Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 70
  1. #1
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Jak znajdę jakieś sensowne artykuły to wrzucę. Generalnie sprawa wygląda tak: do turbo trzeba intercooler, do kompresora (o ile nie jest smarowany olejem z silnika) nie trzeba, ponieważ nie grzeje doładowywanego powietrza, założenie kompresora łączy się ze znacznie mniejszą ilością modyfikacji, kompresor daje autu kopa od niskich obrotów, gdyż jest napędzany paskiem (zębatym lub wielorowkowym). Układ o którym mówisz (kompresor+turbo) był stosowany m.in. w B-grupowej lanci delta S4, a CO CIEKAWE obecnie znalazł zastosowanie w golfie V 1.4, z którego wykrzesano bodajże 160 KM :mrgreen: . Działało to dokładnie tak, że na niskich obrotach kompresor doładowywał powietrze, a na wysokich dołączała się do niego turbosprężarka (jest bardziej wydajna w górnych zakresach) co świetnie się razem uzupełniało. Stosowano 2 intercoolery (za jednym i za drugim doładowaniem), a obieg wyglądał tak jak na obrazku załączonym na dole:

    Silnik ssał powietrze, przez turbinę i intercooler nr1, następnie przez kompresor i intercooler nr 2. W delcie S4 stosowano sprężarkę dwuwirnikową typu ROOTS.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    961

    Domyślnie

    no cóż nawet mnie to bardzo interesowało ... kiedyś. sport dla tych co mają zasobne kieszenie.
    poniżej kilka zdjęć sportowych alf 33 z silnikiem bokser i kompresorem:
    Wszyscy mają alfę - mam i ja! r-sokol@wp.pl

  3. #3
    Barto
    Gość

    Domyślnie boxer turbo (??)

    witam
    mam w planach po wakacjach przystapic do realizacji juz od dawna wymyslonego projektu, czyli zainstalowac w moim boxerku 1.6 turbine, na poczatku ze wzgledu na koszty o niewielkim doladowaniu, i teraz moje pytanie..czy ktos moze slyszal o podobnym projekcie?? chodzi mi o boxera z turbina (i nie porsche ), ulatwiloby mi to moja prace bo przynajmniej mialbym jakies wskazowki, rady, cokolwiek

    zaraz pewnie ktos mnie tutaj zmaltretuje ze niepotrzebnie robie takie cuda bo za kase ktora w to wloze kupilbym sobie samochod, ale ja nie chce samochodu tylko chce zeby moja 145'tka stala sie wyjatkowa, to sie nazywa milosc

    Łukasz K
    Pełne poparcie z mojej strony ! Marzenia trzeba mieć , zamieniać je w plany i urzeczywistniać . Nie przejmuj się uwagami że to bezsensowne ... Przecież chodzi o oryginalność - nieprawdaż?


    BARTO
    widze ze ktos mnie rozumie ja sie smialem kiedys z kumpla jak wladowal w golfa II spora sumke..ale dzieki temu chlopak mial najszybszego diesla w krakowie..leony cupra miekly..nawet subaru sti nie dawalo rady..i pamietam jakiego mial banana zamiast ust jak jezdzil tym autem..ja tez tak chce


    KONRAD
    Na dislu sie dobrze robi chip tuning, bo to o duzo podnosi moc. Na benzyniaku juz gorzej. Imo na moim T.S wydanie 1500zl a podniesiona moc o pare koni (kolo 6) to sie mija z celem. U CIebie moze byc To samo, aczkolwiek moge sie mylic..

    Prosze tutaj masz pomocnego linka ==> http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=alfa


    WOŁEK
    Przepraszam, ale tu chyba rozmowa toczy się o turbo a nie o chipie. Pomysł dobry, ale doładowanie musi być na pozimie 0.5 < bara bo inaczej mogły by nastąpić niemiłe komplikacje. A taka sugestia ode mnie: nie lepiej załozyć kompresor Nie trzeba przerabiać kolektora wydechowego, moc uzyskimana jest permanentnie, od niskich obrotów. Wystarczy wpiąć sprężarkę w dolot i zorbić podstawkę mocującą, spiąć kompres z paskami klinowymi na odpowiedniej średnicy kółku. Dużym plusem jest też to, że większość sprężarek mechanicznych nie potrzebuje wpinania smarowania olejem z silnika, ponieważ działa na wysokowytrzymałych łożyskach.



    zwiezu
    pytanie do Wolka... masz moze wiecej informacji o kompresorze?wiem ze podobno kompresor + turbo jest wypas bo kompresor jest efektywny tylko do jakichs obrotow a dalej turbina dziala... jesli masz wiecej info o kompresorach to moglbys opublikowac jestem zainteresowany...

    Wołek
    Jak znajdę jakieś sensowne artykuły to wrzucę. Generalnie sprawa wygląda tak: do turbo trzeba intercooler, do kompresora (o ile nie jest smarowany olejem z silnika) nie trzeba, ponieważ nie grzeje doładowywanego powietrza, założenie kompresora łączy się ze znacznie mniejszą ilością modyfikacji, kompresor daje autu kopa od niskich obrotów, gdyż jest napędzany paskiem (zębatym lub wielorowkowym). Układ o którym mówisz (kompresor+turbo) był stosowany m.in. w B-grupowej lanci delta S4, a CO CIEKAWE obecnie znalazł zastosowanie w golfie V 1.4, z którego wykrzesano bodajże 160 KM . Działało to dokładnie tak, że na niskich obrotach kompresor doładowywał powietrze, a na wysokich dołączała się do niego turbosprężarka (jest bardziej wydajna w górnych zakresach) co świetnie się razem uzupełniało. Stosowano 2 intercoolery (za jednym i za drugim doładowaniem), a obieg wyglądał tak jak na obrazku załączonym na dole:

    Silnik ssał powietrze, przez turbinę i intercooler nr1, następnie przez kompresor i intercooler nr 2. W delcie S4 stosowano sprężarkę dwuwirnikową typu ROOTS.

    --------------------------------------------------------------------------------
    strange_pic_lancia_s4_charge.jpg

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    961

    Domyślnie

    a teraz parę zdjęć z turbiną
    Wszyscy mają alfę - mam i ja! r-sokol@wp.pl

  5. #5
    Barto
    Gość

    Domyślnie

    nie wiem czy temat ten zostal najpierw przesuniety a pozniej usuniety czy odrazu usuniety ale wydaje mi sie ze jest to dobre dla niego miejsce bo nie jest o mojej 145 tylko o zalozeniu turbo do boxera

    jeszcze nie zdecydowalem czy kompresor czy turbo turbo jest jednak bardziej popularne (jakis powod tego musi byc :wink: ) a co do intercoolera to niestety jest malo miejsca na niego..chlodnica zajmuje strasznie duzo miejsca :|

    na chpie dojde do max 110 koni a to mnie nie interesuje pozatym zalezy mi na doladowaniu bo chce zrobic taki projekt a wczesniej nie slyszalem o czyms podobnym

    co do doladowania to na poczatek napewno musi byc male..zobaczymy jak sie dalej sprawy rozwina i moze kiedys uda sie wpakowac kute flaczki do silnika i bedzie mozna pomyslec o konkretniejszych osiagach :twisted:

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    961

    Domyślnie

    i jeszcze turbo po izraelsku
    Wszyscy mają alfę - mam i ja! r-sokol@wp.pl

  7. #7
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    r-sokol: mógł byś jeszcze raz zapodać fotki, bo już jest otwarty nowy temat. Tu daję

    LINK: http://www.forum.alfaholicy.org/view...?p=19150#19150

  8. #8
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Wstawiam to jeszcze raz fotkę do mojego posta, ponieważ ją wcięło :wink: No i właśnie ze względu na brak miejsca pod maską proponuję ci kompresor, bo intercooler jest wtedy niepotrzebny. Poza tym w przypadku boksera trzeba robic "dzikie cyrki" z wydechem, żeby założyć turbinę :mrgreen: .

  9. #9
    Barto
    Gość

    Domyślnie

    no w sumie masz racje bo trzeba te spaliny cofnac spowrotem do komory silnika a ja mam dwa kolektory wydechowe ..trzeba by to polaczyc i dopiero turbine podpiac..mialbym rurociag dlugosci kilku metrow..powiem Ci ze chyba przekonales mnie do kompresora :wink: juz wiem czemu w V8 czesciej daja kompresory :roll:

  10. #10
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Bywają też z turbem, np corvette 4WD, ścigająca się w Polsce na ćwiartkę. Ale myślę, że kompresor daje dużo lepsze efekty w v-8-kach, bo nawet w dragsterach top fuel nie ma turbin tylko ROOT'S-y. A do twojego bokserka mogło by się nadać coś takiego: http://www.moto.allegro.pl/item15762...m45_v_gen.html :twisted:
    Trochę pracy i dobór odpowiedniej szajby napędzającej i.... ssssssss :mrgreen:

Podobne wątki

  1. [146] Części od 1.4 1.6 boxer do 1.7 boxer. Troche pytań co do naprawy
    Utworzone przez Tomakt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 08:56
  2. [145] Czy można zmienic silnik z 1.3 boxer na 1.6 boxer
    Utworzone przez Gutek1983 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 08:26
  3. Silnik Alfa romeo 1.6 boxer lub cala alfe rozbita z tym silnikiem lub 1.4 boxer
    Utworzone przez Kojocik13 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 20:15
  4. Boxer Turbo. Czy ktoś coś wie?
    Utworzone przez Karol88 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 27-03-2010, 19:31
  5. [146] Boxer Turbo. Czy ktoś coś wie?
    Utworzone przez Karol88 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-05-2009, 10:34

alfa romeo 145 boxer turbo

alfa 33 p4

kompresor do boxera

alfa 1.7 16v allegro

alfa romeo 33 1.7 boxer

lancia kappa turob gdzie maja sprezarki zalozone

lancia s4 turbo i kompresor

alfa 1.6 boxer eaton

allegro.pl sprężarka powietrza k 2 150

kolektor turbo 2.0 8v vw

alfa 146 nie grzeje

alfa 33 turbo

compresor bokser

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory