Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Zawor egr w silniku 2.0 Ts

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 Ts 1995r
    Postów
    48

    Domyślnie Zawor egr w silniku 2.0 Ts

    Witam mam pytanie, czy silniki 2.0 Ts w Alfie Gtv wszystkie posiadaja zawor egr i ewentualnie jezeli nie wszystkie to czy po Vinie da rade sprawdzic czy moja Gtvka go posiada?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Otwórz maskę i spójrz na kolektor wydechowy. Jeśli twój posiada tę rureczkę, którą zaznaczyłem strzałką to znaczy, że masz EGR.

    [zdjęcie pożyczone z Allegro]
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Untitled 1.jpg
Wyświetleń:	271
Rozmiar:	31.1 KB
ID:	155590  

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 Ts 1995r
    Postów
    48

    Domyślnie

    Dzieki bardzo za odpowiedz, sprawdzilem i mam ta rurke w tym miejscu, i tu powstaje pytanie czy da rade w jakis sposob pozbuc sie tego zaworu tak jak robia w innych samochodach z egrem?

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Speed223 Zobacz post
    Dzieki bardzo za odpowiedz, sprawdzilem i mam ta rurke w tym miejscu, i tu powstaje pytanie czy da rade w jakis sposob pozbuc sie tego zaworu tak jak robia w innych samochodach z egrem?
    Da się pozbyć, trzeba okręcić zawór EGR od kolektora ssącego i wykonać zaślepkę z uszczelką na to miejsce, odpiąć przewód podciśnienia od elektrozaworu sterującego i zaślepić na kolektorze ssącym. Elektrozawór zalecam zostawić bo sterownik silnika wywali błąd lub trzeba na przewodach zalutować opornik 20 ohm.
    Tak wygląda zawór EGR

    A tak elektrozawór sterujący:
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5017987759.jpg
Wyświetleń:	208
Rozmiar:	11.9 KB
ID:	155651   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4989522714.jpg
Wyświetleń:	214
Rozmiar:	36.8 KB
ID:	155652  
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 30-01-2015 o 07:42

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 Ts 1995r
    Postów
    48

    Domyślnie

    A czy w kolektorze wydechowym tez trzeba cos zmieniac?

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Speed223 Zobacz post
    A czy w kolektorze wydechowym tez trzeba cos zmieniac?
    Nie trzeba nic zmieniać.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 Ts 1995r
    Postów
    48

    Domyślnie

    Jeezcze jedno pytanie ktory z tych wezykow od elektro zaworu jest od podcisnienia ?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 Ts 1995r
    Postów
    48

    Domyślnie

    Juz wszystko mam gotowe samochod dziala, i zamiast usowac calkowicie zawor egr zostawilem go i pomiedzy egr a kolektor wstawilem dosc cienka blaszke bo tylko taka mialem, ktora zaslania calkowice otwory i wszystko powinno byc szczelne tylko teraz pytanie czy spaliny maja duza temperature i czy ta blaszka sie nie przepali?

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Slepecci
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Polanica-Zdrój
    Auto
    GTv 2.0 TS
    Postów
    193

    Domyślnie

    Tak w ogóle to po co zaślepiać EGR? Co to daje?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 Ts 1995r
    Postów
    48

    Domyślnie

    Egr to zawor ktory jest polaczony miedzy kolektorem wydechowym a dolotowym, i ma on zadanie umozliwiac przeplyw spalin z kolektora wydechowego do dolotowego w celu dopalenia mieszanki taki wymysl ekologow w niektorych krajach , w skrocie caly syf razem ze spalinami leci do silnika przez co silnik moze gorzej pracowac, egr przez syf ze spalin czesto sie zapycha i zawiesza szczegolnie w dieslach a wtedy juz sa problemy typu szarpanie, gasniecie, falowanie obrotow itd dlatego zamiast go naprawiac najlepiej go zaslepic i pozbyc sie klopotu. U mnie nie byl bardzo brudny ale wolalem dmuchac na zimne skoro tak naprawde w polsce jest zbedny

Podobne wątki

  1. [159] Brzeczy (buczy) zawor vgt
    Utworzone przez Songoku w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 20-03-2017, 19:42
  2. Zawor overboost 2.0v6 TB
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 16:15
  3. Zawor EGR??
    Utworzone przez Młody 25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2011, 21:27
  4. zawor ERG
    Utworzone przez misiek718 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 13:45
  5. [156] 2,4 urwał sie zawor
    Utworzone przez jumis w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-01-2009, 16:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory