Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Czy środek do czyszczenia układu chłodzenia da temu radę?

  1. #1
    los3r
    Gość

    Domyślnie Czy środek do czyszczenia układu chłodzenia da temu radę?

    Witam.
    Wreszcie zabrałem się do wymiany termostatu (do tej pory to jego obstawiałem jako czynnik powodujący wyrzucanie płynu chłodniczego). Kolor tego co wyleciało ze środka w niczym nie przypomina ani różowego, ani niebieskiego - jest to płyn brunatny/rudy i zawiera w sobie mnóstwo zanieczyszczeń wyglądających jak jakiś proszek. Wewnątrz węży też znajduje się ten osad. Pytanie jak w temacie. Jeżeli nie, to czym to dziadostwo wyczyścić? Przypuszczam, że powoduje to dość spore niedrożności w układzie chłodzenia. I tak w ogóle co to może być? Aż taka rdza? Przy okazji pasuje wyczyścić termostat z tego syfu i sprawdzić czy się otwiera i tu jeszcze dodatkowe pytanie - w jakiej temperaturze powinien otwierać się termostat w 1.4 boxerze?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    wypłucz układ wodą z płynem do naczyń albo octem
    proponowałbym wyjąć i sprawdzić pompę wody, bo jeśli ma blaszany wirnik, to moze już go nie być i to też może być powodem przegrzewania silnika i rdzawego osadu
    ogólnie termostat powinien zacząć się otwierać przy 93-97 a zamykać przy 89-86 (średnio), a jak w tym modelu, to moze serwisówka poda dokładnie
    sprawdź też korek zbiornika wyrównawczego, albo go wymocz w gorącej wodzie, bo jeśli ma zatkane otworki, to przy nagłym przyroście temperatury i co za tym idzie ciśnienia, w końcu wyrzuca płyn w dużych ilościach zamiast upuszczać powietrze

    verdebiancorosso

  3. #3
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Na obudowie termostatu podana jest temperatura 86 st.C. Leję zimną wodę po kolei do każdego z króćców w termostacie, trzymając go 'do góry nogami' i za każdym razem woda wylewa się przez ten największy króciec, który jest wyprowadzony pod kątem (na górze obudowy gdy jest zamontowany, wąż od niego idzie do chłodnicy). Domyślam się, że tak nie powinno być i że termostat zaciął się w pozycji otwartej, mam rację? Ale jeżeli tak to czemu powstaje aż takie ciśnienie, że wyrzuca płyn na zewnątrz? Przecież silnik powinien mieć w takim wypadku problem z nagrzaniem się odpowiednio szybko o ile dobrze się domyślam.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Weź garnek , wlej wodę i zacznij gotować wpierdziel termostat i zobacz czy się otworzy .

    Hmmm, to co Ci wyleciało to hmm nie wiem ale zlej i wypłucz max destylowaną wodą i zalej normalnym środkiem .
    nie lej do cieczy aby wypłukać żadnego detergentu ponieważ substancja chłodząca ma w sobie glikol - ( substancje przeciw korozji układu ) wiec nie narób syfu jak co nie którzy ze leją CIF-a

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    stary płyn mógł wejsć w reakcję z metalami żelaznymi układu chłodzenia i stąd ta rdza, a taka zawiesina działa jak ścierniwo i może zniszczyć wirnik pompy
    brak dobrego obiegu wymuszonego powoduje skoki temperatury i wywalanie płynu

    ciśnienie w układzie jest zawsze (ca 0,9 - 1,2 bar, zobacz czy jest opis na korku) i tym zarządza zaworek w korku, dlatego wyczyść go, bo jeśli jest przytkany tym syfem, to moze nie puszczać i dopiero jak uszczelka puści, to spod korka dużo wyleci
    wyższe ciśnienie ma za zadanie podniesienie punktu wirzenia o kilka stopni - fizyka się kłania i wykres zmiany stanu skupienia wody zależnego od ciśnienia i temperatury
    dobrze, że nic nie rozerwało


    dla zachęcenia sprawdzenia pompy wody dorzucam fotkę
    to jest pompa z auta mojego ojca (nie Alfa), dodatkowo do wymiany zatkana chłodnica, zatkane obie nagrzewnice i uszczelki pod obiema głowicami, bo głowice też w dostały jak było za ciepło
    nie twierdzę, że w Twoim przypadku będzie tak samo czy bardzo podobnie, ale takie coś daje do myślenia
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC01301.jpg
Wyświetleń:	3830
Rozmiar:	179.3 KB
ID:	23044  

    verdebiancorosso

  6. #6
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Co do pompy - z racji, że znajduje się za prawym paskiem rozrządu, domyślam się, że do jej demontażu koniecznie trzeba zdjąć paski rozrządu, tak? A co do funkcji glikolu w płynie chłodniczym, to do tej pory byłem przekonany, że taki roztwór ma za zadanie obniżyć temperaturę zamarzania, a nie zapobiegać korozji Glikol etylenowy reaguje z aktywnymi metalami, to fakt, ale żeby aż tak zeżarł części układu, które raczej zbudowane z aktywnych metali nie są? Jeszcze jedno mi przyszło do głowy - kiedyś widziałem taki proszek do uszczelniania chłodnic, może poprzedni właściciel zaaplikował coś takiego i to się nie rozpuściło w płynie, który był tam zalany. Jest taka możliwość? Lub po prostu śmigał na wodzie i przed zakupem dolał płynu tylko żeby 'złapało kolorek' ;/
    Ostatnio edytowane przez los3r ; 03-04-2011 o 10:41

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    żeby woda narobiła takie spustoszenie, to musiałąby być w układzie ładnych parę lat, ale wszysstko jest możliwe
    jak pompę masz pod paskiem rozrządu, to inaczej jej nie wydobędziesz
    ile auto ma lat i przebiegu? może warto z samego wieku (5 lat od ostatniej wymiany) zmienić już paski rozrządu i przy okazji pompę pooglądać/wymienić

    verdebiancorosso

  8. #8
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Paski są do wymiany, to jest pewne. Po prostu w ciągu niemal roku, od kiedy jestem posiadaczem Alfy nie miałem możliwości zrobienia kilku istotnych rzeczy m.in. rozrząd, więc prawie nie jeździłem. Zrobiłem ok 2 tys. km w ciągu roku co mówi samo za siebie. Wiosna - postanowiłem trochę wynagrodzić Alfie ten czas i zrobić kilka najważniejszych rzeczy, żeby chociaż w tym roku nie śmigać z buta lub mpk Poprzedni właściciel kupił auto swojej żonie, która zażyczyła sobie terenówkę zaraz po zakupie Alfy i auto przez 2 lata zrobiło niewiele ponad 2 tys. Pierwsze co wymieniłem po zakupie to tarcze hamulcowe, które były pokryte nalotem wskazującym na długi postój. Jednoznacznie wskazuje to na brak dbałości o auto więc nie zdziwiłbym się żadnym przekrętem 'byle taniej'
    Co do pompy pod paskiem - termostat jest pod 'pająkiem', instrukcje mówiły o demontażu go w celu wymiany termostatu, a dało się bez. Po prostu nigdy nie zaglądałem w miejsce pompy wody i pasków i dlatego nie wiem czy dałoby radę wyjąć ją bez ruszania rozrządu. Jeżeli nie ma takiej opcji to będzie musiało to zaczekać do zebrania gotówki i informacji jak ustawić rozrząd w boxerze
    Ostatnio edytowane przez los3r ; 03-04-2011 o 11:49

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    nalot na tarczach to normalne i nie ma co się dziwić, że po 3 czy 4 dniach zardzewieją, a wystarczy się przejechać i rozhamować i nalot zniknie
    kupiłem auto dokładnie miesiąc temu (no proszę, to już dziś ) i zaczałem od kompletnego rozrządu z pompą wody, paskiem balansów i wielorowkowym, a jeszcze jest do wymiany przekładnia kieorenicza, wahacze przód i dwa tylne i parę drobiazgów by się jeszcze znalazło
    jeśli rozrząd masz do wymiany, to długo się nie zastanawiaj, tylko rób to! zacząłeś wydawać kasę nie w tej kolejności na co potrzeba

    widać nigdy pasek Ci nie strzelił i oby tak się nie stało

    verdebiancorosso

  10. #10
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Termostat wymieniony (stary okazał się 'zawieszony' na trochę otwartym), układ przepłukany i od razu lepiej Silnik duuuuużo szybciej się nagrzewa i w postoju trzyma temperaturę dziewięćdziesiąt-kilka stopni, nic nie pluje przez korek, nic nie wyrzuca z węży, jest OK Przy okazji pytanie - na zimnym silniku, po jego odpaleniu i odkręceniu korka wlewu płynu chłodniczego, z którego z cienkich wężyków powinien wracać płyn do zbiorniczka?

    Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość - z okolic tylnej kanapy/bagażnika, przy silniku pozostawionym na biegu jałowym, co kilka sekund słychać takie ciche chrupnięcie. Ni to pisk, ni zgrzyt, po prostu takie 'chrup'. Dodam, że w pewnym momencie silnik zgasł. Odpaliłem go później bez problemu. Obroty nie falują, na zimnym silniku mam nieco ponad 1000, na rozgrzanym ok. 850. Żadna z alarmujących kontrolek nie świeci. Czy to może oznaczać pompę paliwa do wymiany? Jak się upewnić?

Podobne wątki

  1. [159] Środek do czyszczenia skóry
    Utworzone przez losdamianos w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 243
    Ostatni post / autor: 13-05-2014, 16:23
  2. Jaki środek do czyszczenia wnętrza.
    Utworzone przez fleszu2 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 14:12
  3. Bg-244 środek do czyszczenia wtrysków
    Utworzone przez lukas8512 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 21:24
  4. Jaki środek do czyszczenia wtrysków ?
    Utworzone przez xmaslana w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-01-2012, 20:16
  5. Środek do czyszczenia EGR i przepustnic.
    Utworzone przez kobe83 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-10-2009, 18:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory