Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14
  1. #1
    iscub
    Gość

    Domyślnie Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

    Witam,

    Kiedy należy wymienić tarcze i klocki hamulcowe, ja u siebie zauważyłem 3-5mm różnicę poziomów w stosunku od krawędzi tarczy do powierzchni gdzie operują klocki hamulcowe. Czy oznacza to iż należy wymienić tarcze czy nie?? Może mi ktoś odpowie kiedy jest odpowiedni moment bo nie chciał bym go minąć.


    Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    420

    Domyślnie

    Jak dobrze pamiętam tarcza nowa ma ok. 11 mm. Z tego co zrozumiałem tarczę obecnie masz o grubości ok. 6(??!!)- 8 mm. Jeśli tak to należy je wymienić i to szybko. Możesz określić mniej więcej jakiej grubości masz teraz klocki?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    147 TS 16v / 155 V6 / 156 JTD
    Postów
    2,031

    Domyślnie

    Wszystko zależy od tego, czy przednie, czy tylne te tarcze.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
    OLEJE, filtry, rozrządy, klocki, wahacze, TRW, BOSCH, ContiTech, Dayco
    S K L E P - chwilowo wyłączony, zainteresowanych zapraszam na PW.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    4,242

    Domyślnie

    A ja zrozumiałem to tak, że klocek nie hamuje po całej powierzchni tarczy Niemożliwe żeby były tak zjechane na grubości.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    577

    Domyślnie

    jak klocek nie bierze cala szerokoscia to napewno klocki do wymiany, jesli tacze maja glebokie rysy albo sa zbyt cienkie to tez wymiana.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    AR166 3.0V6 4HP20 i 159 SW 1,9jtdm Q-tronic
    Postów
    8,406

    Domyślnie

    Faktycznie chyba iscub mierzy nie to co trzeba. Kryterium wymiany tarcz jest ich grubosc. Wg producentow zuzycie dopuszczalne to okolo 1mm na strone (czyli 2mm na calej grubosci). Tak realnie jak sie wycznowo nie jezdzi to dopuszczalne zuzycie to 2mm/strone. Zuzycie zobaczysz po tym ze powstanie rant na krawedzi tarczy. Normy sa identyczne na tyl i przod ale realnie to z tylu dopuszcza sie troszke wiecej (o 1mm na grubosci wiecej).

    Jezeli chodzi o klocki to wymienia sie musowo jak zostanie mniej niz 2mm a czujnik zapala sie przy ~5mm (jak dobrze pamietam).

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jacaaa8
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Janikowo
    Auto
    AR 166 2.4 JTD BLU ODISSEA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Grubość tarcz jest bardzo różna i waha się od 10 mm do 28 mm, więc o prawidłową ocenę stanu tarcz może być trudno.
    Grubsze tarcze wcale nie mają większej trwałości, niezależnie od grubości, zużycie dopuszczające je do dalszej eksploatacji nie może być większe niż 1 mm na stronę. Np. jeśli nowa tarcza ma grubość 19 mm, to minimalna grubość tarczy wynosi 17 mm. Używanie tarczy poniżej dopuszczalnej grubości jest niedozwolone i bardzo niebezpieczne.
    Zużyta tarcza szybciej się nagrzewa nawet do 500 st.C i nie jest w stanie odprowadzić dużych ilości ciepła. W efekcie znacznie szybciej dochodzi do przegrzania hamulców, a więc utraty skuteczności hamowania.
    Gdy grubość tarczy jest powyżej minimum, można ją dalej używać. Wówczas przy wymianie klocków zaleca się przetoczenie jej powierzchni, aby usunąć nierówności powstałe podczas współpracy ze starymi klockami, aby nie zniszczyć nowych.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tweety
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Golina, Poland
    Auto
    AR 155 1.7 TS 94r jest, AR 166 3.0 V6 24V 01r jest
    Postów
    297

    Domyślnie

    Z tego co mi wiadomo to dużo osób odradza przetaczanie tarcz, nie lepiej dorzucić 100 zł za sztukę i mieć nowe
    AR 155 1.7 TS 85 KW, 115KM `94 ROSSO BORDEAUX - Była niestety
    AR 166 3.0 V6 24V, 220 KM `01 NERO - Jest (Dawna alfa Yago_)

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    420

    Domyślnie

    Np. jeśli tarcza była wymieniona a z jakiegoś klocki nie to przy małym ubytku można to zrobić. Taką opinię przynajmniej ja otrzymałem.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    AR166 3.0V6 4HP20 i 159 SW 1,9jtdm Q-tronic
    Postów
    8,406

    Domyślnie

    Jak jest maly ubytek to nie trzeba przetaczac. A jak duzy to i tak trzeba wymienic. Przetaczanie to glupota. Nie ma zadnego celu bo ten 1mm rantu w niczym nie przeszkadza a jak jest wiekszy to wymieniac. Proste jak budowa mlotka.
    "takie przetaczanie to nasrac na nie"

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 12:43
  2. AR 156 Wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył
    Utworzone przez Sebastoss w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-09-2011, 16:05
  3. wymiana tarcz i klocków hamulcowych
    Utworzone przez pieknylolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 06:57
  4. wymiana tarcz i klocków GTV
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 14:48
  5. [145] bx- Wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez kaes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 18:36

schemat ukladu hamulcowego-astra 97 r

jak często wymieniamy tarcze hamulcowe alfa

wymiana klocków hamulcowych fiat brava

co ile wymieniać tarcze w astrze h

tarcza hamulcowa ile powinna

wymiana klocków hamulcowych opel astra h

opel astra 3 wymiana klockow ham

ile kosztuje wymiana tylnych hamulców w fiacie marea

tarcze hamulcowe opel astra h co ile wymiana

maksymalne zuzycie tarcz

wymiana tarcz i klocków PUNTO CENA

grubość klocków do wymiany

wymiana tarcz i klocków cena punto

wymiana klocków hamulcowych opel astra 3

co ile wymiana tarcz hamulcowych fiat bravo

jak się wymienia tarcze hamulcowe przy fiacie brava

wymiana tarcz i klocków

wymiana klocków tył fiat bravo ii

klocki hamulcowe do punto 2 wymiana cena

klocki gamulcowe kiedy wymieniac

wymiana klocków hamulcowych fiat marea

opel astra iii - co ile wymienia się klocki

wymiana tarcz hamulcowych opel astra 3

wymiana tylnych klockow hamulcowych w opel astra h

wymiana klocków hamulcowych opel astra h cena

cena za wymiane tarcz i klocków w punto

wymiana klocków hamulcowych punto ii cena

klocki hamulcowe przednie

fiat punto 2 wymiana klockow tyl

fiat bravo 2

wymiana tarcz

wymiana tarcz hamulcowych

fiat bravo ii tarcze hamulcowe

tarcza hamulcowa punto1 grubosc

czy trzeba wymienic tarcze hamulcowe

fiat bravo 2007 naprawa hamulcy tyl koszt

co ile wymienia się klocki hamulcowe opel astra h

wymiana klocków i tarcz hamulcowych

kiedy wymieniać tarcze hamulcowe astra h

koszt wymiany hamulców fiat bravo

fiat bravo 2007 wymiana tarcz hamulcowych

kiedy zmienic klocki hamulcowe tyl

tarcze hamulcowe wymiana kiedy

fiat bravo co ile wymiana tylnych tarcz

astra g ile kosztuje wymiana klockow

wymiana tarcz hamulcowych punto ii hgt

maksymalny rant na tarczy hamulcowej

ile kosztuje wymiana hamulców w fiat bravo

wymiana klocków hamulcowych w Fiat Punto 2 HGT opis

wymiana klocków w Punto II

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory