Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #9691
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    5W-50 i 10W-60 na ogół tracą trochę lepkości jak je przegonisz, szczególnie te z wysokim indeksem lepkości ok 180.
    10W-50 straci mniej na torze od 5W-50, tak samo 20W-60 mniej od 10W-60 na ogół i z tej samej półki cenowej.
    RockOil Carbon ma prawo wytrzymać więcej ale inna cena już.
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #9692
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,187

    Domyślnie

    No właśnie z cenami to chodzi o to, że powiedzmy ok by były te drogie oleje - gdyby zakładany przebieg przechodziły. Ale w takim użytku widze, że co chwila coś się dzieje i olej przy okazji napraw idzie OUT . To na razie przy tym LM10W60 zostaje pewnie z dodatkiem, kompromisowo choć mam plan przejeździć pół dnia bez Archoila i pół po dodaniu, ciekawe czy zauważę obniżenie temperatury faktycznie.
    A w ogóle jakie jest Twoje zdanie co do górnych temperatur pracy oleju ? bo mechanik już chce robić chłodnicę oleju (jest wymiennik ciepła w podstawce filtra) bo mu powiedziałem że do 140stopni dochodziła czasem. Ale to w długich sesjach wysokich obrotów wciąż i niskich prędkości (2ka 3ka biegi), owszem przy zimnym dniu. Ale to chyba jeszcze nie lapmpka alarmowa dla oleju nie ? te 140 to w jednej sesji w zasadzie, przeważnie to max 130. A większość wyjazdów mam takich, gdzie się najeździć muszę żeby rozgrzać olej do startu (tak sobie założyłem że 80st wystarczy chyba) , jedno kółko pomiarowe - i wtedy do 110st dochodzi. To chyba chłodnicy nie ma sensu. Choć on proponuje jakąś z termostatem, żeby nie było problemu z rozgrzewaniem właśnie. Ale ja bym wolał uniknąć węzy z gorącą , palną cieczą pod ciśnieniem jeśli tylko nie są niezbędne Zawsze na takich sesjach treningowych zwolnić można i schłodzić - te 130 st w szczytahch i na krótko to chyba przyzwoicie będzie.

  3. #9693
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Każde 10C robi różnicę nawet przy syntetykach. W Hondzie odkąd zmieniliśmy olej to temperatury spadły z max 130C do max 120C i wymiana teraz nawet 2x w roku wystarcza bez dolewek a wcześniej dolewki były na litry a olej i tak syf spływał...
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #9694
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Jakie miałeś temp oleju bez wymiennika pod filtrem?
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  5. #9695
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,187

    Domyślnie

    No to może faktycznie ta chłodnica z termostatem nieglupia będzie. Może nawet dzieki termostatowi będzie szybciej do temp roboczej nagrzewać olej. Miejsca jest dużo.
    A te 10 stopni w dół to jakim olejem osiągnęliście w porównaniu do jakiego?

    Wymiennik jest ten sam caly czas- standardowy jaki jest w TS 2.0. Byly te same na pewno, choć wsk temp oleju nie mialem.
    Ale nie ubywa prawie nic , więcej ubywalo w 1.6ts cywilnej czy nawet vce.
    Ciśnienia po których wnioskowalem dotąd temperaturę takie same.
    Ten większy wymiennik to coś mechanik wspominal, ze ewentualnie zamiast chlodnicy by jakiś może znalazł. Ale jest std jak w TSie.
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 01-04-2017 o 22:43

  6. #9696
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    1,821

    Domyślnie

    Z CFS na Race Pro... Lepkość i dodatki te same.

    9100 nie potrzebuje bardzo wysokich temp oleju, działa nawet na zimno w odróżnieniu od np. moly które potrzebuję sporo ponad 100C często nawet 120-140C, zależnie od wersji aby obniżyć tarcie.
    Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 01-04-2017 o 22:52
    Serdecznie pozdrawiam,
    wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  7. #9697
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Ten większy wymiennik to coś mechanik wspominal, ze ewentualnie zamiast chlodnicy by jakiś może znalazł. Ale jest std jak w TSie.
    W JTD 2.4 10v jest dużo większy wymiennik i powinien podejść bez problemu.
    Co do Vki, to najprawdopodobniej płyn przedostaje się do oleju pod tulejami.
    Ja miałem ten problem, jak mi 155 ugotowała się na Jastrzębiu.
    Finalnie nie poszła uszczelka pod głowica, tylko siadły 2 tuleje minimalnie, i już miałem klops.
    Panewki również miałem mocno zmęczone, co wskazywało by na długotrwałe działanie mieszaniny.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  8. #9698
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,187

    Domyślnie

    Co to znaczy pod tulejami? tuleje cylindrów ? to naprawialne ?

    Chyba właśnie o wymienniku z diesla mówił faktycznie, to może na początek ten wymiennik, choć grzać pewnie dłużej trzeba będzie olej. Ale komplikacja mniejsza i ryzyko skopania czegoś też przez to mniejsze.

  9. #9699
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,853

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Co to znaczy pod tulejami? tuleje cylindrów ? to naprawialne ?
    Tak, tuleje są osadzone w bloku na o-ringach i zdarza się, że tam powstaje nieszczelność.
    Ewentualnie uszczelka przegniła i tylko miesza się olej z płynem, a ciśnienie nie ucieka.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  10. #9700
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,187

    Domyślnie

    Dzięki za sugestię! przekażę bo dopiero za kilka dni mam termin, choć czuję że to nie będzie prosta robota.

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 22-01-2018, 16:26
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

valvoline synpower 5w40 opinie

olej specol opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinieolej fuchs 10w40 opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory