki - z diagnozą - IDEALNE. Więc jako je chroniący, to się ten LM10W60 sprawdził jak sądzę. W silniku czysto, nagarów itd. nie ma.

    Więc - do upalania wygląda na to że bardzo dobry olej ten LM10W60. Z zastrzeżeniem - że raczej na imprezy typu sesja z wielu kółek się składająca pod rząd (może on na wyścigi bardziej przeznaczony) niż jedno kółko i czekanie w kolejce. A na pewno nie na ulicę, bo się nigdy nie rozgrzeje jak należy.
    Ale poczytałem o nim i to raczej jeden z bardziej lepkich 10W60 i gdzieś na dyskusję użytkowników BMW M3 trafiłem że wolniej się im grzeje niż Castrol TWS czy inne 10W60. Co dobrze i niedobrze - zależy do czego.

    W związku z tymi ciśnieniami i wolnym grzaniem się tego LM10W60 to się zastanawiam - co jakby taki np. Eneos 0W50 dać ? - na nierozgrzanym byłoby silnikowi i pompie lżej znacznie prawda ? a w warunkach długiego upalania wciąż chyba dobrze ?
    Bo część imprez gdzie jeżdżę, to jedno kółko pełnym ogniem i przerwa i dopiero następne po przerwie czasem długiej. Co prawda staram się najpierw gdzieś się pokręcić żeby na zimno nie jechać ale to nie to samo co długa jazda i boję się że za lepki ("za gruby") jest wówczas do przepchania przez wszystkie szparki i dziurki w silniku ten 10W60.

    Jakieś przeciwskazania ktoś wymyśli co do takiego Eneos 0W50 w takim przypadku ? (ponoć dobry olej)
    Czy coś innego podobnego ?

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

jaki olej

olej elf 10w40 opinie

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

elf 10w40 opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej k2 10w40 opinieolej lotos 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opiniemotul 10w40 6100 opinieolej venolspecol 10w50visco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forumoleje specol opiniespecol 0w40 motul synergie 6100 10w40 forumolej silnikowy rowe opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory