Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo - Ogólne rozmowy na temat Alfa Romeo i podzespołów, kiedy dyskusja nie dotyczy żadnego konkretnego modelu. Rozmowy natury filozoficznej, sprzedaż, informacje, decyzje kierownictwa marki.
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Była: AR Gtv 2.0 TS - Jest: AR 166 2.5 V6
    Postów
    681
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 2 h 27 m

    Domyślnie Po wymianie rozrzadu - zaczal ubywac plyn chlodniczy

    Witam!
    Z tego powodu, ze w dziale nt. GTV uzyskalem baardzo malo porad, doszedlem do wniosku ze w dziale ogolnym bedzie wiecej osob ktore bylyby w stanie mi pomoc.

    Otóz - Kompletny rozrzad wymienilem pod koniec Sierpnia. Po okolo 4tysiacach KM - w Pazdzierniku/Listopadzie - praktycznie zagotowal mi sie silnik - w zbiorniku bylo sucho.
    Pojechalem do serwisu, gdzie wymieniano mi rozrzad - Mechanik dolal mi plynu i zaznaczyl poziom na zbiorniczku.

    Teraz, w grudniu - zauwazylem, ze znowu ubylo troche plynu. Nigdzie nie widze wycieku pod maska, wszystkie przewody "na oko" wydaja sie byc suche.
    Auto nie kopci, czasem jest na zimnym silniku siwy dym z wydechu, ale nie jest bialy. Tak samo, dym nie ma "zapachu" slodkawego. W zbiorniku na wode, ani na bagnecie nie widze niepokojacych konsystencji.

    Czy moze to byc wina "uszkodzonej" albo wadliwej pompy? Pompa wody jest firmy DOLZ.

    Dodam - ze przed wymiana rozrzadu po zrobieniu ponad 10tys km - plyn chlodzacy byl zawsze w odpowiedniej ilosci.

    Przepraszam za brak PL znakow, ale pisze z telefonu
    Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    AR
    Postów
    695
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    24 d 16 h 45 m

    Domyślnie

    Musi być jakiś wyciek, a jeżeli nie to może zagotowałeś płyn i trochę odparowało ? Jak z pompy nie cieknie i motor trzyma temperaturę to pompa jest dobra. Dolać płynu i obserwować maszynę trzeba.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Była: AR Gtv 2.0 TS - Jest: AR 166 2.5 V6
    Postów
    681
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 2 h 27 m

    Domyślnie

    No wlasnie - w momencie kiedy auto sie zagotowalo - temperatura wskoczyla na ponad 110 stopni. - Plynu bylo baardzo malo. Wtedy pierwszy raz zauwazylem, ze musi ubywac gdzies plyn.
    A co do pompy - nie wiem czy ona nie cieknie - bo nie mam jak sciagnac oslony rozrzadu, chce jedynie sie dowiedziec czy jest taka mozliwosc, zeby tam gdzies byla jakas nieszczelnosc.
    Wszystko to zaczelo sie dziac - kiedy wymienilem rozrzad...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Była: AR Gtv 2.0 TS - Jest: AR 166 2.5 V6
    Postów
    681
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 2 h 27 m

    Domyślnie

    W przyszlym tygodniu jade odstawic auto - aby sprawdzić tą pompe wody... bo tak jak pisalem, zaczelo ubywac po wymianie kompletnego rozrzadu.

    Mam jeszcze takie jedno pytanie, otoz czy jest mozliwosc "sprawdzenia" uszczelki pod glowica w jakis sposob?
    Slyszalem, ze jest jakas metoda, w ktorej zaklada sie jakas czujke zamiast korku oleju i wlacza silnik. Jesli tam sensor wykryje jakies substancje to oznacza ze uszkodzona jest uszczelka pod glowica?? Spotkal sie ktos z was z czyms takim?

    Druga sprawa - czy po 160tys km PRAWDZIWEGO przebiegu moze sie zuzyc juz uszczelka pod glowica?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,382
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 d 11 h 50 m

    Domyślnie

    jest takie urządzenie i można je nawet zastąpić analizatorem spalin, jeśli się wie jakich wartości wskazanych oczekiwać
    można napompować układ chłodzący i sprawdzić, czy jest szczelny - spadek ciśnienia, lub jego brak, ale to nie pokaże w którym miejscu, prędzej obecność spalin pozwoli domniemać uszczelkę
    uszczelka może paść nawet po 60 tyś km jak ktoś przegrzeje silnik, a nawet wcześniej

    verdebiancorosso

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Była: AR Gtv 2.0 TS - Jest: AR 166 2.5 V6
    Postów
    681
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 2 h 27 m

    Domyślnie

    Dzieki kudlaty za rady.
    Dzwonilem do warsztatu w Zabrzu i zycza sobie 60zl za sprawdzenie...

    Z drugiej strony - nie wiem czy nie lepiej pojechac do Auto-Ital tam gdzie wymieniali mi ten rozrzad i zażądać zeby sciagneli oslone rozrzadu i rzucili okiem na ta pompe. Tylko czy to tak od razu bedzie widoczny "wyciek?"

    Ktos z was wie ile "w razie w" moze kosztowac wymiana uszczelki pod glowica?
    To taki moj czarny scenariusz, bo w sumie nie mam podstaw zeby sadzic ze jest to uszczelka pod glowica, bo przed wymiana rozrzadu i po wielu miesiacach ostrej jazdy plynu nie ubylo ani mililitra

  7. #7
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,382
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 d 11 h 50 m

    Domyślnie

    najlepiej reklamować gdzie robili, w końcu stało się po ich robocie, a jak wina pompy, to wymienią
    wyciek może być już widoczny, po tylu dniach i kilometrach mogą być zacieki
    demontaż/montaż głowicy gdzieś koło 300-400 zł, planowanie głowicy i sprawdzenie na szczelność, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów i drugie tyle jak nic, uszczelka pod głowicę, pod kolektory
    nazbiera się spora sumka

    verdebiancorosso

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Była: AR Gtv 2.0 TS - Jest: AR 166 2.5 V6
    Postów
    681
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 2 h 27 m

    Domyślnie

    Czyli rozumiem, jesli to bedzie wariant "B" - czyli uwalona uszczelka pod glowica to nie obejdzie sie bez wymiany "pozostałych" rzeczy w srodku? Czy mozna pozostac tylko na wymianie uszczelki?

    W kazdym badz razie trzymajcie kciuki - w srode jade zawieśc samochód wiec wszystko okaże sie juz niebawem...
    Mam nadzieje ze to bedzie pompa wody.. lub jakis wyciek przy laczeniu przewodów albo chlodnicy..

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    AR 156 FL SW 140KM...AR 147 1.6 TS 120KM...AR 166 2.0 TS, // Była 145 1.4 IE
    Postów
    2,177
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    140 d 2 h 41 m

    Domyślnie

    Sztuka karze wymieniać wszystko - chociaż nie wiem dlaczego.
    Jeśli wszystko jest ok to po co zmieniać ?
    Ja przy robocie UPG poprzestałem na uszczelniaczach zaworowych nowych i uszczelkach. plus oczywiście planowanie
    w Tsie - ~450-550 zł.
    147 powodów do zadowolenia

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Była: AR Gtv 2.0 TS - Jest: AR 166 2.5 V6
    Postów
    681
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 2 h 27 m

    Domyślnie

    Ok to juz wiem na czym stoje

    No nic, nie bede myslal ze problem lezy w uszczelce bo az tak zle nie moze byc

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. plyn chlodniczy na swiecach
    Utworzone przez lukas_name w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2013, 13:30
  2. [155] GDZIE podziewa sie PLYN CHLODNICZY
    Utworzone przez RAFALczudec w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-11-2010, 09:43
  3. Jak wymienic plyn chlodniczy?
    Utworzone przez misiu7911 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-10-2010, 09:16
  4. [33] Rdzawy plyn chlodniczy
    Utworzone przez bassman w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 17:07
  5. [145] Gdzie ten plyn chlodniczy
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2008, 21:09

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

wyciek płynu chłodniczego po wymianie rozrzadu

cieknie płyn po wymianie pompy wody

czy po wymianie rozrzadu moze ubywac plynu chlodniczego

po wymianie plynu chlodniczego ubywa

ucieka plyn chlodniczy po wymianie rozrzadu

wymiana pompy wodnej a plyn chlodniczy

po wymianie rozrządu ubyło płynu

po wymianie rozrządu sprawdzić płyn

przy wymianie rozrządu wymienia sie płyn chłodniczy

po wymianie pompy wycieka płyn

po wymianie rozrządu cieknie pompa wody

wyciek z pompy wody po wymianie

po wymianie rozrzadu ubyawa plyn chlodniczy

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory