Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Słabe wspomaganie hamulców - problem z serwo

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie Słabe wspomaganie hamulców - problem z serwo

    Od zakupu hamulce w GTV pozostawiają wiele do życzenia. Zregenerowałem zaciski, przewody hamulcowe nówki, płyn wymieniony, układ odpowietrzony i po depnięciu w miarę hamuje (ABS działa) ale to nie jest reakcja, jakiej można by oczekiwać od sportowego samochodu. Hamulce w Alfie 156 / 159 / Mito to przy GTV żyleta. Mam wrażenie, że serwo zbyt słabo wspomaga, ale sprawdziłem wężyk/mocowania po stronie podciśnienia i jest OK. Pedał po odpaleniu wpada lekko w podłogę - serwo zatem działa. Niepokoi mnie to, że głośno syczy przy szybkim depnięciu, głośniej niż w innych samochodach.

    Czy po stronie ciśnienia atmosferycznego w serwo może się coś zatkać i dlatego tak głośno syczy przy wciskaniu pedału?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar byjajo
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Niepołomice
    Auto
    GTV V6 TB,był MiTo 1.6 JDTM,było kilkadziesiąt innych aut.
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Od zakupu hamulce w GTV pozostawiają wiele do życzenia. Zregenerowałem zaciski, przewody hamulcowe nówki, płyn wymieniony, układ odpowietrzony i po depnięciu w miarę hamuje (ABS działa) ale to nie jest reakcja, jakiej można by oczekiwać od sportowego samochodu. Hamulce w Alfie 156 / 159 / Mito to przy GTV żyleta. Mam wrażenie, że serwo zbyt słabo wspomaga, ale sprawdziłem wężyk/mocowania po stronie podciśnienia i jest OK. Pedał po odpaleniu wpada lekko w podłogę - serwo zatem działa. Niepokoi mnie to, że głośno syczy przy szybkim depnięciu, głośniej niż w innych samochodach.

    Czy po stronie ciśnienia atmosferycznego w serwo może się coś zatkać i dlatego tak głośno syczy przy wciskaniu pedału?
    Zerknij na korektor siły hamowania z tyłu.U mnie po wymianie zapieczonego i regulacji tył zaczął hamować.Od razu jest różnica choć to nie hamulce z Mito.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mattman
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    E0 ROSSO
    Postów
    557

    Domyślnie

    j.w. :-)

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie

    tył jest OK, na przeglądzie wyszło że hamuje prawidłowo, zresztą czuję na śliskim, że "rzuca" na boki i ABS się włącza. Problem w tym, że przód blokuje się dopiero po mocnym depnięciu, mówię oczywiście o suchym asfalcie. Ponadto jest spory "lag" pomiędzy depnięciem a zadziałaniem hamulców, ostatnio o mało komuś w tył przez to nie przydzwoniłem. Mam wrażenie że serwo działa ze zbyt niską siłą, do tego głośno syczy jak zaciąga ciśnienie atmosferyczne. W innych autach tego nie słyszę, a hamulce działają bardziej punktowo. Dlatego podejrzewam, że coś się tam zatkało i żeby serwo zadziałało potrzeba trochę czasu aby ciśnienie atmosferyczne dotarło przez zatkany kanał do środka. Dodam, że gąbka która jest pod osłoną prowadnicy pedału praktycznie przestała istnieć, a jej kawałki wyciągnąłem ze środka (jak na zdjęciu). Chyba że słabe hamulce w GTV to norma to nie będę drążył

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20180214_212833.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	92.9 KB
ID:	241658

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Czarek GTV
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    GTV V6 TB-jest, Spider 2 TS - jest, 159 1,9 JTDm 16V 2006r - sprzedam, 156 2,5 - jest. 147, 1,6 LPG
    Postów
    223

    Domyślnie

    Ogólnie w Gtv są marne hamulce. Mówię o TS I TB. 3, 3,2 mają inne hamulce i podejrzewam że o niebo lepsze ale nigdy nie testowałem, Takich prób ostrego hamowania na cudzym aucie nie robię. Ale kto wie co jest u Ciebie. Przesiądz się do innej Gtv czy Spidera i będziesz miał porównanie.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    682

    Domyślnie

    Może za słabe hamowanie odpowiadają zbyt twarde sprężyny lub kiepskie opony? Po kupnie i pierwszym mocniejszym hamowaniu o mało zawału nie dostałem. Zatrzymałem się prawie na pasach, a plan był kilka metrów przed... Wymieniłem opony na nówki sztuki i poprawiło się niewiele jeżeli chodzi o hamowanie, bo w łukach, czy mocniejszych skrętach auto się trzyma. Na seryjnych zaciskach hamowanie było jak opisujesz - ciężko było doprowadzić do włączenia ABS (na mokrym bez problemu). Po zmianie na 4 tłoczkowe i tarcze 330mm ABS włącza się nawet grubo powyżej 100km/h (na suchym) ale i tak mam wrażenie, że możliwości hamowania ograniczają przede wszystkim zbyt twarde sprężyny (amorki wszystkie nowe).

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie

    wykluczam opony, zawieszenie itp, nie chodzi o to że łapię poślizg, wręcz przeciwnie przy lekkim hamowaniu jest OK, najgorzej przy awaryjnym, czas pomiędzy naciśnięciem pedału a zadziałaniem hamulców trwa wieki... w żadnym samochodzie tego nie doświadczyłem, Alfa 156/159, Mito hamują świetnie. Wydaje mi się że w 146 hamowanie też d..y nie urywało. Jeśli to kwestia ogólnie słabego serwo w GTV, to czy da się je wymienić na jakieś inne?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    682

    Domyślnie

    stary płyn, kiepskie przewody elastyczne, tłoczek pompy hamulcowej przepuszcza, zapowietrzony układ?

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacool.n Zobacz post
    stary płyn, kiepskie przewody elastyczne, tłoczek pompy hamulcowej przepuszcza, zapowietrzony układ?
    jedynie pompa jeszcze wchodzi w grę, reszta zrobiona. Ale czy przepuszczająca pompa nie powodowałaby ubytku płynu?

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie

    problem z hamulcami został definitywnie rozwiązany. Serwo prawdopodobnie padaka bo teraz po wymianie nic nie syczy i hamulce łapią w miejscu. Możliwe że tylko jedna membrana się rozszczelniła dlatego działało ale słabo. Zmieniłem serwo na większe 250mm ale z pojedynczą membraną podobne do tego co jest w Mito. Drugi odkryty problem to przednie łożyska, nic nie wyło i nie huczało ale na jednym kole był wyraźny luz, co mogło wpłynąć na nieprzyleganie klocków do tarczy i nieefektywne hamowanie. Dodatkowo zafundowałem sobie inną pompę (była w kpl. z serwem), nową używaną 4-tłoczkową pompę ABS bo miałem 3-tłoczkową chyba od fiata coupe i połączyłem je grubszym 5mm przewodem hamulcowym. Od razu inne auto

Podobne wątki

  1. Trzymanie hamulców w alfie 156 JTD - podejrzane serwo!
    Utworzone przez Anzelmo w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-08-2014, 21:11
  2. Serwo od hamulców - wymiana
    Utworzone przez kudlacinka w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-08-2012, 11:31
  3. [146] Nie działa serwo hamulców po wymianie głowicy
    Utworzone przez stachchu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-07-2011, 08:51
  4. [146] Serwo hamulców
    Utworzone przez piotr_c w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-11-2010, 14:00
  5. Serwo Hamulców rozmiar 8'+9' co to oznacza??
    Utworzone przez Integralle w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 20:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory