Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #9581
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    503

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Minimum jakościowe jest dla ludzi którzy kupują nowe auta, żeby pojeździć kilka lat i nara. Bo ma być tanio.
    Rozsądny chcący używać auto długo i szczęśliwie powinien się zastanowić.
    Nad czym zastanowić ? Stosujesz materiały i płyny zgodne z "normą" producenta i wg jego interwału wymiany i tyle i auta jeżdżą.

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Porady w tym temacie dotyczą przeważnie najlepszych rozwiązań, a to co podstawowe i średnie jakościowo jest raczej oczywistą sprawą.
    Dal kogo oczywistą ? Co powiesz o filtrach Purflux - francuskie podpowiem.. jakość ? czy bubel.. na forum ta marka nic nikomu nie powie zapewne.

  2. #9582
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,894

    Domyślnie

    Jedna z lepszych marek, bardzo dobra jakość.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  3. #9583
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    503

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Jedna z lepszych marek, bardzo dobra jakość.
    Na forum ludziom marka nie znana i pewnie 90% wzięła by te filtry za "tanie " zamienniki nie godny polecenia, a w rzeczywistości "pół francji" na tym jeździ.

  4. #9584
    Użytkownik Romeo Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Amsterdam
    Auto
    GT
    Postów
    4,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Na forum ludziom marka nie znana i pewnie 90% wzięła by te filtry za "tanie " zamienniki nie godny polecenia, a w rzeczywistości "pół francji" na tym jeździ.
    Niewiem dlaczego tak sadzisz? Od lat laduje purfluxy, najczesciej to akurat kabinowy i powietrza.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #9585
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Nad czym zastanowić ? Stosujesz materiały i płyny zgodne z "normą" producenta i wg jego interwału wymiany i tyle i auta jeżdżą.

    Jeżdżą? To powiedz to tym tysiącom użytkowników 1.9 dci, którym obróciła się panewka, padła turbina albo zatarł się silnik pomimo stosowania się do zaleceń producenta albo użytkownikom starszych generacji TSI.


    Dal kogo oczywistą ? Co powiesz o filtrach Purflux - francuskie podpowiem.. jakość ? czy bubel.. na forum ta marka nic nikomu nie powie zapewne.
    Purflux jest bardzo często stosowany na 1 montarz i to jedna z lepszych marek jeśli chodzi o filtry.

    Zobacz sobie jaka jest płynność i pompowalnośc oleju 10w40 w temperaturze minus 20 stopni a jaka oleju 5w30. Cza dotarcia oleju do wszystkich zakamarków silnika w przypadku 10w40 jest kilkakrotnie dłuższy a smarowanie turbiny na zimnym bez porównania gorsze.
    Owszem ludzie nie dbają o auta i jeżdżą ale po pierwsze do czasu a po drugie ponad 60% aut w PL ma ponad 10 lat a z nowoczesnymi zaawansowanymi technologicznie konstrukcjami obliczonymi na popsucie się we właściwym momencie takie numery już nie przejdą i za kilka lat będzie wysyp awarii spowodowanych przez Kowalskiego, który zalał jak zwykle 10w40 do np. Forda ecoboost 1.0 (do którego nie ma części). 20 lat temu tłumaczyłem pewnemu gościowi, żeby nie lał oleju opałowego do jtd ale tylko się śmiał bo mercedesem całe życie na opałowym (z dodatkiem smarującym) jeździł a po jakimś czasie dowiedziałem się, że mu wtryski padły i powiedział, ze więcej Fiata nie kupi. Czasy się zmieniają i albo się będzie świadomym co się kupuje i jak eksploatuje albo trzeba liczyć na szczęście.

  6. #9586
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    503

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Niewiem dlaczego tak sadzisz? Od lat laduje purfluxy, najczesciej to akurat kabinowy i powietrza.
    Forumowa diagnoza ... bo tylko xxxx filt i yyyy olej jest najlepszy .
    ja mam purflux filtr oleju.


    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Zobacz sobie jaka jest płynność i pompowalnośc oleju 10w40 w temperaturze minus 20 stopni a jaka oleju 5w30. Cza dotarcia oleju do wszystkich zakamarków silnika w przypadku 10w40 jest kilkakrotnie dłuższy a smarowanie turbiny na zimnym bez porównania gorsze.
    Można zostać przy odpowiedniej lepkości oleju zmieniając producenta i zaoszczędzić pieniądze, nic nie tracąc z ochrony i trwałości silnika, przynajmniej nie w zauważalnym zakresie.

    Ja uważam, że styl użytkowania auta ma niepomiernie większy wpływ na kondycje silnika, a niżeli zastosowania lepszego, ba nawet najlepszego oleju i filtra.
    Może inaczej mamy w domu Fiata seicento od 1998 roku nowy salonowy, jeżdżony na 15w40 V-max olej fiata, ponad 275.000km przejechane i działa, pali na dotyk czy mróz czy lato, jeździ na filtrach filtrona. Moje pierwsze auto jeździło na Elf 5w40 i filtrach filtrona w sumie 200.000km ostatnie 40-60 na lm 5w40 top tec 4100 bo lepiej wygłuszał hydraulikę na dłuższym interwale, gdzie elf wytrzymywał 10kkm tam lm 15kkm.

  7. #9587
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,529

    Domyślnie

    Problemem 10w40 nie jest tylko sama lepkość a fakt ze jakies 95% olejów w tej lepkości to najtańszy syf. W 5W40 można kupic nawet tanie oleje typu specol co wciągną parametrami większość 10w40. Dlatego sporo osób w tym temacie zaleca nawet do starych jtd zmianę na 5W40. A filtry? Ja mam zdanie ze nie ma zbytniej różnicy czy to knecht/mahle, mann, ufi czy inny filtron. Byle markowe i byle regularnie.

  8. #9588
    Użytkownik Romeo Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    9,815

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Na forum ludziom marka nie znana i pewnie 90% wzięła by te filtry za "tanie " zamienniki nie godny polecenia, a w rzeczywistości "pół francji" na tym jeździ.
    Znowu pojechałeś...
    Akurat Purflux (nie wiem jak teraz) jeszcze 2-3 lata temu miał ceny filtrów raczej premium. Filtr paliwa do JTDm kupiłem w cenie Manna.

    Styl użytkowania oczywiście ma znaczenie, ale stosowanie lepszych środków smarnych i filtrów również.
    Po raz kolejny powtarzam, forum jest dla osób, które chcą/lubią wiedzieć więcej. Jak kogoś to nie obchodzi, nie musi tego czytać i komentować.
    159 1.9 JTDm 16V -> 2.2 JTS -> 1750 TBi -> 3.2 JTS

  9. #9589
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Po raz kolejny powtarzam, forum jest dla osób, które chcą/lubią wiedzieć więcej. Jak kogoś to nie obchodzi, nie musi tego czytać i komentować.
    Tak jak napisałem wcześniej, są tacy, którzy na siłę chcą zabłysnąć, nie wnosząc nic konstruktywnego do tematu.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  10. #9590
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    503

    Domyślnie

    I są tacy którzy na potrzeby własnych zarobków głoszą jedynie słuszną rację ku uciesze i poklaskowi plebesu
    Tyle że niczym nie popartą .

    A inni świadomi kręcą po 200/300kkm jednym autem i z uśmiechem czytają postępy "owczego pędu"

    Który z was sam swoim autem przejechał 200-300kkm? Hmmm?

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 224
    Ostatni post / autor: 03-07-2018, 14:11
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

specol 10w50

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venololej rowe opinievisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory