Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo - Ogólne rozmowy na temat Alfa Romeo kiedy dyskusja nie dotyczy żadnego konkretnego modelu. Rozmowy natury filozoficznej, sprzedaż, informacje, decyzje kierownictwa marki.
  1. #1
    iscub
    Gość Avatar iscub

    Domyślnie Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

    Witam,

    Kiedy należy wymienić tarcze i klocki hamulcowe, ja u siebie zauważyłem 3-5mm różnicę poziomów w stosunku od krawędzi tarczy do powierzchni gdzie operują klocki hamulcowe. Czy oznacza to iż należy wymienić tarcze czy nie?? Może mi ktoś odpowie kiedy jest odpowiedni moment bo nie chciał bym go minąć.


    Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    399
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    19 d 6 h 59 m

    Domyślnie

    Jak dobrze pamiętam tarcza nowa ma ok. 11 mm. Z tego co zrozumiałem tarczę obecnie masz o grubości ok. 6(??!!)- 8 mm. Jeśli tak to należy je wymienić i to szybko. Możesz określić mniej więcej jakiej grubości masz teraz klocki?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    147 TS 16v/155 TS 8v/156 JTD+
    Postów
    1,855
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    41 d 15 h 7 m

    Domyślnie

    Wszystko zależy od tego, czy przednie, czy tylne te tarcze.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
    OLEJE, filtry, rozrządy, klocki, wahacze, TRW, BOSCH, ContiTech, Dayco
    S K L E P - KLIK TUTAJ
    - wszystko w jednym miejscu - promocje oraz oferty specjalne. Z A P R A S Z A M Y

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    B-gi/W-wa
    Auto
    155 2.0 TS 8V '94 Super
    Postów
    3,923
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    49 d 21 h 41 m

    Domyślnie

    A ja zrozumiałem to tak, że klocek nie hamuje po całej powierzchni tarczy Niemożliwe żeby były tak zjechane na grubości.
    155 2.0 8V - 2010-2013 - R.I.P.
    155 1.8 8V -> 2.0 8V - 2013-...

    "Make a car more powerful and it goes faster accelerating in a straight line. Make it lighter and it goes faster everywhere.", Colin Chapman.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    569
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 22 h 1 m

    Domyślnie

    jak klocek nie bierze cala szerokoscia to napewno klocki do wymiany, jesli tacze maja glebokie rysy albo sa zbyt cienkie to tez wymiana.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    AR166 3.0V6 4HP20 i 159 SW 1,9jtdm Q-tronic
    Postów
    6,907
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    112 d 22 h 20 m

    Domyślnie

    Faktycznie chyba iscub mierzy nie to co trzeba. Kryterium wymiany tarcz jest ich grubosc. Wg producentow zuzycie dopuszczalne to okolo 1mm na strone (czyli 2mm na calej grubosci). Tak realnie jak sie wycznowo nie jezdzi to dopuszczalne zuzycie to 2mm/strone. Zuzycie zobaczysz po tym ze powstanie rant na krawedzi tarczy. Normy sa identyczne na tyl i przod ale realnie to z tylu dopuszcza sie troszke wiecej (o 1mm na grubosci wiecej).

    Jezeli chodzi o klocki to wymienia sie musowo jak zostanie mniej niz 2mm a czujnik zapala sie przy ~5mm (jak dobrze pamietam).

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jacaaa8
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Janikowo
    Auto
    AR 166 2.4 JTD BLU ODISSEA
    Postów
    101
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    4 d 13 h 22 m

    Domyślnie

    Grubość tarcz jest bardzo różna i waha się od 10 mm do 28 mm, więc o prawidłową ocenę stanu tarcz może być trudno.
    Grubsze tarcze wcale nie mają większej trwałości, niezależnie od grubości, zużycie dopuszczające je do dalszej eksploatacji nie może być większe niż 1 mm na stronę. Np. jeśli nowa tarcza ma grubość 19 mm, to minimalna grubość tarczy wynosi 17 mm. Używanie tarczy poniżej dopuszczalnej grubości jest niedozwolone i bardzo niebezpieczne.
    Zużyta tarcza szybciej się nagrzewa nawet do 500 st.C i nie jest w stanie odprowadzić dużych ilości ciepła. W efekcie znacznie szybciej dochodzi do przegrzania hamulców, a więc utraty skuteczności hamowania.
    Gdy grubość tarczy jest powyżej minimum, można ją dalej używać. Wówczas przy wymianie klocków zaleca się przetoczenie jej powierzchni, aby usunąć nierówności powstałe podczas współpracy ze starymi klockami, aby nie zniszczyć nowych.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Pokaż na mapie Avatar Tweety
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Golina, Poland
    Auto
    AR 155 1.7 TS 94r jest, AR 166 3.0 V6 24V 01r jest
    Postów
    306
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    8 d 21 h 50 m

    Domyślnie

    Z tego co mi wiadomo to dużo osób odradza przetaczanie tarcz, nie lepiej dorzucić 100 zł za sztukę i mieć nowe
    AR 155 1.7 TS 85 KW, 115KM `94 ROSSO BORDEAUX - Była niestety
    AR 166 3.0 V6 24V, 220 KM `01 NERO - Jest (Dawna alfa Yago_)

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    399
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    19 d 6 h 59 m

    Domyślnie

    Np. jeśli tarcza była wymieniona a z jakiegoś klocki nie to przy małym ubytku można to zrobić. Taką opinię przynajmniej ja otrzymałem.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    AR166 3.0V6 4HP20 i 159 SW 1,9jtdm Q-tronic
    Postów
    6,907
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    112 d 22 h 20 m

    Domyślnie

    Jak jest maly ubytek to nie trzeba przetaczac. A jak duzy to i tak trzeba wymienic. Przetaczanie to glupota. Nie ma zadnego celu bo ten 1mm rantu w niczym nie przeszkadza a jak jest wiekszy to wymieniac. Proste jak budowa mlotka.
    "takie przetaczanie to nasrac na nie"

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 13:43
  2. AR 156 Wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył
    Utworzone przez Sebastoss w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-09-2011, 17:05
  3. wymiana tarcz i klocków hamulcowych
    Utworzone przez pieknylolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 06:57
  4. wymiana tarcz i klocków GTV
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 15:48
  5. [145] bx- Wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez kaes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 18:36

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

schemat ukladu hamulcowego-astra 97 r

jak często wymieniamy tarcze hamulcowe alfa

tarcza hamulcowa ile powinna

wymiana klocków hamulcowych opel astra h

co ile wymieniać tarcze w astrze h

wymiana klocków hamulcowych fiat brava

maksymalny rant na tarczy hamulcowej

jak się wymienia tarcze hamulcowe przy fiacie brava

co ile wymiana tarcz hamulcowych fiat bravo

wymiana klocków hamulcowych opel astra 3

opel astra 3 wymiana klockow ham

ile kosztuje wymiana tylnych hamulców w fiacie marea

tarcze hamulcowe opel astra h co ile wymiana

maksymalne zuzycie tarcz

wymiana tylnych klockow hamulcowych w opel astra h

wymiana tarcz hamulcowych opel astra 3

wymiana szczęk hamulcowych opel astra h tył

klocki gamulcowe kiedy wymieniac

klocki hamulcowe do punto 2 wymiana cena

wymiana klocków tył fiat bravo ii

opel astra iii - co ile wymienia się klocki

wymiana tarcz hamulcowych fiat brava

wymiana tarcz i klocków

wymiana klocków hamulcowych fiat marea

wymiana tarcz i klocków PUNTO CENA

fiat bravo co ile wymiana tylnych tarcz

astra g ile kosztuje wymiana klockow

co ile wymienia się klocki hamulcowe opel astra h

fiat bravo 2007 naprawa hamulcy tyl koszt

czy trzeba wymienic tarcze hamulcowe

wymiana klocków hamulcowych punto ii cena

fiat punto 2 wymiana klockow tyl

fiat bravo 2

tarcze hamulcowe wymiana kiedy

wymiana klocków i tarcz hamulcowych

grubość klocków do wymiany

wymiana tarcz i klocków cena punto

wymiana klocków hamulcowych opel astra h cena

cena za wymiane tarcz i klocków w punto

kiedy wymieniać tarcze hamulcowe astra h

koszt wymiany hamulców fiat bravo

fiat bravo 2007 wymiana tarcz hamulcowych

kiedy zmienic klocki hamulcowe tyl

wymiana tarcz

jak zamontować klocki hamulcowe fiat punto 1 97r

fiat marea wymiana klocków

wymiana klocków hamulcowych w Fiat Punto 2 HGT opis

wymiana klocków w Punto II

czestotliwosc wymiany klocków

astra h tarcze hamulcowe co ile

ile kosztuje wymiana klocków iszczęk hamulcowych

klocki hamulcowe kiedy do wymiany

co ile wymienia się klocki hamulcowe

iakie koszty wymiany tarczy hamulcowej

ile kosztuje wymiana tarczy w oplu astrze

kiedy wymienić klocki opel astra

ile jest klocków hamulcowych astra g

jak cyesto wymienia sie klocki hamulcowe do opel astra

kiedy wymieniać szczeki hamulcowe tylne w fiacie marea

wymiana klockow hamulcowych w fiacie brava ceny

ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych w oplu

ile zajmuje wymiana klockow przednich

wymiana klockow punto tyl

kiedy wymiana klocków hamulcowych

jak wymienić szczeki hamulcowe astra 97

wymiana klocków hamulcowych brawo

wymiana bębnów hamulcowych fiat punto 2

jaki koszt wymiany tarcz i klocków

ile kosztuja klocki hamulcowe opel astra cena

opel astra g kiedy wymienić tarcze

fiat bravo 2 hamulce do wymiany cena

klocki hamulcowe astra h co ile

jak wymienić przednią tarczy fiat brava

Jak wymienić tarcze hamulcowe opel astra 3

ile kosztują klocki hamulow do alfy 147

astra g grubosc tarcz hamulcowych

punto I tarcze hamulcowe i klocki kiedy do wymiany

wumiana tarczy hamulcowej fiat punto

wymiana klocków hamulcowych punto ii manual

ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych opel astra iii

ile kosztuje wymiana klocków opel astrah

fiat brava wymiana tarcz hamulcowych cena

wymiana klocków hamulcowych w opel astra h

ile kosztuje wymiana hamulców w fiat bravo

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory