Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?

Głosujących
36. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Motul

    13 36.11%
  • Vavoline

    15 41.67%
  • Castrol

    3 8.33%
  • Shell

    5 13.89%
  1. #9831
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    567

    Domyślnie

    To nie do końca jest tak, że teraz byle marketówka jest wysokiej jakości. Współczesne oleje mają spełniać określone normy i pod tym kątem są "projektowane"a te normy nie koniecznie są ustanawiane pod kątem ochrony silnika tylko ochrony środowiska, dpf-u i energooszcędności. Wiele starszych olejów było znacznie lepszych pod kątem ochrony silnika. Z drugiej strony technologicznie silniki są coraz bardziej skomplikowane i zaawansowane i mają coraz wyższe wymagania odnośnie stosowanych środków smarnych. Wg. mnie ilość poważnych usterek związanych z nieprawidłowym smarowaniem będzie systematycznie rosła i już się to dzieje. W Niemczech wymienia się podobno na gwarancji przeszło 10x więcej silników niż w Polsce (liczone wskaźnikowo na auto) co moim zdaniem jest spowodowane głównie możliwością wyciśnięcia z silnika maxa na autobanie z czego wielu kierowców korzysta a co połączone z trybem long life często kończy się zajechaniem silnika. Liczba poważnych usterek z powodu nieprawidłowego smarowania stale rośnie bo silniki nie dość, że są bardzo wysilone to jeszcze stosuje się skomplikowane rozwiązania, często policzone na styk (albo niepoliczone jak trzeba).
    W cywilnej eksploatacji górna granica kwotowa za bardzo dobry olej to jakieś 200,00 zł/5l (czasami ciut więcej) a za ok 150,00 zł można już kupić bardzo sensowny olej. Oleje za 300 zł mają zwykle po prostu nieco inne zastosowanie. To nie jest tak, że jak zalejemy olej za 300 zł to zrobimy 2x więcej kilometrów niż na tym za 150 zł. To zależy od silnika i zastosowania bo w cywilnej jeździe stosowanie oleju pół wyczynowego mija się z celem natomiast jeśli mamy zmodyfikowany silnik i lubimy wyskoczyć od czasu do czasu na tor albo mocno poupalać w weekend to taki olej za 300 zł zdecydowanie robi różnice.

  2. #9832
    Użytkownik Romeo Avatar jersey
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Grudziądz/Rumia/Lozanna
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 10v 140 KM
    Postów
    1,868

    Domyślnie

    No ok, ale zauważ że sam piszesz o kiepskiej jakości konstrukcjach, ich wyżyłowaniu i trybie Long Life.jakbys zalał stary olej do nowoczesnego silnika i kazał na nim jeździć 30000 kilometrów to lepiej by nie było. Wszystko koniec końców rozbija się o konstrukcję silnika i tryb eksploatacji zalecany przez producenta, a nie koniecznie o jakość oleju w pierwszym rzędzie.

    Fajnie byłoby porównać współczesny olej Full SAPS z marketu i jakąś starą Selenię. Biorąc pod uwagę możliwości nowoczesnej chemii nie jestem pewien czy porównanie wypadłobyna korzyść Selenii.

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
    Jeszcze 11 miesięcy i złomowanie!

  3. #9833
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,864

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post

    Fajnie byłoby porównać współczesny olej Full SAPS z marketu i jakąś starą Selenię. Biorąc pod uwagę możliwości nowoczesnej chemii nie jestem pewien czy porównanie wypadłobyna korzyść Selenii.
    Ale nie pamiętam, żeby Selenia kiedykolwiek była jakoś specjalnie dobra.
    Selenia Racing 10w60, jak najbardziej, ale Selenia 20K 10w40 pozostawała tony błota w silnikach Alfa Romeo 155/164/146/145.
    Pracowałem w ASO, kiedy te auta były tam serwisowane, i często zatarcia TSów były spowodowane zalepieniem układu smarowania, a na dnie miski 0,5 cm szlamu.
    Podobnie jest aktualnie z silnikami MultiAir, gdzie aktywator pada od braku ciśnienia oleju, a czasem wystarczy go dobrze wyczyścić, poskładać od nowa, i jest ok.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    czy Valvo skoro to wszystko jedno.

    - - - Updated - - -

    Do MOTULa nie mam zastrzeżeń, ale Valvo przez ostatnie lata staniało chyba z 40% , więc nie wydaje mi się, żeby tylko cena spadała.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  4. #9834
    Użytkownik Romeo Avatar Pływak
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Megane 3 R.S.
    Postów
    3,479

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Z drugiej strony technologicznie silniki są coraz bardziej skomplikowane i zaawansowane i mają coraz wyższe wymagania odnośnie stosowanych środków smarnych. Wg. mnie ilość poważnych usterek związanych z nieprawidłowym smarowaniem będzie systematycznie rosła i już się to dzieje. W Niemczech wymienia się podobno na gwarancji przeszło 10x więcej silników niż w Polsce (liczone wskaźnikowo na auto) co moim zdaniem jest spowodowane głównie możliwością wyciśnięcia z silnika maxa na autobanie z czego wielu kierowców korzysta a co połączone z trybem long life często kończy się zajechaniem silnika. Liczba poważnych usterek z powodu nieprawidłowego smarowania stale rośnie bo silniki nie dość, że są bardzo wysilone to jeszcze stosuje się skomplikowane rozwiązania, często policzone na styk (albo niepoliczone jak trzeba).
    Wszystko się zgadza co do nowszych jednostek ale jak pewnie sam zauważyłeś większość "olejowych hipochondryków" to właściciele aut używanych z przedziału 5-15 lat. Bo właściciele aut nowych w większości przypadków mają to gdzieś. Kupują auta na 3-4 max 5 lat często w leasing. Serwisują zgodnie z zalecaniami, które sa dla nich jak najbardziej korzystne (vide interwały co 40K) i je po prostu sprzedają biorąc następne, a później biedny Kowalski kupuje takie kilkuletniego strucla i się zaczynają problemy, których już nawet najlepszy olej może nie rozwiązać. Tak to ma działać auto ma mieć najlepiej jednego właściciela, po którym ma już zacząć sprawiać problemy. Znam osobiście chyba tylko jedną osobę co na okresie gwarancyjnym na wymiane oleje jeżdzi co 15K km i leje olej inny niż zalecany w ASO co też przy warunkach gwarancji nie jest takie łatwe.

  5. #9835
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,233

    Domyślnie

    E, no więcej osób jeździ częściej niż te 20-40 tys km i nie tylko z Alfami (na wymianę oleju).
    Co do trwałości starych silników to... to Alfa Romeo chyba wyprzedzała epokę - z TSami ;-) - mimo dbania i chuchania focha sobie strzeli częściej niż przeciętna. Wymiany gwarancyjne silników w ASO też nie były raczej rzadkim zjawiskiem.
    Tak że z tym "starym dobrym" to nie we wszystkich dziedzinach. "Selenia 20K for AR" - pamiętam jak się upierałem na ten olej od nowości, bo przecież droższy, zalecany przez producenta itd. Szlam faktycznie spłynął że hoho przy pierwszej płukance gdzies po 3-4 wcześniejszych zmianach Selenii . Inna sprawa że serwisy zamiennie ją stosowały z Selenią 20K , a ponoć była różnica , ta "for AR" miała być cośtam bardziej syntetyczna/mniej mineralna. Ale czy to prawa, nie wiem. Tak że całkiem możliwe że się przyczyniała , zwłaszcza przy zaniedbaniach poziomu i częstości zmian do awarii.

  6. #9836
    Użytkownik Romeo Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    No ok, ale zauważ że sam piszesz o kiepskiej jakości konstrukcjach, ich wyżyłowaniu i trybie Long Life.jakbys zalał stary olej do nowoczesnego silnika i kazał na nim jeździć 30000 kilometrów to lepiej by nie było. Wszystko koniec końców rozbija się o konstrukcję silnika i tryb eksploatacji zalecany przez producenta, a nie koniecznie o jakość oleju w pierwszym rzędzie.

    Fajnie byłoby porównać współczesny olej Full SAPS z marketu i jakąś starą Selenię. Biorąc pod uwagę możliwości nowoczesnej chemii nie jestem pewien czy porównanie wypadłobyna korzyść Selenii.

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
    Starą Selenię nie bardzo ale chętnie bym zbadał stare Valvo VR1 i starego Motula (nawet X-cessa) vs. ich współczesne wersje. Myślę, że moglibyśmy się zdziwić. Teraz oleje low/mid saps leje się do wszystkiego i ludzie tak robią nawet jak nie ma to kompletnie żadnego uzasadnienia bo silnik konstrukcyjnie z lat 90-tych. Sam często ma problem co polecić bo olejów full saps coraz mniej a te low/mid saps to wg. mnie tylko nieliczne są naprawdę godne polecenia jak nie ma wymogu literki C. Kierując się normami producenta niby wszystko jest proste w doborze oleju ale np. taka norma Dexos 2 to ona jest do wszystkiego : od 8 zaworowej benzyny z wtryskiem pośrednim poprzez turbo benzynę z wtryskiem bezpośrednim aż po diesla biturbo na najnowszym common rail i z dpf-em. I do wszystkiego jeden olej

  7. #9837
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    2x147JTD/155V6/156JTD+
    Postów
    2,864

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    E, no więcej osób jeździ częściej niż te 20-40 tys km i nie tylko z Alfami (na wymianę oleju).
    Co do trwałości starych silników to... to Alfa Romeo chyba wyprzedzała epokę - z TSami ;-) - mimo dbania i chuchania focha sobie strzeli częściej niż przeciętna. Wymiany gwarancyjne silników w ASO też nie były raczej rzadkim zjawiskiem.
    Tak że z tym "starym dobrym" to nie we wszystkich dziedzinach. "Selenia 20K for AR" - pamiętam jak się upierałem na ten olej od nowości, bo przecież droższy, zalecany przez producenta itd. Szlam faktycznie spłynął że hoho przy pierwszej płukance gdzies po 3-4 wcześniejszych zmianach Selenii . Inna sprawa że serwisy zamiennie ją stosowały z Selenią 20K , a ponoć była różnica , ta "for AR" miała być cośtam bardziej syntetyczna/mniej mineralna. Ale czy to prawa, nie wiem. Tak że całkiem możliwe że się przyczyniała , zwłaszcza przy zaniedbaniach poziomu i częstości zmian do awarii.
    Mało tego, na Selenii było napisane na bańce, że wymiana co 20 kkm, ale w jeździe miejskiej, trudnych warunkach, ostrej eksploatacji itp. zaleca się wymianę co 10 kkm.
    Tylko kto to czytał ...
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP - promocje < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  8. #9838
    Użytkownik Romeo Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,233

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Mało tego, na Selenii było napisane na bańce, że wymiana co 20 kkm, ale w jeździe miejskiej, trudnych warunkach, ostrej eksploatacji itp. zaleca się wymianę co 10 kkm.
    Tylko kto to czytał ...
    ja czytałem! Pierwszą wymianę po 5 tys robiłem. Ijeszcze pamiętam się upierałem żeby mi tą Selenię AR nalali, bo pani w Polmozbycie usilnie , niemal zmuszała do lania czegoś co mieli w beczce. Mimo że selenia droższa była. Ale musiała by wstać i iść kilka metrów bo była na półce dalej. Ot, polmpzbyt Alfa Romeo
    Ale ten z beczki pewnie wcale gorszy by nie był.

  9. #9839
    Użytkownik Romeo Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,141

    Domyślnie

    Te nowości to gówno jak każde inne, kumpel z pracy jeździ teraz Transitem, interwał wg ASO 60kkm chyba a komputer regularnie wywala mu wymianę oleju co 10kkm, takie to te długie interwały "cudowne".

  10. #9840
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Lupus
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 JTD 20V 185hp wersja super 2006 rok
    Postów
    486

    Domyślnie

    Hahaha, ja mam ziomka ktory wlasnie starym transitem nakulał prawie 300 tysi km. Bez wymiany jakiegokolwiek fiktra i bez wymiany oleju.. .
    Ale auto idzie w przyszlym miesiacu na zlom
    No rest for the wicked!
    -------------------------------------
    AR 166 FL 2.4 JTDm 185HP, 2006 r. / obecnie 210HP 450 Nm

Podobne wątki

  1. temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 147
    Odpowiedzi: 223
    Ostatni post / autor: 04-05-2018, 17:29
  2. Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26
  3. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55
  4. Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
    Utworzone przez Administracja w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07

venol opinie

specol opinie

specol gold 5w40

olej elf 10w40 opinie

jaki olej

olej

olej specol opinie

valvoline synpower 5w40 opinie

elf 10w40 opinie

specol 10w60 opinie

valvoline maxlife 5w40 karta charakterystyki

specol 10w50

valvoline durablend diesel 5w40 forum

liqui moly visco stabil opinie

olej venol opinie

lotos 5w40 opinie

motul 6100 synergie 10w40 forum

motul 2100 power plus 10w40 opinie

olej specol forum

olej k2 opinie

oleje rowe opinie

valvoline 10w40 durablend

olej diesel synthoil

valvoline 10w40 durablend opinie

valvoline durablend 10w40

valvoline durablend 5w40 opinie

shell ultra diesel

olej silnikowy lotos 10w40 opinie

lotos 10w40 opinie

olej valvoline synpower 5w40 opinie

olej lotos 10w40 opinie

motul 10w40 6100 opinie

motul 10w40 opinieolej silnikowy elf 10w40 opiniemax life dieselolej elf opinieolej k2 10w40 opinieolej fuchs 10w40 opiniespecol spec gold 5w40motul 6100 synergie 10w40 opinieoleje k2 opinieolej venolvisco stabil opinieolej lotos opinieolej fuchs opinieoleje lotos opinielotos semisyntetic 10w40 opiniele spot sur shell ultra diesel s trouve en combien d languesvalvoline synpower 5w40 forumoleje elf opinie forum

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory