Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14
  1. #1
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,163

    Domyślnie Czyszczenie pokryw silnika

    Kupilem sobie jakis srodek do czyszczenia pokryw, zeby wypucowac po zimie felgi.
    Jako ze felgi juz wypucowane to wpadlem na pomysl zeby pokrywy wyszorowac. Mozna to robic bez obaw? To srodek w takim spryskiwaczu jak do czyszczenia okien i jest napsiane, ze trzeba popsikac, poczkeac i zlac woda. Nic sie nie stanie jak obleje pokrywy woda? Mysle, ze bedzie sciekac na dole i po bokach. Ta woda ma prawo dostac sie do silnika?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ano moze ci sie wlac pod pokrywe cewek i juz d... lepiej chyba zdjąc ta obudowe i tylko ją wypucowac bo reszty bym sie bał lać wodą :mrgreen:

    pozatem jak masz wolna kase lezec to zawsze mozesz sobie pokrywe wałkow od nowszych TS 16v walnąć, ladnie wygladac bedzie

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Stefan116
    Dołączył
    03 2006
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    GT 1600 Junior z 1972r.
    Postów
    691

    Domyślnie

    mucie pokrywu dobra sprawa ale nigdy nie polewaj silnika tak na zywca wodą. są specjalne środki (takie psikacze) do mycia silnika które nieuszkadzają go nie robią zwarcia jak się dostaną do przewodów elektrycznych a silnik ładnie umyją. Tylko z tym psikaczem do silników też uważaj kuzyn umył silnik w swojej 75 V6 i efekt jest piorunujący wygląda to super ale jakiś środek był do dupy i po rozgrzaniu silnika cały zaczą się lepić....

  4. #4
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Alfista nie mam wolnej kasy
    a zeby zdjac pokrywe to wystarczy te sruby wykrecic, ktore widac na gorze pokrywy? Czy jeszcze trzeba cos wiecej mieszac? nie dam rady nic zepsuc? bo troszke sie boje...

    stefan mam wlasnie specjalny sikacz do mycia silnika, ale jak juz wspomnialem trzeba go splukac woda musze poszukac na innych stacjach, moze bedzie cos co nie trzeba zmywac, bo jak nie zmyje tego mojego to zostaje bialy nalot

    mam w domu remont i jakis robotnik mi powiedzial, zeby wzial kwas jakis tam do czyszczenia traktorow

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    odkrec ino tą pokrywke od cewek(z napisem t.spark 16v), pare gwiazdek odkrecisz i masz ją w rękach, nic sie nei zepsuje bo tam nie ma co sie zepsuc.. delikatnie zdejmij i pozniej załóż :mrgreen:

    mozesz jezdzic bez tej pokrywki nawet

    tak sobie mysle ze moze i sam sie zabiore za wypucowanie pokrywki...

  6. #6
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    jak dorwe taki srubokret to jutro sie za to zabieram, dzieki za pomoc

    a co do pokrywy to chodzi Ci o taka:
    http://photos.allegro.pl/photos/oryg...822/96782294_7
    czy to czasem nie plastik?
    i cos za bardzo nie wydaje mi sie zeby pasowala, jutro rano oblukam. moze ze szrota bym cos tanio dostal

    [ Dodano: 2006-04-15, 01:52 ]
    aha i jeszcze jedno z tego co patrze na zdjeciach to razem z pokrywa odkrece korek od oleju - na pewno moge tak jezdzic z dziura we wlewie?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    po pierwsze to zeby zmienic pokrywe zaworow na taką to musisz jeszcze najpierw czarną plastikową pokrywe zaworow kupic i pozniej nakładasz srebrną :mrgreen:

    a po drugie to ja ci nie mowie zebys cała pokrywe gdzie jest korek wlewu odkrecił ino pokrywke cewek tylko tam gdzie jest napis t spark 16v - 6 gwiazdek

  8. #8
    Marcino 156
    Gość

    Domyślnie

    Panowie przecież ta pokrywka to plastik!!! Ja jak robiłem porządki wiosenne w szoferce zostało troche Placka i właśnie jego wykorzystałem do wyczyszczenia tej pokryw. Najpierw oczywiscie ją zdemontowałem potraktowałem jakimś odtłuszczaczem Meglio czy jakos tak i pózniej spryskałem Plackiem i wypolerowałem szmatką!!! Efekt jest taki że śilnik wygląda tak jak by dopiero co wyjechał z fabryki
    I truskaweczką pachnie........... hihihi :mrgreen:

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    marcino ty masz plastikową ale pierwsze TS 16v miały całosc z metalu, a tutiemu chodzi wlasnie o wyczyszczenie tej metalowej pokrywy

  10. #10
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    juz po czyszczeniu - dzieki za rade alfista
    wyglada lepiej, ale niektorych plam nie da sie domyc, wzarlo sie cholerstwo

Podobne wątki

  1. Czyszczenie silnika suchym lodem
    Utworzone przez Czarny Kocur w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 20:56
  2. czyszczenie egr, a drgania silnika
    Utworzone przez andrijew w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2012, 18:43
  3. [145][146] 1.6TS Czyszczenie silnika krokowego (biegu jałowego)
    Utworzone przez pawel146 w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-11-2011, 18:36
  4. Czyszczenie komy silnika
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 09:21
  5. Czyszczenie bloku silnika
    Utworzone przez jacco w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-10-2011, 07:32

czyszczenie pokrywy silnika

czyszczenie obudowyvsilnika

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory