Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #9481
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,777

    Domyślnie

    Poprzednie CFS NT miały coś jak 0.07 do 0.06
    Zwykle oleje bez modyfikacji tarcia mają ok 0.10 do 0.12

    RockOil Carbon 0.045

    Czysta baza mineralna z 3.5% AR9100 uzyskuje 0.037 ;-)

    Niestety, kto nie potrafi obejść zddp a nadal wierzy wynalazkom z czasów II Wojny ten ma kłopot z tarciem bo zddp je podwyższa, zwłaszcza w nadmiarze użyte a wśród niektórych producentów kupa zddp to nadal jedyna metoda ochrony przeciwzużyciowej... a de facto przede wszystkim TANIA.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #9482
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    inny
    Postów
    76

    Domyślnie

    wlyszkow mógłbyś rozwinąć wątek o zddp w nowoczesnych olejach a jeśli już o tym pisałeś to dać linka czy coś. Na co zwracać teraz uwagę w analizach i składach olejów? Do tej pory było na wysoki cynk i fosfor a teraz które są lepsze? Doczytałem że teraz obnizaja cynk i fosfor i dorzucają bor i to ponoć lepsze w ochronie przeciwzużyciowej ale czy tylko to? Jak Penrite chwali się wysokim cynkiem to źle czy dobrze? I takie pytanko jeszcze. Jak powinna wyglądać analiza pierwiastków wybitnego oleju ? Dużo boru, cynku,molibdenu,wapń? W większości analiz prawie 0 jest magnezu a czasami wapna malo a magnezu dowalone. Jakie proporcje były by najlepsze.
    Ostatnio edytowane przez pawlowicz668 ; 15-02-2017 o 14:08

  3. #9483
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,108

    Domyślnie

    Takim porównaniem wsp. tarcia chwali się Rockoil :
    http://sklep.archoil.pl/wp-content/u...n-broszura.pdf

    W skrócie porównuje się do "wiodącego na rynku oleju konkurencji" , który ma ten współczynnik 0,75 - czyli pasowałoby do tego Millersa ?
    W sumie cena podobna do Millersa. I chwalą się wysokim HTHS nawet dla oleju 0W40.

    Tak się zastanawiam, czy byłoby bezpieczne zastąpienie w TSie 2.0 tylko i wyłącznie "do upalania" takiego Rockoil 0W40 zamiast LM 10W60 (z AR6100) ? mniej lepki olej troszkę mocy powinien dać, ale czy nie zbyt płynny będzie w wysokich temperaturach ? bo tam każdy koń to ciężka sprawa do uzyskania

  4. #9484
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,777

    Domyślnie

    0W-40 zamiast 10W-60 może być zbyt odważnie ale 10W-60 o niskim tarciu może sporo zmienić. ;-)
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #9485
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,108

    Domyślnie

    No tak. Ale LM z AR 9100 jak teraz jest (a i wcześniej z 9200, choć to chyba Eni 5W50 był) to wg tego co podałeś to i tak ma mieć niskie tarcie - dzięki dodatkowi . Więc wówczas sensu tego Rockoila nie ma ?
    Nie wiem na ile kradnie moc tarcie, a na ile zabiera ją pompa która musi bardziej lepki olej przepompowywać - wtedy miałoby sens zejście w dół z lepkością.

  6. #9486
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,777

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawlowicz668 Zobacz post
    wlyszkow mógłbyś rozwinąć wątek o zddp w nowoczesnych olejach a jeśli już o tym pisałeś to dać linka czy coś. Na co zwracać teraz uwagę w analizach i składach olejów? Do tej pory było na wysoki cynk i fosfor a teraz które są lepsze? Doczytałem że teraz obnizaja cynk i fosfor i dorzucają bor i to ponoć lepsze w ochronie przeciwzużyciowej ale czy tylko to? Jak Penrite chwali się wysokim cynkiem to źle czy dobrze? I takie pytanko jeszcze. Jak powinna wyglądać analiza pierwiastków wybitnego oleju ? Dużo boru, cynku,molibdenu,wapń? W większości analiz prawie 0 jest magnezu a czasami wapna malo a magnezu dowalone. Jakie proporcje były by najlepsze.
    Nie ma prostej odpowiedzi. Można już więcej osiągnąć zupełnie bez zddp. Także współczynnik tarcia rzędu 0.02
    Stosując tradycyjne podejście i zddp w zupełności wystarcza 900ppm fosforu i 1000ppm cynku jak w RockOil + mocny pakiet obniżający tarcie na dobrej bazie. Przy tym poziomie zddp jest wystarczająca ochrona i dobre możliwości redukcji tarcia. Zbyt wiele cynku podwyższa tarcie i wtedy modyfikatorów potrzeba sporo więcej, rośnie także poziom depozytów potrzeba więcej detergentów, rosną popioły i robi się błędne koło... Jest nawet pewien współczynnik ile potrzeba moly do zddp aby osiągnąć w miarę niskie tarcie.
    Co do boru to bywa w różnych dodatkach i nawet 100ppm jest w stanie sporo zdziałać nawet przeciwzużyciowo. Detergentów magnezowych jak i na bazie wapnia jest sporo różnych i różnie działają. Te na bazie wapnia są popularne ale magnezowe także mają swoje spore zalety zwłaszcza w dieselu, także z DPF.
    Co do moly to także bywają bardzo różne i różnej jakości niestety.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  7. #9487
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,777

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No tak. Ale LM z AR 9100 jak teraz jest (a i wcześniej z 9200, choć to chyba Eni 5W50 był) to wg tego co podałeś to i tak ma mieć niskie tarcie - dzięki dodatkowi . Więc wówczas sensu tego Rockoila nie ma ?
    Nie wiem na ile kradnie moc tarcie, a na ile zabiera ją pompa która musi bardziej lepki olej przepompowywać - wtedy miałoby sens zejście w dół z lepkością.
    RockOil też można popeawale robi się drogo...
    Będziemy 9200 zastępować nowszymi produktami... Zalej jakieś 10W-50 to podeślę coś na niskie tarcie nawet w temp oleju rzędu 130-140C :-)
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #9488
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,108

    Domyślnie

    Jeszcze kilka imprez chce na tym co jest objechać, bo na razie coś koło 1tys km przejechał ten olej dopiero, ale będę pamiętał

  9. #9489
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Fiat 500L
    Postów
    18

    Domyślnie

    Nie ustaję w poszukiwaniach jakiegoś porządnego C3. Co sądzicie o Rock Synthesis 4 sport 5W-40? - zwraca uwagę niespotykany u innych indeks lepkości 183, komplet norm - za to NOACK 9. Cena około 180 zł za 5l, jest polski dystrybutor.
    Ostatnio edytowane przez vesatis ; 16-02-2017 o 22:02

  10. #9490
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Opel
    Postów
    43

    Domyślnie

    Lepkosc 183 to naprawdę super w 5w40. Ktoś ma więcej info o tym oleju?

    Będziemy 9200 zastępować nowszymi produktami...
    Można uchylić rąbka tajemnic co nowy produkt będzie potrafił jeśli 9200 już jest mega dobry?
    Ostatnio edytowane przez noskill ; 16-02-2017 o 22:18

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

jaki olej

olej elf 10w40 opinie

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

elf 10w40 opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej k2 10w40 opinieolej lotos 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opiniemotul 10w40 6100 opinieolej venolspecol 10w50visco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forumoleje specol opiniespecol 0w40 motul synergie 6100 10w40 forumolej silnikowy rowe opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory