Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #9171
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    598

    Domyślnie

    Neste tez polecam, choć na razie go w sprzedaży nie mam. Bardzo dobre oleje.

    - - - Updated - - -

    Większość ludzi widzi efekt i jest bardzo z Archoila zadowolonych ale sporej grupy i tak się nie przekona, że smarowanie w stosunku do samego oleju można poprawić - znacząco poprawić.

  2. #9172
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,348

    Domyślnie

    No ja nie mam wsk temp oleju w zadnym aucie, ale może w przyszłym sezonie będę miał w pucharówce, to jeśli taki test będzie coś wart - pół sesji bez dodatków, drugie pół - 'z nimi'. Tylko co rejestrować - tempearatury maxymalne? jak średnie temperatury oleju zliczyć? nie na oko przecież? chyba że tak ewidentnie się obniży, że i na oko będzie to jasne .
    A jak ktoś ma wsk temp oleju to może i bez toru przecież takie porównanie powiedzmy na tej samej trasie zrobić ? Tylko czy temperatura oleju to taki wprost wykładnik tarcia? przecież olej chłodzi silnik nie tylko z ciepła od tarcia, nawet nie głównie...

  3. #9173
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,225

    Domyślnie

    ar9100 + motul 4100 15w50 - wskaźnik temp oleju dobija do 100 stopni i później już nie idzie tak gwałtownie w górę co miało miejsce na samym oleju (jazda latem 4,5-5krpm na autostradzie). Natomiast zauważyłem spadek ciśnienia oleju co może tylko oznaczać, że został on rozrzedzony.

    Zupełnym zaskoczeniem na plus jest dla mnie zestaw specol 10w50 + ar9100, w sumie wlane jednocześnie więc nie wiem na ile to zasługa samego oleju a na ile dodatku ale takie połączenie w ts 8v na dzień dzisiejszy jest dla mnie nr 1.

    W reszcie aut, które potraktowałem ar9100 efekty są mniej spektakularne żeby nie powiedzieć żadne ale te auta są użytkowane spokojnie, tam temp oleju to pewnie maks 80 stopni.

    I jeszcze jedno spostrzeżenie odnośnie ar9100 w układzie wspomagania - zadziałał dopiero po ok 2 miesiącach od zalania do świeżego oleju ale pompę wyciszył.

  4. #9174
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,348

    Domyślnie

    Co do lekkiego spadku ciśnienia rzędu 0.2-0.3 bara to zauważyłem też niejako z wiekiem oleju. Świeży zupełnie ma jednak ciut wyższe. Wiec może to nie po dodatku a ze zużycia - rozrzedz. benzyną, spadek lepkości naturalny ze zużyciem? Zwłaszcza w 15wxx bo to chyba mineral? A one wczesniej degradują?

  5. #9175
    Moderator Romeo Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo
    Postów
    1,146

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Co do lekkiego spadku ciśnienia rzędu 0.2-0.3 bara to zauważyłem też niejako z wiekiem oleju. Świeży zupełnie ma jednak ciut wyższe. Wiec może to nie po dodatku a ze zużycia - rozrzedz. benzyną, spadek lepkości naturalny ze zużyciem? Zwłaszcza w 15wxx bo to chyba mineral? A one wczesniej degradują?
    Raczej to kwestia odporności na temperaturę i tego jak olej się zachowuję po przekroczeniu dopuszczalnej temperatury pracy. Kiepski olej na bazie syntetycznej zabije nawet trochę powyżej 120st. (a o to nie trudno wystarczy w ciepły dzień polatać ogniem po mieście i już) dobrym pełnym syntetykom nie szkodzą temperatury nawet rzędu 150st.
    Taki przykład - Valvoline VR1 - olej na bazie syntetyków 10W60 dobił do 130-140st na torze Kielce i po jednym takim zagrzaniu ciśnienie nie wróciło do normy. Liqui Moly 10W60 olej w pełni syntetyczny - nie udało mi się przekroczyć granicy degradacji i zawsze po ostrej jeździe ciśnienie wraca wraz z temperaturą do normy.

    Testy olei, lepkości etc. robi się przy 100st.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 18-11-2016 o 09:05

  6. #9176
    Użytkownik Romeo Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4JTDm powered by @sdero
    Postów
    3,737

    Domyślnie

    Ojca 407 2.0HDi na AR9100 temperatura oleju jest wolniej osiagana niż wcześniej. Zobaczę co będzie dalej jak się na nim pojezdzi.

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Jest 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 228KM 458Nm by @sdero '04r

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i grube tematy ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  7. #9177
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    598

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    Raczej to kwestia odporności na temperaturę i tego jak olej się zachowuję po przekroczeniu dopuszczalnej temperatury pracy. Kiepski olej na bazie syntetycznej zabije nawet trochę powyżej 120st. (a o to nie trudno wystarczy w ciepły dzień polatać ogniem po mieście i już) dobrym pełnym syntetykom nie szkodzą temperatury nawet rzędu 150st.
    Taki przykład - Valvoline VR1 - olej na bazie syntetyków 10W60 dobił do 130-140st na torze Kielce i po jednym takim zagrzaniu ciśnienie nie wróciło do normy. Liqui Moly 10W60 olej w pełni syntetyczny - nie udało mi się przekroczyć granicy degradacji i zawsze po ostrej jeździe ciśnienie wraca wraz z temperaturą do normy.

    Testy olei, lepkości etc. robi się przy 100st.
    Zgadza się dlatego niski parametr HTHS może i i wpływa pozytywnie na zużycie paliwa ale przy mocnym butowaniu lepiej mieć olej, który wytrzyma wysoką temperaturę. LM Race tech/Meguin Racer 10w60 ma faktycznie sporo PAO i ma bardzo wysoki indeks lepkości. Nie jest to może olej typowo wyczynowy ale jeden z lepszych 10w60 na rynku.

  8. #9178
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Espressivo
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lubin, Dolnyśląsk
    Auto
    Była: Lancia Kappa ;AR147; Fiat Bravo II; Jest: AR156 2.5V6
    Postów
    123

    Domyślnie

    Tomek kiedyś wspominałeś, że być może uda ci się sprowadzić LM 5w50? Byłaby alternatywa do busso...

  9. #9179
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    598

    Domyślnie

    Na razie sprawa utknęła. Ale dzięki za przypomnienie będę dalej próbował. Problem z tym, że nie jest to podobno olej na Europę i dystrybutorzy nie mogą go "normalnie" zamówić u producenta a produkcja pewnie jest bardzo mocno ograniczona. Ale zobaczymy.

  10. #9180
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,915

    Domyślnie

    Cytat Napisał Espressivo Zobacz post
    Tomek kiedyś wspominałeś, że być może uda ci się sprowadzić LM 5w50? Byłaby alternatywa do busso...
    W BUSSO doskonale się spisuje MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w50 i ma aprobatę Ford Cosworth.
    Zalewam nim większość V6 24V wymagających klientów.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 226
    Ostatni post / autor: 04-09-2018, 10:20
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

motul 10w40 6100 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opiniemotul 6100 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory