Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #9311
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    546

    Domyślnie

    Te ekstremalne zmieniane co 10-12 tys. są jak najbardziej ok. do codziennej jazdy.

  2. #9312
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    powiat Jasło
    Auto
    AR 159; 1,9jtdm; 150KM; automat; 2007r.
    Postów
    27

    Domyślnie

    Jestem świeżo po wymianie oleju castrol 5w30 na specol C3 + AR9100 (to co się namordowałem z wymianą filtra oleju to moje - mierny klucz/ściągacz).
    Od razu jest ciszej - słyszę na zimnym silniku jego srebrną osłonę, jak drży pod maską.
    A chciałem zapytać: jeśli do mojej asb dodałem AR9100 a do wymiany oleju jest jeszcze ok. 40kkm (co w moim przypadku zajmie ok. 3 lata), czy warto zaaplikować jeszcze AR2300 - włyszkow kiedyś pisał, że dobrze działa na asb a mam mały problem ze zmianą 2->3.

  3. #9313
    Użytkownik Rowerzysta Avatar haps
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 2.0 jtdm sport plus
    Postów
    74

    Domyślnie

    A co możecie powiedzieć o oleju Shell Spirax S4 G 75W-80 (SF 5288*)? Przy wymianie półosi zalałem taki olej do skrzyni bo za późno się opamiętałem i innego nie mieli na cpnie.
    wymiana półosie, bo przenosiły się drgania podczas ruszania autem? nie wystarczyło krzyżaków wymienić? pytam ponieważ to chyba jakaś przypadłość alf

  4. #9314
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,767

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hasz77 Zobacz post
    Jestem świeżo po wymianie oleju castrol 5w30 na specol C3 + AR9100 (to co się namordowałem z wymianą filtra oleju to moje - mierny klucz/ściągacz).
    Od razu jest ciszej - słyszę na zimnym silniku jego srebrną osłonę, jak drży pod maską.
    A chciałem zapytać: jeśli do mojej asb dodałem AR9100 a do wymiany oleju jest jeszcze ok. 40kkm (co w moim przypadku zajmie ok. 3 lata), czy warto zaaplikować jeszcze AR2300 - włyszkow kiedyś pisał, że dobrze działa na asb a mam mały problem ze zmianą 2->3.
    Na tak długi okres do wymiany ATFu to AR9300.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #9315
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,808

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Często masz temp oleju 120C+?
    10W-50 są na wyższej lepkości olejach bazowych od 5W-40 i nawet jeśli pakiet jakościowy (dodatków) jest ten sam w całej serii to osiągi tych olejów będą różne.
    Te silniki same ze sobą potrafią nie dać sobie rady, więc im lepszy olej, tym lepsza ochrona .
    Robiłem testy na wielu olejach, i tylko CFSów nie biorą w zasadzie wcale. Z jakiegoś powodu fabryka zalecała do nich 10w60.
    Ten, który mam u siebie, jeździł na Valvoline 5w50, i się zatarł, pomimo wymian co 10 kkm.
    Co do parametrów olejów rozmawialiśmy już nie raz na ten temat, ale praktyka mówi niestety coś innego.
    Nowsze jednostki, to już inna historia.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  6. #9316
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,767

    Domyślnie

    Pewnie, że nie ma porównania Valvo do CFS... ;-)
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  7. #9317
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,789

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Te ekstremalne zmieniane co 10-12 tys. są jak najbardziej ok. do codziennej jazdy.
    Do diesla? Benzynę rozumiem, ale jakoś mam wątpliwości żeby olej oznaczony nawet przez producenta jako "rajdowy" ogarnął na dłuższych dystansach syf produkowany przez ropniaka. Poza tym czy one przez przypadek same z siebie się szybciej nie degradują? W sensie pakiet dodatków nie traci szybciej właściwości niż w normalnym oleju?

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

    NIEAKTUALIZOWANE
    - niedługo "Płyny eksploatacyjne" tylko dla Alfa Romeo
    Link: Oleje silnikowe dla Alfa Romeo
    Link: Dane techniczne olejów silnikowych

  8. #9318
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,808

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Do diesla? Benzynę rozumiem, ale jakoś mam wątpliwości żeby olej oznaczony nawet przez producenta jako "rajdowy" ogarnął na dłuższych dystansach syf produkowany przez ropniaka. Poza tym czy one przez przypadek same z siebie się szybciej nie degradują? W sensie pakiet dodatków nie traci szybciej właściwości niż w normalnym oleju?

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
    Wszystko to tyczy się samochodów fabrycznych.
    W przypadku, kiedy z pojemności 1.9 JTD masz od 200HP w górę nie do końca ma to rację bytu.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  9. #9319
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    546

    Domyślnie

    Oleje racingowe są projektowane pod krótsze przebiegi ale 10-12 tys. wytrzymają nawet w dieslu pod warunkiem, że nie jeździmy po torze itp. Te oleje (nawet CFS) to nie są stricte wyczynowe oleje przeznaczone do motosportu (choć niektóre z nich się świetnie nadają) tylko zostały pomyślane jako oleje, które można zalać też do cywilnego auta jeśli warunki eksploatacji lub przeprowadzone modyfikacje niejako wymuszają zastosowanie lepszego oleju niż przewiduje producent pojazdu.

  10. #9320
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,808

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Oleje racingowe są projektowane pod krótsze przebiegi ale 10-12 tys. wytrzymają nawet w dieslu pod warunkiem, że nie jeździmy po torze itp. Te oleje (nawet CFS) to nie są stricte wyczynowe oleje przeznaczone do motosportu (choć niektóre z nich się świetnie nadają) tylko zostały pomyślane jako oleje, które można zalać też do cywilnego auta jeśli warunki eksploatacji lub przeprowadzone modyfikacje niejako wymuszają zastosowanie lepszego oleju niż przewiduje producent pojazdu.
    doskonale powiedziane
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

jaki olej

olej elf 10w40 opinie

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

elf 10w40 opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej k2 10w40 opinieolej lotos 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opiniemotul 10w40 6100 opinieolej venolspecol 10w50visco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forumoleje specol opiniespecol 0w40 motul synergie 6100 10w40 forumolej silnikowy rowe opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory