Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

  1. #1
    iscub
    Gość

    Domyślnie Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

    Witam,

    Kiedy należy wymienić tarcze i klocki hamulcowe, ja u siebie zauważyłem 3-5mm różnicę poziomów w stosunku od krawędzi tarczy do powierzchni gdzie operują klocki hamulcowe. Czy oznacza to iż należy wymienić tarcze czy nie?? Może mi ktoś odpowie kiedy jest odpowiedni moment bo nie chciał bym go minąć.


    Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    Jak dobrze pamiętam tarcza nowa ma ok. 11 mm. Z tego co zrozumiałem tarczę obecnie masz o grubości ok. 6(??!!)- 8 mm. Jeśli tak to należy je wymienić i to szybko. Możesz określić mniej więcej jakiej grubości masz teraz klocki?

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,389

    Domyślnie

    Wszystko zależy od tego, czy przednie, czy tylne te tarcze.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    A ja zrozumiałem to tak, że klocek nie hamuje po całej powierzchni tarczy Niemożliwe żeby były tak zjechane na grubości.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    jak klocek nie bierze cala szerokoscia to napewno klocki do wymiany, jesli tacze maja glebokie rysy albo sa zbyt cienkie to tez wymiana.

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Faktycznie chyba iscub mierzy nie to co trzeba. Kryterium wymiany tarcz jest ich grubosc. Wg producentow zuzycie dopuszczalne to okolo 1mm na strone (czyli 2mm na calej grubosci). Tak realnie jak sie wycznowo nie jezdzi to dopuszczalne zuzycie to 2mm/strone. Zuzycie zobaczysz po tym ze powstanie rant na krawedzi tarczy. Normy sa identyczne na tyl i przod ale realnie to z tylu dopuszcza sie troszke wiecej (o 1mm na grubosci wiecej).

    Jezeli chodzi o klocki to wymienia sie musowo jak zostanie mniej niz 2mm a czujnik zapala sie przy ~5mm (jak dobrze pamietam).

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jacaaa8
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Janikowo
    Auto
    AR 166 2.4 JTD BLU ODISSEA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Grubość tarcz jest bardzo różna i waha się od 10 mm do 28 mm, więc o prawidłową ocenę stanu tarcz może być trudno.
    Grubsze tarcze wcale nie mają większej trwałości, niezależnie od grubości, zużycie dopuszczające je do dalszej eksploatacji nie może być większe niż 1 mm na stronę. Np. jeśli nowa tarcza ma grubość 19 mm, to minimalna grubość tarczy wynosi 17 mm. Używanie tarczy poniżej dopuszczalnej grubości jest niedozwolone i bardzo niebezpieczne.
    Zużyta tarcza szybciej się nagrzewa nawet do 500 st.C i nie jest w stanie odprowadzić dużych ilości ciepła. W efekcie znacznie szybciej dochodzi do przegrzania hamulców, a więc utraty skuteczności hamowania.
    Gdy grubość tarczy jest powyżej minimum, można ją dalej używać. Wówczas przy wymianie klocków zaleca się przetoczenie jej powierzchni, aby usunąć nierówności powstałe podczas współpracy ze starymi klockami, aby nie zniszczyć nowych.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tweety
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Golina, Poland
    Auto
    AR 155 1.7 TS 94r jest, AR 166 3.0 V6 24V 01r jest
    Postów
    297

    Domyślnie

    Z tego co mi wiadomo to dużo osób odradza przetaczanie tarcz, nie lepiej dorzucić 100 zł za sztukę i mieć nowe
    AR 155 1.7 TS 85 KW, 115KM `94 ROSSO BORDEAUX - Była niestety
    AR 166 3.0 V6 24V, 220 KM `01 NERO - Jest (Dawna alfa Yago_)

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    Np. jeśli tarcza była wymieniona a z jakiegoś klocki nie to przy małym ubytku można to zrobić. Taką opinię przynajmniej ja otrzymałem.

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Jak jest maly ubytek to nie trzeba przetaczac. A jak duzy to i tak trzeba wymienic. Przetaczanie to glupota. Nie ma zadnego celu bo ten 1mm rantu w niczym nie przeszkadza a jak jest wiekszy to wymieniac. Proste jak budowa mlotka.
    "takie przetaczanie to nasrac na nie"

Podobne wątki

  1. [155] 2.0 16V - głośna praca po zmianie tarcz i klocków hamulcowych
    Utworzone przez Meyson w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-11-2015, 20:40
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 12:43
  3. wymiana tarcz i klocków hamulcowych
    Utworzone przez pieknylolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 06:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory