Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #9361
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, 3D, 8V, 120HP
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał siapek Zobacz post
    ja mam 0w40 u siebie
    Jakie wrażenia?

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    5w40 to będzie bardzo dobry wybór.
    Jeśli chodzi o mnie, to moje typy są takie w tej cenie:
    - http://oilserwis.pl/millers-oils-trident-5w40-5l.html
    - http://oilserwis.pl/valvoline-synpower-5w40-5l.html
    - SHELL 5W40 4L HELIX ULTRA DIESEL - 125 pln za 4+1
    Obecnie mam u siebie Motul 5W40 X-Cess. Myślałem żeby nieco ulżyć silnikowi zimową porą jak i przy zimnych rozruchach, bo czuć że przy pierwszym uruchomieniu rozrusznik nieco ciężko kręci. Chyba, że to kwestia rozrusznika...
    Ostatnio edytowane przez Casio ; 25-01-2017 o 10:43

  2. #9362
    Użytkownik Romeo Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    701

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    Jakie wrażenia?
    0W40 Mam z mixem Archoila AR9100/9200.I w zasadzie nie zauważyłem żadnej różnicy w porównaniu do 5w40. być może silnik tak.
    podczas mrozów samochód odpalał bez problemu, ale na 5W40 również.

  3. #9363
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    562

    Domyślnie

    Mam również Meguina 0w40 z mixem ar9100/9200 i wydaje mi się, ze w te największe mrozy było ciut lepiej zaraz po odpaleniu niż na 5w40. Moim zdaniem 0w40 można spokojnie zastosować w 1.9 .

  4. #9364
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,834

    Domyślnie

    Ja mam większego brata czyli 2.4 10v. I 0W-40 w środku. Jest ok, ale wg mnie i mechanika u którego serwisuję Alfę to zbędna fanaberia. Dobry 5W-40 wystarczy spokojnie.

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  5. #9365
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Moim zdaniem 0w40 można spokojnie zastosować w 1.9 .
    Oczywiście można, nie ma problemu, tylko silnik 1.9 8V jest prosty jak budowa cepa, i nie wymaga tego po prostu.
    Co innego w 1.9 16V, tam różnicę można odczuć, aczkolwiek nie koniecznie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Jest ok, ale wg mnie i mechanika u którego serwisuję Alfę to zbędna fanaberia. Dobry 5W-40 wystarczy spokojnie.
    Dokładnie tak.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  6. #9366
    Użytkownik Romeo Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,176

    Domyślnie

    powiedzcie mi czy jak mam zalany olej mobil 10w40 a nie powinien taki być bo mam dpf i w zaleceniach mam 5w30 to moge zmienić na 5w30 ??? mechanik kretyn takim zalał bo nie wiedział że jest dpf :/ a ja dopiero teraz to zauważyłem bo chce wymienić. CO MAM ROBIĆ??

  7. #9367
    Użytkownik Romeo Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    Alfa 166 3,0 V6-CF3+Q2-01r./Alfa GTV 2.0TS - 95r.
    Postów
    700

    Domyślnie

    Zrobiłbym płukanke i zmienił na zalecany.
    To był jakiś mechanik z Wągrowca - szukam jakiegoś ogarniętego i znaleźć nie mogę
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa 166 3.0 V6 220KM CF3+Q2 - 01r. - only noPB
    Alfa GTV 2.0TS - 95r. only noPB.

  8. #9368
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    562

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Oczywiście można, nie ma problemu, tylko silnik 1.9 8V jest prosty jak budowa cepa, i nie wymaga tego po prostu.
    Co innego w 1.9 16V, tam różnicę można odczuć, aczkolwiek nie koniecznie.

    - - - Updated - - -



    Dokładnie tak.
    Jasne, że dobry 5w40 wystarczy ale 0w40 kosztujący porównywalne pieniądze jest do rozważenia, szczególnie w zimie. Tego się zbytnio nie odczuje ale zanim olej złapie jako taką temperaturę roboczą to będzie mu nieco lżej na 0w40 niż na 5w40. Lepkośc 0w40 sprawdza się w wielu przekombinowanych nowoczesnych konstrukcjach, gdzie od pierwszych chwil potrzeba dobrego smarowania i odpowiedniego ciśnienia oleju zarówno na zimnym jak i po konkretnym rozgrzaniu. Meguin 0w40 ma jeszcze tą zaletę, że jest tam więcej PAO niż w 5w40. Konstrukcyjnie chyba 5w40 jest nawet bardziej odpowiednie do 1.9 jtd (zwłaszcza 8v) ale spokojnie można zamiennie zastosować dobre 0w40.

  9. #9369
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Tomku, oczywiście, że można, nikt tego nie neguje.
    Jest tylko jedno ALE. Kanały olejowe w tych konkretnych silnikach są o wiele większej średnicy niż w nowocześniejszych jednostkach, co może spowodować spływanie oleju z magistrali olejowej, co dalej może spowodować skutki odwrotne do zamierzonych.
    Pracując w ASO, mieliśmy kilka Alfa Romeo z silnikami TS 16v, w których właściciele chcieli jak najlepiej zadbać o swoje silniki, i zalewali je olejem MOBIL 1 0w40, gdzie po 20-30 kkm wycierały się wałki rozrządu i stukały popychacze. Co dziwne, przy zastosowaniu 5w50 to zjawisko nie występowało (serwis stosował oleje MOBIL). Przypadek ? Myślę, ze nie, po prostu nie można przesadzać w drugą stronę.
    Ja osobiście miałem już kilka przypadków silników 2.5/3.0 24V , gdzie ktoś zalecił, jako NAJLEPSZY, olej 5w30, i przy wymianie rozrządu wychodzi, że wałki mają ślady przetarć i pracy na sucho. Co ciekawe, na dobrych 5w40 już tego nie ma.
    Ja wiem, że karty charakterystyk to jedno, a zachowanie konkretnych olejów w silniku/skrzyni, to niestety co innego. Taka mała uwaga.

    Wczoraj rozbierałem 1.8 TBi, w której sypnął się silnik - brak ciśnienia na pierwszym cylindrze, auto serwisowane wcześniej w ASO, olej wymieniany co 20 kkm, zalewana zalecana SELENIA, silnik całkowicie zasyfiony nagarem. Wcześniej padła turbina, zatarł się wałek w łożyskach, a teraz - zobaczymy dzisiaj.
    Postaram się zrobić zdjęcia i wrzucę, jakie skutki daje stosowanie się do zaleceń.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  10. #9370
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    562

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Tomku, oczywiście, że można, nikt tego nie neguje.
    Jest tylko jedno ALE. Kanały olejowe w tych konkretnych silnikach są o wiele większej średnicy niż w nowocześniejszych jednostkach, co może spowodować spływanie oleju z magistrali olejowej, co dalej może spowodować skutki odwrotne do zamierzonych.
    Pracując w ASO, mieliśmy kilka Alfa Romeo z silnikami TS 16v, w których właściciele chcieli jak najlepiej zadbać o swoje silniki, i zalewali je olejem MOBIL 1 0w40, gdzie po 20-30 kkm wycierały się wałki rozrządu i stukały popychacze. Co dziwne, przy zastosowaniu 5w50 to zjawisko nie występowało (serwis stosował oleje MOBIL). Przypadek ? Myślę, ze nie, po prostu nie można przesadzać w drugą stronę.
    Ja osobiście miałem już kilka przypadków silników 2.5/3.0 24V , gdzie ktoś zalecił, jako NAJLEPSZY, olej 5w30, i przy wymianie rozrządu wychodzi, że wałki mają ślady przetarć i pracy na sucho. Co ciekawe, na dobrych 5w40 już tego nie ma.
    Ja wiem, że karty charakterystyk to jedno, a zachowanie konkretnych olejów w silniku/skrzyni, to niestety co innego. Taka mała uwaga.

    Wczoraj rozbierałem 1.8 TBi, w której sypnął się silnik - brak ciśnienia na pierwszym cylindrze, auto serwisowane wcześniej w ASO, olej wymieniany co 20 kkm, zalewana zalecana SELENIA, silnik całkowicie zasyfiony nagarem. Wcześniej padła turbina, zatarł się wałek w łożyskach, a teraz - zobaczymy dzisiaj.
    Postaram się zrobić zdjęcia i wrzucę, jakie skutki daje stosowanie się do zaleceń.

    Z tym Mobilem 1 0w40 to mam takie doświadczenie, że ten olej po pewnym przebiegu robi się niefachowo mówiąc zbyt rzadki i nie nadaje się do ostro eksploatowanych silników wymagających względem smarowania. Silnik Opla 2.2 PB 147 km nie dotrwał nawet 60 tys. i musiał mieć remont. W Twin Sparkach też się nie sprawdzał (kolega pracował w ASO) i tak jak piszesz szlag je potrafił na tym oleju szybko trafić ale zawsze sposób użytkowania dokładał swoje bo byli tacy co zero problemów ale wymiana co 10 tys. i ostrożnie na zimnym. Mobil 5w50 to kiedyś była całkiem inna bajka i można go było lać nawet do rajdówek (no może nie do WRC ale do N-ek wielu lało). A co sądzisz o Fuchs Race Pro S 5w30 w 1.9 16v bo mam ochotę wypróbować przy następnej wymianie?
    Z tym TBI to porażka. Jaki przebieg? To tylko potwierdza moją tezę, że 20-30 lat temu to można było lać praktycznie dowolny olej spełniający minimum producenta a teraz konstrukcje wymuszają jak najlepsze smarowanie i nawet marka oleju ma duże znaczenie bo jakoś o problemach na Millersach, Penrite czy Liqui Moly/Meguinach się nie słyszy. Niestety jest bardzo dużo Kowalskich przyzwyczajonych do lania 10w40 i jak im teraz wpadają w łapy konstrukcje typu TSI, TCE czy HTP to dobrze się to nie kończy a niektórym nie wytłumaczysz bo "zawsze taki lałem w swoim Oplu i silnik pracował idealnie".

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory