Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 81
  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2019
    Auto
    Jeep GC, Stelvio 2.0 Executive
    Postów
    35

    Domyślnie Stelvio 2.0 Exec - pierwsze wrazenia niealfacholika

    Od 3 dni mam w koncu Stelvio (280km exec) - postanowiłem podzielic sie pierwszymi wrazeniami po 5 dniach jazdy. Zaznaczam ze nie jestem alfaholikiem choc zawsze ta marka mnie pociagala i w koncu kupilem . Mam porownanie z BMW 4, Volvo, etc.

    Wyglad
    Auto jest bardzo ladne, oryginalna stylistyka, troche detali - dla mnie piekne sa rury (duze), dyfuzor czy przedni spojler. Calosc ladnie zgrana.
    Wg mnie najladnieszy SUV. Bardzo charakterny w porownaniu z „autem zony sasiada” (X3), Q5 (bleeeee), XC60 (bez wyrazu). Podobnie ladny jest dla mnie GLC Coupe, reszta modeli w tej klasie raczej nie dla mnie.

    Wnetrze
    Tu sie rozpisze.
    Jakosc materialow - ok. Deska moglaby byc bardziej gladka (te slady imitujace skore sa jak w KII), konsola srodkowa moglabybyc trochę mieksza, a drzwi u dolu moglyby miec lepszy plastik. To pierdoly.
    Ogolnie jest ok i nie ma sie do czego przyczepić.

    Robote robia alu wstawki - wg mnie „szczal w 10 tke”

    Topowo wyposazone auta od niemcow sa w srodku zdecydowanie bardziej premium ale koszt dodatkow to nieraz 100k (niestety takie auta dostaja dziennikarze do testow i wtedy stelvio wypada mocno przecietnie).
    Troche draznia szczegoly - jakby auta nie testowano albo miano to w pompie.

    Schowek w konsoli srodkowej - ok ale nie ma otworu na kabel wiec albo jedzie otwarty albo telefon w schowku (musze podlaczyc USB ze wzgledu na carplay/aa edt: działa tez na usb z konsoli środkowej poza tym cienki org. kabel się mieści ). Dodatkowo schowki jakies male - ten pasazera mikry i skrzypi

    Nie ma miejsca na instrukcje i kartę gwarancyjna (gdzie q..a ma to wozic ?)

    Schowek od strony kierowcy tez nie za duży a i ten srodkowy tylka nie urwie. W kieszeniach drzwi nie mieści się flaszka

    Co do miejsca - jest ok - z tylu moglobybyc wiecej miejsca na nogi, a bagaznik jest za wąski, ale ogolnie bez zastrzezen (jak na ta klasa auta).

    Nie jestem zbyt wysoki wiec nad głową dla mnie wystarczy i z przodu i z tylu.

    Klapa bagaznika z racji konstrukcji w moim garazu wali w sufit na poziomie 4 a na poziomie 3 ja wale w nia glowa - musze sie pobawic wlasnym ustaweniem !
    edt bagażnik jest za wąski rozumiem ze subwoofer etc ale można było to lepiej rozwiązać - jest zdecydowanie za wąsko

    Siedzenia przod (sportowe) - takie jak lubie. Bardzo przypominaja te z BMW w mpakiecie, uwaga na oparcie - dosc wąskie.
    Zakres regulacji - ok - mam 6 plaszczyzn, nie wiem dlaczego stosuja tu 2 rodzaje (6 i 8 plaszczyzn) ale nie ma to wiekszego znaczenia dla mnie. Skóra perforowana wyglada naprawde super ! Szkoda ze chłodzenia foteli nie ma.

    Z tylu - calkiem dlugie siedzisko wiec wg mnie wygodnie nie wiem tylko dlaczego nie mozna regulowac pochylenia oparcia nawet KIA sportage to ma.

    Obsluga

    Dosyc intuicyjna i bardzo prosta. Infotaiment - widac mocna inspiracje BMW (poprzednie wersje). Ogolnie pokretlo jest wygodne i intuicyjne.
    Nie wiem czemy pseudopismaki czepiaja sie braku gladzika. Po co mi gladzik !!! W BMW tez go nie bylo w standardzie ale w modelach z wyzszym infotainmentem.
    edt: gładzik jest opisany w instrukcji wiec może na jakimś rynku jest - można na nim pisać tylko po co

    Kółko dziala jak nalezy i jest spoko.
    Mi brakuje obslugi dotykiem (jak w nowych BMW) bo ekran jest blisko kierownicy i mialoby to sens ale nie w tym aucie - patrz dalej

    Obsluga klimy jak nalezy - szalenstwo z obsluga na tablecie (volvo) to slepa uliczka (faktycznie cholernie rozprasza).
    Znowu widze tu inspiracje BMW.

    Obsluga na kierownicy - dla mnie jeszcze za malo przyciskow. Obsluga ekranu pomiedzy zagarami mogalby byc z kierownicy tylko znowu - nie ma co obslugiwac (dalej)

    Światła - przełącznik troche dziwaczny - nieby czemu nie moge sobie wlaczyc pozycyjnych podczas jazdy ?? DRL rzekomo mozna wylaczyc (instrukacja) ale nie można !
    Z drugiej strony mówię o funkcjach które dla 90% nie maja znaczenia

    Wycieraczki - bez sensu jest brak pracy przerywanej tylnej wycieraczki chyba ze to gdzies ukryli.
    Wlaczanie tylu do dolu tez troche bez sensu - czy nie mozna bylo zrobic jak w VAG albo Toyocie ?

    Co do wycieraczki przedniej - tylko 2 poziomy czujnika deszczu i ... oba niewystarczajace

    Wyswietlacze i infotaiment

    Ogolnie szalu nie ma ale jest lepiej niz w podstawowym BMW model '16/17!!!

    Wyswietlacz centralny jest wyrazny i widoczny. 6,5 cala nie jest zle. ssie jesli chodzi o kamere tyl (nie wiem czemu obraz nie jest na calej wysokosci tylko obciety pare mm z gory i z dolu)
    Co gorsza 8'8 tu wiele nie zmienia (ta sama wysokosc), kamera wyglada jednak lepiej.

    Nawigacja po ustawieniach systemu - latwa przyjemna i szybka tylko po czym tu nawigowac ??!!!.

    Ustawienia bardzo podstawowe, nie mozna sobie nawet kolorkow pozmieniać. Znowu nie ma to większego znaczenia ale w innych autach się da

    CP i AA dziala bdb. Choc to pierwsze nadaje sie tylko (albo aż) do muzyki i google mapsow.
    Warto wspomniec ze w AA navi pokazuje kierunek na wyswietlaczu w zegarach a na CP nie (jestem aplowcem, androidem gardzę ale staram sie byc obiektywny)

    Zwróćcie uwage ze wiele marek premium nie ma AA/CP, JLR, BMW (wiekszosc modeli), MB - GLC ma od 2018, itd. Bleutooth etc chodzi bezblednie.

    Co do SMS - w iphone mozna tylko odczytywac (trzeba wlaczyc powiadomienia w BT - wyłączone by deafult po sparowaniu), w androidzie pozwala także odpisywać zdefiniowanym szablonem

    Dziala to calkiem ok. Infotainment generalnie mi sie nie zawiesza, BT dziala bardzo i sie paruje - tyle ze nic ciekawego nie oferuje.

    Nie ma zadnych ciekawych funkcji (zuzycie paliwa, moc, NM, temp oleju wody itp inne pierdoly)
    Jakiś bezuzyteczny kompas i chu..a punktacja eko ktora nic nie znaczy!

    Nawigacja - prosta - ale update map upierdliwy (usb, 9GB dowloadu - volvo mialo online!!)

    Najgorsze jest to ... czego nie ma tzn heads up (ja nie lubie ale w tej klasie to wypada miec) kamery 360 (choc np w BMW mocno to bylo bez sensu bo nie bylo przedniej), hot spota itp.
    Tak jestem gadzeciarzem jakbysmy nie byli na swiecie bylaby tylko skoda i nokia 3310

    Cieszy mnogosc usb (naliczylem 5) oraz MOPAR connect (nie mam - ale jest to krok w dobrym kierunku choc do volvo on-call troche mu brakuje).

    Najbardziej rozczarowuje wyswietlacz centralny. FCA - wsadzcie wloskie dupy do skody i nauczcie sie logiki !

    Trip 1 /2 - ok ale jeden z nich powinien sie resteowac sam jak np w vag
    Brakuje tez czasu jazdy.

    Nie wiem tez co za pajac wymyslil ze spalanie (srednie) jakie pokazuje to max 15 (swoja droga jadac w korku do pracy na ECO zszedlem do 13 wiec pali jak smok - chyba ze licznik zle wskazuje)

    Co mnie irytuje (uwaga tak ma wiele aut) ze w trybie D nie widac nr biegu (w innym aucie FCA moge to wlaczyc) - co ciekawe w instrukcji pokazuje sie D3 na ekranie !

    Ekran z wykresami - jakis nonsens z czapy ale to nic przy globusie w trybie EKO co trzeba palic zeby to tak zrobic !!!
    G-meter tez bez sensu nie pokazuje żadnych wartość !!!
    Trzeba bylo zrobic jak w SRT albo w fordzie z kuniem (pomiar 0-100/100-0 ćwierć mili etc)

    Brakuje opcji wyswietlenia parametrow pracy (temp wody, skrzyni, napiecia etc) - przecież te dane są !!!

    Z milych akcentow - mamy temp oleju (znowu jak w BMW) a nie wody -szkoda ze beznadziejne wyswietlacze zamiast wskazówki.

    Plus za wysiwetlanie wskazówek nawigacji (AA) oraz nazwy granego utworu w konsoli centralnej

    Muzyka (mam lepszy zestaw ale nie HK) - jest ok - znacznie lepiej niz HIFI w BMW (to dopiero byl zart). Choc bas moglby byc glebszy. HK w volvo gra znacznie lepiej ale w stelvio nie mam HK wiec nie ma porownania

    Z innych rzeczy
    - elektryczny reczny (ok w toyocie, not ok w alfie)
    - korek wlewu - juz sie przyzwyczailem ze go nie ma

    [b] edt[\b]
    - czujniki za szybko pokazują ostatni poziom - mam wąski garaż i łatwo nie jest


    Jazda

    Dla mnie bomba - ciagnie jak zla ale z racji wywazenia nie czuc tak bardzo przyspieszania. Na tyle ile umiem jezdzic prowadz sie super.

    [b]edt[\b] po kilku dniach jazdy
    [b]
    Prowadzenie jest boskie - przyspieszenie (jak na zwykle auto) po prostu genialne.
    Przyczepność tego auta + stabilność w zakręcie - jak hothatch

    Spalanie - niesety bak mniej niż 400 km to jakaś masakra - wolnossące v6 w dużych suvach tyle palą (np. QX70 3.7, Jeep GC 3.6),
    430i tez paliło 12-14 ale nie 16!!!
    Na usprawiedliwienie jazda w bardzo dużych korkach i troszkę testow.

    Dźwięk - ciagle uważam ze jest super (jak na takie auto w 2019 roku) w porównaniu nawet do przyzwoitego BMW 430i (r4 nie v6)
    [\b]
    Pod maska - wg mnie rozporka na srobach m6 wygląda żałośnie

    Mógli tez postarać się i trochę pokazać na wierzchu albo dać chociaż ładniejsza pokrywę - przy czym nie odbiega od standardu i 99% osób ma to gdzieś

    Czytalem narzekania ze za twarda - moze są lepiej amortyzujace auta - ale dla mnie jest ok, nic nie dobija i nie tłucze!!

    Czytałem narzekania na pedal hamulca - sluszne - na poczatku bierze jakby byl przegrzany a potem zbiera mocniej. Wg mnie trzeba sie przywyczaic a nie mędzić.
    Kierownica po prostu super, zakrety tez ok.

    Z wad - zenujaca zwrotnosc - mam Q4

    Nie testowalem jeszcze czy mozna polatac bokiem - w BMW mialem taki tryb sport - nie wylaczal ESP i troche pozwalal ale dalej zapewnial bezpieczeństwo

    edt: plus za tryb manualny - nie zmienia sam biegów !!! A to zadkosć

    Co do glosnosci - nie ma tragedii ale wyciszenie nie rzuca na kolana (slychac np dzwieki piasku uderzajacgo w karoserie). Sa cichsze auta.

    Dzwiek - czytalem tu płaczki n/t syntetyzatora - wg mnie miedzy 4,5 a 6,5 w trybie Dynamic w srodku jest bardzo fajnie - moze to i sytezator ale tak juz jest i bedzie zawsze można se wydech zanabyć

    Wiecej powiem jak troche polatam

    Rozczarowuje mnie wyglad silnika pod maska - powinni dac cos w czerwonym kolorze, cos na wierzchu etc.

    Ogolnie jak jest ? Jest super !! Piekne auto z dobrym silnikiem i niezlej ergonomi. Ma slabe multimedia ale spelniaja podstawowe potrzeby. Poza tym czy warto podniecac sie multimediami jak auto robi 100<6s i prowadzi sie jak zloto ?

    Jesli cos co napisalem jest nieprawda - skorygujcie - manuala przeczytalem ale nie wiem wszystkiego. Traktujcie ten opis z przymruzeniem oka, bez napinki. Watki o stelvio maja 100000 wpisow wiec mam nadzieje ze takie podsumowanie pomoze swiezakom odjesc od niemieckiego szajsu !
    Ostatnio edytowane przez Jack801 ; 19-05-2019 o 20:47

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio 2.0 280KM
    Postów
    189

    Domyślnie

    Tak na szybko mi się rzuciło 2 rzeczy, znaczy rozchodzi się o:
    1. Nie sprawdzę bo dzisiaj na służbowym wyjeździe innym autem, ale chyba miejsce na instrukcje nie jest potrzebne bo jest w wersji elektronicznej, tak mi się wydaje przynajmniej.
    2. Nie wiem o co chodzi z tym USB, bo u mnie są dwa w podłokietniku i spokojnie można zamknąć go z telefonem podłączonym, ale chyba to wiązało się z jakimś pakietem i było w opcji.
    A tak poza tym to gratulacje i wiele radości z Włoszki

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Yarek
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    WLKP.
    Auto
    159 Q4 TI
    Postów
    526

    Domyślnie

    Zatrzymałem się na "SZCZAŁ w 10". Jednak wolę strzał. Szczać, to można i pod murem i pod wiatr.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2019
    Auto
    Jeep GC, Stelvio 2.0 Executive
    Postów
    35

    Domyślnie

    Sorry
    Pisałem z przymróżeniem oka stad szczal
    Kurynio - chodzi o to ze jak podlączysz pod USB w podłokietniku to nie możesz zamknąć schowka bo Kabel się zgniata

    Dziś jednak odkryłem że jak Podłącze w pojedyncze USB pod wyświetlaczem to też działa CarPlay
    W sumie mam 5 usb- te tylne tylko ładują chyba

    Instrukcja jest elektroniczna - jak w BMW

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    5,749

    Domyślnie

    instrukcja elektroniczna - co tam jest - jakieś badziewie z tego co patrzyłem, wiele tam znaleźć nie można. - to nie PDF z instrukcją, tylko jakiś marny wycinek z brakami.
    @Jack801, bardzo trafnie to wszystko podsumowałeś, jak na parę dni z autem dużo masz do napisania.

    tylko słówko o kamerze cofania, na 6.5" jest mniejsza (ramka) bo masz wyświetlanie PDC (mogli zrobić to mniejsze a pełną kamerę). zmieniałem wyświetlacz na 8.8" i jest dużo lepiej - obraz jest na całą wysokość - niby przybyło powiedzmy 1cm, ale jak cały ekran ma 8, to przeskok z 7->8 to kilkanaście % extra na wymiarze obrazu, na powierzchni powiedzmy 30% - widać to i zdecydowanie na plus. poza tym duży wyświetlacz jak narazie nie ma dla mnei więcej korzyści (no jeszcze estetyka - trochę nienaturalnie 6.5 wygląda w takim dużym elemencie wyświetlacza). czekam aż AA będzie działał na całym ekranie - od wersji 4.1 zaczęło działać na pełnym wyświetlaczu w niektórych markach, może i dojdzie do alfy w którejś aktualizacji.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Btechfan
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio B-tech 280km
    Postów
    192

    Domyślnie

    Pojeździj jeszcze chwilkę, a wszytko Ci się spodoba. Ja po 7k km jestem zachwycony. A spalanie średnie u mnie 11.7, z tego 65% jazdy w korkach po Warszawie, do tego jak przyciśniesz objeżdzasz prawie wszystko wokół.

    Co do wnętrza, to ja mam skórę na desce i kierownicę z QV i jest super. Kabelki z usb w centralnym schowku swobodnie można wystawić na zewnątrz przy zamkniętej klapce, nic się nie przycina.

    Jeśli chodzi o wycieraczki, to czułość jest ok. Tylna rzeczywiście ma problem z czasowym uruchamianiem. Natomiast spryskiwacze szyby w piórze, bez chlapania, są genialne. W mercu za takie coś jest +5000 zł.

    Dla mnie infoteiment jest ok, bardzo szybki, nawigacja sprawna, jest czytelnie. Sterowanie głosem dużo lepsze niż u szwabow.

    Przy tym prowadzeniu, osiągach, wadze auta i wyglądzie dodatkowe bajery jak headup i kamery 360 to pierdoły, bez wpływu na całokształt.
    Ostatnio edytowane przez Btechfan ; 14-05-2019 o 22:11

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar filop
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    E0 BUSSO
    Postów
    171

    Domyślnie

    Ja byłem na torze stelvio kilka razy. Zimą na białym latasz bokami jak złoto. Na suchym - ciężko, ale... Kilka razy się dało. Napiszę posta o stelvio na torze. Zbieram się
    Ostatnio edytowane przez filop ; 14-05-2019 o 22:23 Powód: Pomylka

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2019
    Auto
    Jeep GC, Stelvio 2.0 Executive
    Postów
    35

    Domyślnie

    Btechfan
    Rozwiń temat sterowania głosem - ja mam tylko siri/google assistant
    Czy sama alfa ma sterowanie głosem ? Jak to uruchomić ?
    W innych moparach chodzi mi fajnie (zmiana temperatury, wybieranie numerów etc na starym uconnect 8,8 z dotykiem)
    Co do 12l w Warszawie - jeżdżę do pracy 8km przez 30 minut - musi swoje spalić - przy moich przebiegach mi to budżetu nie zje

    Z ciekawostek - synteza dźwięku działa super - w środku naprawdę robi robotę - wiadomo to nie to samo co wydech - ale jak posłuchacie syntezy np w lexusie zobaczycie różnice
    Ostatnio edytowane przez Jack801 ; 14-05-2019 o 22:35

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio 2.0 280KM
    Postów
    189

    Domyślnie

    Co do obsługi głosowej, to najnormalniej w świecie, naciskasz symbol obsługi głosowej na kierownicy i mówisz polecenie: nawiguj do..., połącz Janek Kowalski itp. Co do temperatury to nie działa chyba tak jak w jeepie, nie próbowałem z resztą

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Btechfan
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio B-tech 280km
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jack801 Zobacz post
    Btechfan
    Rozwiń temat sterowania głosem - ja mam tylko siri/google assistant
    Czy sama alfa ma sterowanie głosem ? Jak to uruchomić ?
    W innych moparach chodzi mi fajnie (zmiana temperatury, wybieranie numerów etc na starym uconnect 8,8 z dotykiem)
    Co do 12l w Warszawie - jeżdżę do pracy 8km przez 30 minut - musi swoje spalić - przy moich przebiegach mi to budżetu nie zje

    Z ciekawostek - synteza dźwięku działa super - w środku naprawdę robi robotę - wiadomo to nie to samo co wydech - ale jak posłuchacie syntezy np w lexusie zobaczycie różnice
    Ja mam to w wyposażeniu auta B-tech . Klawisz na kierownicy i zaczynasz wydawać komendy do telefonu radia i nawigacji. Działa bardzo ok.

Podobne wątki

  1. [147] Pierwsza alfa, pierwsze Auto, pierwsze mody ;)
    Utworzone przez alcapone154 w dziale Nasze Belle
    Odpowiedzi: 308
    Ostatni post / autor: 10-09-2017, 15:54
  2. Pierwsze kroki, pierwsze problemy.
    Utworzone przez Nicram w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 21:44
  3. wasze wrazenia AR 147 1,6 16V TS 120KM 2002rok
    Utworzone przez elbus w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-10-2010, 17:20
  4. Pierwsze autko, pierwsze problemy /chyba elektornia..../
    Utworzone przez Bronuś w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-05-2010, 17:22
  5. [Relacja] WRAZENIA Z (mini) ZLOTU NA ŚLĄSKU BĘDZIN
    Utworzone przez Korczu w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 31-01-2007, 22:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory