Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #9461
    Użytkownik Romeo Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    156 FL 1.9 8v JTD i eSka 156 2.5 V6 SP 3- kiedyś
    Postów
    1,924

    Domyślnie

    Castrol EDGE 5W40 poddał się po jednym wyjeździe- ba oznaki zmęczenia dawał już w trakcie tego wyjazdu
    X-cess to ledwo dwa wytrzymał
    HPR 5 wytrzymał 3 i wymieniłem, bo uznałem ze starczy- oznak nie było.

    Obecne LM ma coś w sobie że tunery go uwielbiają

  2. #9462
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,441

    Domyślnie

    Jak wam przypasował Synthoil zobaczcie na Meguin Super 5W40 wychodzi taniej, a za zaoszczędzona kasę można przetestować podczas upalania AR9100 lub 9200.

  3. #9463
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Castrol EDGE 5W40 poddał się po jednym wyjeździe- ba oznaki zmęczenia dawał już w trakcie tego wyjazdu
    X-cess to ledwo dwa wytrzymał
    HPR 5 wytrzymał 3 i wymieniłem, bo uznałem ze starczy- oznak nie było.

    Obecne LM ma coś w sobie że tunery go uwielbiają

    A te oznaki to spadek ciśnienia i wzrost temperatury (i o ile) czy inne jeszcze jakieś?

  4. #9464
    Użytkownik Romeo Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    156 FL 1.9 8v JTD i eSka 156 2.5 V6 SP 3- kiedyś
    Postów
    1,924

    Domyślnie

    Te dwie rzeczy mi starczyły, było widać że coś się zmienia, modyfikator tarcia to pewnie wleje do Niemca, ale po jakichś 30 tysiącach na nowym silniku

  5. #9465
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Te dwie rzeczy mi starczyły, było widać że coś się zmienia, modyfikator tarcia to pewnie wleje do Niemca, ale po jakichś 30 tysiącach na nowym silniku
    Dużo spadało to ciśnienie ? bo dopiero od teraz będę miał odczyt temperatury oleju, a po samym ciśnieniu to przez 3 tys km samego właściwie toru (no i mechanika ) - praktycznie spadku ciśnienia nie zarejestrowałem. No, mooooże odrobibnkę. I nie wiem, czy przeciągam z tymi 3 tysiącami, czy silnik taki dobry że nie rozrzedza oleju benzyną, czy olej taki dobry, czy to jest całkiem ok ( LM10W60 z AR9100 ), czy też ten parametr nie odzwierciedla stanu oleju może.
    Teraz będę i temperaturę mógł obserwować, ale nie jestem pewien jaki jest objaw przetrzymania oleju. Pewnie że za bardzo rośnie. Tylko ile to jest "za bardzo"

  6. #9466
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,441

    Domyślnie

    LM 10W60 w dodatku z AR9100 będzie o wiele bardziej odporny na spadki ciśnienie przez przegrzanie i rozrzedzenie niż zwykły mocno przeciętny HC 5W40 jakim jest x-cess bo to zupełnie dwie różne ligi.

  7. #9467
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    No tak, ale tak abstrahując od konkretnego oleju, się zastanawiam, po czym bez laboratorium poznać, że już czas go zmienić - w przypadku wspomnianego upalania na przykład (bo wcześniej na pewno niż drogowo, ale ILE wcześniej?).
    W sporcie poważnym to co chwilę, ale to i inne oleje - na krótkie odcinki przeznaczone.
    Łukasz i Wojtek zlewają bardzo często, może nie co wyjazd ale prawie, a i z opiniami że właśnie co trackday należy zmieniać się spotkałem. Ja sobie przyjąłem te 3 tys km . Pewnie najlepiej byłoby zbadać, ale stówka za badanie, to połowa / 1/3 tego co na wymianę za olej się płaci więc prościej i szybciej po prostu zmienić a nie badać
    Dlatego ciekaw jestem na ile wiarygodnie po spadku ciśnienia (i jakim) i wzroście temperatury , można o kondycji oleju się dowiedzieć .

  8. #9468
    Użytkownik Romeo Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    156 FL 1.9 8v JTD i eSka 156 2.5 V6 SP 3- kiedyś
    Postów
    1,924

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Dużo spadało to ciśnienie ? bo dopiero od teraz będę miał odczyt temperatury oleju, a po samym ciśnieniu to przez 3 tys km samego właściwie toru (no i mechanika ) - praktycznie spadku ciśnienia nie zarejestrowałem. No, mooooże odrobibnkę. I nie wiem, czy przeciągam z tymi 3 tysiącami, czy silnik taki dobry że nie rozrzedza oleju benzyną, czy olej taki dobry, czy to jest całkiem ok ( LM10W60 z AR9100 ), czy też ten parametr nie odzwierciedla stanu oleju może.
    Teraz będę i temperaturę mógł obserwować, ale nie jestem pewien jaki jest objaw przetrzymania oleju. Pewnie że za bardzo rośnie. Tylko ile to jest "za bardzo"
    W moim wypadku był to spadek ciśnienia doładowania turbo- lubię PEak kasować i z 1,2 zrobiło się 1.
    A temperatura na oko, na torze 3 kółka i 110 stopni, jak zdychał 120. W normalnej jeździe poniżej 75 stopni po 12 kilometrach, jak schodził 85
    Z ty zlewaniem to zależy od warunków, skwarka na Poznaniu 38 stopni to więcej dostał po dupie niż trzy Jastrzębie przy 25
    Najwięcej na oleju to przejechałem 7 tysięcy, ale to zimą było i na wiosnę tak profilaktycznie na wyjazdy wlałem nowego HPR 5, a tak średnio to 3 maks 5 tysięcy i wymiana. No dla potomnych to Castrola po niecałym tysiącu wymieniłem
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 13-02-2017 o 11:20

  9. #9469
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,441

    Domyślnie

    Jak najbardziej po wzroście temperatury i spadku ciśnienia można dojść, ze olej już ma dosyć. Sam wzrost temperatury będzie wynikał ze wzrostu tarcia, a to już jest poważny powód do wymiany oleju. Co do dokładnych wartości to jest to zależne od konkretnego silnika musisz po prostu obserwować jak zachowuje się temperatura i ciśnienie i na tej podstawie dobrać sobie odpowiednie interwały. Sama analiza nie jest jakaś mega droga i 85zł to uważam, ze jak do auta upalanego na torze nie jest duży wydatek. Pozwoli ci określić miedzy innymi zawartość pierwiastków metali w oleju oraz stan jego rozrzedzenia.

  10. #9470
    Użytkownik Romeo Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    156 FL 1.9 8v JTD i eSka 156 2.5 V6 SP 3- kiedyś
    Postów
    1,924

    Domyślnie

    Tylko teraz tak, bo takich zegarków w normalnych autach nie ma, a w cholerę ludzi widziałem co temperatura cieczy 90, albo i mniej i gaz podłogę- ale olej wtedy ma 50- 60 stopni i w tym momencie masz pierwszy strzał w kolano, jest jeszcze drugi i będę się podpierał tu koncernem VW- tryb awaryjny włącza się po przekroczeniu przez olej 135 stopni (w tych granicach). Auta mają tak spieprzone chłodzenie oleju że nawet na autostradzie GOLF 7 GTI potrafi taki błąd wywalić, przy 15 minutowym upalaniu też i wtedy drugiego kolana nie masz. A wymiana co 10- 15, a i słyszałem o panu co 30 tak przejeżdżał- ile ten silnik pożyje

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory