Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
Strona 96 z 1224 PierwszyPierwszy ... 4686878889909192939495969798991001011021031041051061461965961096 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 951 do 960 z 12231
  1. #951
    Użytkownik Romeo Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,798

    Domyślnie

    No dobra - poczytałem trochę w tym temacie i zgłupiałem bo co użytkownik to inna opinia. Teraz pytanko dla osób orientujących się w olejach...

    Jaka jest różnica między olejem najtańszym: LOTOS za 65zł 10W40 4L
    a takimi 10W40, które za 4L kosztują w okolicach 200zł i więcej czyli ponad 3x więcej?

  2. #952
    Użytkownik Romeo Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    586

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post

    Jaka jest różnica między olejem najtańszym: LOTOS za 65zł 10W40 4L
    a takimi 10W40, które za 4L kosztują w okolicach 200zł i więcej czyli ponad 3x więcej?

    Ano jest wiele parametrów oprócz lepkości... Musiałbyś poczytać karty charakterystyk. Ale różnią się też dodatkami uszlachetniającymi. Ale tak na marginesie mając 147 w TS. Lałem lotosa półsyntetyka. Autko miało 200 tyś. nie paliło oleju. Nie kopciło. W zimie odpalało bez problemów.

  3. #953
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Ja bym zalal agipa bo warsztat samochodowy z ktorego odkupołem samochod lał tylko agipa (holenderskie ASO fiat alfa). U nich polsyntetyk ma lepsze wlasciwosci niz syntetyk( mysl mechanika w czystym fartuszku ).
    Natiomiast na castrolu jezdze juz 5 miesiecy i silnik nie kopci nie bierze oleju. Odpala od kopyta. Ale zanim sie rozgrzeje to ma nizsza kulture pracy niz np agip.
    Po rozgrzaniu nie widze roznicy. Teraz z uwagi ze na polskim rtnku nie ma agipa, kupie mobilka 0W40 bo jak dostal max atest(norma) fiata to musi byc do silniczkow jtd dobry. Ten sam olej w vw moze juz sie nie sprawdzic
    O to moje dywagacje ...a musze przyznac ze sie w temat zglebialem)
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 23-01-2011 o 23:16

  4. #954
    Użytkownik Fachowiec Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,957

    Domyślnie

    Cytat Napisał odzi Zobacz post
    Teraz z uwagi ze na polskim rtnku nie ma agipa, kupie mobilka 0W40 bo jak dostal max atest(norma) fiata to musi byc do silniczkow jtd dobry.
    Po pierwsze, Agip jest na naszym rynku.
    Po drugie, to, że Mobil jak to napisałeś "dostał max atest(norma) fiata" to nie koniecznie oznacza, że jest max dobry do jtd, tylko, ze w przypadku tak dużej i medialnej marki jak Mobil stać ją było na zapłacenie za to sporych pieniędzy. Subaru też pewnie sprawdzało dokładnie Lotosa i dlatego go rekomenduje ??? Proszę, zastanówcie się najpierw nad tym co piszecie, bo czasami to aż przykro to czytać.
    Jakoś Alfa Romeo nadal zaleca Selenię a nie Mobila.

    Pozdrawiam.

    ---------- Post dodany o godzinie 07:51 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 07:46 ----------

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    No dobra - poczytałem trochę w tym temacie i zgłupiałem bo co użytkownik to inna opinia. Teraz pytanko dla osób orientujących się w olejach...

    Jaka jest różnica między olejem najtańszym: LOTOS za 65zł 10W40 4L
    a takimi 10W40, które za 4L kosztują w okolicach 200zł i więcej czyli ponad 3x więcej?
    Różnica głównie polega na jakości.
    To tak jak z postrzeganiem samochodu. Dla jednego auto to pojazd do przemieszczania się z punktu A do punktu B, dla innego to coś, co sprawia frajdę z jazdy.
    Ten pierwszy zaleje Lotosa, bo też można i silnik się nie rozleci, ten 2 poszuka czegos, co będzie najlepsze dla silnika jego auta.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  5. #955
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Znawcy tematu . Uwazam ze jak norma jest to za nic go nie daja (fiat bata na swoje silniki by nie podpisal), a lepiej miec sprawdzony niz wróżyć z fusów.
    Bo co użytkownik to inna opinia. Jedynie miarodajna wypowiedz to warsztatow Fiata, nie ublizajac nikomu innemu. Bo nasza ocena jest subiektywna.

  6. #956
    Użytkownik Fachowiec Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD+TS/155V6/156JTD+
    Postów
    2,957

    Domyślnie

    Cytat Napisał odzi Zobacz post
    Znawcy tematu . Uwazam ze jak norma jest to za nic go nie daja (fiat bata na swoje silniki by nie podpisal), a lepiej miec sprawdzony niz wróżyć z fusów.
    Bo co użytkownik to inna opinia. Jedynie miarodajna wypowiedz to warsztatow Fiata, nie ublizajac nikomu innemu. Bo nasza ocena jest subiektywna.
    Ty jak nalejesz do Swojej starej 105 0w40, to napewno zrobisz mu dobrze.
    Powodzenia.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  7. #957
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Moze jestem niedoinformowany, wytłumaczysz mi "naukowo" dlaczego i czym sie kierowac ? bo normy CF AEAC w istocie sa ogolne!!!!!!

    Ja wierze nauke,a nie "przepowiednie" szamanów

    Ludzie z mechanicznego sie pewnie tego na studiach ucza .
    Jak znajde czas to przejade (jako student mechanicznego na konsultacjach) sie do jakiego prof. co wyklada temat i sie spytam co i jak
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 24-01-2011 o 10:15

  8. #958
    Użytkownik Romeo Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,798

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Różnica głównie polega na jakości.
    To tak jak z postrzeganiem samochodu. Dla jednego auto to pojazd do przemieszczania się z punktu A do punktu B, dla innego to coś, co sprawia frajdę z jazdy.
    Ten pierwszy zaleje Lotosa, bo też można i silnik się nie rozleci, ten 2 poszuka czegos, co będzie najlepsze dla silnika jego auta.
    No tak, miała byś konkretna odpowiedź a jest porównanie na zasadzie jedni wolą jabłka a drudzy córkę ogrodnika.

    Chodzi mi raczej o wykazanie realnego zysku jaki może mi dać kupowanie tego 3x droższego oleju skoro każdy olej pewne normy musi spełniać aby być dopuszczonym do obrotu. Przeglądałem kiedyś testy olejów, które były z dość rozbieżnymi wynikami i przez to mówiąc oględnie "zgłupiałem". Domyślam się że przynajmniej cześć tych testów jest sponsorowana i stąd takie ich wyniki.

    Na koniec taki cytat: "a jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać"

    A ja pytam właśnie o tą różnicę.

  9. #959
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    http://seat.auto.com.pl/forum/viewto...1729a978a19b3c

    Przeplacac warto ale , czasem przeplacisz a i tak jest do dupy

    Cytat macka-156 z forum fiata , a u nas tez chyba taki uzytkownik jest
    Nie będzie żadnych problemów z ciśnieniem oleju podczas rozruchu - lepkość kinematyczna oleju 0W40 w temperaturze 40C wynosi ok 80cSt,a oleju 10W40 ok. 100cSt, za to w temperaturze 100C dla obydwu jest to ok 14cSt
    Im niższa lepkość tym lepsza pompowalność a co za tym idzie olej szybciej dotrze do węzłów tarcia.
    http://www.auto-swiat.pl/asforum/for...neza-1-4-.aspx
    "TRG42 ty wiesz o czym piszesz? Olej 10W40 ma w temperaturze 40C lepkość: ok.100cSt, olej 5W40 ok. 90cSt, a 0W40 80cSt, a w temperaturze 100C ich lepkość kinematyczna jest zbliżona i wynosi ok. 14cSt (woda ma lepkość 1 cSt). Im niższa lepkość kinematyczna tym lepsza pompowalność oleju (czyli dociera on szybciej do węzłów tarcia), ale też im niższa lepkość kinematyczna oleju tym łatwiej przenika on przez uszczelnienia (wzrasta zużycie oleju) i tym trudniej utrzymać właściwe ciśnienie oleju. Jeśli cały układ smarowania (uszczelnienia, średnica otworów magistrali,luzy pomiędzy wałem, a panewką itd.) był projektowany z myślą o oleju 15W40 lub 10W40 to stosowanie oleju o innej (niższej) lepkości bedzie skutkowało tylko zwiększonym jego zużyciem i kłopotami z ciśnieniem oleju na biegu jałowym. Wszystim którzy beztrosko modyfikują zalecenia producenta silnika mogę polecić podpięcie manometru i sprawdzenie ciśnienia na biegu luzem - silnik starszej konstrukcji po zalaniu pełnym syntetykiem będzie miał ok.0.8bara, a zalany półsyntetykiem ok.2bary. Pozostaje jeszcze kwestia grubości filmu olejowego, który przy oleju syntetycznym jest o wiele cieńszy niż przy półsyntetyku.
    P.S. Parametr określany jako lepkość na ścinanie HTHS (High Temperature High Shear-rate viscosity) stosuje się do okreslania olejów przewidzianych do stosowania w nowoczesnych silnikach dieslach wyposażonych w filtry cząstek stałych oraz katalizatory trójfunkcyjne. Jak zakończono produkcję poloneza to nikt nie słyszał jeszcze o HTHS"

    Firma Nazwa API SAE ACEA |cSt100oC|cSt40oC|Wsk lepk.|Temp płyn|Temp zapł|TBN|cp/oC
    Selenia Turbo Diesel CD/SF 10W/40 B3 14,8 155 -30 210 9,5
    Selenia Performer SL/CF 5W/40 A3/B3 14,7 165 -36 200 10
    Selenia WR CF 5W/40 B3/B4 14,5 175 -40 230 10
    Agip Sint Evolution SL/CF 0W/30 A3/B3/B4 12 73 162 -39 220 6000/-35
    Agip Tecsint SL/CF 0W/40 A3/B3/B4 14,0 78 182 -43 216
    Agip Extra HTS SL/CF, 5W/40 A3/B3/B4 14,1 89 163 -42 245 11,0
    Agip Sint Evolution SL/CF 5W/40 A3/B3/B4 14,1 93 155 -39 220 5900/-40
    Agip Sint 2000 SL/CF 10W/40 A3/B3/B4 15,3 95 170 -36 225 9,0
    Castrol GTX Magnatec SL/CF 5W/40 A3/B3 14,25 90,2 163 -45 200 11,6
    Castrol GTX Magnatec SL/CF 10W/40 A3/B3 14,9 107 148 -39 199 8,7
    Castrol RS Race SL/CF 0W/40 A3/B3/B4 13,2 73,0 185 -54 230
    Castrol Formula RS SL/CF 0W/40 A3/B3/B4 12,9 73,9 177 -51 207 10,4
    Castrol Edge Sport SM/CF 0W/40 A3/B3/B4/C3 12,8 75,7 171 -60 6,6 5850/-20
    Motul 8100 X-cess SL/CF 5W/40 A3/B3/B4 14 83,1 173 -39 228 10,3
    Motul 8100 E-tech SL/CF 0W/30 A5/B5 10,2 58,1 177 -60 220
    Motul 8100 E-tech SJ/CF 0W/40 A3/B3/B4 13,3 73,2 186 -60 226 10,8
    Motul 4100 Turbolight SL/CF 10W/40 A3/B3 14,5 97 154 -30 228 6,9
    Lotos Traffic SL/CF 5W/40 A3/B3/B4 14,5 175 -39 225
    Lotos Syntetic SL/CF 5W/40 A3/B3/B4 14,5 175 -39 225 10,2
    Lotos Quazar SM/CF 5W/40 A3/B4,C3 14,3 86,4 170 -39 236 7,6 6000/-30
    Lotos Dynamic SJ/CF 0W/40 A3-98/B3-98 14,0 182 -48 230
    Lotos Semisyntetic SJ/CF 10W/40 A3/B3/B2 13,8 152 -39 225 10,2
    [
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 24-01-2011 o 13:04

  10. #960
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,424

    Domyślnie

    Ja do TS już dobre 10 lat leje naszego polskiego lotosa 10w40 i wał mam cały, a wariator chodzi cicho i jeszcze nie był wymieniany.

    Apropo Valvolina 10w40 - zalałem raz do lanci i jak sie zagrzał silnik to zapalała mi sie kontrolka cisnienia oleju - silnik suchy nie brał oleju (jezdził na 10w40 lotosie), wylałem tego valvolina i powrót do lotosa zero problemów - teraz silnik ma już 210tkm i od ok 100tkm jezdzi na gazie i zero problemów.

    Z jtd chyba też wyleje tego valvoline i zaleje agipa (bo taki był lany we włoszech do końca przez poprzedniego własciciela), ja już 3 wymiane leje valvolina i narazie wszystko ok, konsumpcji oleju brak, wiec sie zastanawiam nad zmianą.
    Kupię Lancia Y 1.2 - ze zdrową podłogą.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 227
    Ostatni post / autor: 29-09-2018, 21:28
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

specol 10w50

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

valvoline durablend diesel 5w40 forum

motul 6100 synergie 10w40 forum

lotos 10w40 opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

olej rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

rowe 10w40 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40oleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej gulf opinielotos semisyntetic 10w40 opinie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory