Strona 4 z 176 PierwszyPierwszy 123456789101112131454104 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 1755

Temat: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    nie wiem jak z temp. zapłonu ale np. woda przy większym ciśnieniu wrze we większej temperaturze
    z olejem może być odwrotnie, bo przy dużym ciśnieniu ma bardziej sprzyjające warunki do samozapłonu.
    Teoretycznie ropa ma temp. zapłonu 60 stopni. A podgrzej sobie ją do 60stopni i się sama nie zapali. Trzeba jeszcze Ciśnienia, więc może olej ma podobnie bo też jest produktem ropopochodnym
    Moje pyt. nasuwało się gdy poszedłem na stację i chciałem kupić Orlen Platinium Moto 2T ale był tylko 2T semisyntetyic. Poszukałem więc kart charakterystyki tego oleju i porównałem do polecanych LM 1052 i Orlen Platinium 2T. I właśnie wtedy pojawiły się znaczne różnice.

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    W górę!

  3. #33
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Wydaje mi sie, że tak mały % dodatku oleju do silników dwusuwowych nie powinien drastycznie zwiększych temperatury zapłonu ON. Z fizyki wiemy iz olej napędowy potrzebuje do zapłonu wysokiego stopnia sprężania (ciśnienia) lub temperatury, ale raczej obstawiał bym iż jakiemus tam fizykowi chodziło o ciśnienie + temperatura = zapłon. Ale znów ze wzrostem ciśnienia w komorze spalania wzrasta temperatura. To tyle z fizyki.

  4. #34
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    A propos sensu dodatku - zaprzyjaźniony pan doktor z Polibudy bada własności ON i innych paliw do diesla pod kątem własności smarnych - no to jest dobra opcja do przebadania, podrzucę temat, choć dopiero po wakacjach
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    o widzisz z chęcią bym z nim posiedział, pomógł.
    Ogólne wrażenia po przejechaniu około 600 km na dodatku LM:
    Wyciszona praca silnika.
    Mniejsze drgania. Stwierdzone po tym dlatego że mam wybita poduszkę silnika i na jedynce drgał silnik(przy ruszaniu). W tym momencie znacznie (ale nie całkiem) drgania ustały.
    Wg mnie lepiej zbiera się przy zmianie biegów i lepiej reaguje na naciśnięcie gazu. Jednak nie potrafię tego udowodnić być może są to tylko moje odczucia.
    Co do spalania porozmawiamy jak wyjeżdżę bak i będę tankował.


  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    Cytat Napisał Avari Zobacz post
    Ogólne wrażenia po przejechaniu około 600 km na dodatku LM:
    chodzi o LM do 2T czy specjalny dodatek smarujący do diesla ?
    http://moto.allegro.pl/liqui-moly-di...437897249.html

  7. #37
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Rozmawiałem jeszcze w pracy o dodatkach olejów do 2T dodawanych do diesli z pompowtryskiwaczami w bmw. Polecił mu to jakiś jego mechanik i faktycznie nawet na moje uch nie słychac już tego tzw "klepania" pompowtrysków, a auto ma już pare lat i troche km nabił. Tylko zalewa to już któryś raz z kolei pod rząd i skutków ubocznych brak. Przejechane ma jakoś pod 250tkm.

  8. #38
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,453

    Domyślnie

    Ciekawy wątek, dzięki Avari za przytoczenie artykułu

    Jak tylko zacząłem czytać komentarze o zabobonach to śmiech mnie ogarnął... Jakieś piętnaście lat temu, jeżdżąc moim pierwszym autem, Audi 80 w dieslu, rocznik '79 z przebiegiem przyprawiającym większość dzisiejszych kierowców o palpitację serca, dolewałem do ON mixol żeby poprawić smarowanie wtrysków. Zimą przy dużych mrozach dolewałem benzyny do ropy. Tak długo, jak aku było sprawne Audi odpalało, jeździło i... nigdy nie wymieniałem w nim wtryskiwaczy. Powiem więcej: Audi odpalało nawet w takie mrozy, gdzie ludzie benzynami stali bezradni.
    Patent znany jest od lat, ale ciekawe jest to jak sprawdza się w nowych silnikach i jak działa z DPF.
    Dlaczego oficjalnie nikt tego nie poleca? A komu na tym zależy? Koncernom naftowym, żeby obniżyć Twoje spalanie, czy koncernom motoryzacyjnym, żeby sprzedać mniej pomp i wtryskiwaczy?

    Jeżeli ktoś wkłada to do worka razem z magnetyzerem, to gratuluje wiedzy. Z resztą - jak ktoś nie chce, nikt nie zmusza
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #39
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Co do DPFów i reszty to być może że to nic nie pomaga, chociaż na moje oko pomaga ale w mniejszym stopniu niż w starszych konstrukcjach, byle nie przesadzić, znam osobę która waliła do zbiornika Mixol, 2 dodatki 100 Stilha i grom wie co jeszcze wszystko za jednym razem i silnik siadł przed 100 tysiącami i to sporo, bo gość przegiął pałę i drogo go to kosztowało, teraz już nic nie dolewa

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Hasło klucz w tym przypadku to najprawdopodobnie "ekologia"
    Spalanie oleju produkuje dużo szkodliwych związków. Po dolaniu do paliwa najprawdopodobnie by auto nie przeszło badań na toksyczność spalin.

Podobne wątki

  1. Dolewanie MIXOL'u do oleju napędowego-co Wy na to??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 18:03
  2. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 01:13
  4. Wyciek ropy
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory