Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 132

Temat: wariator

  1. #21
    ViP Romeo Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    145 1.6TS, 166 Q2 2.5 V6
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrad
    Czyli powiadasz ze lepiej od razu za jednym razem rozrzad i wariator zrobic?
    Nawet się nie zastanawiaj nad tym czy zmieniać tylko to zrób :!:
    Skoro już Ci klepie to przejedziesz na nim jeszcze kilka, może kilkanaście kkm i znów będziesz musiał rozrząd rozbierać, więc bez dyskusji zmieniaj wariator.
    I zalej silnik jakimś dobrym olejem. Na Ikarze ostatnio pojawiły się zdjęcia silnika ze zdjętą pokrywą, który był zalewany Castrolem..
    Szlam niesamowity.. :roll:
    Cytat Napisał lukasz4d
    Zamówiłem MOS2 jutro wlewam - poinformuje co i jak
    ja mieszam a 10w40 Texaco półsyntetyk i chyba wleje wszytko na 7 litrów
    Ja bym chyba nie zaryzykował takiej dawki. Mimo wszystko działanie tego specyfiku nie jest potwierdzone poza jednym przypadkiem, więc lepiej nie ryzykować.

    Nie sądze też, żeby jakikolwiek preparat był w stanie naprawić uszkodzony i mocno klepiący wariator..
    Kiedyś pod ksywką "rigobert".

  2. #22
    areks
    Gość

    Domyślnie

    Rigobert moze i masz racje z ta swoja nieufnoscia, bo auta z wariatorami sa eksploatowane w rozny sposob.Moja 156 jezdzila w Niemczech do przebiegu 87tys.km glownie na autostradach,ja potem tez 80%przebiegu robilem glownie na niemieckich drogach a nie po polskich miastach co sie wiaze z ciaglym gaszeniem i odpalaniem silnika,przez to wlasnie wariatory dostala w kosc,glownie przez niedosmarowanie.
    Uwazam jednak ze warto sprobowac,ten produkt nie kosztuje 100zl a 30zl dlatego ryzyko jest zadne.
    Nie daje jednak gwarancji na poprawe w zajechanych przypadkach gdzie KONIECZNA JEST TYLKO I WYLACZNIE WYMIANA!!
    Powodzenia

  3. #23
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Rigobert ale jakos speclanie glosno mi nie chodzi... Tzn przy odpalaniu faktycznie slysze go, ale po paru sekundach (okolo 5 sekund) wycisza sie. ALe tak jak pisalem wyzej postawilem moja Alfe i Lanosa i moj silnik bylo slychac, a lanosa nie... I nie mam po prostu porownania czy to wariator czy co.. Napewno nie klekocze to "cos" tak glosno jak przy odpalaniu silnika. CO do tego to nie ma mowy

  4. #24
    ViP Romeo Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    145 1.6TS, 166 Q2 2.5 V6
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrad
    Tzn przy odpalaniu faktycznie slysze go, ale po paru sekundach (okolo 5 sekund)
    To nie jest tylko, ale aż 5 sekund.
    Z tego co czytałem to od pierwszych "klekotów" do całkowitego padnięcia wariatora miaj z reguły nie więcej niż 15kkm. Zakłądając, że Ty już troche przejechałeś więc ile możesz mieć jeszcze przed sobą km :?:

    Cytat Napisał Konrad
    ALe tak jak pisalem wyzej postawilem moja Alfe i Lanosa i moj silnik bylo slychac, a lanosa nie.
    Ale było słychać silnik czy wariator. Ogólnie silniki Alfy do specjalnie cichych nie należą i chwała im za to. 8)
    Kiedyś pod ksywką "rigobert".

  5. #25
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał rigobert
    Cytat Napisał Konrad
    Czyli powiadasz ze lepiej od razu za jednym razem rozrzad i wariator zrobic?
    Nawet się nie zastanawiaj nad tym czy zmieniać tylko to zrób :!:
    Skoro już Ci klepie to przejedziesz na nim jeszcze kilka, może kilkanaście kkm i znów będziesz musiał rozrząd rozbierać, więc bez dyskusji zmieniaj wariator.
    I zalej silnik jakimś dobrym olejem. Na Ikarze ostatnio pojawiły się zdjęcia silnika ze zdjętą pokrywą, który był zalewany Castrolem..
    Szlam niesamowity.. :roll:
    Cytat Napisał lukasz4d
    Zamówiłem MOS2 jutro wlewam - poinformuje co i jak
    ja mieszam a 10w40 Texaco półsyntetyk i chyba wleje wszytko na 7 litrów
    Ja bym chyba nie zaryzykował takiej dawki. Mimo wszystko działanie tego specyfiku nie jest potwierdzone poza jednym przypadkiem, więc lepiej nie ryzykować.


    Nie sądze też, żeby jakikolwiek preparat był w stanie naprawić uszkodzony i mocno klepiący wariator..
    ale z tego co pamietam to matka polecał castrol do alf.. a on juz sie nagrzebał w tych silnikach.. :? masz moze fotki tego silnika?? moze ktos kiedys na mineralnym jezdzil a obecny wlasciciel tego nie wiedzial??

    co do tego specyfiku to fuckt ze na uszkodzony wariator bezsensu sie bawic w takie półsrodki i dobrze by bylo ze po takim tescie ktos by sprawdzil jak CHOCIAZ wyglada czystosc silnika pod pokrywą...

  6. #26
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Nie wiem co slysze, tak jak pisalem napewno jest to cichsze jak ten wariator na poczatku. Ogolnie powiadacie ze trzeba wymienic razem z rozrzadem tak?? Nowy wariator to w ogole go nie slychac przy odpalaniu silnika?? A jesli mi go slychac 2 sekundy po odpaleniu to tez jest zle?? Bo z tymi 5 to jednak przesadzilem

  7. #27
    ViP Romeo Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    145 1.6TS, 166 Q2 2.5 V6
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrad
    Ogolnie powiadacie ze trzeba wymienic razem z rozrzadem tak??
    Ogólnie i wszczegółowości powtarzam Ci chyba po raz trzeci, że wariator wymienia się z rozrządem... Uff..

    Cytat Napisał Konrad
    Nowy wariator to w ogole go nie slychac przy odpalaniu silnika??
    Tak nie słychać nowego wariatora. Jego dźwięk to znak że dogorywa, albo już umarł jeśli klekot nie milknie w ogóle.

    Cytat Napisał Konrad
    A jesli mi go slychac 2 sekundy po odpaleniu to tez jest zle??
    Jeśli go słychac i dzieje się tak od dłuższego czasu to znaczy, że jest to początek końca wariata. I jeśli liczysz, że Ci przejedzie następne 50kkm do zmiany rozrządu to się szybko przeliczysz. Tzn jeszcze raz przeliczysz kase na wymiane rozrządu i wariatora.

    Wiem to bo sam to przeżywam.
    13kkm temu zmieniłem rozrząd i zostawiłem stary wariator, bo w ogóle nie klekotał. I jakież było moje wku....nie gdy go usłyszałem 6kkm temu. Czasem go u mnie słychać czasem nie. Licze, że pojeżdże na nim jeszcze jedną zmianę oleju i będę musiał go zmienić razem z rozrządem po 2o kilku tysiącach km.
    Jeśli Ty chcesz zmieniać rozrząd przy 10-15kkm to nie zmieniaj wariatora teraz, ale już nie pytaj czy to teraz zrobić... :roll:

    Cytat Napisał marcins737
    polecam selenia racing 10w60 - czysto , mało go pali...
    Podobno dobry olej, ale nigdzie nie można znaleźć pełnej specyfikacji.. AR go poleca od czasu gdy Fiat przejął AR. Wcześniej AR polecała oleje Agip.. Oba oleje drogie i trudno dostępne, ale chyba warte zachodu.
    Kiedyś pod ksywką "rigobert".

  8. #28
    areks
    Gość

    Domyślnie

    Rigobert jesli uwazasz ze trzeba wymieniac wariata przy kazdej wymianie rozrzadu to powiem mi jakim cudem ja zrobilem od przebiegu 88tys.km(jakos tak mial jak go kupilem) ponad 100tys.km(az do prawie 210tys.km przy sprzedazy) i naprawde z reka na sercu nic mi nawet nie zaklekotalo?
    Mialem chyba auto z innej tasmy produkcyjnej...hehhehe
    Moze te co trafiaja do nas do salonow od razu sa z wadami wariata,dlatego moral z tego taki ze lepiej kupic uzywana Alfe z importu niz nowa w PL...

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał areks
    Rigobert jesli uwazasz ze trzeba wymieniac wariata przy kazdej wymianie rozrzadu to powiem mi jakim cudem ja zrobilem od przebiegu 88tys.km(jakos tak mial jak go kupilem) ponad 100tys.km(az do prawie 210tys.km przy sprzedazy) i naprawde z reka na sercu nic mi nawet nie zaklekotalo?
    Mialem chyba auto z innej tasmy produkcyjnej...hehhehe
    Moze te co trafiaja do nas do salonow od razu sa z wadami wariata,dlatego moral z tego taki ze lepiej kupic uzywana Alfe z importu niz nowa w PL...
    a moze ktos zespawał wariata tak ze nie bylo zmiennych faz, bo juz o takich rzezbach slyszalem :twisted:

  10. #30
    ViP Romeo Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    145 1.6TS, 166 Q2 2.5 V6
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Cytat Napisał areks
    Rigobert jesli uwazasz ze trzeba wymieniac wariata przy kazdej wymianie rozrzadu
    Nigdzie nei napisałem, że tak trzeba, a wręcz napisałem, że sam tak nie zrobiłem. odniosłem się do problemu Konrada, któremu już wariat klepie i następnej zmiany rozrządu nie doczeka. Chyba, że masz zdanie że doczeka...
    Po prostu jak mu padnie całkiem wariat za nawet 20kkm to będzie musiał jeszcze raz wydać kasiore, za robote i części. Więc moim zdaniem lepiej od razu zmienić wariata teraz pomimo tego, że jeszcze pare tys km wytrzyma, ale potem trzeba będzie płacić drugi raz za to samo.

    Cytat Napisał areks
    to powiem mi jakim cudem ja zrobilem od przebiegu 88tys.km(jakos tak mial jak go kupilem) ponad 100tys.km
    Widzisz sam sobie odpowiedziałeś :wink: :mrgreen:

    A powiedz mi jakim cudem mój znajomy musi wymienić wariata po 28kkm w stanie całkowitej agonii pomimo regularnej zmiany oleju :?: Innemu zaczął klepać po 15kkm. Obaj to świadomi alfiści i co :?: Z wariatem nie wygrasz, możesz jedynie przedłużać walke, ale i tak kiedyś polegniesz.. :roll:

    Cytat Napisał Alfista
    ale z tego co pamietam to matka polecał castrol do alf.. a on juz sie nagrzebał w tych silnikach.. masz moze fotki tego silnika?? moze ktos kiedys na mineralnym jezdzil a obecny wlasciciel tego nie wiedzial??
    Zdjęcia skopiowane z listy dyskusyjnej Ikara:
    http://www.cuoresportivo.pl/_mm/trash/DSC00007.JPG
    http://www.cuoresportivo.pl/_mm/trash/DSC00008.JPG

    i komentarz użytkownika do zdjęć
    Sprzęt ma w tej chwili 175 tys. przebiegu. Przez 70 tys. zalewałem Castrol RS 10W60 (przebieg 80-150 tys.). Potem przez 25 tys. Valvoline VR1 10W60 (przebieg 150-175 tys.). Po zmianie na Valvoline silnik zaczął lepiej się wkręcać na obroty i spadło spalanie.
    Kiedyś pod ksywką "rigobert".

Podobne wątki

  1. Wariator ?
    Utworzone przez makatrio w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 21:49
  2. wariator
    Utworzone przez arex39 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-08-2012, 22:14
  3. Wariator - bać się go czy nie?
    Utworzone przez tofik w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 20:59
  4. wariator
    Utworzone przez lysy1234 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-06-2009, 18:04

mos2 wariator

wariator alfa 156

rysunek wariatora

alfa romeo bez wariatora przerobka

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory